Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog niet bijster veel wagens als je vergelijkt met anderen hier. Maar de mijne zijn wel telkens zelf betaald.

Begonnen met een Golf III GTD, 5jaar plezier mee gehad, en getjoened naar mijn goeddunken.
    zo had ik de symbolen groen gespoten, een groene lijn over de bumpers en mooie wieldeksels van 14inch gestoken. ( van die knappe zwarte met chromen randje zodat ik precies echte velgen had) Nadien megagrote 15inch alu gestoken. rechtstreeks van de auto5.
    Wagen was wel zalig om mee te rijden. sportzetels, electrische ruiten en dak,.... fake plastieken houtinleg (ook van auto5 )

Dan nog even met een Golf I cabrio gti gereden.
    Maar die zoop me arm. Wel zalig met dat electrische dak.

Nadien de coupé gekocht

en nu dus vol ongeduld aan het wachten op de mondeo

oja en de kever nog.

Comment

• Mijn eerste auto: Ssangyong Korando 2.9 TD 'k Heb er anderhalf jaar mee rondgetoerd, maar na de joint de culas, de problemen met de versnellingsbak en het roken van de remmen na een crazy remmanoeuvre, was de maat vol . Was eigenlijk wel een plezant jeepke om mee rond te toeren, maar vanaf het regende/had geregend en je gaf ietwat gas bij in een bocht was je vertrokken voor een zalig overstuur-moment .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        Ik stond elke dag te kwijlen op die kar, ben zelfs omdak zo verliefd was op BMW een testrit gaan doen met die E36 318is van da chinees restaurant aan het oud politiebureau terwijl ik van mijn ma maar 500 frank zakgeld in de week kreeg
        En kijk waar em vandaag mee rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          Hoe oud was je toen, heb je nog auto's gehad voor je 520i ?
          Check PM

Comment

• Hallo,
            Ik ben begonnen met een Golf II 1.8 benzine(motor onder de GTI). Was toen 12jaar oud en had slechts 60000km. Een droomoccasie dus voor een gast van 18jaar. Alleen heb ik er niet veel kunne genieten, want join de culasse. Jong zijn e.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Mijn eerste auto.
              T4 TDI 131pk met praktisch alle opties.

Ik was dat ding zo kotsbeu, maar nu mis ik hem stiekem een beetje .

Is mis vooral het aspect niet voorzichtig zijn met een auto, dat moet ik met de SE wel
              Lekker veel plaats om te ....
              Had je geen gordijntjes ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                Dit is echt wel iets speciaals, een NSU
                wat voor motor zat daar eigenlijk in ?

Het ziet er inderdaad zo'n auto uit waar je het stuurwiel kan verplaatsen naar voor en naar achter
                Met 6 daarin ??
                Dat was geloof ik een 600cc, en inderdaad met 6 erin.
                Ik de chauffeur, de bijrijder, dan twee op de grond achter de voorzetels met hun benen naar binnen en dan twee op de achterzetel met hun benen op onze (op de voorzetels) schouders. Het was geen zicht maar vermits het toch nacht was geneerde dat totaal niet. Demping had ik niet meer natuurlijk dus op al die ribbels in de betonbaan was dat van doenke doenke. Those were the good old days as they say.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                  Nissan Primera 1.6L: zwart
                  door mijn vader nieuw gekocht in '92 voor 360.000 Bef; door mij bereden van '99 tot 2002
                  werkelijk NOOIT iets mee voorgehad en 0,0 onverwachte kosten

de wagen is in 2002 verkocht geweest aan een handelaar (met 130.000 km's) en sindsdien niets meer van vernomen

anno 2007 zie ik plots een zwarte primera opduiken in het centrum van Kortrijk, bereden door nen neger. Ik zeg 'tiens ik herken die wagen precies' en idd, een paar kleine details (klein builtje onder rechterachterlicht, kras op deur door mij met lakstift gecorrigeerd, gouden lettertjes 'garage vanneste') bevestigen mijn vermoeden: mijnen ouden primera sé, still alive and kicking
                  Hadden die Primera's dan een zadel en bit?? (bereden )

Comment

• Mijn eerste auto was een Rover 620 SI Mooie bak was dat, automatische versnelling, dubbele uitlaat, prachtig ding..

