Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sportief rijden , of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
    @TCT: Jij uiteraard. Bijzonder asociaal om niet te spreken van strafbaar.

Ik zal je ook niet blijven hinderen als ik opzij kan maar ik ga me dan niet speciaal haasten.
    Inderdaad. Je kan sportief rijden zonder asociaal te zijn maar dat is voor sommigen niet echt duidelijk vrees ik.
    het is voor u ni echt duidelijk precies... als ik zie dat de auto voor mij ni opzij kan, ga ik niet snel komen naderen hoor... ik kan het verkeer nog altijd wel anticiperen... ik zeg al heel de tijd dat ik rustig nader en niet jaag (buiten die 2 keer) ... djeezes!!!

Comment

Die laatste opmerking was niet specifiek naar jou toe, TCT, maar een algemene vaststelling.

Wat die eerste opmerking betreft: ik blijf bij mijn standpunt.

Even iets anders. Reageert zo'n Signum (toch royaal anderhalve ton) snel op het gaspedaal met 100pk in het vooronder? 120pk is naar mijn gevoel niet overdreven performant in mijn Vectra.
      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Die laatste opmerking was niet specifiek naar jou toe, TCT, maar een algemene vaststelling.

Wat die eerste opmerking betreft: ik blijf bij mijn standpunt.

Even iets anders. Reageert zo'n Signum (toch royaal anderhalve ton) snel op het gaspedaal met 100pk in het vooronder? 120pk is naar mijn gevoel niet overdreven performant in mijn Vectra.
        tis geen trekbeest, maar het is een goei cruiserke... ik mag ni klagen... ik ben dan ook geen power gewoon hé

Comment

I see, ook cruisen in de lange 6 dus. I know the feeling. Even je topic checken.
          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Ik vind mij het meest in de laatste keuze.

Ik rijd vrij rustig.

Mijn rijbewijs ligt me te nauw aan het hart, ik zou niet meer zonder kunnen.

En uiteindelijk geraak ik er ook en zoveel verschil zal er qua tijd niet opzitten.

Comment

ik rijd altijd rustig en ga nooit boven 3000 toeren (bij een benzine) of 2500 bij diesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                Ik vind mij het meest in de laatste keuze.

Ik rijd vrij rustig.

Mijn rijbewijs ligt me te nauw aan het hart, ik zou niet meer zonder kunnen.

En uiteindelijk geraak ik er ook en zoveel verschil zal er qua tijd niet opzitten.
                Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                ik rijd altijd rustig en ga nooit boven 3000 toeren (bij een benzine) of 2500 bij diesel
                hier verschiet ik van... en dat voor jonge gasten... properkes mannen!!!!!

Comment

Ik rij 99% van de tijd rustig, gewoon met het verkeer mee. Met een goed muziekske op, is dat voor mij de beste manier om van autorijden te genieten.
                  Als ik echt energie kwijt moet, probeer ik te gaan karten ofzo.
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik rijd meestal sportief, wat niet wil zeggen dat ik constant plankgas geef natuurlijk. Het wil zelfs niet eens zeggen dat ik constant veel te snel rijd.
                    Wat wil het wel zeggen: ik let op mijn bochten (buitenkant - binnenkant - buitenkant), ik haal regelmatig in (ik feite rijd ik gewoon niet zo heel graag achter andere mensen), en soms trek ik wel eens door, maar dat gebeurt niet zo erg vaak. Ik rijd meestal op koppel (schakelen vanaf 2500 rpm of zelfs vroeger).
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik rij enkel hard op de snelweg (als de situatie het toelaat) en ik trek ook flink op bij stoplichten (maar nooit met slippende banden... ik zou me kapot schamen!).
                      Binnen de bebouwde kom houd ik mij aan de snelheid, behalve op onnozele plekken. Dan wil ik nog wel eens 10 tot 20km/h boven de max. snelheid gaan zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                        hier verschiet ik van... en dat voor jonge gasten... properkes mannen!!!!!

hard rijden is gewoon m'n ding zo niet.

Comment

Afhankelijk van de omstandigheden heb ik 2 rijmodi waarin ik me kan bevinden:
                          • Rustig op 't gemakske rijden: ik probeer relaxed mee te rijden met de rest van het verkeer, op de snelweg gaat de cruise control op 120. Accelereren doe ik wel vlot: geen getreuzel bij rode lichten, geen gaten laten vallen met mijn voorliggers en bij het oprijden van een voorrangsweg zorg ik dat ik snel op kruissnelheid ben. Ik doe dat dan wel eerder door te steunen op het dieselkoppel in de lage toeren in plaats van door veel toeren te maken.
                          • Doorrijden: meestal ben ik dan iets vlotter dan de rest van het verkeer, ik probeer "mijn" snelheid te rijden waar het mogelijk is. Bochtjes mogen plezant zijn. Tragere bestuurders haal ik in waar het veilig kan. Af en toe mag bij dit alles wel iets vlotter in de toeren geklommen worden
                          Ongeacht in welke rijmodus ik me bevind zijn er wel een paar regels waar ik niet van afwijk:
                          1. Absoluut respect voor de voorrangsregels.
                          2. Goed vooruitkijken naar hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt en hierop anticiperen
                          3. Niet kleven of jagen
                          4. Ik tracht geen hindernis te zijn voor anderen
                          5. Ik blijf met marge aan de veilige kant van de limieten van mijn auto
                          AutoMinded.be

Comment

Een beetje de twee: rustig en sportief. Als de weg vrij is, sportief.

