Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb de leukste tijd beleeft met de eerste wagen waarmee ik met men definitief rijbewijs op de baan mocht, ik weet het, shame on me..maar het was een Chrysler Grand Voyager 3.8 AWD. Toendertijd was dat toch wel een leuke maffiakar, geblindeerd, genoeg PK's, GPS (car inn van phillips, als ik me niet vergis, steevast Karin genoemd dus)
    kortom = fun.

Waar we het meeste plezier mee beleefden was het volgende: we dropten een maat midden in het centrum, die daar wat rond moest slenteren. Wij reden weg, en kwamen dan na 10 minuten terug het dorp in...flink wat vaart maken en met piepende banden tot stilstand komen vlak naast die maat: 2 vrienden achterin als de bliksem de schuifdeur open, BB-gun tegen z'n kop en naar binnen sleuren, schuifdeur weer dicht en wegstuiven.
    De reacties van de voorbijgangers PRICELESS.

Maar bon, dat was dus niet "mijn" auto... mijn eerste echte auto was een peugeot 306 1.9 diesel...zo'n 68 paardjes schat ik, ideaal om als eigen wagen mee te beginnen. En wat ze ook zeggen van franse wagentjes, ik heb blijkbaar geluk gehad met de mijne.
    2 jaar en 70.000km later heeft een vriendelijke dame me dan naar men volgende auto geholpen door met een flinke vaart in men kont te knallen...
    auto 10.300 EUR nieuw betaald, van de verzekering 9.100 EUR gekregen

--> Golf IV Variant TDI 115 PK, mét een 6-bak.

and so on and so on....

Comment

M'n eerste wagen:
      VW kever bwrj 1961 ...

Zalige tijden mee gehad :-) Rijden om te rijden...

*Eerste dag nadat ik m'n rijbewijs had, direct de ermee naar Knokke gereden met n maat (op n zaterdag), hele dag zitten rondcruisen in Knokke.
      Die dag nog aan de kant gezet door n motard van de politie, te midden van de Kustlaan ... :-) Was wel lachen ... (gewoon controle vd papieren enz)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Waar we het meeste plezier mee beleefden was het volgende: we dropten een maat midden in het centrum, die daar wat rond moest slenteren. Wij reden weg, en kwamen dan na 10 minuten terug het dorp in...flink wat vaart maken en met piepende banden tot stilstand komen vlak naast die maat: 2 vrienden achterin als de bliksem de schuifdeur open, BB-gun tegen z'n kop en naar binnen sleuren, schuifdeur weer dicht en wegstuiven.
        De reacties van de voorbijgangers PRICELESS.
        Zo herkenbaar Maar dan wel de omgekeerde volgorde. Met een zwarte Chevrolet Express Van (cfr. A-team busje) met Duitse nummerplaat aankomen aan een terrasje, geblindeerde ruiten en wat blingbling. Met gierende banden toekomen, de dubbele zijdeur openzwaaien, 2 zwartgeklede venten met donkere zonnebril duwen iemand naar buiten op de stoep, deuren toe en dan met loeiende V8-motor weer aanzetten. Schitterend
        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
          M'n eerste wagen:
          VW kever bwrj 1961 ...
          Zalige dub
          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Hey, wat een leuk topic.

Mijn eerste : een BMW E30 325i touring.

Arme E30 Ik zou die met plezier overgenomen hebben en hem een beter leven gegeven hebben!

De eerste kar waarmee ik reed had ik met een paar maten gekocht. Ne Lada Samara 1300 van '91. Kapotte koppakking en 125 euro voor die wagen gegeven

Eigenlijk niet zoveel zottiteiten mee uitgehaald, wel grappig was dat ik tegen mijne maat zei, let op dat ge nergens tegenrijdt hé! En 1 minuut later reed hij een paaltje van de gebeuur om

Op den duur startte de wagen gewoon niet meer, dan hem laten ophalen voor het oud ijzer en er zelfs nog iets voor gekregen!

Mijn eigen eerste wagen staat hier momenteel voor de deur, maar kan nog niet op de baan, BMW 318is. Mijn 2e eigen wagen staat ergens anders zonder motor, ook een 318is. Heb er een 120tal zalige km's mee gedaan!
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

zalig

Ben je ook van Roeselare?

