Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Saaie" bedrijfswagen of extra loon en een zelfgekochte wagen?
Ik ga ervan uit dat we het over hetzelfde hebben hé ? Of een bedrijfswagen met minder loon , of eigen wagen met meer loon ? Ik weet natuurlijk niet om wat voor vergoeding het aan jouw kant gaat , maar dit is wat ik er van heb onthouden .
In principe is het als je met dat idee werkt de bedoeling van een zo goedkoop en betrouwbaar mogelijke auto te kopen , die zo weinig mogelijk in waarde verliest . Ahja ,want ik maak VEEL km's en dat doet de waarde van mijn auto geen goed aan , ik mag ook niet te veel in panne staan want dan heb ik geen werk . En als ie teveel verbruikt schiet ik er aan in .
60k km's per jaar , +- 5-600€ benzine/maand , 3/jaar onderhoud , 2/jaar banden en hopelijk geen schade . Wel een accident gehad (die kans is ook pakken groter) volledig zelf moeten betalen (lang verhaal maar je mag ervan uitgaan dat de andere betrokkene zijn auto "wou per total rijden") , dus ook verlof moeten opnemen tot ik een oplossing had . Veel waardeverlies , liefst snel van auto wisselen want naarmate je meer km's krijgt , krijg je meer stukken en verlies in waarde . Kortom , mijn auto kostte me een bak geld . Meer dan ik dacht .
Wat was de oplossing : Een nog zuinigere , 'oudere' auto aanschaffen die niet veel in waarde kan verliezen . Maar dan zit je met hetzelfde probleem , garantie ? Hoelang blijft ie rijden , en vooral ; Wat kost het om hem rijdend te houden ? Neenee , ik maak mezelf niets wijs , aan die "fikse" onkostenvergoeding hield ik niet veel over .
Ik moet hierbij toegeven . Ik heb misschien de verkeerde auto gekozen (BMW 1-reeks diesel) en had misschien zoals jouw beter een oerdegelijke volvo oid genomen .
Maar dan zat ik met het volgende probleem (no offense) , daar wil ik helemaal niet mee rijden . Ik zie mezelf gewoon niet in een volvo , dat hebben ze thuis enkele jaren gehad en ik had onmiddelijk iets van : 'liever niet' .
Nam ik een bedrijfswagen ging er zodanig veel loon af dat dat ook niet aantrekkelijk was .
Wat dan ? Ik heb gewoon de keuze gemaakt om ergens anders werk te zoeken (dit zeker niet als enige reden) waar ik ofwel niet zoveel km's voor eigen rekening moest doen OF een bedrijfswagen kreeg voor de werk-km's (maakt mij trouwens niet uit wat het is , als het de job maar doet) met een hoger loon .
Dat zijn in een notendop mijn bevindingen met zo een systeem. Jij word misschien nog anders vergoed wat het dan wel interessant kan maken .
ik heb tov diegenen met firmawagen een basisloon, die met firmawagen een basisloon min een bedragje per maand, en daarbovenop krijgen zij nog voordeel in natura uiteraard aangerekend.
Per km werk-werk die ik doe, krijg ik een vast bedrag. Dus in principe heb ik een eigen wagen en iets hoger loon dan die met een firmawagen + vergoeding.
Volvo of niet maakt eigenlijk niet veel uit, alleen dat ik met deze met grotere zekerheid 400 000 km haal, wat ik van sommige andere wagens niet zeker weet.
Eén van m'n collega's rijdt trouwens met een 1-reeks en zal ook niet overschakelen op een firmawagen.
Ik doe veel autosnelweg, die km's slijten amper. Idem voor m'n collega.
Interassante discussie, maar sommige van de geciteerde getallen zijn echt wel zeer naief.
Case study:
Bedrijfswagen is een volvo v70 drive, kostpijs all in (ook brandstof) is 900 € per maand (120.000 km/4jaar). Dit was een zeer bewuste keuze met het oog op CO2 reductie, een zo luxueus mogelijke wagen (hij is full option) en prestaties die voldoende zijn (niet meer maar ook niet minder) waarvoor ik de wagen gebruik.
VAA 2011: 119 € (minder dan 25 km woon/werk), te betalen als eigen bijdrage (dus volledig ten laste werknemer) i.e. 13% van de waarde van het contract. Mijn privé-gebruik van de wagen situeert zich rond de 90 % (!) dus not a bad deal indeed...
