Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Saaie" bedrijfswagen of extra loon en een zelfgekochte wagen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Pas op: ik durf mijn baas nog te vertrouwen.
    Niet dat ik 6.000€ in het handje krijg, maar toch wel een 5.000€ die ik mag factureren (aan electronica of zoiets)

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
      Wat ik mis in jouw verhaal is de vergoeding welke je ontvangt voor de werkgerelateerde kilometers.

      Of maak je geen werkgerelateerde kilometers en is jouw firmawagen dus zuiver een extralegaal voordeel?
      Inderdaad, zoals ik al aangaf is mijn professioneel gebruik van de wagen zeer beperkt en is het een quasi zuiver extralegaal voordeel. Vandaar dat ik ook berust in de situatie en de nieuwe reglementering ook beschouw als een (van de vele) bijdragen die ik lever om onze staatsfinanciën uit het slop te halen. Zoals ik al zei, mag ik absoluut niet klagen op financieel vlak in vergelijking met velen anderen in onze maatschappij; maar anderzijds beschik ik niet over voldoende middelen om vanuit mijn liefde voor auto's maandelijks een significant hoger bedrag hier aan te besteden. Ben blij met wat ik heb, wil hier wat meer voor betalen (zoals ik al aangaf blijft dit m.i. nog vrij bescheiden gelet op het feit dat het een echt extralegaal voordeel is); alleen hoop ik in ruil ook in de toekomst op minimum dezelfde of liefst sterk verbeterde diensten van de Belgische Staat te kunnen rekenen...

      Comment


      • #83
        't staat hieronder
        Last edited by ; 27/01/2012, 20:08.

        Comment


        • #84
          Een Megane, Skoda of Focus wordt hier blijkbaar aanzien als een wagen waar je liever niet in gezien wil worden. Met alle respect, ik gun jullie allemaal jullie grote firmawagens, maar 60-70% van de bevolking is dolblij als ze zelf zo'n auto kunnen kopen, laat staan er één krijgen.

          My 2 cents, maar een auto zien als een stukje van je eigenwaarde is best wel zielig hoor.

          Ik hou ook van auto's, kijk er graag naar, rij er graag mee maar ze bepalen niet wie ik ben
          Last edited by ; 27/01/2012, 20:25.

          Comment


          • #85
            Wat de shit is, de reden waarom veel mensen een vennootschap beginnen is om juist van die dure personenbelasting af te geraken. In mijn ogen vervalt een groot voordeel van een vennootschap (met de nieuwe VAA, die poetscheques,... ) gewoon weg...

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Een Megane, Skoda of Focus wordt hier blijkbaar aanzien als een wagen waar je liever niet in gezien wil worden. Met alle respect, ik gun jullie allemaal jullie grote firmawagens, maar 60-70% van de bevolking is dolblij als ze zelf zo'n auto kunnen kopen, laat staan er één krijgen.

              My 2 cents, maar een auto zien als een stukje van je eigenwaarde is best wel zielig hoor.

              Ik hou ook van auto's, kijk er graag naar, rij er graag mee maar ze bepalen niet wie ik ben
              Dat is mooi gezegd.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Een Megane, Skoda of Focus wordt hier blijkbaar aanzien als een wagen waar je liever niet in gezien wil worden. Met alle respect, ik gun jullie allemaal jullie grote firmawagens, maar 60-70% van de bevolking is dolblij als ze zelf zo'n auto kunnen kopen, laat staan er één krijgen.

                My 2 cents, maar een auto zien als een stukje van je eigenwaarde is best wel zielig hoor.

                Ik hou ook van auto's, kijk er graag naar, rij er graag mee maar ze bepalen niet wie ik ben
                Mooi verwoord, Hayes.

                Ik ben in dat opzicht gestopt met lezen in het VAA-topic. De decadentie druipt eraf. Jammer voor 't forum.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Een Megane, Skoda of Focus wordt hier blijkbaar aanzien als een wagen waar je liever niet in gezien wil worden. Met alle respect, ik gun jullie allemaal jullie grote firmawagens, maar 60-70% van de bevolking is dolblij als ze zelf zo'n auto kunnen kopen, laat staan er één krijgen.