Comment

VW Golf IV 1.9TDI 115pk.

Ik reed er zeer graag mee.. spijtig genoeg wat te vroeg aan zijn einde gekomen door een zatlap die er is opgeknald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                  zalig

Ben je ook van Roeselare?
                  dorpje in de omgeving ja

Heb er mijn middelbaar gedaan
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Nissan Primera 1.6L: zwart
                    door mijn vader nieuw gekocht in '92 voor 360.000 Bef; door mij bereden van '99 tot 2002
                    werkelijk NOOIT iets mee voorgehad en 0,0 onverwachte kosten

de wagen is in 2002 verkocht geweest aan een handelaar (met 130.000 km's) en sindsdien niets meer van vernomen

anno 2007 zie ik plots een zwarte primera opduiken in het centrum van Kortrijk, bereden door nen neger. Ik zeg 'tiens ik herken die wagen precies' en idd, een paar kleine details (klein builtje onder rechterachterlicht, kras op deur door mij met lakstift gecorrigeerd, gouden lettertjes 'garage vanneste') bevestigen mijn vermoeden: mijnen ouden primera sé, still alive and kicking

Comment

Mijn eerste wagen was een Golf IV SDI, die ik had tot februari van dit jaar. Toen reed er een dame aan mijn gat in. De Golf was al een ongevalswagen (wisten we niet) en werd perte totale verklaard. We betaalden 6500euro, en we kregen van de verzekering 6000euro terug.

Het was wel een fijne wagen om mee te rijden. Het ging niet snel, maar er was wel veel ruimte en ik kon mijn koffer redelijk vol steken.

Nu dus de MINI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        men allereerste auto was een golf 3 gti die ik na nog geen 2dagen pertotale heb geduwd
                        Understeer?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                        2012-...
                        '07 BMW 118d

Comment

eerste auto overgenomen van moeder: Ford fiesta 1.25cc 16V

ondersturen, ondersturen, ondersturen!!!!!! Maar geweldig om mee te leren "rijden"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                            eerste auto overgenomen van moeder: Ford fiesta 1.25cc 16V

ondersturen, ondersturen, ondersturen!!!!!! Maar geweldig om mee te leren "rijden"
                            Ik heb ook met zo eentje leren rijden ('t is te zeggen, het was 1 van de wagens in mijn leerperiode, was van een familielid toen)...man, wat een verschrikkelijke auto

Twas de mazdakloon, maar her en der kwamen we het ford logo tegen
                            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
                              BMW 318i van 1991 met 255.000 km
                              Verkocht aan een jong koppel...
                              2 weken later stond er een artikel in de krant met een foto van men eerste autotje... Perte Total
                              Hoe oud was je toen, heb je nog auto's gehad voor je 520i ?

Comment

Mijn eerste auto was een afdankertje van mijn pa. Een donkergrijze pre-facelift Renault 25 GTX. Toen ik hem had stonden er ongeveer 250.000km op de teller en was het beestje 11 jaar oud. Het was een 2.2l met iets van een 120pk dus hij ging eigenlijk best wel vooruit, hoewel hij verrevan sportief was. Integendeel, dat ding was zalig comfortabel. Net of je had 2 fauteuils in je auto. Hij had geen airco of lederen zetels maar was verder wel praktisch full option met autoradio met bediening aan het stuur en boordcomputer met spraakmodule (in het Frans) en meer van dat elektronisch high-tech spul. Raar maar waar werkte alles na 11 jaar nog perfect, en dat voor een Franse auto.

Het spijtige aan de zaak is dat ik hem slechts een paar maanden gehad heb en heb moeten wegdoen nog voor ik mijn rijbewijs had. Ergens was er kortsluiting op het elektrisch circuit gekomen en dit is in de fik geschoten. Is allemaal nog wel volledig vervangen (de boordcomputer sprak opeens Engels), maar kort erna kwamen er ook problemen met de injectie en de ontsteking en hebben we hem maar verkocht aan een Rus.

Ik mis hem eigenlijk nog steeds een beetje, ik ben praktisch opgegroeid in die auto.

Sindsdien rijd ik sinds ik mijn rijbewijs heb met mijn Golfje.

