Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Met de E is het meestal hard optrekken en af en toe eens een beetje te hard rijden op de autostrade...
Met de Xsara is het raggen a volonté, daar is het rood gemarkeerde gedeelte in de toerenteller elke versnelling opnieuw het doel... moet ook wel, wil ik het verkeer kunnen volgen
Maar in de bebouwde kom of in druk verkeer rij ik wel normaal
Een leuke variant tussen rustig en sportief rijden in: langzaam optrekken, wettige kruissnelheid enz. maar gewoon altijd aan belachelijke snelheden door bochten van 90° enzo
Ik ben eerder een rustige chauffeur, zeker als hij nog koud staat, dan rijd ik meestal maar 90-110 op de autostrade. Ook als hij warm staat heb ik met die snelheid weinig moeite.
Voor de rest probeer ik ook zo zuinig mogelijk te rijden. Af en toe eens doortrekken moet gewoon.
Een leuke variant tussen rustig en sportief rijden in: langzaam optrekken, wettige kruissnelheid enz. maar gewoon altijd aan belachelijke snelheden door bochten van 90° enzo
Deed ik met de fiets ook altijd, en strepen trekken
Wel atijd rustig langs de oudjes met hun hondje!
ik zeg dan ook dat ik meestal rustig nader, ik heb nog maar 2 keer geflasht en toen zat ik met zeer weinig tijd en moest ik snel ergens zijn... dat vergeten die easydrivers meestal... dat die snelle rijders, snel rijden om ergens op tijd te zijn... wie is er dan associaal?
een beetje vroeger vertrekken ???
of het openbaar vervoer (sorry voor het vloeken)
Ik probeer me ook aan de maximum toegelate snelheid te houden, maar eerlijk gezegd is dat op de autosnelweg heel moeilijk Maar ik doe zeker geen gekke toeren.
Afhankelijk van de omstandigheden heb ik 2 rijmodi waarin ik me kan bevinden:
Rustig op 't gemakske rijden: ik probeer relaxed mee te rijden met de rest van het verkeer, op de snelweg gaat de cruise control op 120. Accelereren doe ik wel vlot: geen getreuzel bij rode lichten, geen gaten laten vallen met mijn voorliggers en bij het oprijden van een voorrangsweg zorg ik dat ik snel op kruissnelheid ben. Ik doe dat dan wel eerder door te steunen op het dieselkoppel in de lage toeren in plaats van door veel toeren te maken.
Doorrijden: meestal ben ik dan iets vlotter dan de rest van het verkeer, ik probeer "mijn" snelheid te rijden waar het mogelijk is. Bochtjes mogen plezant zijn. Tragere bestuurders haal ik in waar het veilig kan. Af en toe mag bij dit alles wel iets vlotter in de toeren geklommen worden
Ongeacht in welke rijmodus ik me bevind zijn er wel een paar regels waar ik niet van afwijk:
Absoluut respect voor de voorrangsregels.
Goed vooruitkijken naar hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt en hierop anticiperen
Niet kleven of jagen
Ik tracht geen hindernis te zijn voor anderen
Ik blijf met marge aan de veilige kant van de limieten van mijn auto
Hierin kan ik me wel vinden...
Als de motor koud is zal ik het steeds rustigaan doen.
Voor de rest blijf ik zelfs bij stevig doorrijden nog ruim binnen de marge van de limieten van de auto...om die op te zoeken in bvb. bochtenwerk kan ik naar mijn gevoel gewoon niet goed genoeg met een auto rijden, of alleszins te weinig ervaring ermee.
En mijnen boot leent zich dan ook niet om in elken bocht te gooien en toestanden...
2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
Sportief rijden... Tegenwoordig kies ik daar gewoon het moment en de baantjes voor uit. Echt sportief rijden hoort niet meer bij m'n dagelijkse verplaatsingen.
In druk verkeer (spits in de ochtend zowel als de avond) heb ik meer plezier aan cruisen
Maar in de bochtjes verlies ik liever niet te veel snelheid
Comment