Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 14 mph

Comment

• Inderdaad Packard 14 mph oftewel zo'n 23 km/u... het is aan u om de volgende te stellen.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• De Locomotives on Highways Act 1896 bracht de maximum snelheid voor lichtere voertuigen op 14mph , met lokale aanpassingen.
        In 1903 kwam de Motor Car Act die de max snelheid naar 20mph aanpaste. Waar niemand zich dus aan hield.

In belgie vond ik :
        1899: 10km/h in stad en 30km/h erbuiten
        1910: 15km/h in de stad en 40km/h erbuiten
        waar ook niemand rekening mee hield.
        Last edited by Den Paarse Capri; 24/06/2015, 22:17.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Welk model van Volkswagen, dat toch wel met meerdere tradities brak, werd niet door Volkswagen zelf ontwikkeld ? ...

Comment

• k70

Comment

• Klopt !

De Volkswagen K70 werd eigenlijk door NSU ontwikkeld en moest zich positioneren tussen de NSU 1200 en de NSU Ro 80, maar door de overname van NSU door Volkswagen kreeg de K70 een VW-logo ... het was de eerste VW met watergekoelde lijnmotor en voorwielaandrijving.

Het is aan jou spitsmuis ...

Comment

• De K70 was inderdaad van NSU maar NSU was op het moment dat de K70 uitkwam wel al een onderdeel van de Volkswagen groep.

De K 70 was wel de eerste Volkswagen met een watergekoelde motor in lijn met voorwielaandrijving.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Spitsmuis? Huiswerk voor u!
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Geval van Hit en Run precies.

Doorstartvraag, wat was de laatste Alfa Romeo fabrieksauto in de F1. Niet sponsorschap of componenten dus. Het hele ding.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• hmm, moeilijk omdat er in dat laatste jaar 2 hebben meegedaan...
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Wel ik kan de vraag wat corrigeren zodat het einde meer meevalt. De laatste F1 alfa in de jaren 50.
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                          wat was de laatste Alfa Romeo fabrieksauto in de F1.
                          Dat was de Alfa Romeo 179F.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Dat was de Alfa Romeo 179F.
                            Als we uitgaan van de originele vraag(80er jaren) dan dacht ik niet dat de 179F de laatste was, maar ik kan mis zijn. Wanneer is dat, 1982? Ze hebben nog 3 jaar verder gedaan.

De retouche naar de jaren 50 is heroischer. Eindigt tenminste met overwinningen van Fangio
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Klopt, die 179F was geen zuivere AR-fabrieksauto maar was van het Marlboro Alfa Romeo-team ... het moet dus de Alfa Romeo 159 geweest zijn, die zijn laatste wedstrijd reed in 1951 (GP van Spanje) ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                Klopt, die 179F was geen zuivere AR-fabrieksauto maar was van het Marlboro Alfa Romeo-team ... het moet dus de Alfa Romeo 159 geweest zijn, die zijn laatste wedstrijd reed in 1951 (GP van Spanje) ?
                                De 159 in 1951 is wat ik zocht.

Hier ziet ge Fangio in een 159 in 1970

Ik bedoelde eigenlijk dat na de 179F nog de 184T en de 185T kwamen , en wsch kunt ge de 184T als de laatste zien. Maar dat was nogal een triestig einde. Daarna leverden ze nog motoren en andere toestanden. In de jaren 60-70 leverden ze motoren. De geschiedenis .

't Is aan u.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Nice !

Een visuele vraag deze keer ... en, 't is geen makkelijke ...

Ik steek van wal met een knipsel, dat werd uitvergroot ... een soort van macro-opname dus, welke ik kan aanvullen met tips of grotere knipsels.

Van welk merk en type is dit tankklepje afkomstig ? ...

Comment

• Van nen thermos? Nee, geen idee. Misschien kan er iemand van de stijl iets afleiden. Nogal een scherpe rand aan't gleufje.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Nee, het is niet afkomstig van nen thermos ...

Comment

• ziet er mij iets uit van een meer utilitair type voertuig.

renault kangoo ?

Comment

• Nee, het is geen Renault Kangoo.

Comment

Working...
                                          X