Voorbeeldfoto (de onze was donkerder van kleur):

Comment

Ik was 15 als ik mijn eerste kms reed. Was met een vriend van papa en diens wagen. Een mercedes s300 turbodiesel. Moet bouwjaar 97 of 98 geweest zijn. Zo een imens groot ding. Die mens was wat boven zij ntheewater en hij stond erop dat ik hem naar huis bracht.Ik zei dat ik niet kon rijden. En hij zei van geen probleem "Het is ene automaat, die wagen rijdt wel met jou!" Wel dat was het ook.. We zoefden in het midden van de baan. Jammer dat ik toen nog niet meer ervaring had.Wilde graag meer uit die bak persen.

Oja die zijn voorbeeld foto's. De wagen was in dezelfde kleur als deze.
                                  Last edited by mattboy20; 04/09/2007, 23:53.

Comment

Mijn eerste auto.
                                    T4 TDI 131pk met praktisch alle opties.

Ik was dat ding zo kotsbeu, maar nu mis ik hem stiekem een beetje .

Is mis vooral het aspect niet voorzichtig zijn met een auto, dat moet ik met de SE wel

Comment

foto's komen blijkbaar niet door

Comment

M'n eerste eigen wagen was een Golf III GTD. Tweedehands gekocht met ~80.000km op de teller. Later te weten gekomen dat er met de teller geknoeid werd en dat er vermoedelijk dubbel zoveel kilometers mee gedaan werden. Ik heb een jaar met de wagen gereden en heb hem dan verkocht.

Tweede wagen op de lijst was opnieuw een Golf III, dit keer een GTi 16v. Ook tweedehands. Donkergroen met een Recaro interieurtje. Wagen was ingevoerd vanuit Duitsland. Tot op heden is dit voor mij nog altijd de meest fantastische wagen waarmee ik gereden heb. Heb hem uiteindelijk weggedaan, met spijt in het hart, toen ik m'n eerste firmawagen kreeg.

Derde wagen, en tevens eerste firmawagen, was dan een Golf IV TDi. Saai grijs met niet te vet veel opties. Kilometervretertje waar ik op 3 jaar tijd een 150.000km mee gedaan heb. Uiteindelijk vervangen door de leasemaatschappij.

Vierde en vijfde wagen waren Opel Vectra's. Eerste was een aanloopwagen en tweede was dan de definitieve leasewagen. Kort samengevast de meest erbarmelijke karren waar ik ooit mee gereden heb. Ik ben uiteindelijk van werkgever veranderd en dus toch van m'n Vectra afgeraakt.

Zesde wagen was dan m'n eerste BMW. Zwarte 320D met 136pk. Aangezien het een firmawagen was waren de opties ook hier redelijk beperkt. Airco, semileder en 16 duims velgjes waren zowat de opties die ik kon nemen. Knappe wagen die me veel rijplezier bezorgd heeft. Uiteindelijk na 3 jaar weggegaan bij het bedrijf en de wagen achtergelaten met ongeveer 140.000km op de teller.

Zevende wagen was opnieuw een eigen wagen. Ook dit keer gekozen voor een 320D, maar de E46 facelift met 150pk. Drie jaar mee gereden en een dikke 125.000km op de teller. Qua opties was de wagen goed voorzien standaard, plus alle opties die in het M sportpack zaten. Van deze wagen is een topic op het forum hier.

Achtste en huidige wagen is m'n E92 330D coupé. Topic hier.
                                        Last edited by ; 05/09/2007, 11:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46 Bekijk Berichten
                                          Damn, wa een tijden

Mijn eerste kar ( we schrijven 1995 ) was een hellrode bmw 318is ( E36 ). Veel opties had ie wel niet, als ik juist ben had ik enkel een schuifdak en een airbag in het sportstuur (was nodig, was nog geen 18 )

Later heb ik er een setje 17 duims schnitzer type II velgen ondergesmeten en met de opbrengst van mijn vakantiewerk een M3 voor -en achterbumper
                                          da was DE kar

heb je daar nog es piccies van teruggevonden, wil die wel nog es zien

Ik stond elke dag te kwijlen op die kar, ben zelfs omdak zo verliefd was op BMW een testrit gaan doen met die E36 318is van da chinees restaurant aan het oud politiebureau terwijl ik van mijn ma maar 500 frank zakgeld in de week kreeg

"jaja, geef maal gas, tlekt goed"

Comment

Working...
                                          X