Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hij had maar één been en kon daardoor niet zo goed de gaspedaal bedienen.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Nice try, but no cigar... dat was het dus niet
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• de vraag is hier al eens gepasseerd dacht ik
        www.peugeotforum.be

Comment

• Blijkbaar dan toch al lang genoeg gelden omdat niet iedereen het antwoord nog zou weten

Comment

• Hij was stekeblind!

Comment

• Hij was stekeblind, had maar een been, heel korte armkes, was doof aan een kant en kon niet goed horen aan de andere kant?

Ik denk dat er al een vraag over Cruise Control geweest is maar niet in die vorm.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Inderdaad Ralf Teetor de uitvinder van de cruise control is blind geworden op vijfjarige leeftijd en ongeveer 50 jaar later heeft hij dan de cruise control uitgevonden (ontwikkeld).

Het is aan u voxpopuli.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Hij was stekeblind, had maar een been, heel korte armkes, was doof aan een kant en kon niet goed horen aan de andere kant?

...
                  Zo erg was het nu ook weer niet gesteld hé met die man

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Zo erg was het nu ook weer niet gesteld hé met die man
                    Teetor is zo ene die vroeg blind geworden is maar toch nog heel veel gerealiseerd heeft. Ik heb eens een filmke gezien van iemand zonder armen die het ook ver bracht. En hij rijdt wel zelf.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Vanwaar komt de naam "Bibendum"?

Comment

Last edited by voxpopuli; 03/07/2015, 09:17. Reden: Dubbele post

Comment

• De naam komt van bibere (drinken), bibendum (gerundivum, een ppa, onvoltooid deelwoord, dat samen gaat met esse). Zoals je kunt lezen in Horatio Oden 1 37 Nunc est bibendum (nu moet er gedronken worden) (dit is de zeer simplistische uitleg ).

Comment

• Om volledig te zijn, verwees naar een affiche waarop de eerste versie van het michelinmanneke een glas met spijkers dronk om aan te geven dat de banden van Michelin "onverwoestbaar" waren. Maar was al blij met wat Latijn op de site...

Next!

Comment

• ik heb een andere uitleg gevonden voor de eerste CC

uitvinder die zich ergerde aan de wisselende rijstijl van zijn advocaat omdat die altijd versnelde en vertraagde
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Dat was natuurlijk niet de bedoeling hé dat ik het juiste antwoord zou geven, maar inderdaad Bibendum is als naam afgeleid van die affiche (eind 19e eeuw).

Goed een volgende vraag welk bedrijf dat wij kennen (kenden) uit de telefonie en elektronica wereld heeft zijn naam te danken aan een ontwikkeling die ze maakten voor de auto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  ik heb een andere uitleg gevonden voor de eerste CC

uitvinder die zich ergerde aan de wisselende rijstijl van zijn advocaat omdat die altijd versnelde en vertraagde
                                  Dat was dus inderdaad het verhaal van waarom Ralf Teetor begonnen is aan zijn uitvinding... maar hij was toen ook al blind hoor

Comment

• Motorola?

Comment

• Wel, misschien de fabriek die mijn banden maakt. Die is later marktleider geworden met gsm's , maar toen waren ze al ontkoppeld van de bandenfabrikant. De gsm tak is ondertussen onderuit gegaan toen de smartphone opkwam.
                                      Last edited by Den Paarse Capri; 03/07/2015, 15:13.
                                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Inderdaad Motorola, ze gebruikten de naam Motorola om hun autoradio's te benoemen (in de de vorige eeuw gebruikten verschillende firma's een naam die eindigde op "ola" om hun muziekapparatuur te benoemen, de meest beroemde naam was toen bijvoorbeeld Victrola).

Het is aan TimD.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                          Wel, misschien de fabriek die mijn banden maakt. Die is later marktleider geworden met gsm's , maar toen waren ze al ontkoppeld van de bandenfabrikant. De gsm tak is ondertussen onderuit gegaan toen de smartphone opkwam.

Bedoelde je ook Motorola, of eerder Nokia?
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X