Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Een arm nonchalant uit het raam, andere arm rond m'n blondine met weelderige boezem terwijl zij tijdens de launch het stuur vast houdt.

En m'n ballen. Want je krijgt er dikke van al die stoplichtsprintjes.
    Living the dream
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Sta je dan voor het rode licht al volle gas te geven te wachten tot het eindelijke groen wordt?
      Ik gebruik dat éérder op plaatsen waarvan ik weet wanneer de lichten op groen springen . Dan bereid ik dat procedure half voor en als die van een zijstraat op oranje springt rem en gas onder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
        Dat is geweldig goed voor de koppeling heb ik gehoord
        Tuurlijk die is blij omdat hij gebruikt word.

Comment

• Bij mijn Lotus 2/11 stond er duidelijk dat er geen garantie meer zat op koppeling en versnellingsbak wanneer de launch control werd gebruikt. Nu ja die moest ook zonder launch control al om de 2000km syncro's hebben...

Comment

• Ik heb zo'n knopje om wat plakkatief spul op de baan te spuiten als ik aan de lichten sta. Samen met rem op+wielspin-om-de-banden-op-te-warmen heb ik toch tamelijk wat grip als't groen wordt.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Ik heb zo'n knopje om wat plakkatief spul op de baan te spuiten als ik aan de lichten sta. Samen met rem op+wielspin-om-de-banden-op-te-warmen heb ik toch tamelijk wat grip als't groen wordt.
              Haha ik zie het al voor me. Aan het stoplicht zo dezelfde procedure als die drag races in Amerika. Rookgordijn om eventjes de banden op temperatuur te krijgen.

Comment

• Bij de nieuwe ford mustang kan dat

15sec en dan moet je gaan.
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                  Nu ja die moest ook zonder launch control al om de 2000km syncro's hebben...
                  Maar allez, hoe kan dat nu? Is dat dan niet euh, sterk afhankelijk van de chauffeur? Ik denk in de eerste plaats aan de timing van gas en koppeling?
                  [edit] Ow, het was een toyotabak die niet geschikt was voor circuit?
                  Last edited by Den Paarse Capri; 07/12/2015, 17:43.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Haha ik zie het al voor me. Aan het stoplicht zo dezelfde procedure als die drag races in Amerika. Rookgordijn om eventjes de banden op temperatuur te krijgen.
                    En dan met dubieus lobbywerk van een groep straatracers om het 'oranje-gevolgd-door-groen' licht erdoor te krijgen
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik heb het niet over fading maar ik ben ook niet zeker van mijn stuk. ABS schiet bij dezelfde remkracht pas aan bij lage snelheid. Als ge zonder ABS zo snel mogelijk tot stilstand wilt komen op een natte baan moet ge de de rem geleidelijk lossen. Daar leidde ik uit af dat ge bij hoge snelheid (van 200 naar 100) meer remkracht zou kunnen zetten zonder grip te verliezen, en dus dat grote remmen kunnen helpen. Maar zoals ik al zei, het is een wat onzekere redenering.

komt door de frictiecoefficient van de stalen schijven, die verandert naargelang de snelheid.

Comment

Je kan maar zoveel remkracht toevoegen tot op het punt dat je wiel blokkeert. Een scirocco de remmen geven van een CL65 AMG (heb die aanpassing eens op verzoek van een klant gedaan, ondanks onze waarschuwing), zal vaak nadeliger uitdraaien. Dit is natuurlijk wel een dramatisch voorbeeld.

Mensen die een big brake kit steken, gaan snel beweren dat ze een veel kortere remafstand hebben, terwijl ze in feite gewoon een agressievere bite hebben en kortere travel van het rempedaal.
                        Sommige autos hebben sneller betere remmen nodig dan andere
                        Last edited by Timmie; 07/12/2015, 18:06.

Comment

Maar allez, hoe kan dat nu? Is dat dan niet euh, sterk afhankelijk van de chauffeur? Ik denk in de eerste plaats aan de timing van gas en koppeling?
                          [edit] Ow, het was een toyotabak die niet geschikt was voor circuit?
                          Was een gekend probleem bij Exige 260 cup en Lotus 2/11 die circuit deden... versnellingsbak van de Camry was te licht voor de 260pk. Dealer vond het zelfs een succes dat ik er 2000km on track mee deed. Probleem nooit gehad met de andere circuit-auto's. Na herstelling moest die dan ook nog 300km roderen... Oplossing was dan een sequentiele bak die je 25k lichter maakte...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                            komt door de frictiecoefficient van de stalen schijven, die verandert naargelang de snelheid.
                            Het kan zijn maar die uitleg is wel heel moeilijk te onderscheiden van fading. De ervaring bij remmen op glad wegdek is anders, de remmen blokkeren makkelijk aan 30, moeilijker aan 60 en nog moeilijker aan 90, alledrie nog lage snelheden.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Het kan zijn maar die uitleg is wel heel moeilijk te onderscheiden van fading. De ervaring bij remmen op glad wegdek is anders, de remmen blokkeren makkelijk aan 30, moeilijker aan 60 en nog moeilijker aan 90, alledrie nog lage snelheden.
                              Klopt. Kwaliteit van de banden, staat wegdek etc etc.

Ben vroeger met m'n swag Peugeot 206 1.1 benzine zonder abs in de regen aan 70 km een noodrem beginnen doen en dan weet je wel hoe laat het is.

Ben blij hier nog te zijn

Comment

Klopt. Kwaliteit van de banden, staat wegdek etc etc.

Ben vroeger met m'n swag Peugeot 206 1.1 benzine zonder abs in de regen aan 70 km een noodrem beginnen doen en dan weet je wel hoe laat het is.

Ben blij hier nog te zijn
                                Ok, abs heeft heel wat levens gered, maar het heeft ons het 'kunnen' doen vergeten...
                                Ik heb ook een paar keer in mijn jonge tijd met mijn snuit gestaan in de richting vanwaar ik kwam.

Comment

• das waar borre, de feeling zeker op kinderkopkes in bochten (heb je bijna nergens meer, de frilinglei ja in brasschaat)...maar ik ben toch ook blij met abs

Comment

• en esp... schijnt dat dit ook vele levens redt. Nu nog de constructeurs verplichten om zo'n automatische noodrem te installeren, zeker voor de vrachtwagens.

Comment

• Kan je zeggen dat in mijn cupra het verschil esp aan en volledig uit het verschil op leven en dood maakt voor een jonge onervaren chauffeur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        das waar borre, de feeling zeker op kinderkopkes in bochten (heb je bijna nergens meer, de frilinglei ja in brasschaat)...maar ik ben toch ook blij met abs
                                        Het is gewoon niet te doen om beter te doen dan ABS, alhoewel, als't glad ligt ben ik blij dat ik er een handrem bovenop heb. Maar wel spijtig dat ge daardoor weer minder moet kunnen
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          en esp... schijnt dat dit ook vele levens redt. Nu nog de constructeurs verplichten om zo'n automatische noodrem te installeren, zeker voor de vrachtwagens.
                                          Is al verplicht op bussen, en komt er aan voor vrachtwagens.

Comment

Working...
                                          X