Comment

• tchekit!

'90 Opel Vectra 1.7d

Comment

• Mijn eerste aanschaf was een nieuwe Honda Varadero met koffer, pak en helm.

Alles nieuw gekocht. Ik studeerde in Gent, wou geen parkeergeld betalen en dit was de ideale oplossing : Ik heb met spijt in het hart pas vorige week verkocht hier op het forum.

Ik heb nog 2 jaar met dit gereden : een Peugeot 106 1.0 Colorline :

Toen ik met de motor reed kwam ik ergens droger toe dan met deze 106. Het glazen schuifdak is nooit echt waterdicht geweest, de deuren hebben nooit goed gesloten, de watersproeiers hebben nooit gewerkt, de voorruit was slecht afgekit, mijn koffer bleef niet omhoog staan, ....

maar o wat heb ik hier plezier mee gehad Ik zat op kot in Gent, in een klein steegje achteraan, en deze kon er net tussen, aan elke kant had ik 1 cm, spijtig genoeg was de auto iets te breed onderaan voor de boordstenen en hebben mijn wielen enorm afgezien.

Ik moest er achterwaarts is, want voorwaarts dan raakte je er nooit meer uit.
                        Pas achteraan werd het steegje breder en kon je uit de wagen.

Toen ik op een dag met de wagen reed en een bocht nam zag ik mijn matten aan de passagierskant heen en weer gaan: er stond zeker 5 cmwater aan die kant, via de defecte deur naarbinnen. Mijn lampje aan plafond kon ik vis in kweken,...

Nu rijd ik met een Mercedes C220 break en het verschil is GROOT. maar zoals gezegd in eerdere post, met die andere trok je je niets aan. Een bluts meer of minder, een krabbetje op je dashboard, ...
                        IRIDIUM
                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                        Helderzienden

Comment

• nog 1 kleine anekdote : ik ging naar zo een elf-carwash, begon vooraan... en had een zwarte bumper...
                          IRIDIUM
                          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                          Helderzienden

Comment

• Heb leren rijden in de Toyota Starslet 1.3l 16v van mijn ma. Qua uiterlijk een foeilelijk autootje, maar potverdikke, wat een motor!

Een ongelooflijk vinnig ding! Trok veel beter op dan dat ik ooit durfde denken. Het motortje aanziet ook geen toeren en trekt lekker lang. 95km/u in tweede, 130 in derde, 170 in vierde en in vijfde... 175 Enorm veel lol aan beleefd en ondanks het feit dat het ding nu al 9 jaar oud is, elke nacht buiten slaapt, afgebeuld werd door mijn zusje en ik.. leeft de Starslet nog altijd en hebben we er nog nooit een eurocent kosten aan gehad.

Na de Starslet kwam mijn huidige leasebak. Een zilvergrijze Ford Focus MkII 1.6 tdci 90pk 5-deurs Trend. Een ietwat trage, maar tegen alle verwachtingen in (ik ben geen zo'n Ford liefhebber), toch een zeer aangename auto.

Comment

• mijn eerste auto was VW derby bj 1978 , 6weken later total loss

Comment

• Mercedes 190E 1.8

1991, 1800 benzine'tje met 109 trappelende paardjes, 150Nm.
                                Perfect als beginnerskar, misschien zelfs iets té snel.
                                Haalde zonder veel problemen (maar wel na lang aandringen ) 205 op teller (heb ooit zelfs 215 aangetikt).

Het ding zuipt als de pest. Rustig rijden is 11-12 liter, doorstampen is 16-20 liter. (probleempje met de injectiekop)

Kheb em dus nog. Tis een zalig autootje om met te rijden.

Wat ik eraan veranderd heb:
                                - Andere 15" wielen met 195/50 R15 Pirelli P5000 Vizzola (gotta love these tyres , spijtig dat ze niet meer worden gemaakt )
                                - grill en spiegels in 199 spuiten
                                - achterste schokdempers van een W202
                                - ik had er remmen van een 300E op gemonteerd, maar die staan inmiddels op de 300TD (aangezien dat nu m'n dagelijkse auto is). Beste upgrade OOIT. Nooit of te nimmer fading, wat je ook probeerde.
                                - voorzetels van een C280 Sport
                                - Italvolanti sportstuur
                                - toerenteller installeren
                                - enzo

Stuurt heel plezant, en ligt eigelijk redelijk goed op de baan, maar er is wel 'werk' aan de ophanging.

