Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu ja met LCI van de 1 reeks is dat verleden tijd. Ze zullen met die 3 cilinder moeten leven.

De pre facelift 114i gaat nog hoge toppen scheren op de tweedehands markt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jo2 Bekijk Berichten
      Bij de 114i,116i en 118i is elke onderdeel hetzelfde.
      Daar geloof ik geen bal van. Is een bewering die veel gedaan wordt, en nog geloofd ook, om je eigen gemoedsrust te bewerkstelligen. Aanbouwdelen en interne delen verschillen altijd, ook al besef je het zelf niet. Dat gaat van sterkte of legering van de drijfstangen naar andere remmen.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Kzal het hier nog eens vermelden. De 20i en 28i worden vaak ook als identiek bestempeld, terwijl de 28i andere piston heads heeft. Om maar iets te noemen.

Comment

• Ik heb 12 jaar geleden 2 Smart Roadsters gehad, een gewone 82pk, en een Brabus van 105pk. Wat daar intern aan die motor was gewijzigd, om de 105pk veilig en betrouwbaar te houden, dat was ongelofelijk. Zelfs een extra oliekoeler was toegevoegd, andere zuigers, stangen, de lijst was eindeloos. En dat voor slechts een 20pk meer. Nuff said.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Ik heb 12 jaar geleden 2 Smart Roadsters gehad, een gewone 82pk, en een Brabus van 105pk. Wat daar intern aan die motor was gewijzigd, om de 105pk veilig en betrouwbaar te houden, dat was ongelofelijk. Zelfs een extra oliekoeler was toegevoegd, andere zuigers, stangen, de lijst was eindeloos. En dat voor slechts een 20pk meer. Nuff said.
            Je moet economisch denken. Neem dat bmw het onderblok en turbo deelt met de diverse types. Echter, voor kleinere onderdelen, die iets dunner zijn omdat ze minder krachten te verwerken krijgen, gaan ze besparen. Neem nu een piston head uit een goedkopere legering of whatever die voor de 114i per onderdeeltje 10 cent goedkoper is. Dat dan x 4 per motor en x 100.000 voertuigen van dat type. En dat is dan maar 1 voorbeeld.

Comment

• Het is voor de automerken goedkoper om de zelfde blokken te gebruiken en dan te downtunen, dit gebeurt de dag van vandaag niet enkel bij bmw maar al bij verschillende automerken.

Comment

inderdaad
                Neen jo !

Comment

• Die blokken verschillen wel degelijk, was met de 318d en 320d ook zo... tuners zeiden dat het zelfde blok was. Niet dus.
                  Er bestaat zo een site voor BMW's waar je alles kan vergelijken.

Comment

• Ok, er is 1 verschil dat bij de overbrenging van de 118i de eindreductie korter is.

Comment

Het is voor de automerken goedkoper om de zelfde blokken te gebruiken en dan te downtunen, dit gebeurt de dag van vandaag niet enkel bij bmw maar al bij verschillende automerken.
                      Mijn Brabus was ook hetzelfde blok, maar voor die 20pk maar waren de internals volledig aangepast om de levensduur van de motor te verzekeren.

Comment

• Je kan een Brabus natuurlijk niet vergelijken met een 114i tje hé

Comment

Je kan een Brabus natuurlijk niet vergelijken met een 114i tje hé
                          Waarom niet? Mijn punt is dat een deftige tuner, die een motor meer pk geeft, die motor ook deftig aanpast aan de extra stress die de motor te verduren krijgt. En we spreken hier over slechts 20pk meer, geen 120. Stel u voor wat dat doet met de onderdelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Waarom niet? Mijn punt is dat een deftige tuner, die een motor meer pk geeft, die motor ook deftig aanpast aan de extra stress die de motor te verduren krijgt. En we spreken hier over slechts 20pk meer, geen 120. Stel u voor wat dat doet met de onderdelen.
                            Elke power kit van bmw (vroeger bij de 35i, 20d en 30d) voorziet in een grotere intercooler ook voor amper 20 tot 30 pk.

Is dat gewoon pure commercie om meer aan te rekenen aan de klant, of zien ze het als noodzakelijk om de levensduur te garanderen en ongein met schadeclaims te vermijden?