                  My 2 cents, maar een auto zien als een stukje van je eigenwaarde is best wel zielig hoor.

                  Ik hou ook van auto's, kijk er graag naar, rij er graag mee maar ze bepalen niet wie ik ben
                  Respect Hayes...



                  Ik ken mensen die hun wagen hebben verkocht om de lening op hun huis nog te kunnen betalen en brood te kunnen kopen.

                  Wat zit de helft hier te blijten ineens dat ze een peugeot moeten rijden ipv een audi... Wees blij dat je een auto hebt, dat is een privellege dat vele belgen niet meer kunnen nuttigen.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                    Respect Hayes...



                    Ik ken mensen die hun wagen hebben verkocht om de lening op hun huis nog te kunnen betalen en brood te kunnen kopen.

                    Wat zit de helft hier te blijten ineens dat ze een peugeot moeten rijden ipv een audi... Wees blij dat je een auto hebt, dat is een privellege dat vele belgen niet meer kunnen nuttigen.
                    +1 mijn mond valt regelmatig open in het vaa-topic.

                    Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Een Megane, Skoda of Focus wordt hier blijkbaar aanzien als een wagen waar je liever niet in gezien wil worden. Met alle respect, ik gun jullie allemaal jullie grote firmawagens, maar 60-70% van de bevolking is dolblij als ze zelf zo'n auto kunnen kopen, laat staan er één krijgen.

                      My 2 cents, maar een auto zien als een stukje van je eigenwaarde is best wel zielig hoor.

                      Ik hou ook van auto's, kijk er graag naar, rij er graag mee maar ze bepalen niet wie ik ben
                      Mooi verwoord
                      truth is in the eye of the beholder

                      Comment


                      • #91
                        @Swede, je poll is vooral toegespitst op degene die (om 't cru te zeggen) geen nood hebben aan een firmaslet om hun job uit te oefenen...

                        dus mag ik niet meedoen(ik gebruik de firmaslet voor 95% voor het werk, de 5% privé die ik ermee rij is om mijn eigen bijdrage(factuur van 1410€/jaar in 2011, wordt 2450€/jaar in 2012) te compenseren
                        ik ben een voorstel aan het uitwerken om de huidige firmaslet over te kopen en vanaf dan terug met kilometervergoeding te gaan rijden
                        reden dat ik de firmaslet overkoop is dat ik anders toch de (terechte)reactie krijg van mijn baas van 'wat moet ik dan met je auto?'
                        mijn autootjes:

                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                          @Swede, je poll is vooral toegespitst op degene die (om 't cru te zeggen) geen nood hebben aan een firmaslet om hun job uit te oefenen...

                          dus mag ik niet meedoen(ik gebruik de firmaslet voor 95% voor het werk, de 5% privé die ik ermee rij is om mijn eigen bijdrage(factuur van 1410€/jaar in 2011, wordt 2450€/jaar in 2012) te compenseren
                          ik ben een voorstel aan het uitwerken om de huidige firmaslet over te kopen en vanaf dan terug met kilometervergoeding te gaan rijden
                          reden dat ik de firmaslet overkoop is dat ik anders toch de (terechte)reactie krijg van mijn baas van 'wat moet ik dan met je auto?'
                          We hebben het probleem al aangekaard ergens anders van die VAA waarbij redelijk vaak is geargumenteerd geweest dat, als de wagen ECHT een wagen is om werk-werk mee te rijden, en niet een privéwagen, ge geen dikke Audi of Benz nodig hebt.

                          Maar ik richt me inderdaad op al degenen voor wie de bedrijfswagen eigenlijk een alternatief loon is.

                          En ik wil gewoon even peilen of de leden hier eerder aan hun geld denken, dan wel wie echt gepassioneerd is en toch met een dikke wagen wil rondrijden en daar ook voor wil meer betalen.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Een Megane, Skoda of Focus wordt hier blijkbaar aanzien als een wagen waar je liever niet in gezien wil worden. Met alle respect, ik gun jullie allemaal jullie grote firmawagens, maar 60-70% van de bevolking is dolblij als ze zelf zo'n auto kunnen kopen, laat staan er één krijgen.

