Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat dat zuipen betreft, ik ken iemand die een E30 325ix Touring had met een 4-trapsautomaat. Bij normaal rijden zoop ze 18 liter. Maar je krijgt er veel voor terug denk ik.
Het was het model van 2001, juist na de face-lift. Toen werd de 1.9 TDI nog aangeboden in 90, 110 en 130 pk, iets later werd dat 100 en 130.
Het was een ambition-uitvoering met 17" velgen, leder interieur, airco, blaupunkt radio die de geest heeft gegeven toen ik de auto verkocht heb.
Het was een zalige auto, na 2 jaar heb ik chiptuning laten doen en zou het 20% meer vermogen moeten gekregen hebben, dat zou dus 132 zijn, het zullen er wel niet exact zoveel geweest zijn, maar het verschil was wel enorm voelbaar. Zelf met de chrono gemeten met een maat erbij (dus wederom ook niet exact) en het sprintje naar 100 ging dan in 9,1s, anders in 10,5s. Best wel een leuke vooruitgang.
Ik heb er een paar memorabele roadtrips mee op zitten met vrienden. Tijdens een trip naar Duitsland (met overvolle koffer en 5 man in de auto) op een stukje bergaf 225 op teller gehaald
Kijk, best klein beginnen : mijn eerste wagen, in feite de wagen van mijn grootvader maar in feite reed ik er zowat de hele tijd mee was een 1983 Subaru Mini Jumbo
De volle 650cc en de volle 39 PK !!!
Zalig, enkel maar plankgas gegeven met die wagen, met de 997 S kan dat niet meer
Mijn huidige wagen is mijn eerste wagen.
Als student zat ik op kot en tijdens het week-end of voor stages, reed ik gewoon met de wagens van thuis. Ik zat daar helemaal niet mee. Liever zo, dan met een oude goedkope wagen rond te moeten bollen. Bovendien had ik helemaal geen kosten.
Het was het model van 2001, juist na de face-lift. Toen werd de 1.9 TDI nog aangeboden in 90, 110 en 130 pk, iets later werd dat 100 en 130.
Het was een ambition-uitvoering met 17" velgen, leder interieur, airco, blaupunkt radio die de geest heeft gegeven toen ik de auto verkocht heb.
Het was een zalige auto, na 2 jaar heb ik chiptuning laten doen en zou het 20% meer vermogen moeten gekregen hebben, dat zou dus 132 zijn, het zullen er wel niet exact zoveel geweest zijn, maar het verschil was wel enorm voelbaar. Zelf met de chrono gemeten met een maat erbij (dus wederom ook niet exact) en het sprintje naar 100 ging dan in 9,1s, anders in 10,5s. Best wel een leuke vooruitgang.
Ik heb er een paar memorabele roadtrips mee op zitten met vrienden. Tijdens een trip naar Duitsland (met overvolle koffer en 5 man in de auto) op een stukje bergaf 225 op teller gehaald
Ik heb na mijn Polo een A3 Ambition gekocht met deze motor, wel eentje van voor de facelift in zilvergrijs... Ging standaard al niet slecht vooruit toch?
Ik heb na mijn Polo een A3 Ambition gekocht met deze motor, wel eentje van voor de facelift in zilvergrijs... Ging standaard al niet slecht vooruit toch?
Zeker en vast! Maar ja, je bent jong en je wil wat... Een vriend van mij had een Golf met dezelfde motor en die had hem ook laten chiptunen en ik was er danig van onder de indruk, en ik zag dat ook wel zitten. Noem het meeloperij, ik vond het gewoon de moeite.
Mijn eerste auto was een 3-deurs Nissan Sunny 1.4L van 1992, een knalrode in absolute basistrim. Zwarte bumpers, zilveren stalen velgen zonder wieldeksels en bijna alle knopjes in het interieur hadden geen functie
Na een maand of 5 is er iemand met een pintje teveel met zijn Sharan achteruit in mijn rechterkant gereden terwijl ik nog aan het rijden was, een groot stuk van mijn rechterflank volledig ingedeukt. Hij was perte totale verklaard maar ik heb er nog een half jaar mee verder gereden. Uiteindelijk is de boite gesneuveld door een gebrek aan onderhoud, na het accident ben ik zonder onderhoud met die gehavende bak blijven rijden tot hij volledig kapot was. Die kar heeft mij toen 100000fr gekost, ik heb er geen frank onderhoud ingestoken en ik heb van de verzekering nog 87000fr gekregen. Das een goed jaar heel goedkoop gereden
heb 6maand aan een stuk elke avond leren rijden met mijn vader en toen ik mijn rijbewijs had heb ik hem na 1weekske geparkeerd tegen een boom( in slaap gevallen )
Bijzonder verhaal. Het verhaal van het schaap. In m'n voorlaatste jaar Rechten aan de univ van Gent kwam ik samen met een grote groep op voor de verkiezingen voor 't praesidium van 't VRG. Om de kandidaat-praeses (met een enorme kroezelkop, en een naar het schaap Dolly genoemde bijnaam "Mollie") een mooie "entree" te kunnen laten maken, wilden we een lammetje dat 'ie in z'n armen kon houden. Waar haal je dat? Bij de boer. Juist. Met z'n tweeën in m'n touring naar ergens in de buurt van Torhout. Meneer boer : "Hulder wilt een lammeke?" En toen wij ja antwoordden zei 'ie "Jot, tè hoewd, mor he moet de moedre wok meepakk'n, da lam èz noh te kljinne vwoa oljinne te zin, en zin moewdre zoet ofstwoat'n." Oké, wij dus dat lam in de kofferbak van m'n touring ... en dan ... een volwassen schaap. Met twee dat beest in de koffer gezet (gewoon aan de wol vastgepakt), klep dicht en op naar Gent! Ik vertrek nog maar, en *bats* dat schaap valt om natuurlijk. "Bwaaaaaahahahaaaaaa" = sound van een schaap in de auto op 50 cm van je oren. Ik heb gans die rit compléééét buikpijn gehad van 't lachen ... 't is best een vreemd zicht als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en dan zo'n spiegelvullende schapenkop ziet, en STOM dat een schaap kijkt, miljaaarde. Toen we bijna in Gent waren, had dat beest zich gedraaid ('t lammetje lag rustig neer te tukken), en stond dus met z'n kont tussen de twee leuningen van de voorzetels. De persoon die met me mee was had precies in 't snotje dat dat schaap z'n staart serieus spasmen vertoonde, en toen 'ie dat zei heb ik nog snel "DOEDAWEG!" kunnen schreeuwen, en terwijl dat 'ie dus met z'n twee armen tegen de kont van dat schaap aan 't duwen was om 't wat verder naar achter te kunnen krijgen, ging de staart omhoog en waren we live getuige van de "creatie" van minstens anderhalve liter schapendiarree. GIEREN !!!! En dan in centrum Gent, aanschuivend in 't druk verkeer in de Nederkouter (= drukke wandelstraat ook naar 't centrum) niks beters erop gevonden om alle ruiten open te zetten (moest wel, 't stonk wat), waardoor de wandelaars af en toe getrakteerd werden op een mooi live schapengeblaat "MWAAAHAHAHAHAAAAA" temidden 't stad. Sommigen keken zelfs naar boven, of achter zich, omdat ze niet wisten van waar dat geluid kwam ; anderen kregen 't schaap in m'n auto in de gaten en keken zo'n ogen. Grandioos.
Dat meen je nu toch niet ???? Hilarisch, ik moet nog altijd lachen, ik beeld me al de smoel van dat schaap in...
Comment