Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

de justy had ook een achterbank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      de justy had ook een achterbank
      Vlekgevoelig?

Comment

Mijn eerste kar was een nieuwe seat ibiza 1.9tdi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
          Vlekgevoelig?
          viel goed mee alles trok erin.

Comment

mini cooper '91 1.3tbi

mijn eerste wagen was een toen nieuw aangekocht mini 1.3i cooper,
            spijtig genoeg de eerste reeks met catalysator
            en daar was de motor niet op voorzien,

verder zeer leuke wagen
            in die tijd (1991) reden alleen oude taarten met mini'kes
            er werd toen wel wat gelachen met mijn auto'tje,
            tot ze me probeerden te volgen of meereden,
            d'r stapte er meer dan 1 groen uit

toen ik pas in nederland woonde gebruikte
            ik eens fietspad om 't stad in te rijden,
            die waren daar zeer breed en 'k dacht dus dat het een wegje was
            en iedereen maar lachen "domme belg"
            (en ik was de file voorbij)

Comment

Hey, wat een leuk topic.

Mijn eerste : een BMW E30 325i touring.

Wat een zalige kar was dat ...

Op de boordcomputer, het diefstalarm, de snelheidsregelaar, de verwarmde zetels en het BMW HiFi luidsprekersysteem na had 'ie zowat alle opties. Airbag was op 't moment dat 'ie werd besteld, nog niet beschikbaar.
              • metaalkleur diamantzwart
              • zwart leder
              • sportzetels
              • 15" kruisspaakstyling met 205/55R15
              • radio/cassette BMW
              • koplampwassers
              • el. ruiten v+a
              • el. stalen zonnedak
              • lederen M stuurtje
              • verlaagde sportophanging + servostuur + 25% sperdifferentieel (was 'n optiepakket op de touring)
              • shadow line (standaard)
              • centrale vergrendeling
              • ...
              Met z'n 170 pk was die auto op 't moment dat 'ie uitkwam een rete-snelle rakker, vergelijkbaar met hoe de 335i zich vandaag in 't autolandschap bevindt (maar dan in een hypothetische wereld waarin er geen potente diesels zouden zijn). Zot snel dus.

Ik heb er lang mee gereden, en 'k heb er zéér veel mee uitgespookt.

