Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sta je dan voor het rode licht al volle gas te geven te wachten tot het eindelijke groen wordt?
Ik gebruik dat éérder op plaatsen waarvan ik weet wanneer de lichten op groen springen . Dan bereid ik dat procedure half voor en als die van een zijstraat op oranje springt rem en gas onder.
Bij mijn Lotus 2/11 stond er duidelijk dat er geen garantie meer zat op koppeling en versnellingsbak wanneer de launch control werd gebruikt. Nu ja die moest ook zonder launch control al om de 2000km syncro's hebben...
Ik heb zo'n knopje om wat plakkatief spul op de baan te spuiten als ik aan de lichten sta. Samen met rem op+wielspin-om-de-banden-op-te-warmen heb ik toch tamelijk wat grip als't groen wordt.
Ik heb zo'n knopje om wat plakkatief spul op de baan te spuiten als ik aan de lichten sta. Samen met rem op+wielspin-om-de-banden-op-te-warmen heb ik toch tamelijk wat grip als't groen wordt.
Haha ik zie het al voor me. Aan het stoplicht zo dezelfde procedure als die drag races in Amerika. Rookgordijn om eventjes de banden op temperatuur te krijgen.
Nu ja die moest ook zonder launch control al om de 2000km syncro's hebben...
Maar allez, hoe kan dat nu? Is dat dan niet euh, sterk afhankelijk van de chauffeur? Ik denk in de eerste plaats aan de timing van gas en koppeling?
[edit] Ow, het was een toyotabak die niet geschikt was voor circuit?
Haha ik zie het al voor me. Aan het stoplicht zo dezelfde procedure als die drag races in Amerika. Rookgordijn om eventjes de banden op temperatuur te krijgen.
En dan met dubieus lobbywerk van een groep straatracers om het 'oranje-gevolgd-door-groen' licht erdoor te krijgen
Ik heb het niet over fading maar ik ben ook niet zeker van mijn stuk. ABS schiet bij dezelfde remkracht pas aan bij lage snelheid. Als ge zonder ABS zo snel mogelijk tot stilstand wilt komen op een natte baan moet ge de de rem geleidelijk lossen. Daar leidde ik uit af dat ge bij hoge snelheid (van 200 naar 100) meer remkracht zou kunnen zetten zonder grip te verliezen, en dus dat grote remmen kunnen helpen. Maar zoals ik al zei, het is een wat onzekere redenering.
komt door de frictiecoefficient van de stalen schijven, die verandert naargelang de snelheid.
Je kan maar zoveel remkracht toevoegen tot op het punt dat je wiel blokkeert. Een scirocco de remmen geven van een CL65 AMG (heb die aanpassing eens op verzoek van een klant gedaan, ondanks onze waarschuwing), zal vaak nadeliger uitdraaien. Dit is natuurlijk wel een dramatisch voorbeeld.
Mensen die een big brake kit steken, gaan snel beweren dat ze een veel kortere remafstand hebben, terwijl ze in feite gewoon een agressievere bite hebben en kortere travel van het rempedaal.
Sommige autos hebben sneller betere remmen nodig dan andere
Maar allez, hoe kan dat nu? Is dat dan niet euh, sterk afhankelijk van de chauffeur? Ik denk in de eerste plaats aan de timing van gas en koppeling?
[edit] Ow, het was een toyotabak die niet geschikt was voor circuit?
Was een gekend probleem bij Exige 260 cup en Lotus 2/11 die circuit deden... versnellingsbak van de Camry was te licht voor de 260pk. Dealer vond het zelfs een succes dat ik er 2000km on track mee deed. Probleem nooit gehad met de andere circuit-auto's. Na herstelling moest die dan ook nog 300km roderen... Oplossing was dan een sequentiele bak die je 25k lichter maakte...
komt door de frictiecoefficient van de stalen schijven, die verandert naargelang de snelheid.
Het kan zijn maar die uitleg is wel heel moeilijk te onderscheiden van fading. De ervaring bij remmen op glad wegdek is anders, de remmen blokkeren makkelijk aan 30, moeilijker aan 60 en nog moeilijker aan 90, alledrie nog lage snelheden.
Het kan zijn maar die uitleg is wel heel moeilijk te onderscheiden van fading. De ervaring bij remmen op glad wegdek is anders, de remmen blokkeren makkelijk aan 30, moeilijker aan 60 en nog moeilijker aan 90, alledrie nog lage snelheden.
Klopt. Kwaliteit van de banden, staat wegdek etc etc.
Ben vroeger met m'n swag Peugeot 206 1.1 benzine zonder abs in de regen aan 70 km een noodrem beginnen doen en dan weet je wel hoe laat het is.
Klopt. Kwaliteit van de banden, staat wegdek etc etc.
Ben vroeger met m'n swag Peugeot 206 1.1 benzine zonder abs in de regen aan 70 km een noodrem beginnen doen en dan weet je wel hoe laat het is.
Ben blij hier nog te zijn
Ok, abs heeft heel wat levens gered, maar het heeft ons het 'kunnen' doen vergeten...
Ik heb ook een paar keer in mijn jonge tijd met mijn snuit gestaan in de richting vanwaar ik kwam.
das waar borre, de feeling zeker op kinderkopkes in bochten (heb je bijna nergens meer, de frilinglei ja in brasschaat)...maar ik ben toch ook blij met abs
en esp... schijnt dat dit ook vele levens redt. Nu nog de constructeurs verplichten om zo'n automatische noodrem te installeren, zeker voor de vrachtwagens.
das waar borre, de feeling zeker op kinderkopkes in bochten (heb je bijna nergens meer, de frilinglei ja in brasschaat)...maar ik ben toch ook blij met abs
Het is gewoon niet te doen om beter te doen dan ABS, alhoewel, als't glad ligt ben ik blij dat ik er een handrem bovenop heb. Maar wel spijtig dat ge daardoor weer minder moet kunnen
en esp... schijnt dat dit ook vele levens redt. Nu nog de constructeurs verplichten om zo'n automatische noodrem te installeren, zeker voor de vrachtwagens.
Is al verplicht op bussen, en komt er aan voor vrachtwagens.
Comment