VAA 2012: 240 € = 26% waarde contract; still not bad... hiermee bedoel ik dat een verwend kind die enkele cadeautjes minder krijgt, toch kan beseffen dat hij nog steeds verwend is.
Stel nu dat mijn werkgever mij zou voorstellen om mijn leasewagen te ruilen voor een loonsverhoging die het bedrijf evenveel kost, zal ik echt geen 900 € opslag mogen verwachten.
Immers, de kost voor het bedrijf bedraagt geen 900 €, maar 660 € (eigen bijdrage is immers een gecompenseerde kost). Voor de volledigheid gooi ik nog zo een 40 € aan belastingen bovenop (verworpen uitgaven), dus totaal van 700 €
Een slimme werkgever weet dat een loonsverhoging ook de RSZ-lasten van de werkgever doet toenemen met +- 1/3 van de eigenlijke verhoging: 700 € - 175 € = 525 €.
Daarnaast heeft een loonsverhoging ook een impact op de eindejaarspremie, vakantiegeld, bonus (in voorkomend geval) en groepsverzekering: kost van ongeveer 3 maanden loon dus herleiden naar 12 maanden: 525 € / 15 x 12 = 420 € per maand voorgestelde loonsverhoging.
Wat levert mij dat dan op:
420 € bruto x 12 maanden blijft netto 40% van over (RSZ werknemer 13% en hoogste schaal BV)= 2016 € + 150 € eindejaarspremie + 150 € vakantiegeld + 150 € bonus = 2466 € netto.
Verder valt mijn eigen bijdrage weg dus 240 € x 12 = 2880 € netto
Tenslotte kan ik een kilometeraftrek doen voor woon/werk verkeer van (op basis van 220 werkdagen en 40 kilometer per dag woon/werk) 1320 €, wat mij netto 660 euro oplevert.
TOTAAL: 2466 + 2880 + 660 = 6006 euro / jaar of 500 euro per maand
HAMVRAAG 1: kan ik met (gemiddeld) 500 euro per maand zelf een auto volledig financieren (d.w.z. met inbegrip van onderhoud, verzekeringen, brandstof, banden en de wagen zelf) die mij evenveel of bij voorkeur meer plezier bezorgt dan mijn huidige "Volvo van de ratio"? NEEN
HAMVRAAG 2: ben ik voldoende autofreak om maandelijks een significant bedrag bij te passen om mijn ideale daily wagen te kunnen veroorloven? NEEN
Wie op beide vragen neen antwoord, zal ook in de toekomst nog in leasewagen te vinden zijn (hopelijk) beseffend dat hij/zij in zekere zin nog steeds verwend is...
Behalve ik heeft niemand hier lpg vermeld..
Daar doe je toch ook een zeer groot profijt mee aan 60k km per jaar. Koop een 2dehands met reeds lpg in, je doet geen grote kost meer voor de lpg installatie en die auto kost 2dehands evenveel als een diesel. Lpg moet wel iets vaker op onderhoud maar lpg is zoals ik het vervaar toch betrouwbaar genoeg om veel km'ers af te leggen. met lpg kan je ook een dikke benzine kopen. Lijkt me een ideaal scenario eigenlijk.
HAMVRAAG 1: kan ik met (gemiddeld) 500 euro per maand zelf een auto volledig financieren (d.w.z. met inbegrip van onderhoud, verzekeringen, brandstof, banden en de wagen zelf) die mij evenveel of bij voorkeur meer plezier bezorgt dan mijn huidige "Volvo van de ratio"? NEEN
HAMVRAAG 2: ben ik voldoende autofreak om maandelijks een significant bedrag bij te passen om mijn ideale daily wagen te kunnen veroorloven? NEEN
Wie op beide vragen neen antwoord, zal ook in de toekomst nog in leasewagen te vinden zijn (hopelijk) beseffend dat hij/zij in zekere zin nog steeds verwend is...
Zinnige klap
En als autofreak? Downsizen als bedrijfswagen en sparen voor een leuk oldtimer speeltje voor in 't weekend
Interassante discussie, maar sommige van de geciteerde getallen zijn echt wel zeer naief.
Case study:
Bedrijfswagen is een volvo v70 drive, kostpijs all in (ook brandstof) is 900 € per maand (120.000 km/4jaar). Dit was een zeer bewuste keuze met het oog op CO2 reductie, een zo luxueus mogelijke wagen (hij is full option) en prestaties die voldoende zijn (niet meer maar ook niet minder) waarvoor ik de wagen gebruik.
VAA 2011: 119 € (minder dan 25 km woon/werk), te betalen als eigen bijdrage (dus volledig ten laste werknemer) i.e. 13% van de waarde van het contract. Mijn privé-gebruik van de wagen situeert zich rond de 90 % (!) dus not a bad deal indeed...
VAA 2012: 240 € = 26% waarde contract; still not bad... hiermee bedoel ik dat een verwend kind die enkele cadeautjes minder krijgt, toch kan beseffen dat hij nog steeds verwend is.
Stel nu dat mijn werkgever mij zou voorstellen om mijn leasewagen te ruilen voor een loonsverhoging die het bedrijf evenveel kost, zal ik echt geen 900 € opslag mogen verwachten.
Immers, de kost voor het bedrijf bedraagt geen 900 €, maar 660 € (eigen bijdrage is immers een gecompenseerde kost). Voor de volledigheid gooi ik nog zo een 40 € aan belastingen bovenop (verworpen uitgaven), dus totaal van 700 €
Een slimme werkgever weet dat een loonsverhoging ook de RSZ-lasten van de werkgever doet toenemen met +- 1/3 van de eigenlijke verhoging: 700 € - 175 € = 525 €.
Daarnaast heeft een loonsverhoging ook een impact op de eindejaarspremie, vakantiegeld, bonus (in voorkomend geval) en groepsverzekering: kost van ongeveer 3 maanden loon dus herleiden naar 12 maanden: 525 € / 15 x 12 = 420 € per maand voorgestelde loonsverhoging.
Wat levert mij dat dan op:
420 € bruto x 12 maanden blijft netto 40% van over (RSZ werknemer 13% en hoogste schaal BV)= 2016 € + 150 € eindejaarspremie + 150 € vakantiegeld + 150 € bonus = 2466 € netto.
Verder valt mijn eigen bijdrage weg dus 240 € x 12 = 2880 € netto
Tenslotte kan ik een kilometeraftrek doen voor woon/werk verkeer van (op basis van 220 werkdagen en 40 kilometer per dag woon/werk) 1320 €, wat mij netto 660 euro oplevert.
TOTAAL: 2466 + 2880 + 660 = 6006 euro / jaar of 500 euro per maand
HAMVRAAG 1: kan ik met (gemiddeld) 500 euro per maand zelf een auto volledig financieren (d.w.z. met inbegrip van onderhoud, verzekeringen, brandstof, banden en de wagen zelf) die mij evenveel of bij voorkeur meer plezier bezorgt dan mijn huidige "Volvo van de ratio"? NEEN
HAMVRAAG 2: ben ik voldoende autofreak om maandelijks een significant bedrag bij te passen om mijn ideale daily wagen te kunnen veroorloven? NEEN
Wie op beide vragen neen antwoord, zal ook in de toekomst nog in leasewagen te vinden zijn (hopelijk) beseffend dat hij/zij in zekere zin nog steeds verwend is...
Als je er vanuit gaat dat de bedrijfswagen een wagen is die aan je privé eisen voldoet en je voldoende plezier of genot geeft op je dagelijkse werkritten. Op dit moment is dit ook het geval met mijn Touran. Dan ben ik het volledig eens.
Maar in het geval zoals het topic aangeeft dat je naar een basis eco-krel moet, dan verandert voor mij het verhaal.
Maar ik bol ook gewoon liever in een iets oudere luxe-wagen dan in een steriele nieuwe bak zonder veel emoties, dat is natuurlijk puur persoonlijk. Mijn bedrijfswagen zal nooit mijn droomwagen zijn omdat die 20-30 jaar oud is Maar op dit moment wint die het nog altijd puur rationeel en omdat ik met een ruime automaat kan bollen met de nodige toeters en bellen.
Zinnige klap
En als autofreak? Downsizen als bedrijfswagen en sparen voor een leuk oldtimer speeltje voor in 't weekend
Mijn liefhebberij voor een wagen zit in comfort en luxe, dan is een basis modelletje geen leuk vooruitzicht. Een hele week in een wagen zitten die me totaal niet ligt, om dan in het weekend wel is met een deftige wagen te kunnen rijden is in mijn ogen geen goed plan. Liever dat geld van die extra wagen investeren om ook in de week te kunnen genieten van al mijn verplaatsingen.
Als je natuurlijk van een snedige sportieve wagen houdt, kan dit anders liggen ...
