Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
    Iedereen zijn gedacht. Mijn mening is simpel, wil je een zwaardere motor, koop die dan. Wil je tunen om op die manier goedkoper af te zijn? Elk zijn keuze, maar zoals bij elke keuze: neemer steeds de consuequenties bij. Kom dus niet janken als je brokken hebt, als je miserie hebt op keuring, of als je verzekering er zich bij een ongeval niks meer van aantrekt. Ik hoop alleen dat ik niet betrokken word in dat ongeval.
    als je echt gelooft dat alles identiek is bij de verschillende versies, een constructeur bespaart op elk detail. Maar voor een motor zou hij de criteria van de zwaarste versie nemen, en die ook identiek gebruiken voor drie versies lichter. Tja, Sinterklaas komt binnen enkele weken, we zullen het hem eens vragen.
    Mooi gezegd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      en de intercooler en injectoren. geen idee van de cilinders bij dit model. bij BMW hebben toch redelijk wat modellen afgaande van het vermogen sterkere of zwakkere cilinders.
      Tweemassa-vliegwiel verschilt ook meestal
      Dat is hetzelfde. Er zijn nog van die motoren bij bmw geweest zoals de 16d en 18d. Bij de 25d en 30d ook in de e9?reeksen vanaf de lci reeksen waar een 325d van 204 naar +300pk ging.
      Maar ook andere merken hebben dit nu en dan. bv de Golf 5 gti edition 30 idem motorisch aan audi S3.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Dat is hetzelfde. Er zijn nog van die motoren bij bmw geweest zoals de 16d en 18d. Bij de 25d en 30d ook in de e9?reeksen vanaf de lci reeksen waar een 325d van 204 naar +300pk ging.
        Maar ook andere merken hebben dit nu en dan. bv de Golf 5 gti edition 30 idem motorisch aan audi S3.
        Die motoren hadden dan andere aanbouwdelen enzo. 318i-316i had andere collecteur, uitlaat, enz... Je moest heel wat aanpassen om dezelfde wagen te krijgen, tot zo'n 5000€.
        bartdc : zo hard de nagel op de kop slaan
        Last edited by order66; 08/11/2015, 21:27.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Mooi gezegd.
          laat uw ss eens aanstaan, chipper

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
            Iedereen zijn gedacht. Mijn mening is simpel, wil je een zwaardere motor, koop die dan. Wil je tunen om op die manier goedkoper af te zijn? Elk zijn keuze, maar zoals bij elke keuze: neemer steeds de consuequenties bij. Kom dus niet janken als je brokken hebt, als je miserie hebt op keuring, of als je verzekering er zich bij een ongeval niks meer van aantrekt. Ik hoop alleen dat ik niet betrokken word in dat ongeval.
            als je echt gelooft dat alles identiek is bij de verschillende versies, een constructeur bespaart op elk detail. Maar voor een motor zou hij de criteria van de zwaarste versie nemen, en die ook identiek gebruiken voor drie versies lichter. Tja, Sinterklaas komt binnen enkele weken, we zullen het hem eens vragen.
            Absoluut mee eens.
            Toen ik vorige week naar de bandencentrale ging voor winterbanden, reed er gelijk met mij een BMW 316d of 318d (enkele uitlaat, nieuw model) de werkplaats binnen. Toen van zowel mijn wagen als van die 3-serie de velgen waren afgenomen, viel me 't verschil in grootte van de remschijven op.
            Vandaag zijn fabrieken zo flexibel en geautomtaiseerd dat het ze geen enkele moeite kost om verschillende BOM voor verschillende producten te beheren.
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Echt meer belang aan de 100 tot 200 en meer

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                Iedereen zijn gedacht. Mijn mening is simpel, wil je een zwaardere motor, koop die dan. Wil je tunen om op die manier goedkoper af te zijn? Elk zijn keuze, maar zoals bij elke keuze: neemer steeds de consuequenties bij. Kom dus niet janken als je brokken hebt, als je miserie hebt op keuring, of als je verzekering er zich bij een ongeval niks meer van aantrekt. Ik hoop alleen dat ik niet betrokken word in dat ongeval.
                als je echt gelooft dat alles identiek is bij de verschillende versies, een constructeur bespaart op elk detail. Maar voor een motor zou hij de criteria van de zwaarste versie nemen, en die ook identiek gebruiken voor drie versies lichter. Tja, Sinterklaas komt binnen enkele weken, we zullen het hem eens vragen.
                Ik ben het hier volledig mee akkoord. Ben blij dat er nog andere mensen zon denken.

