Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Aangezien je eerste auto toch altijd iets memorabel blijft, vroeg ik me af met wat jullie allemaal jullie eerste kilometers hebben afgelegd als trotse bestuurder.

Met je eerste auto zijn er vaak ook grappige verhalen verbonden, laat jullie gaan !

Mijn eerste echte auto, was deze van mijn grootmoeder. Ik legde mijn eerste kilometers af met een Yugo (Zastava) A45. Het was een blauwe (niet-metaalkleur) met een 903 cc motor (Fiat). Het reservewiel lag bovenop de motor.

Deze auto kwam van het toenmalige Joegoslavië. Tijdens de oorlog werden de fabrieken deels gebombardeerd.

Voor een beginnend autorijder was dit een zalig karretje. De motor lekker toeren laten maken en dan de meest stroef schakelende versnellingsbak met volle macht inleggen. Soms moest ik 15 minuten proberen vooraleer ik de achteruit vond.
    Deze auto had maar 1 achteruitkijkspiegel en alles trilde lekker mee. Van een verwarming had deze auto nog nooit gehoord.
    Het stuur stond bijna horizontaal zoals een vrachtwagen. En er was nog een choke !

Op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde, reed ik met deze Yugo naar Gent. Toen ik in een parkeergarage mijn achteruit inschakelde viel de motor uit, verschillende malen. Ik heb toen mijn deur geopend en met mijn voet de Yugo achteruit geduwd, in eerste en ik was weg. In het centrum van Gent viel ik stil omdat ik mijn rechterpinker liet gaan. Na een tijdje kon de radiator ook beginnen stomen.

Ach, hij was zo gebrekkig maar oh zo zalig !

Moest ik er nog eentje vinden... uit pure nostalgie
    Bijgevoegde Bestanden

Zalig bakje!

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Als je met een Yugo kan rijden, kan je denk ik alle auto's wel aan denk ik.

Comment

Zalige wagens, die Yugo's

alleen spijtig dat je die hier niet meer kan kopen

Comment

Mijn eerste auto was deze Saab 9000 CSE uit 1994, met een 2.3 turbomotor die 200 pk uitbraakte

Zag er pokdalig uit, maar ging wel als de bliksem ... In hernemingen was dit ding ra-zend-snel, op de autostrade heb ik herneminkjes gewonnen tegen een Lancer Evo VII, E36 M3's, Porsche 993 kregen op hun doos als ze niet snel genoeg terugschakelden ... tot er een bocht aankwam, dan moest ik zelfs camionettes laten voorgaan

Ik heb de auto weggedaan omwille van verschillende redenen ... allereerst was het schuifdak lek

Het was al wekenlang dat ik meende een watergeklots te horen in de auto, ik dacht dat er gewoon wat flessen los lagen in de koffer. Op een dag vertrek ik -met een beige broek- naar een mondeling examen. Ik neem een bocht naar rechts, en *ZWAK*, een tweetal liter groenig water komt op me neer op dat moment helemaal niet zo grappig

ook in de achterdeur stapelde het water zich op, ik moest op het einde van een regenachtige dag telkens de rubbers even wat losmaken om enkele liters water uit de deuren te laten lopen

als ik ooit de kans krijg om een zuiver exemplaar terug te kopen ... ik denk wel dat ik dat ga doen het was een fantastische wagen
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Eerste auto waar ik mee rondgereden heb na het behalen van mijn rijbewijs was deze van mijn vader: muisgrijze '91 Opel Kadett 1.4 California (met zwarte velgen en gele striping ).
            Auto was oorspronkelijk aangekocht door mijn grootvader (zijn eerste Opel na levenslang met Renault te hebben gereden!). Toen mijn grootvader ziek werd en enkele maanden daarna stierf, hebben wij deze overgenomen (ter vervanging van een 12j oude Opel Rekord 2.0 automaat). Had pas 2000 kms...
            Mijn eerste wagen die ik zelf nieuw kocht na mijn studies was een zwarte '96 VW Polo 1.4 Had maar 60pk, maar was toch fun om mee te rijden. Na 3.5j weggedaan met 110000kms omdat ik een diesel nodig had om dagelijks naar Brussel te pendelen.

Comment

Eigenlijk wel tof topic. Wekt herinneringen op...

Comment

Mijn eerste auto

*fier*

Van '96 tot '98 mee gereden. Is een 1.2 (67 pk) van '92. Reed vlotjes 160 km/u Menig Golfje II mee afgereden in dien tijd

Was al goed ingereden toen ik hem kreeg en ik heb em het klokje rond doen gaan 100.000 km. Alles bijeen een goeie 20.000 km mee gereden

Opvolger was een Astra F.

Tegenwoordig nog altijd in het bezit van m'n moeder. Heeft nu 150k ongeveer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  Als je met een Yugo kan rijden, kan je denk ik alle auto's wel aan denk ik.
                  Dat zeiden wij hier vroeger altijd van de Lada, mijne pa had vroeger een Lada 1200. Heb ik ook nog wat mee gereden op velbaantjes hier in de buurt.

