Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik dacht aan Nokia. Nokian is afgesplitst van Nokia in 1988 en Nokia heeft zijn aandelen in Nokian in 2003 verkocht.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Nokia is niet vernoemd naar een ontwikkeling die ze gemaakt hebben voor de wagen, Nokia is vernoemd naar de stad Nokia in Finland waar het oorspronkelijk bedrijf ooit oorspronkelijk begonnen was...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        Nokia is niet vernoemd naar een ontwikkeling die ze gemaakt hebben voor de wagen, Nokia is vernoemd naar de stad Nokia in Finland waar het oorspronkelijk bedrijf ooit oorspronkelijk begonnen was...
        Tut-tut, 't is maar hoe ge het ziet. Nokia GSM is genoemd naar Nokia banden die genoemd zijn naar Nokia de stad. En klaar.

Maar TimD moet daarom niet denken dat hij er vanaf is
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Il se peut que TimD eût nettoyé sa pelle. Of zowiet.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Awohl das kan, aber ik spreche kein Duits bitte translate....

Comment

• Ich glaube das den TimD seine schuppe hat abgeputzt.

Hier, een vervangerke. Deze drie autos hebben iets gemeenschappelijk. Natuurlijk, vier wielen en een stuur en zo, maar wat is het dat ik zoek.

drietuten.jpg
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ik spreek wel geen Italiaans (Maserati Ghibli), Duits (VW Scirocco) of Joegoslavisch (Yugo 45) maar ik dacht dat de gemene deler hier Giorgetto Giugiaro was....

Maar het is toch aan TimD om de volgende te stellen.

Comment

• Welk merk bouwde de eerste Japanse auto?

(te laat gemerkt dat ik de vraag moest stellen, met dit goede weer weinig achter de pc )

Comment

• http://www.automostory.com/first-japanese-car.htm reed op stoom 1904
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• De eerste (volledig Japanese) auto in Japan de Takuri werd pas in 1907 gebouwd door Automobile Shokai in samenwerking met Komanosuke Uchiyama. (Shintaro Yoshida (oprichter van Atomobile Shokai) had in 1902 de USA bezocht en een groot aantal onderdelen ingevoerd en daarmee reeds een voertuig gemaakt, in 1905 maakten ze ook een bus voor de stad Hiroshima).

In 1904 had Yamaba wel al een bus gebouwd met een stoommotor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                        YEP aan u om de volgende vraag te stellen

Comment

• Kale plekjes op band heeft 1 of meerdere oorzaken. PS BEWERKT
                          Ik zaag een stuk van mijn spraalveren. De wielen krijgen dan een negatieve camber. Gaan de wielen dan springerig worden ?
                          Bij verlagingsveren zal het wel aangepast zijn.
                          Last edited by wielscheel; 06/07/2015, 17:20.
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Voor de duidelijkheid, is de vraag over kale plekken afgeschaft en vervangen door een over verkorte veren?
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik spreek wel geen Italiaans (Maserati Ghibli), Duits (VW Scirocco) of Joegoslavisch (Yugo 45) maar ik dacht dat de gemene deler hier Giorgetto Giugiaro was....
                              Dat wist ik niet, maar het kan aan de basis liggen van waar ik naar zocht. Het zijn drie benamingen voor dezelfde (denk ik toch) middellandse zeewind.
                              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Maar het is toch aan TimD om de volgende te stellen.
                              En hij is opgedaagd. Mooi.
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                Dat wist ik niet, maar het kan aan de basis liggen van waar ik naar zocht. Het zijn drie benamingen voor dezelfde (denk ik toch) middellandse zeewind.

...
                                Ik heb altijd gedacht dat Yugo een verwijzing was naar Joegoslavië (Yugoslavia), maar oké ik kan verkeerd zijn natuurlijk...

Comment

• Ik heb dat ooit geleerd zo, maar 't is wirwar geworden. Kale plekjes op band komen meestal van versleten schokdempers.
                                  Er was nog iets van ,je slijpt een stuk van je voorveren. De voorwielen krijgen dan een negatieve wielvlucht .De wielen worden dan springend en zo krijg je ook kale plekje ; Juist/niet juist ;leg uit?
                                  (iets met een karrewiel en positieve camber,bij draaien wil het wiel steeds naar binnen)

Comment

Ik heb altijd gedacht dat Yugo een verwijzing was naar Joegoslavië (Yugoslavia), maar oké ik kan verkeerd zijn natuurlijk...
                                    Terwijl ik online vind (oa in een boek over de Yugo) dat Yugo helemaal niet van Yugoslavie is afgeleid

"Zastava chose the name Jugo because German automaker Volkswagen had given two of its hatchbacks, the Scirocco and the Passat, similar wind-related names."

zie ik niet hoe beiden niet tegelijk waar kunnen zijn.
                                    Jug staat voor zuiden. Yugoslavia staat voor het land van de zuidelijke slaven en jugo is de zuidenwind. De Yugo heette op zeker moment de Jugo. Zastava zal zich toch zeker bewust geweest zijn van de referentie.

Khamsin(Maserati) en Bora(VW) zijn andere winden in het middellandse zeegebied.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Zo als ik al schreef ik zal wel verkeerd geweest zijn... maar mijn antwoord was toch ook een verband wel niet het juiste...

Comment

• Maar goed, afgeknipte veren. Dat betekent, meer stance. Kortere veren zodat ge gemakkelijker tegen te stoppen zit. Hardere veren zodat de dempers relatief zachter zijn en dus de beweging onvoldoende kalmeren. Dus eventueel wat nadeinen.
                                        Maar of dat die kale plekken geeft kan geven, dat weet ik niet meer.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ik zal het ooit nog eens opzoeken in mijn cursus. Even een andere vraag dan maar.
                                          Mag een gewone burger nog spijkerbanden gebruiken? Of enkel brandweer, politie of ambulance ?

Comment

Working...
                                          X