Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sportief rijden , of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• sportief rijden , of niet ?

Hoe rijden jullie meestal ?
    Sportief, afwisselend sportief, bijna nooit sportief, bompa style, ...

En een belangrijke vraag, stel dat je bijna altijd sportief rijd, is dat slecht voor uw wagen, of kan dat totaal geen kwaad ?
    Wel duidelijk stellen dat we dit altijd doen met een warme motor hé.
    Dus, dagelijks enkele keren in 1e, 2e, en 3e net niet of soms wel tot in het rood gaan, laat dit uw motor sneller verslijten of kan het echt geen kwaad (enkel wat meer benzine verbruik)
    176
    ik rijd bijna altijd sportief - snel optrekken en relatief hoge snelheden (niet onvoorzichtig)
    15,34%
    27
    ik rijd meestal sportief
    46,59%
    82
    zelden, meestal rijd ik gewoon maar soms trek ik eens door
    31,82%
    56
    ik rijd altijd rustig en ga nooit boven 3000 toeren (bij een benzine) of 2500 bij diesel
    6,25%
    11

Hangt af van de weg/situatie.

Comment

Snel op de wegen die het toelaten

Comment

50% bompa style (120 op autostrade, 50 rijden waar iedereen 80 rijdt ): vnl als ik van school kom.
        45% vlot
        5% no comment ...

Comment

Het is leuk af en toe je auto eens te laten gaan, maar enkel daar waar de omstandigheden het toelaten, en dan nog met mate.
          Ik weet alleen dat ik de meeste agressieve chauffeurs terugzie aan de volgende verkeerslichten, veel risico genomen, veel benzine verbruikt, maar geen 20 sec winst... .

Comment

Voor de duidelijkheid, ik doe het ook alleen als het veilig kan
            Niet bij mist, regen, sneeuw, ...
            niet bij druk verkeer
            zeker niet nabij scholen
            ...

Maar als het effe kan
            Bovendien, op wegen waar je 90 mag kan je in 2e en 3e tot 100 per uu ook vele plezier beleven he

Maar hoe zit het met de motor ? Kan dit totaal geen kwaad of ziet hij er echt van af ?

Comment

ik vraag me af waar de motoren van tegenwoordig bij normaal onderhoud en zonder stommiteiten (in achteruit zetten bij 60 km/u) nog van afzien...

In een recent interview met de Belgische designer van de KTM crossbow stond trouwens dat er in de toekomst meer zal gezocht worden naar een optimale snelheidsbeleving dan naar snelheid op zich... , een goed idee als je 't mij vraagt.

Comment

ik rij zeer sportief ... altijd veel te gejaagd eigenlijk

in het stadscentrum wel altijd op het gemak en zeker aan scholen ...

hier in de streek zijn er wel redelijk wat kleine baantjes waar er niks of toch weinig huizen staan en daar ga ik regelmatig wat gaan rondcrossen , ik breng daar niemand in gevaar buiten mijzelf maar onkruid vergaat niet dus no problem

het verbruik is er wel naar

Comment

Ik versta onder sportief rijden toch niet snel optrekken of snel rijden hoor ...
                  tis wel net iets meer dan dat

Comment

combinatie van beiden eignelijk...

zo rij ik in de bebouwde kom e.d. altijd 50 en probeer ik steeds een zo constant mogelijke snelheid te houden voor het verbruik...

ook warmrijden, nooit boven de 3000 toeren gaan enzo...

sportief rijden is voor mij eerder lekker bochtjes pakken op van die kleine landweggetjes, zonder daarvoor eignelijk de snelheidslimiet belachelijk veel te overschrijden...gewoon lage versnelling en hoge toeren... en es snel optrekken ofzo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                      Ik versta onder sportief rijden toch niet snel optrekken of snel rijden hoor ...

snel optrekken en/of snel rijden kan iedereen he Odan

Comment

Hangt er eigenlijk een beetje vanaf met welk voertuig ik ben. Met de Porsche sportief rijden is gewoon niet te doen (408 pk), bijna waanzin tenzij op de autostrade. Met onze mazoutstoofkes (beide turbo's) is het wel beter te doen. Alhoewel...doortrekken met ne Rav4...ge verschiet er soms van hoe rap dat ding vooruitgaat.
                        Met de moto op 't straat, tja... lege baan en geen flitspalen = ff gaaaas geven.

Comment

Ben een rustige van karakter, dus ik rij ook rustig.

Laat me niet opjagen, en trekt soms door als de baan het toelaat ( weinig of geen verkeer en rustig ).

Wel alleen als de motor warm staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                            Uw hartslag binnen de 60/80% zone proberen te krijgen ?

Comment

Ik vermoed dat ik sportief rij ... Ik hou me voornamelijk aan de snelheidsregels, maar in de bochten laat ik me nogal veel gaan.

Eerste setje bridgestones: op op een kleine 5000km

Nu doe ik met Goodyears al een mooie 25k.

Comment

Relatief rustig (ah ja, ik rij nog met een L rond... ), nooit boven de 3000 toeren (diesel) en ik hou me ook altijd aan de toegelaten snelheden.
                                Soms zit ik er zelfs onder...

Comment

Ik mis de optie "Ik ben een ezel achter het stuur, en een absoluut gevaar op de baan"

Comment

Vroeger reed ik zowat altijd en overal te hard en was een bocht iedere keer een uitdaging... Maar op stap met een aantal collega Alfisten over de grens geweest en ik mag op mijn blote knietjes neervallen dat ik hier zit, zonder schade aan mezelf en de auto... Sindsdien heb ik schrik gekregen Nu rij ik nog wel vlot maar dat is het dan ook...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                      Vroeger reed ik zowat altijd en overal te hard en was een bocht iedere keer een uitdaging... Maar op stap met een aantal collega Alfisten over de grens geweest en ik mag op mijn blote knietjes neervallen dat ik hier zit, zonder schade aan mezelf en de auto... Sindsdien heb ik schrik gekregen Nu rij ik nog wel vlot maar dat is het dan ook...

Comment

hangt ervanaf als ik met mijn 318tdsje op weg ben ist redelijk op het gemak
                                        met de e30 daarintegen...
                                        BMW E10 1600ti 1967
                                        BMW E10 2002tii 1973
                                        BMW E30 325i sedan 1986
                                        BMW E36 318is cabrio 1995
                                        BMW E36 320i cabrio 1994
                                        BMW E91 318d touring 2006
                                        MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Working...
                                        X