Mijn rijbewijs heb ik gehaald met een Opel Vectra (een 1600 uit 1992), vertrekken vanuit eerste versnelling was daarmee bijna onmogelijk. Nog geen jaar nadat ik mijn rijbewijs had (9 maanden) heb ik hem pert-totale gereden, bij ijzel beginnen schuiven en tegen eene muur gekwakt. (Wat waarschijnlijk met winterbanden nooit gebeurd zou zijn)
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Mijn eerste auto

*fier*

Van '96 tot '98 mee gereden. Is een 1.2 (67 pk) van '92. Reed vlotjes 160 km/u Menig Golfje II mee afgereden in dien tijd

Was al goed ingereden toen ik hem kreeg en ik heb em het klokje rond doen gaan 100.000 km. Alles bijeen een goeie 20.000 km mee gereden

Opvolger was een Astra F.

Tegenwoordig nog altijd in het bezit van m'n moeder. Heeft nu 150k ongeveer.
                    Ging nog goed precies... Bij mijn polootje was het gedaan aan 160

Comment

Mijn eerste auto was een Renault 5. Motortje was 1000 of 1100cc en ging langs geen kanten vooruit. Was daarvoor van het ziekenfonds en hebben altijd stickers opgekleefd daarvoor. Met als gevolg dat ik een mooi matrood autootje had met een blinkende tekst en logo op men zijdeuren.

Moeten verkopen omdat ik men rijbewijs nog niet had en stond in de weg. Heb er wel winst aan gedaan

Antwerpen is't Stad
                      en al de rest is parking!!

Comment

Toyota Camry 1.8 uit 1983 (vijfdeurs-versie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Ging nog goed precies... Bij mijn polootje was het gedaan aan 160
                          Die ging in 12 seconden naar de 100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                            Toyota Camry 1.8 uit 1983 (vijfdeurs-versie)

Comment

Mijn eerste autootje was een full-option (=metaallak + achterruitenwisser) Peugeot 205 junior. De volle 954cc die zelfs in 1ste 50 per uur haalde

Weggedaan omdat ik met mijne pa zijn laguna mocht verderrijden
                              1991 BMW E30 318is

Comment

M'n eerste auto was een Peugeot 205 1.9 GTI op m'n 21ste. Alles uit eigen zak betaalt, inclusief verzekering (wel op ons mama haar naam), taks, boetes,... .

Comment

Mijn eerste "eigen" auto was een donkerblauwe '84 Renault 4 GTL die ik na het overlijden van mijn grootvader van een gewisse dood gered heb door er voor 150 euro kosten aan te doen, en hem op die manier weer rijklaar te maken. Heerlijk basic transportmiddel was dat, met waanzinnige terreincapaciteiten, supergoedkope onderdelen (een nieuwe band kostte 20 euro), een dikke basstube in de koffer om nog iets te horen van de radio tegen 120 km/u... Ondertussen staat ie opzij met een doorgerotte bodem, maar ooit wordt ie weer rijdend, ik zweer het.
                                  Het onnozele is dat mijn ouders ooit ook een R4 hadden, waar we (twee ouders + 4 kinderen) elke morgen mee naar school reden (+-25km enkel), dat ding dampte aan dat het geen naam had, zat vol roestgaten en hing helemaal scheef van het gewicht, ik was daar toen zo gedegouteerd van dat ik gezworen had nooit nog een Renault te zullen besturen. Mijn eerste auto werd dus een R4, daarna heb ik ook nog 2 Scenic's bereden...
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

E34 520i als eerste wagen. Zalige zescilinder-in-lijn nafte De sound van die motor zorgde telkens voor een brede grijns op mijn gezicht. Met die bak ook rij-examen afgelegd indertijd.

Na 6 jaar ermee gereden te hebben, werd de wagen verkocht door een voorziene verhoging van de jaarlijks af te leggen kilometers. M.a.w. de nafte ging mij veel te duur worden. Foto bij verkoop, 't ding was toen 16 jaar oud :

BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

mijn eerste auto: toyota carina II, een 2.0 GLI, lekker zalige betrouwbare cruisebak

leuke anekdote: serieuze plekken op de achterbank gemaakt met mijn toenmalige vriendin en we kregen die er niet meer uit, dus legden we daar een dekentje over..

uiteindelijk die auto verkocht aan een lesbisch koppel die over die plek ruzie gemaakt hebben en uitéén zijn gegaan

een jaar na hun breuk zag ik mijn tuutje voor het café staan en ik vroeg of ze er nog content van waren en toen kwam de aap uit de mouw, heb wijselijk mijn smoel gehouden toen, gewoon een beetje mee staan boos zijn op haar ex-vriendin, 't is toch een schande hé

zo ééntje was het 4 leuke jaren mee doorgebracht

Last edited by ; 03/09/2007, 16:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        mijn eerste auto: toyota carina II, een 2.0 GLI, lekker zalige betrouwbare cruisebak

leuke anekdote: serieuze plekken op de achterbank gemaakt met mijn toenmalige vriendin en we kregen die er niet meer uit, dus legden we daar een dekentje over..
                                        Blijkbaar typisch Toyota, 'k had dat ook met die Camry.

Geef toe: ze hadden comfortabele achterbanken.

Comment

Working...
                                        X