Zinnige klap
En als autofreak? Downsizen als bedrijfswagen en sparen voor een leuk oldtimer speeltje voor in 't weekend
Echt grappig want iedereen gaat er hier van uit dat je, door een kleinere bedrijfswagen, plots meer geld gaat krijgen... Mis! De belastingen zijn omhoog gegaan, dus voor hetzelfde budget als waar je vroeger een A4 2.0 TDi voor had, ga je nu een Mégane of een Golf hebben. De leasekost zal wel lager zijn voor die Mégane, maar de belastingen zullen hoger zijn met de nieuwe regeling dan wat die A4 kostte onder de oude regeling.
Dus extra sparen om een plezierauto te kopen voor het weekend, lukt niet.
Ik zie d'r hier ook veel rekenen of een bedrijfswagen al dan niet goedkoper gaat zijn, wat een eigen auto kost, etcetc.
Mijn oorspronkelijke vraag, was gewoon bedoeld om na te gaan wat de leden hier zouden doen met de nieuwe regeling:
- Meer geld uitgeven aan een wagen en dus zelf een wagen kopen naar hun goesting (of die hogere belastingen betalen).
- Hun "economie" op de eerste plaats laten komen en dus geen frank meer uitgeven, en de kleinere auto dan maar aanvaarden.
Ik wil daarmee vooral nagaan wat er hier voor de leden het belagnrijkst is: auto of geld
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik wil daarmee vooral nagaan wat er hier voor de leden het belagnrijkst is: auto of geld
Geld is het belangrijkst, maar de auto moet aan een zekere standaard voldoen Ik krijg mijn gezin niet in een MINI bijvoorbeeld. Dus de vraag is nogal zwart/wit
Ik rijd voorlopig nog met een aanloopwagen, een X1 18d. Ik zie nu mijn VAA op deze wagen, willens nillens want het is een aanloopwagen waarvoor ik niet gekozen heb, met 100 € per maand stijgen naar ongeveer 250, ipv 136 € in december. Dit is netto een 60-tal € per maand extra afdokken aan Di Rupo en de zijnen. Word ik hier ambetant van? Ja, maar ook niet meer dan dat. Ik zal daardoor ineens geen Duvel minder kunnen drinken. Meestal berust ik bij de gedachte dat dit dan maar mijn EXTRA bijdrage is om de schuldenput wat te vullen (haha) en de crisis toch min of meer in toom te houden.
Vorige week heb ik 2 offertes op mijn baas zijn bureau gelegd (aangezien ik die rommelige X1 bijna mag doorgeven aan een nieuw slachtoffer):
een BMW 520d die zeker niet als uitgekleed beschouwd moet worden
een Audi A5 2.0 tdi S-line met de meest functionele speeltjes er wel degelijk op
Aangezien deze 2 een nogal zachte hoeveelheid aan CO2 uitblazen, zal mijn VAA hetzelfde blijven, op enkele €'s na.
Deze wagens zullen mijn baas via financiële leasing een 1000 € per maand kosten. Stel dat hij mij geen wagen geeft, maar 1000 € extra aan loonkost wil betalen, waarvan ik er met wat geluk maandelijks 600 netto overhoud (extra loon = 450 + VAA dat ik niet meer moet betalen = 150), dan zal ik, zelfs op de 2de hands markt, lang mogen zoeken naar een wagen met gelijkaardig rijcomfort, plezier en uitstraling. Met die 600 € kan ik mijn verzekering, taksen, brandstof, onderhoud en banden betalen...
Conclusie - ik betaal de belasting wel en beschouw het voor mijn peace of mind als een crisisbijdrage :-)
Echt grappig want iedereen gaat er hier van uit dat je, door een kleinere bedrijfswagen, plots meer geld gaat krijgen... Mis! De belastingen zijn omhoog gegaan, dus voor hetzelfde budget als waar je vroeger een A4 2.0 TDi voor had, ga je nu een Mégane of een Golf hebben. De leasekost zal wel lager zijn voor die Mégane, maar de belastingen zullen hoger zijn met de nieuwe regeling dan wat die A4 kostte onder de oude regeling.
Dus extra sparen om een plezierauto te kopen voor het weekend, lukt niet.
Ik zie d'r hier ook veel rekenen of een bedrijfswagen al dan niet goedkoper gaat zijn, wat een eigen auto kost, etcetc.
Mijn oorspronkelijke vraag, was gewoon bedoeld om na te gaan wat de leden hier zouden doen met de nieuwe regeling:
- Meer geld uitgeven aan een wagen en dus zelf een wagen kopen naar hun goesting (of die hogere belastingen betalen).
