Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sportief rijden , of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door $T@CkDuMP Bekijk Berichten
    gvd G55, ge doet mij zin krijgen in freude am fahren

Hasselt is wel een beetje ver
    hasselt-gent.... autch

en het zijn zuiplapjes hé, die sixpacks

Comment

• it ruins me

maar voorlopig kan ik er nog mee leven!
      op termijn moet er wel sowieso een zuinige daily bijkomen...in de plaats durf ik niet zeggen kzie ze nog veel te graag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

en het zijn zuiplapjes hé, die sixpacks

Er zijn volgens mij zeker 4 of 5 tankstations op de weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Er zijn volgens mij zeker 4 of 5 tankstations op de weg.
          *kijkt naar portefeuille*

geven ze daar toevallig gratis naft weg?

Comment

• matteus ziet het volledig zitten, nuja ie moet daar niet zoveel naar kijken als ie niet boven de 3000rpm gaat

Comment

matteus ziet het volledig zitten, nuja ie moet daar niet zoveel naar kijken als ie niet boven de 3000rpm gaat

en ik rij hoofdzakelijk diesel, dus da's zelfs maar 2500 rpm.

Comment

.... de eerste 5 km na koudstart.

Je zinnen volledig maken vriend! Je bent spillies niet hé

Comment

sounds like horror to me

maar langs de andere kant denkt gij dat ook van mij als ik moet tanken, én terecht

Comment

• hmz.... alé dan maar, ff concreet:

wie komt af? avondnachtragmeetje

Comment

• Geniet, maar rijd sportief met mate.

Ik rijd meestal sportief, dat wil zeggen: ik gebruik vrij vaak een groot deel van de voorhanden zijnde paardjes bij 't accelereren. Op plaatsen waar ik de kans heb zonder anderen te hinderen of in gevaar te brengen, accelereer ik graag & vaak met een goeie dot gas, of volgas. Bovendien vind ik het leuk om in bochten de auto te laten werken: ronde punten neem ik vaak wat sneller dan de doorsnee chauffeur, en sommige bochten (b.v. op- of afritten van de autostrade) worden geregeld tegen de gripgrens van de banden aan genomen. Er zitten ook remmen op m'n auto, en zo af en toe heb ik die graag 'es warm staan: bochtige boerenbaantjes sportief afmalen, laat en hard remmend terwijl ik tiphielend terugschakel ... 't zijn geen uitzonderingen. En als ik een lege, veilige, goed liggende autostrade tegenkomen, dan - i admit - kan ik me niet inhouden en rijd ik quasi altijd sneller dan toegestaan (maar gezien de grote pakkans in België en 't feit dat ik m'n rijbewijs nodig heb om m'n job uit te oefenen, is dat in ons land echter een zeldzaamheid).

En toch ... hoe vaak kan je dat nog, overdag, als je op baan bent voor je werk? Quasi nooit. Het verbruik van m'n auto ligt, ondanks het toch niet geringe percentage stadsverkeer, laag. En dat komt omdat ik, ook wanneer ik in 't weekend ergens heen ga, me zoveel mogelijk aan de snelheid houd, à l'élastique weliswaar (d.w.z. ik ben geen heilige, en alhoewel ik vaak op m'n snelheidsmeter kijk en me probeer aan de snelheid te houden, zit ik geregeld wel 'es 10 à 20 per uur te snel ... maar als ik mezelf erop betrap, dan houd ik in en ga aan de toegelaten snelheid rijden). M'n tomtom navigatiesysteem geeft een gong-geluidje als ik de toegestane snelheid overschrijd, en dat is een verrekte handig feature waar ik elke dag dankbaar gebruik van maak. Zelfs in West-Vlaanderen durven de snorren hun neus af en toe 'es van tussen de bilspleet van de koeien halen om met een flitskar op een doordeweekse gemeente- of provinciebaan te gaan staan fotograferen. It pays off, die tomtom van me.

't Klinkt cocky, maar ik probeer zo vaak als mogelijk is hoffelijk te rijden. Ik rijd met een BMW, en nog altijd hebben BMW's méér dan andere merken een imago van een wegpiraat of egoïst aan het stuur te hebben. Ik maak er dan ook bijna dagelijks m'n agendapunt van om tegengewicht in de schaal te werpen, en hoffelijk te rijden. Het zit eigenlijk ook in me, ik moet er niet écht aandacht aan schenken. Ook in de stad waar ik m'n zaak run, en door veel mensen herkend word, zou het professioneel zelfmoord zijn om als een overjaarse sjonnie te gaan streetracen.
                      Uiteraard ben ik niet vrij van zonde. 'k Heb een zeer stresserende job (veel werk, veel hooi op de vork), en ik doe 90% van het baanwerk van 't kantoor, dus het gebeurt méér dan een keer om de zoveel tijd dat ik gehaast ben, en dan durf ik ook wel 'es de welvoeglijkheidsregels overtreden. Maar dat valt steeds minder voor, en ik blijf er hard op letten.

