Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sportief rijden , of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
    Vroeger reed ik zowat altijd en overal te hard en was een bocht iedere keer een uitdaging... Maar op stap met een aantal collega Alfisten over de grens geweest en ik mag op mijn blote knietjes neervallen dat ik hier zit, zonder schade aan mezelf en de auto... Sindsdien heb ik schrik gekregen Nu rij ik nog wel vlot maar dat is het dan ook...
    Ieder onervaren bestuurder heeft dat ooit wel eens he, zo van: 'oké, hier heb ik geluk gehad'.
    Wat is er toen wel gebeurd? Pirouette gemaakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
      Ieder onervaren bestuurder heeft dat ooit wel eens he, zo van: 'oké, hier heb ik geluk gehad'.
      Wat is er toen wel gebeurd? Pirouette gemaakt?
      Ja, zoiets... Uiteindelijk in de graskant beland, wat gras uit m'n uitlaat kunnen plukken en weer kunnen doorrijden met een klein hartje...

Gelukkig geen tegenligger, gelukkig niet tegen dat hekken beland, gelukkig geen bomen, gelukkig geen gracht, gelukkig kon de achterligger tijdig remmen ...

Te veel gecorrigeerd en de controle volledig verloren... Passagier in je eigen wagen. Letterlijk m'n (korte) leven zien passeren. Smerig gevoel dat ik nooit meer wil meemaken!

Comment

ik rij meestal rustig .
        maar op sommige momenten geef ik hem eens de sporen .
        dat is vooral leuk in de tweede en derde versnelling .
        bij het verlaten van een rond punt is dit vooral kicken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
          Uw hartslag binnen de 60/80% zone proberen te krijgen ?

jah.. ideaal voor de vetverbranding

Comment

ik ga vlotjes door het verkeer.

het is wel afhankelijk van de omstandigheden op de baan. Aan scholen ed hou ik me altijd ruim binnen de regels. Als er iemand mee is met mij strek ik mijn rechtervoet ook wat minder....

Antwerpen is't Stad
            en al de rest is parking!!

Comment

Bij mij is het afwisselend sportief, afwisselend rustig. Alles hangt af van mijn gemoedstoestand In de bebouwde kom en aan scholen is het wel altijd rustig. Ook rijd ik mijn motor eerst fatsoenlijk warm.

Comment

Ik probeer mij de laatste tijd echt binnen perken te houden. Niet altijd zo evident. De laatste tijd vond ik hoge snelheden gewoon de normaalste zaak. Ik probeer me ook minder op te jagen in het verkeer als iemand wil spelen.
                Porsche 997 S

Comment

ik rijd sportief maar met mate... in de stad is het niet mogelijk, en ben ik de heer in het verkeer... op kleine landweggetjes laat ik men motor meestal is goed huilen enja op de autostrade ben ik een leftlaner, de magie van bi-xenons op da punt is onvoorstelbaar, ik hoef me gwn niet druk te maken, men ziet mij aankomen en gaan direct opzij... als er dan al zo ene is die dit niet doet en ik ben echt echt gehaast... krijgt die de pharen maar dat heb ik nog maar 2 keer moeten doen... normaal blijf ik er rustig achter rijden tot die vanzelf opzij gat

Comment

Ik tracht rustig te rijden. Vlot met het verkeer mee maar niet extra 'sportief'. Kan ook niet met een Vectra leasel van 3500 ton en 120 pk. Ik ben ook een van die mensen die naar rechts gaan op de autostrade als het mogelijk is. Na jaren autostrade heb ik gemerkt dat rustig kachelen goed is voor mijn gemoedsgesteldheid. Spijtig genoeg ben ik daar niet altijd consequent in. Mijn humeur kan me soms nog parten spelen. I'm workin' on it.

Mensen met xenons op het linkse vak/half op de middenberm moeten wachten. Ik wil gerust een effort doen maar als ze beginnen flashen zoals TCT dan hebben ze het spek aan hun been. Dan ga ik in '100% at ease' mode. Beste TCT, sportief is niet hetzelfde als asociaal.
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                      Ik tracht rustig te rijden. Vlot met het verkeer mee maar niet extra 'sportief'. Kan ook niet met een Vectra leasel van 3500 ton en 120 pk. Ik ben ook een van die mensen die naar rechts gaan op de autostrade als het mogelijk is. Na jaren autostrade heb ik gemerkt dat rustig kachelen goed is voor mijn gemoedsgesteldheid. Spijtig genoeg ben ik daar niet altijd consequent in. Mijn humeur kan me soms nog parten spelen. I'm workin' on it.