- Hun "economie" op de eerste plaats laten komen en dus geen frank meer uitgeven, en de kleinere auto dan maar aanvaarden.
Ik wil daarmee vooral nagaan wat er hier voor de leden het belagnrijkst is: auto of geld
Behalve ik heeft niemand hier lpg vermeld..
Daar doe je toch ook een zeer groot profijt mee aan 60k km per jaar. Koop een 2dehands met reeds lpg in, je doet geen grote kost meer voor de lpg installatie en die auto kost 2dehands evenveel als een diesel. Lpg moet wel iets vaker op onderhoud maar lpg is zoals ik het vervaar toch betrouwbaar genoeg om veel km'ers af te leggen. met lpg kan je ook een dikke benzine kopen. Lijkt me een ideaal scenario eigenlijk.
ik heb het nadeel dat m'n dealer amper lpg-wagens heeft onder z'n klanten, anders had ik er al lang eentje gekocht.
moeilijk topic.....eerst en vooral laat ik me een beetje beinvloeden dat deze overheid voor mij geen extra belasting waard is.
Mocht de overheid investeren in goede en veilige wegen voor auto en fiets ipv gevangenissen te huren....
Mocht de overheid zelf saneren in feestjes,dure wagens,...
Mocht de overheid inovatief investeren in openbaar vervoer,wetenschappelijk onderzoek...
.....
Ik zou graag de belasting betalen,maar nu zijn ze het niet waard en zou ik liever in m'n eigen auto rijden....
Interassante discussie, maar sommige van de geciteerde getallen zijn echt wel zeer naief.
Case study:
Bedrijfswagen is een volvo v70 drive, kostpijs all in (ook brandstof) is 900 € per maand (120.000 km/4jaar). Dit was een zeer bewuste keuze met het oog op CO2 reductie, een zo luxueus mogelijke wagen (hij is full option) en prestaties die voldoende zijn (niet meer maar ook niet minder) waarvoor ik de wagen gebruik.
VAA 2011: 119 € (minder dan 25 km woon/werk), te betalen als eigen bijdrage (dus volledig ten laste werknemer) i.e. 13% van de waarde van het contract. Mijn privé-gebruik van de wagen situeert zich rond de 90 % (!) dus not a bad deal indeed...
VAA 2012: 240 € = 26% waarde contract; still not bad... hiermee bedoel ik dat een verwend kind die enkele cadeautjes minder krijgt, toch kan beseffen dat hij nog steeds verwend is.
Stel nu dat mijn werkgever mij zou voorstellen om mijn leasewagen te ruilen voor een loonsverhoging die het bedrijf evenveel kost, zal ik echt geen 900 € opslag mogen verwachten.
Immers, de kost voor het bedrijf bedraagt geen 900 €, maar 660 € (eigen bijdrage is immers een gecompenseerde kost). Voor de volledigheid gooi ik nog zo een 40 € aan belastingen bovenop (verworpen uitgaven), dus totaal van 700 €
Een slimme werkgever weet dat een loonsverhoging ook de RSZ-lasten van de werkgever doet toenemen met +- 1/3 van de eigenlijke verhoging: 700 € - 175 € = 525 €.
Daarnaast heeft een loonsverhoging ook een impact op de eindejaarspremie, vakantiegeld, bonus (in voorkomend geval) en groepsverzekering: kost van ongeveer 3 maanden loon dus herleiden naar 12 maanden: 525 € / 15 x 12 = 420 € per maand voorgestelde loonsverhoging.
Wat levert mij dat dan op:
420 € bruto x 12 maanden blijft netto 40% van over (RSZ werknemer 13% en hoogste schaal BV)= 2016 € + 150 € eindejaarspremie + 150 € vakantiegeld + 150 € bonus = 2466 € netto.
Verder valt mijn eigen bijdrage weg dus 240 € x 12 = 2880 € netto
Tenslotte kan ik een kilometeraftrek doen voor woon/werk verkeer van (op basis van 220 werkdagen en 40 kilometer per dag woon/werk) 1320 €, wat mij netto 660 euro oplevert.
TOTAAL: 2466 + 2880 + 660 = 6006 euro / jaar of 500 euro per maand
HAMVRAAG 1: kan ik met (gemiddeld) 500 euro per maand zelf een auto volledig financieren (d.w.z. met inbegrip van onderhoud, verzekeringen, brandstof, banden en de wagen zelf) die mij evenveel of bij voorkeur meer plezier bezorgt dan mijn huidige "Volvo van de ratio"? NEEN
HAMVRAAG 2: ben ik voldoende autofreak om maandelijks een significant bedrag bij te passen om mijn ideale daily wagen te kunnen veroorloven? NEEN
Wie op beide vragen neen antwoord, zal ook in de toekomst nog in leasewagen te vinden zijn (hopelijk) beseffend dat hij/zij in zekere zin nog steeds verwend is...