                            My 2 cents, maar een auto zien als een stukje van je eigenwaarde is best wel zielig hoor.

                            Ik hou ook van auto's, kijk er graag naar, rij er graag mee maar ze bepalen niet wie ik ben
                            Mooi en zeer juist verwoord. Waarom dacht je dat ik hier alsmaar zit te ketteren tegen bepaalde modellen van bepaalde Beierse merken? Niet omdat het slechte autos zijn, wel omdat ze enkel gekocht worden juist omdat de klant zijn ego wat moet opkrikken door te kunnen zeggen dat hij met een A of B logo rondrijdt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                            +1 mijn mond valt regelmatig open in het vaa-topic.
                            Ik vind het VAA topic echt lollig. Ik ga d'r gewoon regelmatig eens langs voor den ambiance.
                            Ge zet er twee logische zinnen neer, en we zijn weer weg voor 3 pagina's "ik moet mijnen **** goedpraten" ...
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #94
                              Ik heb voor mij de rekening gemaakt, 2004 BMW 320 kost mij jaarlijks 4000 euro diesel (45.000 x 6.3 x 1.38 / 100), 2000 euro ontwaarding, en 1000 euro verzekering, taks en onderhoud = 7000 euro. En dan niet eens onderhoud in bwm garage.

                              2012 Ford Focus Titanium 115pk full option (Sony premium navigatie, stof/leder interieur, xenon, metalic, parkeerhulp, 18'' velgen) + tankkaart + verzekering + europe assistence + taks + onderhoud, lever ik 4500 euro per jaar voor in.

                              Het komt mij dus 2500 euro goedkoper uit desondanks die Focus wel 4x meer waard is.
                              Bovendien hoef je u geen zorgen te maken om autopech, autoongevallen of zware technische onkosten.

                              Als je veel kms doet en er zit een tankkaart bij dan is het bijna degoutant om met je eigen wagen te blijven rijden.
                              Last edited by ; 29/01/2012, 13:08.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                Ik heb voor mij de rekening gemaakt, 2004 BMW 320 kost mij jaarlijks 4000 euro diesel (45.000 x 6.3 x 1.38 / 100), 2000 euro ontwaarding, en 1000 euro verzekering, taks en onderhoud = 7000 euro. En dan niet eens onderhoud in bwm garage.

                                2012 Ford Focus Titanium 115pk full option (Sony premium navigatie, stof/leder interieur, xenon, metalic, parkeerhulp, 18'' velgen) + tankkaart + verzekering + europe assistence + taks + onderhoud, lever ik 4500 euro per jaar voor in.

                                Het komt mij dus 2500 euro goedkoper uit desondanks die Focus wel 4x meer waard is.
                                Bovendien hoef je u geen zorgen te maken om autopech, autoongevallen of zware technische onkosten.

                                Als je veel kms doet en er zit een tankkaart bij dan is het bijna degoutant om met je eigen wagen te blijven rijden.
                                In jouw voorbeeld betaalt jouw baas de Ford volledig. Wat nou als hij er wat centjes voor over heeft als jij met jouw BMW wil gaan rijden, dan ligt het plaatje heel anders

                                Firmawagen = lager salaris, geen verplaatsingsvergoeding, weinig vrije keuze
                                Eigen wagen = hoger salaris, verplaatsingsvergoeding, keuze binnen budget

                                Als je alleen de VAA gaat tellen als verschil, dan klopt de rekensom nog niet he

                                Comment


                                • #96
                                  Bedrijfswagen.
                                  Van die 800 euro bruto blijft netto niet veel meer over.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                    In jouw voorbeeld betaalt jouw baas de Ford volledig. Wat nou als hij er wat centjes voor over heeft als jij met jouw BMW wil gaan rijden, dan ligt het plaatje heel anders

