Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Ik vind dat je enkel recht hebt op een bedrijfswagen als je die ook effectief voor je job gebruikt. Dat mag zelfs sporadisch zijn. Maar als we iedereen, ook de arbeiders een auto gaan geven, waar gaat dat dan naar toe? Men levert er bruto loon voor in maar da's peanuts in vergelijking met wat men er voor terug krijgt.
    weet jij waar AM gelegen is?
    weet je dat arbeiders daar 24/24 en 7/7 werken?
    weet jij dat daar 0,0 openbaar vervoer is?

dus een goede zaak voor het milieu dat deze mensen binnenkort met een recent voertuig naar het werk kunnen.
    hopelijk kunnen ze ook keizen voor hybride, elektrisch of benzine (voor de kortere afstanden) ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      iedereen die denkt zich te kunnen verbeteren moet dat uiteraard doen
      100% terecht, idem voor iedereen die in de zomer 8 weken verlof wil, direct leerkracht worden

Comment

als ik een cla 180d sb met automaat en gekoelde zetels kan hebben...
        gekoelde zetels is een must als je 8 uur voor een oven hebt gestaan ;-)

Comment

• nooit verwacht zo'n topic te vinden op een website vol auto liefhebbers!

Zonder bedrijfswagens géén recente tweedehandswagens meer. Goed voor de economie, goed voor het milieu, en de staat wint er ook goed op, stukken meer ivm het openbaar vervoer waar ze enkel verlies op maken. Als iedereen het openbaar vervoer neemt is morgen de staat failliet (ze zouden het volume ook nooit aankunnen).

Vergeet ook niet dat je het aantal mensen die kan 'profiteren' van een bedrijfswagen vaak = aantal bedrijfswagens x2 (4) aangezien het hele gezin hiermee kan rijden. Ook de arbeider die getrouwd is met iemand met een bedrijfswagen. Impact is veel groter dan iedereen kan/wil geloven mocht je hierin snijden.

Ook redelijk naief om te denken dat de files plots zullen verdwijnen. Het OV is toch geen redelijk alternatief voor 80% van de werkende bevolking.

Dus stop met zagen en koop nog rap een oldtimer voor de wetgeving verandert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
            nooit verwacht zo'n topic te vinden op een website vol auto liefhebbers!

Zonder bedrijfswagens géén recente tweedehandswagens meer. Goed voor de economie, goed voor het milieu, en de staat wint er ook goed op, stukken meer ivm het openbaar vervoer waar ze enkel verlies op maken. Als iedereen het openbaar vervoer neemt is morgen de staat failliet (ze zouden het volume ook nooit aankunnen).

Vergeet ook niet dat je het aantal mensen die kan 'profiteren' van een bedrijfswagen vaak = aantal bedrijfswagens x2 (4) aangezien het hele gezin hiermee kan rijden. Ook de arbeider die getrouwd is met iemand met een bedrijfswagen. Impact is veel groter dan iedereen kan/wil geloven mocht je hierin snijden.

Ook redelijk naief om te denken dat de files plots zullen verdwijnen. Het OV is toch geen redelijk alternatief voor 80% van de werkende bevolking.

Dus stop met zagen en koop nog rap een oldtimer voor de wetgeving verandert
            Wa ne quatch. De stimulans aan bedrijfswagens kost zowat het dubel dan de lijn en nmbs samen. En de hopen files hier in België kosten de Belgische economie hopen geld.
            De NEGATIEVE impact is inderdaad nog stukken groter dan iedereen wil geloven.

Ipv zelf heel wat incorrecte assumpties te maken kun je beter eens wat onderzoek bekijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
              Ik vergelijk het net bewust met elkaar. Het argument waar ik op inpikte was dat we met te veel zouden zijn in Vlaanderen. Los van de discussie over overbevolking (dat is een andere pot wormen), zijn we in Vlaanderen niet met te veel. We wonen gewoon te veel verspreid. Minder verspreid wonen, en je kan terug degelijk openbaar vervoer hebben, met de fiets gaan, te voet gaan. Onze "Vlaamse" stedenbouw (of het gebrek daar aan, vooral in 't verleden maar helaas ook nog steeds vandaag) ligt aan de basis van dit alles.

Natuurlijk !!

Wij zijn een van de dichtste bevolk land ter wereld, wij leven bijna op mekaar en voor jouw leven wij te gespreid? lolllllllllllllllllllllllllll
              Het probleem is dat wij juist TE DICHT op mekaar wonen en vooral dat wij met ons teveel zijn in Belgie.

En btw, openbaar vervoer is meestal geen oplossing... Ik woon 20min met de auto van mijn vriendin, zou ik met de openbaar vervoer willen doen neemt dart 1u25 min en niet mogelijk na 23u
              Zonder te spreken van de kost, die 10 maal duurder is dan met de auto (ja ja ZELF met abonnementen)
              2014 Porsche Boxster 981
              2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• opp vlaanderen 13522km² 6.5 mil inwoners
                opp new york 785 km² 10.6 milj inwoners

wij wonen te verspreid, ginds loopt de metro goed

Comment

opp vlaanderen 13522km² 6.5 mil inwoners

En sinds wanneer is NY een land??? neemt eens de USA om te verlgelijken
                  lolllllllllllllllllll wat een dwaze vergelijking.

opp USA : 9 629 048 km² en 320 000 000 inwoners dus ong 34 inwoners per km2
                  Belgie is 368 inwoners per km2 lolllllllllllllllll 10 keer meer !!!