Iets dat ik ben afgeleerd, is anderen hinderen door me zelf zeer strict aan de regels te houden. Zéér weinig andere chauffeurs kunnen men nog écht irriteren, en ik laat me dan ook zo goed als nooit nog opjagen. Ik ga niet langer dan ik zelf nodig heb links blijven rijden (en ik ga écht snel & vlot naar de rechter rijstrook), omdat die achterligger met z'n voorspoiler onder m'n achterbumper zit. Ik ga gewoon opzij, zonder zenuwen of opgejaagd te zijn. Het scheelt een hoop inzake eigen stress op de weg.
                      De enigste zware zonde die ik af en toe nog (bewust, dus wetens en willens) bega, is rechts inhalen als m'n voorligger écht niet tijdig opzij gaat. Het is een zeer zware overtreding, en daar ben ik me van bewust ... maar ik kan het niet echt helpen. Als een voorligger rustig links tuffend z'n tijd neemt om twee ver van elkaar rijdende vrachtwagens in te halen, en zéker als ik de chauffeur zie in z'n achteruitkijkspiegel kijken en me dus duidelijk opmerken, dan ga ik er gezwind rechts voorbij. Ik coupeer niet, ik let op (zeker moto's durven op zo'n momenten wel 'es tussen de twee files door inhalen, dus voor die mannen heb ik extra aandacht), en ik laat die linksrijder ook zijn ruimte. En als ik een lichtclaxon als "bedanking" krijg, dan zwaai ik gewoon vriendelijk. That's all. I know, zéér tegenstrijdig met m'n streven om het imago van BMW wat op te krikken door zo hoffelijk mogelijk te rijden, maar ... ik rijd zoals gezegd veel (aan huidig tempo toch zo'n 55.000 km per jaar), en ik heb ook ogen in m'n kop en wéét dat die "het is weer ne BMW ze..."-opinies eigenlijk niet stroken met de werkelijkheid. Doorgaans zijn het leaserijders onder tijdsdruk en bestelwagens die niet hoffelijk rijden, en dat wil zeggen dat de verdeling niet hoffelijke rijders ongeveer gelijk ligt met de verdeling van de merken in de fleetmarkt.

That's it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Geniet, maar rijd sportief met mate.

That's it.
                        eigenlijk zou er een autocorrectie-functie moeten bestaan die al gilles z'n posts zo aanpast

(hraptjen éé gilles, van de dag dat ik per minuut betaald wordt om achter m'n pc te zitten lees ik al uw posts van de eerste tot de laatste letter, beloofd! )

Comment

• Het is een recht om hier te mogen schrijven, maar dat houdt niet in dat er een plicht is voor anderen om het te lezen, hè. Ik typ die fazen omdat ik dat wijs vind, heb altijd graag gepend, niet omdat ik wil dat iedereen dat gaat lezen.
                          Fak zeg, mocht iedereen mijn posts van A tot Z lezen, 't aantal klicks per day zou desastreus zakken, denk ik.

Comment

Het is een recht om hier te mogen schrijven, maar dat houdt niet in dat er een plicht is voor anderen om het te lezen, hè. Ik typ die fazen omdat ik dat wijs vind, heb altijd graag gepend, niet omdat ik wil dat iedereen dat gaat lezen.
                            Fak zeg, mocht iedereen mijn posts van A tot Z lezen, 't aantal klicks per day zou desastreus zakken, denk ik.

ik lees u boeken hier dus altijd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                              ik lees u boeken hier dus altijd...

En ik zou daar niet mee stoppen, moest ik u zijn!

Comment

sounds like horror to me

maar langs de andere kant denkt gij dat ook van mij als ik moet tanken, én terecht

Ik heb zelf lang met een autootje gereden waarmee m'n gemiddeld verbruik tussen de 16 en de 25 liter schommelde.

Dus hey.

Comment

Ik heb zelf lang met een autootje gereden waarmee m'n gemiddeld verbruik tussen de 16 en de 25 liter schommelde.

Dus hey.
                                  we share(d) the same pain dude
                                  LPG/LPI is ook niet bepaald dé oplossing hé voor een auto van welke je afvraagt hoe lang hij nog gaat bollen...
                                  mocht ik de kans hebben een nieuwe wagen te kopen 't zou een sterke naft zijn op LPI, moet heerlijk zijn

sorry voor offtopic, I'll stop

Comment

• Ik zal meestel sportief rijden(als ik de kans ertoe heb), maar ik zal zo goed als nooit te snel of toch niet veel te snel rijden. Waar ik bv 70 mag zal ik eens hard doortrekken tot 80 en daar mijn snelheid bv houden. ik rijd zelden meer.

Comment

• Op de banen die ik ken en waar je maar 70 of 90 mag rijd ik geregeld tegen de 100. Voor 't geval er ne flitser staat en ik het niet gezien zou hebben... pech. Min. schikking betalen, schouders ophalen en gewoon verder doen.
                                      Op de autostrade rij ik meestal tegen de 140 en dan ben ik zeker niet de rapste. Soms ga ik met de motor of de Porsche wel eens vooraf een stukske autostrade doen om te kijken of er nergens flitsers staan om daarna terug te keren en alles ff kortstondig open te gooien, even pieken tot +250. Maar das dan wel als er heel weinig verkeer is.
                                      In de bochten ben ik wel anders, probeer ik eerder de banden (en de wagen i.h.a.) te sparen. En op gewone wegen snel optrekken met de Porsche laat ik ook liever zo. Zit echt teveel kracht achter om deftig te beheersen op 1 enkele rijstrook.

Comment

Ik doe dat Ik vind hetheerlijk om dat allemaal te lezen.Gij weet meestal() over wat ge het hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
                                          Soms ga ik met de motor of de Porsche wel eens vooraf een stukske autostrade doen om te kijken of er nergens flitsers staan om daarna terug te keren en alles ff kortstondig open te gooien, even pieken tot +250.
                                          Dat snap ik echt niet... Ok het kan eens leuk zijn om door te drukken op de snelweg maar het hoort niet. Niet enkel gevaarlijk voor jezelf, eens te meer voor je medeweggebruikers. Je gaat me niet zeggen dat je tegen 250 nog 'verantwoord' bezig bent. Tegen de tijd dat je iets opmerkt en erop kan reageren plak je er al tegen
                                          En om dat dan ff met voorbedachte rade te gaan doen :S

Comment

Working...
                                          X