Enkele anekdotes.
              • Rechter voorzetel eruit, zitting achterzetel eruit, achterbank plat en volgestouwd met windsurfmateriaal. En dan plankgas naar 't zuiden van Portugal, om te gaan surfen. Ik heb zeker in Spanje bijna continu topspeed gereden (zo'n 225 km/u), het ding zoop als een bodemloze dikke Duitser, maar 't was hemels.
              • Minstens 10 keer vastgezeten op 't strand van Heist, alwaar we 's nachts, als 't laag water was, vaak op gingen om te gaan crossen. Driften zonder einde, grandioos! Wel één keer een onzachte ontmoeting met de flikken gehad, tijdens zo'n spelletje. Maar 'k heb me eruit kunnen lullen, en geen boete gehad.
              • Een keer of tien mee wezen skiën, en natuurlijk zonder winterbanden. "Hey, ik heb 'n sperdiff, kom we gaan raggen!" En dan een hele namiddag, in plaats van te gaan boarden, met de auto gaan crossen overheen de besneeuwde bergwegelkens. Zaaaaalig!!! Ook 'n paar keer serieus mispakt, natuurlijk ... en 't aantal keren dat ik in de sneeuwberm terecht kwam is niet gering. Maar grandioos mee leren driften.
              • In het kader van "rare plaatsjes waarin je het al gedaan hebt" -> 't was niet comfortabel en een E30 touring is niet ZO denderend groot, maar 't ging.
              • Bijzonder verhaal. Het verhaal van het schaap. In m'n voorlaatste jaar Rechten aan de univ van Gent kwam ik samen met een grote groep op voor de verkiezingen voor 't praesidium van 't VRG. Om de kandidaat-praeses (met een enorme kroezelkop, en een naar het schaap Dolly genoemde bijnaam "Mollie") een mooie "entree" te kunnen laten maken, wilden we een lammetje dat 'ie in z'n armen kon houden. Waar haal je dat? Bij de boer. Juist. Met z'n tweeën in m'n touring naar ergens in de buurt van Torhout. Meneer boer : "Hulder wilt een lammeke?" En toen wij ja antwoordden zei 'ie "Jot, tè hoewd, mor he moet de moedre wok meepakk'n, da lam èz noh te kljinne vwoa oljinne te zin, en zin moewdre zoet ofstwoat'n." Oké, wij dus dat lam in de kofferbak van m'n touring ... en dan ... een volwassen schaap. Met twee dat beest in de koffer gezet (gewoon aan de wol vastgepakt), klep dicht en op naar Gent! Ik vertrek nog maar, en *bats* dat schaap valt om natuurlijk. "Bwaaaaaahahahaaaaaa" = sound van een schaap in de auto op 50 cm van je oren. Ik heb gans die rit compléééét buikpijn gehad van 't lachen ... 't is best een vreemd zicht als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en dan zo'n spiegelvullende schapenkop ziet, en STOM dat een schaap kijkt, miljaaarde. Toen we bijna in Gent waren, had dat beest zich gedraaid ('t lammetje lag rustig neer te tukken), en stond dus met z'n kont tussen de twee leuningen van de voorzetels. De persoon die met me mee was had precies in 't snotje dat dat schaap z'n staart serieus spasmen vertoonde, en toen 'ie dat zei heb ik nog snel "DOEDAWEG!" kunnen schreeuwen, en terwijl dat 'ie dus met z'n twee armen tegen de kont van dat schaap aan 't duwen was om 't wat verder naar achter te kunnen krijgen, ging de staart omhoog en waren we live getuige van de "creatie" van minstens anderhalve liter schapendiarree. GIEREN !!!! En dan in centrum Gent, aanschuivend in 't druk verkeer in de Nederkouter (= drukke wandelstraat ook naar 't centrum) niks beters erop gevonden om alle ruiten open te zetten (moest wel, 't stonk wat), waardoor de wandelaars af en toe getrakteerd werden op een mooi live schapengeblaat "MWAAAHAHAHAHAAAAA" temidden 't stad. Sommigen keken zelfs naar boven, of achter zich, omdat ze niet wisten van waar dat geluid kwam ; anderen kregen 't schaap in m'n auto in de gaten en keken zo'n ogen. Grandioos.
              • En "het einde" van m'n auto? Toen 'ie al dik over de 300.000 km had was de radiator lek. Ik had toen al 'n andere auto, en wou eigenlijk geen kosten meer doen eraan ('t ding was écht zacht ... ik heb daar ongelofelijk hard en beestig mee gecrosst), dus ik reed (in Gent) met twee emmers water rond in de koffer, om elke 2 km een 5-tal liter koelwater te kunnen bijkappen. Nu, dat houd je niet lang vol, dus op den duur reed ik er niet meer mee. Geparkeerd, twee valse nummerplaten aan die auto, en laten staan. Zo heeft 'ie daar zeker een maand gestaan, tot op een zondagavond dat ik weer aan m'n kot toekwam, en 'ie weg was. M'n bovenbuur "Ja, ze hebben 'm weggesleept." Ik vond dat niet erg. Tot 2 weken later ik een telefoontje kreeg van die sleper "Mijnheer, de boete is al zoveel euro, dan nog 'es de sleepkosten erbij ... maar ge hebt hier ook al zo'n dikke rekening stallingskosten ook. Gaat ge dat betalen?" Ik vond dat maar stom, voor zo'n wrak, dus ik heb 'm het roos papier van de auto gebracht, en 'ie mocht 'm houden. Geen sleep- en stallingskosten betaald.

M'n touringske, sjongejonge, dat waren nog 'es tijden.

Kijk ! Een videootje ! klik
              Last edited by ; 10/06/2008, 17:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                E34 520i als eerste wagen. Zalige zescilinder-in-lijn nafte De sound van die motor zorgde telkens voor een brede grijns op mijn gezicht. Met die bak ook rij-examen afgelegd indertijd.

Na 6 jaar ermee gereden te hebben, werd de wagen verkocht door een voorziene verhoging van de jaarlijks af te leggen kilometers. M.a.w. de nafte ging mij veel te duur worden. Foto bij verkoop, 't ding was toen 16 jaar oud :

Heb ook in zo'n 520I leren rijden (auto van moeder toen). Was idd een goed bakske. Ooit (als ik plaats heb) koop ik me terug zo'n model. Heb die ooit eens bijna in een haag geparkeerd toen ik wilde handremtrekken en bij het insturen er achterkwam dat dat ding eigenlijk niet voldoende aangespannen was.

Een jaar nadien mijn eerste eigen wagen gekocht, de 316I compact '94 en zeer veel plezier aan beleefd. Is prijs-kwaliteit mijn beste wagen geweest tot hiertoe.

