Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De mijne was een geweldige 1998 opel vectra 1.6 16v. Heb er 3,5 jaar mee rondgetoerd en vanalles mee gedaan. School, werk, meer dan 100 feestjes, een paar verhuizen, gecrossed, gesjeesd (jawel, na 8 jaar een max van nog maar 165 ), de boxen begonnen op het einde serieus te kraken, en 't was altijd lachen hoe de deuren mee daverden (ook al stond het nie luid ). Het interieur zag er in feite nog heel goed uit en vanbuiten was hij voorzien van de nodige krassen en een mooie barst in de voorruit. 'k Had hem ook geweldig gestickertuned (jaja, die kleine fuse-sticker op de achterklep ). De motor had het half begeven, uiteindelijk heeft een exporteur die meegepakt voor nog ne vrij goeie prijs. ALS hij nog zou rijden, zou het in Bosnië zijn Zou hem na nu 5 maand afscheid genomen te hebben, graag nog eens terug zien.

Zo zag hij eruit op 't einde net voor ik hem verkocht:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten

Ziet er inderdaad nog ferm goed uit op de foto's, mooie auto ook om mee te beginnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
        Da's toch juist de charme van je eerste autootje Toerke ?

zo basis en trager dan een nijlpaard,

stampen en trekken,

ruitjes opendraaien, doof van het lawaai,

da's toch pure nostalgie
        tuurlijk dadde CSL , maar de dag van vandaag moet er bij de jeugd alles opzitten van opties of ze kunnen niet deftig leren rijden denken ze dan

en een 1000 cc moeten ze ook al niet meer

mijn 3de of 4de auto was een renault R5 700 cc denk ik ...
        met 5man erin en hup op weg naar den boccacio in destelbergen aan 60a' 70 per uur want meer kreeg ik daar niet uit

waar is den tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
          tuurlijk dadde CSL , maar de dag van vandaag moet er bij de jeugd alles opzitten van opties of ze kunnen niet deftig leren rijden denken ze dan

en een 1000 cc moeten ze ook al niet meer

mijn 3de of 4de auto was een renault R5 700 cc denk ik ...
          met 5man erin en hup op weg naar den boccacio in destelbergen aan 60a' 70 per uur want meer kreeg ik daar niet uit

waar is den tijd

hoh wa ben ik blij dat ik een oldskool swiftje heb

seg toerke: u verhaal over u golf gti's was ook zalig ze in den auto gij ebt al met veel gereden. en die gti's vint

Comment

M'n eerste wagen was een Citroën Xantia, ingereden door een bompa. Met als gevolg dat dat ding pokketraag vooruit ging Per total gereden door op een afrit te beginnen schuiven op plantaardige vetten, één of andere vrachtwagen was die verloren. Kosten waren voor mij en aangezien er 2x zoveel kosten aan waren dan dat ik hem betaald had ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
              hoh wa ben ik blij dat ik een oldskool swiftje heb

seg toerke: u verhaal over u golf gti's was ook zalig ze in den auto gij ebt al met veel gereden. en die gti's vint
              ja het is al een serieus lijstje van auto's die ik al gehad heb...

ik denk dat ik vroeger maximum 6tot 9maand met nen auto rondreed

gelukkig ben ik daar al veel in veranderd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                ja het is al een serieus lijstje van auto's die ik al gehad heb...

ik denk dat ik vroeger maximum 6tot 9maand met nen auto rondreed

gelukkig ben ik daar al veel in veranderd
                moja da maakt et echt leuk é ,da veel veranderen

M3 houdn é zeker , want kmoet em zeker nog es zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                  Ziet er inderdaad nog ferm goed uit op de foto's, mooie auto ook om mee te beginnen
                  Ja was echt wel nog iets leuk, 500 km rijden met een volle bak, centrale vergrendeling die half werkte, electrische ruiten vanvoor die niet altijd open of toe wilde gaan, kapot mistlicht, krassen van 1 mm diep (lang leve auto's in een smalle garage zetten met daarnaast nog fietsen). 'k Moet wel zeggen, er was plek genoeg in, grote koffer ook. Met spijt moeten wegdoen omdat er niemeer mee te rijden viel, als ik in file moest rijden viel ie gewoon stil, als ik aan een rood licht stond, viel ie gewoon stil. 't Was zelfs zo erg dat ik constant keek hoeveel lichten ik tegenkwam onderweg, de weg met de minste ligten nam ik, ook al was die 10 km langer 't Was precies dat ik hem constant verzoop, wsl LMM kapot ofzo, maar 't konden ook weer de kleppen zijn (die waren al eens doorgebrand en "gerepareerd"), had geen zin om hem nog eens te laten "repareren" op 3 maand tijd.
                  De spijt heeft wel nie lang geduurd, maand nadien de huidige gaan bestellen, 't was rap gedaan met de spijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                    moja da maakt et echt leuk é ,da veel veranderen

M3 houdn é zeker , want kmoet em zeker nog es zien
                    als er geen grote kosten aan die M3 komen gaat die zeker niet weg ...

Comment

Was wel een 'ambetante' wagen om in benevelde toestand de voor- van de achterkant te kunnen onderscheiden. Heb daar nog met 6 volwassenen mee op 'vadrouille' geweest....

Last edited by ; 03/09/2007, 21:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Was wel een 'ambetante' wagen om in benevelde toestand de voor- van de achterkant te kunnen onderscheiden. Heb daar nog met 6 volwassenen mee op 'vadrouille' geweest....
                        je bijlage doet het niet bij mij

edit: al opgelost zie ik

Comment

ZALIG STUKJE
                          Moeten plezante tijden geweest zijn GTA

: "Hulder wilt een lammeke?" En toen wij ja antwoordden zei 'ie "Jot, tè hoewd, mor he moet de moedre wok meepakk'n, da lam èz noh te kljinne vwoa oljinne te zin, en zin moewdre zoet ofstwoat'n." Oké, wij dus dat lam in de kofferbak van m'n touring ... en dan ... een volwassen schaap. Met twee dat beest in de koffer gezet (gewoon aan de wol vastgepakt), klep dicht en op naar Gent! Ik vertrek nog maar, en *bats* dat schaap valt om natuurlijk. "Bwaaaaaahahahaaaaaa" = sound van een schaap in de auto op 50 cm van je oren. Ik heb gans die rit compléééét buikpijn gehad van 't lachen ... 't is best een vreemd zicht als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en dan zo'n spiegelvullende schapenkop ziet, en STOM dat een schaap kijkt, miljaaarde. Toen we bijna in Gent waren, had dat beest zich gedraaid ('t lammetje lag rustig neer te tukken), en stond dus met z'n kont tussen de twee leuningen van de voorzetels. De persoon die met me mee was had precies in 't snotje dat dat schaap z'n staart serieus spasmen vertoonde, en toen 'ie dat zei heb ik nog snel "DOEDAWEG!" kunnen schreeuwen, en terwijl dat 'ie dus met z'n twee armen tegen de kont van dat schaap aan 't duwen was om 't wat verder naar achter te kunnen krijgen, ging de staart omhoog en waren we live getuige van de "creatie" van minstens anderhalve liter schapendiarree. GIEREN !!!!

Comment

Damn, wa een tijden

Mijn eerste kar ( we schrijven 1995 ) was een hellrode bmw 318is ( E36 ). Veel opties had ie wel niet, als ik juist ben had ik enkel een schuifdak en een airbag in het sportstuur (was nodig, was nog geen 18 )

Later heb ik er een setje 17 duims schnitzer type II velgen ondergesmeten en met de opbrengst van mijn vakantiewerk een M3 voor -en achterbumper

Comment

looooooooooooooooooooool ik heb nog meegereden daarin, weliswaar niet op de achterbank

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                              mijn eerste auto: toyota carina II, een 2.0 GLI, lekker zalige betrouwbare cruisebak

leuke anekdote: serieuze plekken op de achterbank gemaakt met mijn toenmalige vriendin en we kregen die er niet meer uit, dus legden we daar een dekentje over..

uiteindelijk die auto verkocht aan een lesbisch koppel die over die plek ruzie gemaakt hebben en uitéén zijn gegaan

een jaar na hun breuk zag ik mijn tuutje voor het café staan en ik vroeg of ze er nog content van waren en toen kwam de aap uit de mouw, heb wijselijk mijn smoel gehouden toen, gewoon een beetje mee staan boos zijn op haar ex-vriendin, 't is toch een schande hé

zo ééntje was het 4 leuke jaren mee doorgebracht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
                                je bijlage doet het niet bij mij

edit: al opgelost zie ik
                                Ok,
                                En nog een bijkomend anecdotetje. Ik had die wagen nog toen we trouwden en vermits de chauffeurszetel versleten stoffen zitting had heeft m'n vrouw dan maar nieuwe zetelovertrekken gemaakt van die toen (in de jaren '60) populaire lichtgroen/wit geblokte keukengordijnstof, gelukkig dat m'n NSU'ke ook een lichtgroen tintje had. Heb die dan overgelaten en een Mini 850 gekocht. Een paar jaar later heb ik die NSU teruggezien op een parking in Wieze, met de keukendraperiekes er nog in, het beestje leefde nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten

Dit is echt wel iets speciaals, een NSU
                                  wat voor motor zat daar eigenlijk in ?

Het ziet er inderdaad zo'n auto uit waar je het stuurwiel kan verplaatsen naar voor en naar achter
                                  Met 6 daarin ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                    voor zo'n 17jaar geleden (toen jij nog niet geboren was) ofzo waren dat toch wel vette velgen
                                    Dat waren idd de velgen die erop lagen toen ik hem kocht. Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om andere velgen erop te leggen, omdat ik ze redelijk mooi vond passen bij de wagen én omdat (zoals iedereen al weet) ik eigenlijk geen reet geef om het uiterlijk van een wagen.

De banden die erop lagen (225's) waren van het superbekende merk Falken en die waren zo griploos maar kon é Aan 20 km/u op droge rotonde 75 % gas geven in 2de versnelling en dat ding begon te driften Die Falken-banden rap eraf gesmeten en vervangen door 205's Pirelli P6000's. 't Was direct gedaan met de gevaarlijke situaties.

Oja, nog even fotootje van opzij, als ik mij niet vergis, de eerste foto die ik van die kar getrokken had :

BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

M'n huidige is m'n eerste wagen... Ik droom er al van sinds hij in 2001 gelanceerd werd en nu is het ook zo ver...

Soms zou ik wel wat meer pk's willen maar mezelf kennende zou ik hem dan toch maar tegen een boom plakken...

Comment

bij mij was het een Rover 200

Comment

BMW 318i van 1991 met 255.000 km
                                          Verkocht aan een jong koppel...
                                          2 weken later stond er een artikel in de krant met een foto van men eerste autotje... Perte Total

Comment

Working...
                                          X