Zalige tijden mee beleefd. Maar ook iets minder leuke tijden.
                                In een zotte, onervaren en 'thinking-I-can-do-everything' bui met de rechterachterkant een verkeersbord geramd, door een bocht die scherper bleek te zijn dan ik dacht. Dat icm met te hoge snelheid en natte blaren op de weg... ---> foute boel.
                                Voor 600 euro was het gefixt, maar je blijft het 'zien', aan de bumper die een beetje scheef hangt.

Het autootje was perfect om rij-ervaring op te doen. Eigelijk redelijk simpel te rijden, maar toch 'tricky' genoeg van tijd tot tijd om ook dat te leren kennen.

Last edited by ; 06/09/2007, 00:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                  Mijn eerste auto was deze Saab 9000 CSE uit 1994, met een 2.3 turbomotor die 200 pk uitbraakte

Zag er pokdalig uit, maar ging wel als de bliksem ... In hernemingen was dit ding ra-zend-snel, op de autostrade heb ik herneminkjes gewonnen tegen een Lancer Evo VII, E36 M3's, Porsche 993 kregen op hun doos als ze niet snel genoeg terugschakelden ... tot er een bocht aankwam, dan moest ik zelfs camionettes laten voorgaan

Ik heb de auto weggedaan omwille van verschillende redenen ... allereerst was het schuifdak lek

Het was al wekenlang dat ik meende een watergeklots te horen in de auto, ik dacht dat er gewoon wat flessen los lagen in de koffer. Op een dag vertrek ik -met een beige broek- naar een mondeling examen. Ik neem een bocht naar rechts, en *ZWAK*, een tweetal liter groenig water komt op me neer op dat moment helemaal niet zo grappig

ook in de achterdeur stapelde het water zich op, ik moest op het einde van een regenachtige dag telkens de rubbers even wat losmaken om enkele liters water uit de deuren te laten lopen

als ik ooit de kans krijg om een zuiver exemplaar terug te kopen ... ik denk wel dat ik dat ga doen het was een fantastische wagen

Fak, wat een zalig ding!

Ik EIS meer foto's!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

Ik heb nog zot gelopen achter diene Esprit zijn dochter ,maar ze was te rap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                      Ik heb nog zot gelopen achter diene Esprit zijn dochter ,maar ze was te rap

Comment

• De rechtse 318i automaat uit 1985 was m'n eerste wagen, ik heb ze wegens roestproblemen en keuringproblemen, startproblemen, enz. en met 220000km op de teller naar het kerkhof moeten rijden... met erg veel pijn in het hart... wat was dat een heerlijke auto

Ik heb er nog steeds spijt van en het is nu bijna twee jaar geleden...
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• jouw eerste auto?

Het is dus de bedoeling om hier je eerste auto te posten
                                          &alles wat je erover kwijt wil

Dit was de mijne:

een Punto sporting van fiat/failliet (klote grap!)
                                          lag een 1.2 16v motorke in met 80pk
                                          opties :
                                          -airco
                                          -sportingpakket

Veranderingen:
                                          -Dezent 17" velgen met 205/40/17 dunlop sportmaxxen (geplaatst bij Redant in Lochristi , zeer slechte service)
                                          -uitlaat van Skytune
                                          -gegroefde remschijven + blokken van brembo

Was zeer tof auto'ke , ondanks al de slechte commentaren die worden verspreid over fiat. Interieur is mssn nie zo deftig afgewerkt maar het rijden zelf was fantastisch. Op motorisch vlak heel tevreden, veel vag-dieselkes aan de lichten achtergelaten
                                          In de bochten ook zeer veel gevoel als ge op de limiet zat, met behulp van die dunlop banden & het standaard sportonderstel(keihard imo).

JA, nummerplaat hing scheef op dat moment, als je het ook niet zelf doet he !

Last edited by ; 09/01/2010, 23:16.

Comment

Working...
                                          X