Mensen met xenons op het linkse vak/half op de middenberm moeten wachten. Ik wil gerust een effort doen maar als ze beginnen flashen zoals TCT dan hebben ze het spek aan hun been. Dan ga ik in '100% at ease' mode. Beste TCT, sportief is niet hetzelfde als asociaal.
                      ik zeg dan ook dat ik meestal rustig nader, ik heb nog maar 2 keer geflasht en toen zat ik met zeer weinig tijd en moest ik snel ergens zijn... dat vergeten die easydrivers meestal... dat die snelle rijders, snel rijden om ergens op tijd te zijn... wie is er dan associaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                        ik zeg dan ook dat ik meestal rustig nader, ik heb nog maar 2 keer geflasht en toen zat ik met zeer weinig tijd en moest ik snel ergens zijn... dat vergeten die easydrivers meestal... dat die snelle rijders, snel rijden om ergens op tijd te zijn... wie is er dan associaal?
                        Diegene die te laat vertrekt

Ik rij meestal ook te snel, zeker op de snelweg, daar is het, indien de auto het toelaat, rond de 200 rijden.
                        Maar als er eentje 130 rijdt, links, en hij is iemand aan het voorbijsteken ga ik niet pushen om hem voorbij te geraken hoor.
                        En als ik écht snel moet zijn, heb ik nog altijd de pechstrook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Ik rij meestal ook te snel, zeker op de snelweg, daar is het, indien de auto het toelaat, rond de 200 rijden.
                          Maar als er eentje 130 rijdt, links, en hij is iemand aan het voorbijsteken ga ik niet pushen om hem voorbij te geraken hoor.
                          daar heb je dan ook weeral een punt... maar als je tussen 2 afspraken door moet rijden???(niet dat dat bij mij zoveel gebeurt maar toch) en dat pechstrook gedoe, vind ik in mijn ogen uiterst gevaarlijk

Comment

Lollito

Had je toen eens niet tegen een peugeot gewonnen ? Via de pechstrook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                              daar heb je dan ook weeral een punt... maar als je tussen 2 afspraken door moet rijden???(niet dat dat bij mij zoveel gebeurt maar toch) en dat pechstrook gedoe, vind ik in mijn ogen uiterst gevaarlijk
                              Dan moet je je afspraken beter plannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meneer-ik-zal-altijd-antwoorden-om-u-een-blok-te-zetten-en-mijn-gelijk-te-halen Bekijk Berichten
                                Dan moet je je afspraken beter plannen
                                dat is natuurlijk niet altijd mogelijk hé en om even alle onrecht weg te werken, ik ben geen jager hé (buiten die twee keer dat ik geflasht heb)
                                Last edited by ; 10/03/2008, 10:56.

Comment

Ik mis de optie "Ik ben een ezel achter het stuur, en een absoluut gevaar op de baan"

Comment

Ik rijd ook wel eens sportief nu en dan
                                    En voor de rest probeer ik rustig te rijden, al is dat ook relatief want de meesten vinden dat ik dan ook nog goed doorrijd..
                                    Maar ik probeer te verkalmen op de weg.

Comment

@TCT: Jij uiteraard. Bijzonder asociaal om niet te spreken van strafbaar.

Ik zal je ook niet blijven hinderen als ik opzij kan maar ik ga me dan niet speciaal haasten.
                                      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Ik rijd de laatste jaren altijd heel rustig rond, vroeger was dat wel eens anders. Door meer kilometers te gaan doen ben ik een pak rustiger gaan rijden. Ik heb ook geleerd dat het niet mogelijk is van tijd in te halen om op tijd op een afspraak te komen, tenzij je enkele honderden kilometers moet rijden heeft sneller rijden geen enkel nut.

Ik asocieer sportief rijden niet met autorijden, dat is meer iets als gaan fietsen, dat is sportief.

De term sportief rijden wordt meestal misbruikt door mensen die asociaal, gek of gevaarlijk rijden.

Het zit allemaal wat tussen de oren, maar dat is moeilijk toe te geven voor de meesten.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          De term sportief rijden wordt meestal misbruikt door mensen die asociaal, gek of gevaarlijk rijden.
                                          Inderdaad. Je kan sportief rijden zonder asociaal te zijn maar dat is voor sommigen niet echt duidelijk vrees ik.

Comment

Working...
                                          X