Who knows...

Comment

• Doe je huiswerk eens goed!

Oorspronkelijk geplaatst door jo2 Bekijk Berichten
                              Ok, er is 1 verschil dat bij de overbrenging van de 118i de eindreductie korter is.

Comment

• soms pakken ze de mindere delen uit de productie voor de lichtere uitvoeringen.
                                bij ford keken ze destijds (jaren 70-80) al naar de gegoten motorblokken. de 'slechte' werden atmo blokjes, en de beste werden getuned.
                                zo kocht cosworth destijds ook de beter blokken om te tunen voor oa sierra cosworths.
                                die halen met tuning makkelijk 600pk, terwijl een atmo blokje op 100pk stond.
                                ook die motorblokken waren IDENTIEK, doch hadden ze testen gedaan op het metaal om de betere te onderscheiden.

er zullen wel veel gemeenschappelijke delen zijn, maar ALLES identiek... nee dat geloof ik niet. bij één van de tuningstages voor een cosworth, moet je zelf de bouten gaan vervangen die de krukaslagers samenhouden. ik geloof als je van 270->330pk ging.

tuurlijk dat BMW ook dezelfde onderdeelnummers gaan opgeven. als zij bv allemaal dezelfde zuigers maken, maar de 1.4 heeft alu zuigers en de 1.8 heeft gesmede. als je dan aftermarket zuigers koopt, zullen ze de gesmede wel leveren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                  Daar geloof ik precies niet veel van dat elk onderdeel zelfde is. Ik lees meestal andere dingen, nu bij dat model weet ik het niet zeker...
                                  Motor en versnellingsbak wel . De remmen zijn kleiner van de 114i en hij heeft een langere overbrenging dus ook een hogere topsnelheid na tuning.

Comment

• Naar 't schijnt zou het differentieel ook anders zijn.

Comment

Ok, er is 1 verschil dat bij de overbrenging van de 118i de eindreductie korter is.
                                      en de intercooler en injectoren. geen idee van de cilinders bij dit model. bij BMW hebben toch redelijk wat modellen afgaande van het vermogen sterkere of zwakkere cilinders.
                                      Tweemassa-vliegwiel verschilt ook meestal
                                      lets have some more member berries

Comment

• Met een F30 16d lees je dat soms ook wel, dat die hetzelfde zou zijn als de 18d en de 20d maar dat die puur softwarematig is dichtgeknepen.
                                        Br-performance brengt die onder die noemer ook van 116pk/260nm naar 190pk/400nm, zo'n groot verschil zou ik toch niet durven betrouwen.
                                        Hartge brengt die naar 152pk/330nm, dat lijkt mij dan meer verantwoord te zijn.

De vraag is natuurlijk in hoeverre het verantwoord is door het feit dat men het kan zien als eraan geprutst werd...
                                        Wetende dat pakweg een 3 vanaf 29.000 € begint zou ik het toch niet durven riskeren om vodden te hebben door enkele honderden euro's te willen uitsparen met chippen i.p.v. een zwaardere motor te kiezen.
                                        Dan zou ik liever wat langer sparen en direct een zwaardere motor nemen.
                                        Last edited by SilentSpring; 08/11/2015, 17:02.
                                        2018 BMW X1 18d

Comment

• Iedereen zijn gedacht. Mijn mening is simpel, wil je een zwaardere motor, koop die dan. Wil je tunen om op die manier goedkoper af te zijn? Elk zijn keuze, maar zoals bij elke keuze: neemer steeds de consuequenties bij. Kom dus niet janken als je brokken hebt, als je miserie hebt op keuring, of als je verzekering er zich bij een ongeval niks meer van aantrekt. Ik hoop alleen dat ik niet betrokken word in dat ongeval.
                                          als je echt gelooft dat alles identiek is bij de verschillende versies, een constructeur bespaart op elk detail. Maar voor een motor zou hij de criteria van de zwaarste versie nemen, en die ook identiek gebruiken voor drie versies lichter. Tja, Sinterklaas komt binnen enkele weken, we zullen het hem eens vragen.

Comment

Working...
                                          X