Comment

Respect Matteo, respect

Comment

Een 10 voor de politieke correctheid van beide antwoorden!

Comment

hangt van auto tot auto af.

Op autostrade
                                  fiat: +- 110km/u
                                  vectra: 120-130km/u
                                  zafira: 120+

Dit doe ik vooral omwille van het verbruik ik eigenlijk.

Buiten de autostrade rij ik meestal de opgelegde limiet, al kan dat soms wel eens meer zijn wanneer het zich toelaat. Bochtjes nemen doe ik soms sportief, soms niet....hangt er gewoon van mijn gemoedstoestand af. Ik kan er enorm van genieten om gewoon rustig te cruisen...

Ik erger me wel mateloos aan mensen die trager rijden dan de limiet. Op autostrade maakt me dat niet uit, maar waar je 70 mag maar 50 rijden, of waar je 50 mag rijden en dan 40 rijden... daar erger ik me wel serieus aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                    Ik erger me wel mateloos aan mensen die trager rijden dan de limiet. Op autostrade maakt me dat niet uit, maar waar je 70 mag maar 50 rijden, of waar je 50 mag rijden en dan 40 rijden... daar erger ik me wel serieus aan.
                                    Da's inderdaad ergerlijk ... vaak zijn het ook dezelfde mensen die nét voor je neus een voorrangsweg opschieten, en het vervolgens vertikken van enigszins vaart te maken: de "die ander moet maar remmen"-chauffeur

Ook ergerlijk vind ik die plaag van 70 borden in 't algemeen. Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat je vroeger op de meeste secundaire wegen nog 90 mocht, het was veel fijner rijden toen
                                    AutoMinded.be

Comment

Ik rijd zeer rustig, maar toch rijd ik overal zo snel als toegelaten hoor.
                                      Ik ga alleen niet als een halve gek optrekken om toch maar zo vlug mogelijk die snelheid te halen. Opschakelen aan 2800rpm (naft) om dan plankgas te geven om daarna weer aan 2800rpm op te schakelen enz., voor velen ben ik dan mss wel Captain Slow, maar voor mij is 't vlot genoeg. Als 't vlot moet gebeuren (invoegen op de snelweg bvb.), dan doe ik 't wel vlot natuurlijk. 't Moet immers niet gevaarlijk gaan worden hé. Bochtjes neem ik ook aan een gezapig tempo.
                                      Als de wagen cruise control heeft, rijd ik bovendien quasi altijd op tempomat. Optrekken doe ik dan ook m.b.v. de cruise control, dat gaat mss vrij traag... maar ik moet dan niet meer letten op wanneer ik moet stoppen met gas geven e.d.. Lekker relaxed rijden op die manier !

Héél af en toe trek ik eens door tot het rood, maar da's meer om de motor niet te lui te maken en al het roet er eens uit te blazen dan om de sensatie zelf te beleven (hels lawaai en een duw in uwe rug =/= comfy).

Niets is zo leuk als met een leuk muziekje op de achtergrond te cruisen doorheen de Vlaamsche landschappen.

-edit-
                                      En hardrijders kunnen me maar moeilijk verleiden om hen in hun rijgedrag te volgen. Vroeger zou ik daar mss nog op ingegaan zijn, maar nu laat ik zo'n dingen toch wijselijk aan mij voorbijgaan.
                                      Als ik aan 120 op de snelweg wat trucks voorbijsteek en één of andere flashende links-naar-rechts-zwalpende bumperklever doet zijn ding, dan mag 'ie mooi wachten tot ik veilig terug naar rechts kan. No way dat ik ga versnellen voor iemand anders (ik rijd al 120), no way dat ik mij tussen twee trucks smijt om daarna weer te moeten optrekken om terug 't linkervak op te kunnen. Noem mij een asociaal in het verkeer, dan noem ik hen dat zeer zeker ook.
                                      Last edited by sibi; 10/03/2008, 14:49.
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                        ik zeg dan ook dat ik meestal rustig nader, ik heb nog maar 2 keer geflasht en toen zat ik met zeer weinig tijd en moest ik snel ergens zijn... dat vergeten die easydrivers meestal... dat die snelle rijders, snel rijden om ergens op tijd te zijn... wie is er dan associaal?
                                        de snelrijder is dan een lompe zak en moest maar op tijd vertrekken.

Comment

Comment

Working...
                                          X