Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
sportief rijden , of niet ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk BerichtenDat snap ik echt niet... Ok het kan eens leuk zijn om door te drukken op de snelweg maar het hoort niet. Niet enkel gevaarlijk voor jezelf, eens te meer voor je medeweggebruikers. Je gaat me niet zeggen dat je tegen 250 nog 'verantwoord' bezig bent. Tegen de tijd dat je iets opmerkt en erop kan reageren plak je er al tegen
En om dat dan ff met voorbedachte rade te gaan doen :S
Hoort dat dan ook niet ? En is dat dan ook onverantwoord ? En gevaarlijk voor de anderen ?
Tssss tssss tssss, mannen toch. 't Is soms toch triestig gesteld met de mentaliteit...
Ik heb er al over gepraat met de Polizei. En die vinden ook dat het kan als je tenminste beseft waar je mee bezig bent en niet met anderen gaan racen. Want daar zijn ze genadeloos voor.
Men zou beter aan de mensen eens leren dat met de wagen rijden WERKEN is i.p.v. op 't gemakske cruisen en niet kijken waar men rijdt. Spiegels dienen ook ergens voor maar dat beseffen een hoop bestuurders blijkbaar niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk BerichtenDan hoop ik voor jou dat je uit Duitsland wegblijft of tenminste van de autostrades. Want daar mag het op sommige delen wel.
Hoort dat dan ook niet ? En is dat dan ook onverantwoord ? En gevaarlijk voor de anderen ?
Tssss tssss tssss, mannen toch. 't Is soms toch triestig gesteld met de mentaliteit...
Ik heb er al over gepraat met de Polizei. En die vinden ook dat het kan als je tenminste beseft waar je mee bezig bent en niet met anderen gaan racen. Want daar zijn ze genadeloos voor.
Men zou beter aan de mensen eens leren dat met de wagen rijden WERKEN is i.p.v. op 't gemakske cruisen en niet kijken waar men rijdt. Spiegels dienen ook ergens voor maar dat beseffen een hoop bestuurders blijkbaar niet.
ik zeg niet dat je niet sneller mag rijden dan 120 he, begrijp me niet verkeerd maar euh... Eens 160-170 gepasseerd vind ik PERSOONLIJK dat voor het gros van de bestuurders waarschijnlijk het veilige er wel af is, en daarmee doel ik op reactietijd-afstand die je op die tijd al overbrugt etc.
Je gaat me niet horen zeggen dat mensen die regelmatig op circuit rijden etc en dus gewoon zijn aan hoge snelheden te manoeuvreren dit niet kunnen. Echter stel ik mij dan weer de vraag: jij kan je wagen wel onder controle hebben/houden maar is het inschattingsvermogen van de snelheid waarmee je aankomt van de andere (modale) weggebruiker goed genoeg om geen gevaarlijke situaties te veroorzaken?
Comment
-
OK, ben blij dat je het wat relativeert.
Ik kan mijn wagen tegen 250 NIET onder cotrole houden als daar een halve gare zich ineens voor gooit, dat kan niemand.
Ik had het er blijkbaar niet bijgeschreven (omdat het mij de meest normale zaak lijkt) maar ik doe zoiets dus alleen maar als het verkeer het toelaat - ook in Duitsland en dat wil dus zeggen dat er echt weinig verkeer is - want op het gedrag van de modale weggebruiker of beter de groep bestuurders onder hen die eigenlijk niet weten wat autorijden inhoudt (uitkijken en niet vergeten dat je niet alleen rijdt) moet je nu eenmaal anticiperen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk BerichtenOK, ben blij dat je het wat relativeert.
Ik kan mijn wagen tegen 250 NIET onder cotrole houden als daar een halve gare zich ineens voor gooit, dat kan niemand.
Ik had het er blijkbaar niet bijgeschreven (omdat het mij de meest normale zaak lijkt) maar ik doe zoiets dus alleen maar als het verkeer het toelaat - ook in Duitsland en dat wil dus zeggen dat er echt weinig verkeer is - want op het gedrag van de modale weggebruiker of beter de groep bestuurders onder hen die eigenlijk niet weten wat autorijden inhoudt (uitkijken en niet vergeten dat je niet alleen rijdt) moet je nu eenmaal anticiperen.nuja,die groep 'die eigenlijk niet weet wat autorijden inhoudt' daar mag je mij dan wss al bijrekenen want heb m'n voorlopig rijbewijs nog maar dus... (wordt ik daar nu wss al op afgerekend). Heb ook nog nooit op circuit gereden, ben daar eerlijk in maar dan nog....