                Comment


                • Vorige auto 0-100: 11,3s
                  Huidige auto 0-100: 12,7s
                  Auto van mijn vrouw: 0-100: 12,7s

                  Mijn vorige auto vond ik net snel genoeg, mijn huidige auto vind ik net te traag en de auto van mijn vrouw 'voelt' tussenin, terwijl hij officieel even traag is als mijn auto.

                  Comment


                  • Persoonlijk vind ik tss 9-10 vlot genoeg voor het verkeer, trager stoor ik mij echt aan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                      Vorige auto 0-100: 11,3s
                      Huidige auto 0-100: 12,7s
                      Auto van mijn vrouw: 0-100: 12,7s

                      Mijn vorige auto vond ik net snel genoeg, mijn huidige auto vind ik net te traag en de auto van mijn vrouw 'voelt' tussenin, terwijl hij officieel even traag is als mijn auto.
                      Je vrouw heeft meer ervaring met het inrijden...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Je vrouw heeft meer ervaring met het inrijden...
                        euhm???

                        Comment


                        • Vind het op zich niet echt belangrijk, maar als je veel de baan doet en moet invoegen etc. is het toch handig als je zonder teveel moeite vlot kunt invoegen.

                          Ik moet mijn BMW 316D echt op zijn staart trappen om op een deftige manier te kunnen invoegen (oprit). Wat ik meestal doe is véél ruimte laten tov de volgende wagen zodat ik genoeg afstand heb om op afstand te komen. Ik zou een iets snellere motor (320d) toch wel een stuk comfortabeler vinden. Bij het optrekken voor een groen licht vind ik het niet echt nuttig, die paar seconden die je zou winnen...

                          Voor mij is het wel degelijk comfort, de BMW 316d is al een stuk beter dan m'n vorige superb 1.6d, iets dat onder de 9 sec zit zou nog comfortabeler rijden zijn

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Je vrouw heeft meer ervaring met het inrijden...
                            Dat moet niet meer en hoeft ook niet. Mijn wagens van de laatste 15jaar heb ik altijd op hij staart getrapt éénmaal op temp.

                            Comment


                            • camaro standaard
                              3.1 fabrieksaf 0-100 9,9secs
                              bij aankoop 14,x secs
                              na het terug in orde zetten 9,8 secs.
                              na motor rebuild met wat aanpassingen 8,x seconden.

                              ik hoop om hem ooit onder de 8 seconden te krijgen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Dat moet niet meer en hoeft ook niet. Mijn wagens van de laatste 15jaar heb ik altijd op hij staart getrapt éénmaal op temp.
                                Hier hetzelfde!

                                Comment


                                • Dat is ook een manier van inrijden, hé...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                                    Vind het op zich niet echt belangrijk, maar als je veel de baan doet en moet invoegen etc. is het toch handig als je zonder teveel moeite vlot kunt invoegen.

                                    Ik moet mijn BMW 316D echt op zijn staart trappen om op een deftige manier te kunnen invoegen (oprit). Wat ik meestal doe is véél ruimte laten tov de volgende wagen zodat ik genoeg afstand heb om op afstand te komen. Ik zou een iets snellere motor (320d) toch wel een stuk comfortabeler vinden. Bij het optrekken voor een groen licht vind ik het niet echt nuttig, die paar seconden die je zou winnen...

                                    Voor mij is het wel degelijk comfort, de BMW 316d is al een stuk beter dan m'n vorige superb 1.6d, iets dat onder de 9 sec zit zou nog comfortabeler rijden zijn
                                    mr ouwe volvo, op elke oprit rijden vrachtwagens en die geraken ook overal tss, dat je niet gelij kunt doorschieten naar het linkse is een veel moeilijkere berekening met een trage bak...maar als je in be niet op het rechtse komt met een 316, scheelt er wat aan je beoordelingsvermogen

                                    Comment


                                    • (is dit al te persoonlijk voor onze wakkere mods ? )

                                      voel jij je aangevallen 940 ?
                                      of mss onnutige komentaar... zoals 75% op dit forum

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        (is dit al te persoonlijk voor onze wakkere mods ? )

                                        voel jij je aangevallen 940 ?
                                        of mss onnutige komentaar... zoals 75% op dit forum
                                        You rebel!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          mr ouwe volvo, op elke oprit rijden vrachtwagens en die geraken ook overal tss, dat je niet gelij kunt doorschieten naar het linkse is een veel moeilijkere berekening met een trage bak...maar als je in be niet op het rechtse komt met een 316, scheelt er wat aan je beoordelingsvermogen
                                          Voor een vrachtwagen die invoegt ga ik sneller opzij dan een bmw....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X