                                    Firmawagen = lager salaris, geen verplaatsingsvergoeding, weinig vrije keuze
                                    Eigen wagen = hoger salaris, verplaatsingsvergoeding, keuze binnen budget

                                    Als je alleen de VAA gaat tellen als verschil, dan klopt de rekensom nog niet he
                                    Nee hoor, ik zeg toch zelf dat het mij 4500 euro per jaar netto zou kosten als ik overschakel op die Ford bedrijfswagen.
                                    Daarin zitten o.a. een lager salaris en wegvallen verplaatsingsvergoedingen, belasting op extralegaal voordeel ingecalculeerd.
                                    Punt blijft dat dat een pak minder geld is dan de jaarlijkse kostprijs van een eigen, oude bmw.
                                    Last edited by ; 29/01/2012, 14:47.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Heb gestemd voor saaie bedrijfswagen.
                                      In plaats van een echte dikke duitser, wordt het een Megane RS lichte vracht.
                                      Saai is die niet echt te noemen, wel betaalbaar.

                                      Optie 3 valt weg, wegens het plafond van maximaal 24000 km in km-vergoeding. Ik doe het dubbele en meer voor de zaak. Recente rechtspraak verwerpt deze beperking, maar hier wordt alles zwart-wit, geen grijze zones meer.
                                      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                                        We hebben het probleem al aangekaard ergens anders van die VAA waarbij redelijk vaak is geargumenteerd geweest dat, als de wagen ECHT een wagen is om werk-werk mee te rijden, en niet een privéwagen, ge geen dikke Audi of Benz nodig hebt.
                                        Ik heb ook geen laptop nodig maar die is wel 100% aftrekbaar, hij wordt nochtans ook nu en dan prive gebruikt. Ik schat 95% werk en 5% prive.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        En ik wil gewoon even peilen of de leden hier eerder aan hun geld denken, dan wel wie echt gepassioneerd is en toch met een dikke wagen wil rondrijden en daar ook voor wil meer betalen.
                                        Ik zoek naar de meeste fiscaal interessante manier om de wagen die ik wil te zullen aankopen en zal kiezen tussen de pest of de cholera om de auto naar wens te kopen. Maar ik heb wel de luxe om te hierin te kunnen kiezen.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Mooi en zeer juist verwoord. Waarom dacht je dat ik hier alsmaar zit te ketteren tegen bepaalde modellen van bepaalde Beierse merken? Niet omdat het slechte autos zijn, wel omdat ze enkel gekocht worden juist omdat de klant zijn ego wat moet opkrikken door te kunnen zeggen dat hij met een A of B logo rondrijdt.
                                        Al heb je gedeeltelijk gelijk en zijn er heel wat badgekopers en ga ik uit vooroordeel ook sommige merken niet in overweging nemen wil dit niet zeggen dat ik mij 'rijker' 'beter' voel omdat ik met een Beierse slet rij. Een Guiletta of een 1 hatch en ik kies een Italiaanse. Excuseer dat ik sommige auto's lelijk vind, niet prettig rijden vind,... Heb ik dat nodig om mijn werk beter te doen? Allicht niet alsook zal die comfortabele design bureaustoel onder mijn kont daarin geen verschil zal maken.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Ik vind het VAA topic echt lollig. Ik ga d'r gewoon regelmatig eens langs voor den ambiance.
                                        Ge zet er twee logische zinnen neer, en we zijn weer weg voor 3 pagina's "ik moet mijnen **** goedpraten" ...
                                        Is een Ferrari 458 een bedrijfsauto? Is een Range Rover full option een bedrijfsauto? Waar trek je de lijn? .... Feit is dat loon op werken overbelast wordt in België dus begrijpelijk dat jij verhuisd bent.

                                        Comment


                                        • Ik heb voor optie 3 gekozen.
                                          Woon-werkverkeer doe ik wel met ne auto die ik zelf kies.

                                          Als ik nen auto nodig heb voor werk-werk verkeer is t voor een depanage te gaan doen, en dan moet ik toch de "materiaal" auto op t werk meepakken. Da geld voor 3 depanages op 10, de rest is ne taxi en de vlieger.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X