@ Tomski:
                1976 Porsche 924 (verkocht)
                2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                2011 Volvo V60 T6 AWD
                2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

men allereerste auto was een golf 3 gti die ik na nog geen 2dagen pertotale heb geduwd en dan BMW 525 e39

Comment

Volgens mij zijn ze aan dit topic begonnen om Rami de kans te geven met z'n uitgebouwde Honda CRX te komen pronken

*benieuwd*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      men allereerste auto was een golf 3 gti die ik na nog geen 2dagen pertotale heb geduwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
                        was echt een dikke auto,met BBS velgen eronder en een dikke remus

Comment

Audi A3

Bouwjaar 2001
                          1.9 tdi, 130pk, 6-bak

Ambition
                          Bose
                          Xenon
                          Radio Symphony
                          17" velgen

Gaan halen in Duitsland met 6.000km, verkocht na 3 jaar met 85.000km.

Man, was dat een beest, mis hem nog elke dag
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
                            Audi A3

Bouwjaar 2001
                            1.9 tdi, 130pk, 6-bak

Ambition
                            Bose
                            Xenon
                            Radio Symphony
                            17" velgen

Prachtig!! ik heb bijna net dezelfde gehad als eerste wagen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                              E34 520i als eerste wagen. Zalige zescilinder-in-lijn nafte De sound van die motor zorgde telkens voor een brede grijns op mijn gezicht. Met die bak ook rij-examen afgelegd indertijd.

Na 6 jaar ermee gereden te hebben, werd de wagen verkocht door een voorziene verhoging van de jaarlijks af te leggen kilometers. M.a.w. de nafte ging mij veel te duur worden. Foto bij verkoop, 't ding was toen 16 jaar oud :

Nice! Wel foute velgen.

Comment

1994 Opel Vectra A 1.7td

twas een afdankertje van bij mijn vader op het werk, is in handen van mij en mijn zus gekomen begin 2001 met ongeveer 222000 km op de teller. De wagen heeft goed zijn dienst gedaan met de chiro en die bak roette nooit . In november 2002 perte total gereden door mijn moeder, toen ik n.b. op de chiro zat.

We hadden heel de vrijdag de discussie gehad of ik dan wel of niet met de auto op weekend mocht vertrekken. Uiteindelijk dan toch maar niet. Zaterdagmorgend neemt mijn moeder de best bereikbare wagen op de oprit en rijdt er mee naar Deurne. Komende van de E313 om de Ring naar Deurne op te rijden heeft mijn moeder die Vectra in de vangrails geparkeerd. Er stonden toen 256000 km op de teller.

Comment

Dit was dus mijn eerste auto:

Een A3 1.9 TDI 110pk

Het was het model van 2001, juist na de face-lift. Toen werd de 1.9 TDI nog aangeboden in 90, 110 en 130 pk, iets later werd dat 100 en 130.

Het was een ambition-uitvoering met 17" velgen, leder interieur, airco, blaupunkt radio die de geest heeft gegeven toen ik de auto verkocht heb.

Het was een zalige auto, na 2 jaar heb ik chiptuning laten doen en zou het 20% meer vermogen moeten gekregen hebben, dat zou dus 132 zijn, het zullen er wel niet exact zoveel geweest zijn, maar het verschil was wel enorm voelbaar. Zelf met de chrono gemeten met een maat erbij (dus wederom ook niet exact) en het sprintje naar 100 ging dan in 9,1s, anders in 10,5s. Best wel een leuke vooruitgang.

Ik heb er een paar memorabele roadtrips mee op zitten met vrienden. Tijdens een trip naar Duitsland (met overvolle koffer en 5 man in de auto) op een stukje bergaf 225 op teller gehaald

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                    Nice! Wel foute velgen.
                                    voor zo'n 17jaar geleden (toen jij nog niet geboren was) ofzo waren dat toch wel vette velgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
                                      Audi A3

Bouwjaar 2001
                                      1.9 tdi, 130pk, 6-bak

Ambition
                                      Bose
                                      Xenon
                                      Radio Symphony
                                      17" velgen

prachtige A3

Die zetels zitten echt goed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        voor zo'n 17jaar geleden (toen jij nog niet geboren was) ofzo waren dat toch wel vette velgen

Comment

Op aangeven van een vriend heb ik met mijn vorige A3 ook eens een short-cut genomen. Korter was het stukje inderdaad, smeriger dan de gewone baan was het zeker.. Heerlijk!
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X