Idd, als er vrijwel niemand op de baan is kan al eens doorduwen, maar 250+ blijf ik halucinant vinden, gwn een konijn of dergelijks gaat daar gn rekening mee houden lijkt meok, het is uitzonderlijk maar het zal maar onder je wagen belanden...
no offence ment trouwens...
Comment
-
Ik ben nog altijd van mening dat een snelle wagen een veilige wagen is... als je er verstandig mee rijdt. Eerst en vooral zijn alle onderdelen voorzien om snel te kunnen, dus als je relatief rustig rijdt heb je overschot. Hierbij moet je de motor ook niet tot het uiterste drijven, dus ook het verbruik valt dan meestal nog mee. En als je eens even snel moet of wil zijn heb je het ook, zo kan je soms een lastige situatie snel goedmaken. Ik rij dus meestal sportief, maar beschaafd. In bebouwde kom, zone 90/70/50/30 zul je mij niet betrappen op overdreven snelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichtendaar doelde ik in het begin eigenlijk al opnuja,die groep 'die eigenlijk niet weet wat autorijden inhoudt' daar mag je mij dan wss al bijrekenen want heb m'n voorlopig rijbewijs nog maar dus... (wordt ik daar nu wss al op afgerekend). Heb ook nog nooit op circuit gereden, ben daar eerlijk in maar dan nog....
Idd, als er vrijwel niemand op de baan is kan al eens doorduwen, maar 250+ blijf ik halucinant vinden, gwn een konijn of dergelijks gaat daar gn rekening mee houden lijkt meok, het is uitzonderlijk maar het zal maar onder je wagen belanden...
no offence ment trouwens...
Nu, of je bij die 'groep' hoort of niet maak je uiteraard zelf uit, daar ga ik niet over oordelen. Voorlopg rijbewijs of niet, zolang je niet uit het oog verliest dat autorijden WERKEN is (ik kan er voor alle bestuurders niet genoeg de nadruk op dat woord 'WERKEN' leggen) ben je goed bezig. En het is niet omdat je op circuit rijdt of gereden hebt dat je kan rijden, denk dat vooral niet. Snel rijden kan iedereen. Maar daarbij blijven anticiperen is wat anders en dat vergeten er nogal veel.
Natuurlijk geef ik ook toe dat snel rijden altijd gevaarlijk voor jezelf blijft. Een konijn of zo zoals je aanhaalt maar ook een klapband of een ander soort onvoorzien mankement dat zich ineens voordoet kan catastrofaal zijn. Maar dat is iets wat je moet accepteren als je snel gaat rijden. Ik ben met m'n motor in Duitsland al tot 290 gegaan (ook weer bij weinig verkeer), goed beseffende dat als ik op dat moment een klapband zou krijgen het waarschijnlijk einde verhaal zou kunnen betekenen.
Oorspronkelijk geplaatst door lionheart Bekijk BerichtenIk ben nog altijd van mening dat een snelle wagen een veilige wagen is... als je er verstandig mee rijdt. Eerst en vooral zijn alle onderdelen voorzien om snel te kunnen, dus als je relatief rustig rijdt heb je overschot. Hierbij moet je de motor ook niet tot het uiterste drijven, dus ook het verbruik valt dan meestal nog mee. En als je eens even snel moet of wil zijn heb je het ook, zo kan je soms een lastige situatie snel goedmaken. Ik rij dus meestal sportief, maar beschaafd. In bebouwde kom, zone 90/70/50/30 zul je mij niet betrappen op overdreven snelheid.
De motor tot het uiterste drijven - niet voor lange tijd natuurlijk - is niet erg. Als je tot aan de rode zone trekt is er nog een heel stuk over. De fabrikant zet die zone altijd een stuk lager om zeker te zijn dat hij je garantie op de motor kan geven. Daardoor kan je de meeste wagens nog serieus opvoeren. Maar dan ga je verder dan standaard wordt voorgeschreven en beland je in de race-zone. En race-zone houdt in dat je regelmatig e.e.a. moet reviseren...wat je op een straatwagen normaal niet zal gaan doen.
Comment
Comment