Wat ik mis in jouw verhaal is de vergoeding welke je ontvangt voor de werkgerelateerde kilometers.
Of maak je geen werkgerelateerde kilometers en is jouw firmawagen dus zuiver een extralegaal voordeel?
De poll verbaasd me. Maar mss maak ik verkeerde veronderstelling. Dit zou willen zeggen dat 4 op de 10 firmawagens opgegeven worden?? Ik las ergens dat dit 1/10 was. Of zijn 3/10 van deze stemmers al mensen die in een kilometervergoedingsysteem zitten?
De poll lijkt me ook beinvloedt door de huidige heisa. Velen die bij een ware keuze reken en telt zal voor een firmawagen kiezen. Of misschien komt op deze site grotendeels autofreeks die absolute vrijheid willen wat hun wagen betreft en daar een prijsje voor over hebben.
De poll verbaasd me. Maar mss maak ik verkeerde veronderstelling. Dit zou willen zeggen dat 4 op de 10 firmawagens opgegeven worden?? Ik las ergens dat dit 1/10 was. Of zijn 3/10 van deze stemmers al mensen die in een kilometervergoedingsysteem zitten?
De poll lijkt me ook beinvloedt door de huidige heisa. Velen die bij een ware keuze reken en telt zal voor een firmawagen kiezen. Of misschien komt op deze site grotendeels autofreeks die absolute vrijheid willen wat hun wagen betreft en daar een prijsje voor over hebben.
De meeste mensen hebben de keus niet he, de vraag in deze poll is of je extra loon of een wagen zou kiezen. Bij de meeste werkgevers is het die wagen of niets
Echt grappig want iedereen gaat er hier van uit dat je, door een kleinere bedrijfswagen, plots meer geld gaat krijgen... Mis!
Inderdaad, heb nu de keuze tussen 2 auto's, de ene is een dure Duitse, de andere een Jap. Beide bieden eigenlijk evenveel qua vermogen, luxe en ruimte. De Jap zit wel 130€ onder mijn budget, de Duitser natuurlijk niet.
Probeer nu al een week vruchteloos een manier te vinden om dat geld (+6000€ op 4jaar!) toch op een of andere manier te kunnen kriijgen.
Dealer gevraagd om korting te laten vallen en leasemaatschappij de volledige pot te laten betalen (nog budget genoeg) en mij leuke gadgets te geven voor dat geld, mag niet: vaste korting voor leasing.
Baas zegt dat men er rekening mee houd bij de jaarlijikse evaluatie...
Van 6000€ kan ik al een mooie oldtimer kopen of een 2e jongere MX-5.
Echt grappig want iedereen gaat er hier van uit dat je, door een kleinere bedrijfswagen, plots meer geld gaat krijgen...
Heb ik niet gezegd... dat sparen voor een oldtimer speelgoedje is gewoon een idee voor iemand die de frustratie van het 'moeten' downsizen naar een kleinere fiscaalvriendelijkere auto (lees: voor velen een 'saaiere' wagen) wil compenseren. Dat gaat hem natuurlijk uiteindelijk duurder uitkomen, of course.
Inderdaad, heb nu de keuze tussen 2 auto's, de ene is een dure Duitse, de andere een Jap. Beide bieden eigenlijk evenveel qua vermogen, luxe en ruimte. De Jap zit wel 130€ onder mijn budget, de Duitser natuurlijk niet.
Probeer nu al een week vruchteloos een manier te vinden om dat geld (+6000€ op 4jaar!) toch op een of andere manier te kunnen kriijgen.
Dealer gevraagd om korting te laten vallen en leasemaatschappij de volledige pot te laten betalen (nog budget genoeg) en mij leuke gadgets te geven voor dat geld, mag niet: vaste korting voor leasing. Baas zegt dat men er rekening mee houd bij de jaarlijikse evaluatie...
Van 6000€ kan ik al een mooie oldtimer kopen of een 2e jongere MX-5.
Suuuurrreee !
Ik ga d'r zelfs niet op ingaan want we gaan helemaal off track gaan. Nodeloos te zeggen dat het sarcasme van mijn antwoord over uw toetsenbord zou druipen
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment