Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit was de mijne, een Peugeot 304 GLD uit 1978. Moest nog gestart en voorgegloeid worden met een trekknop en stilleggen ging met een hendel onder het dashbord.
Sportief uitgerust en van 0 tot 100 in 25 sec. ofzo Echte nostalgie
mijn eerste wagen is een volvo v70 2.5 van 1997 met full option
was de vorige auto van mijn pa
nu 14 jaar oud en alles werkt nog prima alleen het alarm gaat vaak af zonder reden, soms wel lastig.
Het is dezelfde wagen als op de foto maar dan int wit
mijn 1e wagen waarmee ik leerde rijden was een peugeot 106 zonder servo oid
met een carburator.
die is na herhaaldelijke kosten vervangen voor een nieuwe peug 206.
daar heb ik verder mee leren rijden,en heb ik mogen gebruiken tot ik mijn eigen wagen kocht.
mijn 1ste eigen wagen was tot zo een 4 tal maand terug mijn opel vectra A2.
1600 8v van 94.
het was een wagen van een oude man met MAAR 64.000 km.
heb er wel ongeloofelijk veel kilometers gedaan want,ik heb hem verkocht op net geen 105.000 km na een jaar !
heb er wel veel kosten aan gehad.
meteen na aankoop batterij.
na 5000 km had ik al een joint culasse beet
dan begon hij water te verliezen,heb ik de radiator vernieuwt (orgineel opel,replica was er niet voor dat bwj)
dan begon hij electrishe stortingen te krijgen en was de batterij elke dag plat.
na nieuwe alternator,heel het electrish cuircuit laten bekijken.
toen is de hele kabelboom opnieuw geisoleert.
en omdat hij tenslotte bleef klepperen,moest hij nog binnen voor de kleprubbers te vervangen.
helemaal op het einde begon hij in te houden en te bokken en te slotte de ploffen uit de uitlaat. (dan heb ik nog de rotor vervangen)
pracht wagen maar veel problemen met gehad,desondanks blijft het mijn pareltje.
oja voor ik het vergeet aquaplanning heb ik ook voorgehat met mijn wagen op de snelweg.
gevolg in de vangrail gegaan en nieuwe gardebous laten plaatsen inc uitblutsen en opnieuw laten herspuiten ( 5 maand voor verkoop)
dit is hij.
dat nr plaat zichtbaar is maak niet uit,is ingeleverd heb nu ook een europese nr plaat...
Mijn 1e auto was een opel ascona die opnieuw gespoten was in het zwart(kleur dus) en er stak een 1.9 benzine -motor(met 220 000 km) in + trekhaak+luchtvering achteraan.prijs toen: 32000 frank(800 euro!!)
je kon deze oppompen om veel mee te nemen.
parkeren was er echt een makkie mee: tot op de cm kon ik deze juist zetten ZONDER camera
deze trok als een raket maar ging toch niet sneller dan 155 km/uur(toen ik deze snelheid had kreeg ik trouwens ook eens een klapband en moest alle zeilen bijzetten om niet van links naar uiterst rechts te trekken in een mum van tijd,gevolg: superhete kapotte band die 5 minuten heeft "gerookt")
meerdere keren ook de achterliggers het nakijken gegeven en ook getrakteert op vuile ramen met regenweer en slijk,deze had namelijk achterwielaandrijving!!
door deze auto heb ik ook heel snel leren schakelen,er zat namelijk een pook in van wel 40 cm (schat ik)die heel "plat" lag en de vitessen lagen precies kilometers uit elkaar.
bij de eerste sneeuw ben ik ook eens afgedraait naar rechts en....stond enkele ogenblikken later met mijn neus in de richtig van waar ik net kwam......(combinatie kletsbanden en achterwielaandrijving en onkunde door net mijn rijbewijs)
kan zo nog wel enkele uren doorgaan.........
Groeten Danny
ps: ben nu aan mijn 6e auto toe(ascona,kadet,octavia,octavia,grand scenicII,nu grand scenic III )
mijn 1e wagen waarmee ik leerde rijden was een peugeot 106 zonder servo oid
met een carburator.
die is na herhaaldelijke kosten vervangen voor een nieuwe peug 206.
daar heb ik verder mee leren rijden,en heb ik mogen gebruiken tot ik mijn eigen wagen kocht.
mijn 1ste eigen wagen was tot zo een 4 tal maand terug mijn opel vectra A2.
1600 8v van 94.
het was een wagen van een oude man met MAAR 64.000 km.
heb er wel ongeloofelijk veel kilometers gedaan want,ik heb hem verkocht op net geen 105.000 km na een jaar !
heb er wel veel kosten aan gehad.
meteen na aankoop batterij.
na 5000 km had ik al een joint culasse beet
dan begon hij water te verliezen,heb ik de radiator vernieuwt (orgineel opel,replica was er niet voor dat bwj)
dan begon hij electrishe stortingen te krijgen en was de batterij elke dag plat.
na nieuwe alternator,heel het electrish cuircuit laten bekijken.
toen is de hele kabelboom opnieuw geisoleert.
en omdat hij tenslotte bleef klepperen,moest hij nog binnen voor de kleprubbers te vervangen.
helemaal op het einde begon hij in te houden en te bokken en te slotte de ploffen uit de uitlaat. (dan heb ik nog de rotor vervangen)
pracht wagen maar veel problemen met gehad,desondanks blijft het mijn pareltje.
oja voor ik het vergeet aquaplanning heb ik ook voorgehat met mijn wagen op de snelweg.
gevolg in de vangrail gegaan en nieuwe gardebous laten plaatsen inc uitblutsen en opnieuw laten herspuiten ( 5 maand voor verkoop)
dit is hij.
dat nr plaat zichtbaar is maak niet uit,is ingeleverd heb nu ook een europese nr plaat...
Deju, als ik die foto's zie, dan krijg ik heimwee naar mijne Vectra
Was ook eene 1600, ook 5-deurs, maar van 1992.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
eerste auto rover 220 coupe turbo 200pk 1100kg gekocht voor 1500 euro 6-7 jaar oud van een oude man veel plezier mee gehad inhalen in 1 versnelling (ging tot 70 km/h) en autostrade opliegen in tweede (ging tot 120km/h) veel met geracet o.a. tegen jonge gast met zen pa zijn cayenne s aan het racen tegen 220 -240 km/h toen hij het niet kon halen schakelde hij terug grote zwarte wolk niet meer terug gezien.
maar dan een accident gehad was niet in fout en heb er meer als 5000 euro voor gekregen van de verzekering en heb dan een speedster gekocht
mijn eerst auto was een opel ascona 1.6SV. beestig snel machien. ooit tegen 205km/h naar de ardennen gevlogen, 4jaar lang afgebeuld. doortrekken tot de begrenzer, terugschakelen met 9000rpm op de teller,
waterdarm sprong en we reden gewoon 100km verder
benzineleidingen gingen kapot, weken lang doorgereden met een benzinedamp niet normaal, voor we de leiding vervangen hebben.
banden kapot gereden, remblokken door gejaagd en aan dat ding is NOOIT iets mechanisch kapot gegaan.
den tijd...
is alleen opgegeten geweest door de roest. k zat eens achter zo ne verlaagde johnny en die remde af tot 20km/H voor over een drempel te geraken. de volgende drempel ben ik die tegen 90km/H voorbij gesprongen. was me dat een klap. uitlaat afgebroken, chassisbalken plat gedrukt...
derna een zwaar regenbui op de E411, alles moeten dichtsmijten voor een file (had goei banden en remmen, dus ik stond 30cm achter een mercedes jeep stil). diene achter mij had versleten banden en k hoorde die van ver komen aanschuiven. nog 500€ voor gekregen na het ongeluk en jaar erna aan 150€ verkocht (gekocht voor 625€, 4tal jaar mee gereden). het laatste jaar had ik een firmawagen en reed de opel nog slechts 500km / jaar
als je dan nu beseft: men huidige daily is van hetzelfde jaar, stukken gezonder en veel meer km's. den deze was 12jaar geleden al snokrot
1ste wagen, cadeau van de ouders, gekocht bij een officiële garage. Skoda Fabia (1 gen), 1.9 SDi (Slome Diesel Inside). Van een oud vrouwtje geweest, nooit geen accident, proper!
Ging goed voor enkele maanden, dan ineens...
*weet niet meer links of rechts was, wel vooraan*
1. Linker/rechter remschijf krom
2. Linker/rechter wiellager
3. Linker/rechter band afgesleten
4. Linker/rechter uitslaan stuur bij remmen
Keuring = afkeur, lichten te laag en zelfs met bijregelen door de keurmeester niet goed te krijgen.
Auto binnen bij een andere officiële garage (de andere was dicht wegens verbouwing).
"uw wagen heeft een ongeval gehad meneer, dat wist ge toch?"
Alles vooraan was kapot en terug gelast, koplampen (en de rest) was allemaal...vastgekit aan mekaar...
"Oh en gij hebt ook 3 velgen van 1 maat, en links/rechts vooraan een andere maat..."
Was wel zelfde bandenmaat, maar totaal ander model van velg. Volgens die garage oorsprong van alle miserie in puntje 1,2,3 en 4.
mijn eerste wagen was een polo coupé van 91.jammer genoeg stond er een verkeerslicht in de weg.
Dat was mijn 2de wagen.. Ook van '91.
M'n eerste auto was een '94 Clio 1.1i lichte vracht (ex-Electrabel auto'tje (waar de meter-opnemers mee reden) dat m'n vader goedkoop heeft kunnen overnemen van Electrabel gezien hij daar werkt (later veranderd naar Eandis))... Ouders reden er al een jaar of 8 mee toen ik hem kreeg. Was wel een miserie-kar.. Manuele choke nog en veel stilvallen aan de lichten of zelfs al rijdend (terwijl de choke niet meer nodig was). Een jaartje mee gereden (amper 3000 km'tjes), tot hij naar de keuring moest en daar op redelijk veel punten afgekeurd werd. Nog verkocht aan m'n nonkel voor €150, die hem terug in orde gezet heeft voor de keuring, en er zelf nog een jaar mee gereden heeft (en stuk of 20 à 30k km's nog bijgezet). Nu staat hij al een paar jaar te rotten in z'n hof.
Ik schaamde me eigenlijk een beetje om daarin rond te reden, met die Electrabel kleuren (viel op maar was niet cool). Ik was al aan het dromen van een respray.. thank jebus dat ik daar m'n geld niet aangehangen heb. Maar de Polo Coupé die ter vervanging kwam, heeft het auto-virus in me wel weer aangewakkerd... met alle gevolgen vandien. (inmiddels staat de teller op 13 (waarvan een 3-tal 'projecten' die in mijn bezit nooit ingeschreven geweest zijn), sinds 2009, waarvan ik nr 10 en 11 nog in bezit heb ).
Dit was hem... gepimpt en al. (Moving Shadowlogo'tjes (m'n favo jungle drum & bass platenlabel) erop gespoten... )
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Dit was de mijne, een Peugeot 304 GLD uit 1978. Moest nog gestart en voorgegloeid worden met een trekknop en stilleggen ging met een hendel onder het dashbord.
Sportief uitgerust en van 0 tot 100 in 25 sec. ofzo Echte nostalgie
Dit ook eens quoten, ik heb ondertussen toevallig vernomen van de 3de eigenaar dat deze in het jaar 2000 nog altijd rondreed, dus toen al 22 jaar oud
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment