Oorspronkelijk geplaatst door bartdc
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belang 0-100 tijd ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen de intercooler en injectoren. geen idee van de cilinders bij dit model. bij BMW hebben toch redelijk wat modellen afgaande van het vermogen sterkere of zwakkere cilinders.
Tweemassa-vliegwiel verschilt ook meestal
Maar ook andere merken hebben dit nu en dan. bv de Golf 5 gti edition 30 idem motorisch aan audi S3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDat is hetzelfde. Er zijn nog van die motoren bij bmw geweest zoals de 16d en 18d. Bij de 25d en 30d ook in de e9?reeksen vanaf de lci reeksen waar een 325d van 204 naar +300pk ging.
Maar ook andere merken hebben dit nu en dan. bv de Golf 5 gti edition 30 idem motorisch aan audi S3.
bartdc : zo hard de nagel op de kop slaanLast edited by order66; 08/11/2015, 21:27.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMooi gezegd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenIedereen zijn gedacht. Mijn mening is simpel, wil je een zwaardere motor, koop die dan. Wil je tunen om op die manier goedkoper af te zijn? Elk zijn keuze, maar zoals bij elke keuze: neemer steeds de consuequenties bij. Kom dus niet janken als je brokken hebt, als je miserie hebt op keuring, of als je verzekering er zich bij een ongeval niks meer van aantrekt. Ik hoop alleen dat ik niet betrokken word in dat ongeval.
als je echt gelooft dat alles identiek is bij de verschillende versies, een constructeur bespaart op elk detail. Maar voor een motor zou hij de criteria van de zwaarste versie nemen, en die ook identiek gebruiken voor drie versies lichter. Tja, Sinterklaas komt binnen enkele weken, we zullen het hem eens vragen.
Toen ik vorige week naar de bandencentrale ging voor winterbanden, reed er gelijk met mij een BMW 316d of 318d (enkele uitlaat, nieuw model) de werkplaats binnen. Toen van zowel mijn wagen als van die 3-serie de velgen waren afgenomen, viel me 't verschil in grootte van de remschijven op.
Vandaag zijn fabrieken zo flexibel en geautomtaiseerd dat het ze geen enkele moeite kost om verschillende BOM voor verschillende producten te beheren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenIedereen zijn gedacht. Mijn mening is simpel, wil je een zwaardere motor, koop die dan. Wil je tunen om op die manier goedkoper af te zijn? Elk zijn keuze, maar zoals bij elke keuze: neemer steeds de consuequenties bij. Kom dus niet janken als je brokken hebt, als je miserie hebt op keuring, of als je verzekering er zich bij een ongeval niks meer van aantrekt. Ik hoop alleen dat ik niet betrokken word in dat ongeval.
als je echt gelooft dat alles identiek is bij de verschillende versies, een constructeur bespaart op elk detail. Maar voor een motor zou hij de criteria van de zwaarste versie nemen, en die ook identiek gebruiken voor drie versies lichter. Tja, Sinterklaas komt binnen enkele weken, we zullen het hem eens vragen.
Comment
-
Vorige auto 0-100: 11,3s
Huidige auto 0-100: 12,7s
Auto van mijn vrouw: 0-100: 12,7s
Mijn vorige auto vond ik net snel genoeg, mijn huidige auto vind ik net te traag en de auto van mijn vrouw 'voelt' tussenin, terwijl hij officieel even traag is als mijn auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenVorige auto 0-100: 11,3s
Huidige auto 0-100: 12,7s
Auto van mijn vrouw: 0-100: 12,7s
Mijn vorige auto vond ik net snel genoeg, mijn huidige auto vind ik net te traag en de auto van mijn vrouw 'voelt' tussenin, terwijl hij officieel even traag is als mijn auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenJe vrouw heeft meer ervaring met het inrijden...
Comment
-
Vind het op zich niet echt belangrijk, maar als je veel de baan doet en moet invoegen etc. is het toch handig als je zonder teveel moeite vlot kunt invoegen.
Ik moet mijn BMW 316D echt op zijn staart trappen om op een deftige manier te kunnen invoegen (oprit). Wat ik meestal doe is véél ruimte laten tov de volgende wagen zodat ik genoeg afstand heb om op afstand te komen. Ik zou een iets snellere motor (320d) toch wel een stuk comfortabeler vinden. Bij het optrekken voor een groen licht vind ik het niet echt nuttig, die paar seconden die je zou winnen...
Voor mij is het wel degelijk comfort, de BMW 316d is al een stuk beter dan m'n vorige superb 1.6d, iets dat onder de 9 sec zit zou nog comfortabeler rijden zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenJe vrouw heeft meer ervaring met het inrijden...
Comment
-
camaro standaard
3.1 fabrieksaf 0-100 9,9secs
bij aankoop 14,x secs
na het terug in orde zetten 9,8 secs.
na motor rebuild met wat aanpassingen 8,x seconden.
ik hoop om hem ooit onder de 8 seconden te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDat moet niet meer en hoeft ook niet. Mijn wagens van de laatste 15jaar heb ik altijd op hij staart getrapt éénmaal op temp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk BerichtenVind het op zich niet echt belangrijk, maar als je veel de baan doet en moet invoegen etc. is het toch handig als je zonder teveel moeite vlot kunt invoegen.
Ik moet mijn BMW 316D echt op zijn staart trappen om op een deftige manier te kunnen invoegen (oprit). Wat ik meestal doe is véél ruimte laten tov de volgende wagen zodat ik genoeg afstand heb om op afstand te komen. Ik zou een iets snellere motor (320d) toch wel een stuk comfortabeler vinden. Bij het optrekken voor een groen licht vind ik het niet echt nuttig, die paar seconden die je zou winnen...
Voor mij is het wel degelijk comfort, de BMW 316d is al een stuk beter dan m'n vorige superb 1.6d, iets dat onder de 9 sec zit zou nog comfortabeler rijden zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten(is dit al te persoonlijk voor onze wakkere mods ? )
voel jij je aangevallen 940 ?
of mss onnutige komentaar... zoals 75% op dit forum
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmr ouwe volvo, op elke oprit rijden vrachtwagens en die geraken ook overal tss, dat je niet gelij kunt doorschieten naar het linkse is een veel moeilijkere berekening met een trage bak...maar als je in be niet op het rechtse komt met een 316, scheelt er wat aan je beoordelingsvermogen
Comment
Comment