In feit, van de echte "landen" zijn alleen Nederland,
                  Bangladesh
                  en Libanon dichter bevolkt dan Belgie
                  Wij zijn wel degelijk veel te veel mensen voor zo een kleine land
                  Last edited by blue8300; 21/11/2015, 13:46.
                  2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    weet jij waar AM gelegen is?
                    weet je dat arbeiders daar 24/24 en 7/7 werken?
                    weet jij dat daar 0,0 openbaar vervoer is?

dus een goede zaak voor het milieu dat deze mensen binnenkort met een recent voertuig naar het werk kunnen.
                    hopelijk kunnen ze ook keizen voor hybride, elektrisch of benzine (voor de kortere afstanden) ;-)
                    als het dan toch voor het milieu is dat ze dan carpoolen stimuleren en financieel belonen, maar dat is wss fiscaal niet interessant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                      In feit, van de echte "landen" zijn alleen Nederland, Bangladesh en Libanon dichter bevolkt dan Belgie
                      Wij zijn wel degelijk veel te veel mensen voor zo een kleine land
                      Zelfs voor "echte landen" mis je er nog een hoop...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                        Zelfs voor "echte landen" mis je er nog een hoop...
                        https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...kingsdichtheid
                        Nee niet echt, ik had ook deze tabel geraadpleegd en mijn stelling is juist

Wij zijn VEEL te VEEL voor onze kleine land en daarbij is er nog vééééél verkeer die gewoon langs onze wegen naar een andere land gaan.
                        Last edited by blue8300; 21/11/2015, 14:16.
                        2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Petitie tegen bedrijfswagens

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                          Natuurlijk !!

Wij zijn een van de dichtste bevolk land ter wereld, wij leven bijna op mekaar en voor jouw leven wij te gespreid? lolllllllllllllllllllllllllll
                          Het probleem is dat wij juist TE DICHT op mekaar wonen en vooral dat wij met ons teveel zijn in Belgie.

En btw, openbaar vervoer is meestal geen oplossing... Ik woon 20min met de auto van mijn vriendin, zou ik met de openbaar vervoer willen doen neemt dart 1u25 min en niet mogelijk na 23u
                          Zonder te spreken van de kost, die 10 maal duurder is dan met de auto (ja ja ZELF met abonnementen)
                          Waar brammelo op doelde is volgens mij dat we overal wonen ( lint-bebouwing ) kijk naar het buitenland en je stelt vast dat - buiten de steden - mensen in dorpskernen wonen en dat er nog ruimte is tussen de dorpen.

In - voornamelijk - Antwerpen is alles 1 dorp als het ware. Dat is totaal niet efficiënt want overal lopen kleine wegen die onmiddellijk verzadigd zijn.

Onze autostrades hebben ook gewoon te weinig rijstroken.

Kijk naar oa LA waar er soms 8 rijstroken lopen ? Kijk hier naar de E34/E313 die een 8 km voor Antwerpen samenkomen.. Allemaal rampen als je ze dient te gebruiken.

Komt nog bij dat ze je in belgie financieel dood-doen wanneer je zou verhuizen om dichter bij je werk te gaan wonen. En dat het OV maar voor zeer beperkt aantal mensen een oplossing is en dat iedereen op exact dezelfde moment wil gaan werken en stoppen.
                          Last edited by germinal; 21/11/2015, 14:18.
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

Comment

• OK, vanaf nu telt Bangladesh niet meer als echt land, ook al is het 5 keer zo groot als Belgie.
                            Zuid-Korea? Geen land.
                            India... Nope!
                            Rwanda, wat is dat? Een stad?

Komaan...

Comment

• Petitie tegen bedrijfswagens

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                              Nee niet echt, ik had ook deze tabel geraadpleegd en mijn stelling is juist

Wij zijn VEEL te VEEL voor onze kleine land en daarbij is er nog vééééél verkeer die gewoon langs onze wegen naar een andere land gaan.
                              Vergeet het grote percentage vrachtverkeer niet door de haven van apen... Anderzijds zonder de haven zou het BNP van belgie misschien met 20% dalen ?
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Waar brammelo op doelde is volgens mij dat we overal wonen ( lint-bebouwing ) kijk naar het buitenland en je stelt vast dat - buiten de steden - mensen in dorpskernen wonen en dat er nog ruimte is tussen de dorpen.

In - voornamelijk - Antwerpen is alles 1 dorp als het ware. Dat is totaal niet efficiënt want overal lopen kleine wegen die onmiddellijk verzadigd zijn.
                                Nee dat is juist wat ik bedoel !
                                Wij zijn met veel te veel wat maakt dat wij héél dicht bij mekaar komen te wonen, en dat is zoals je zegt het probleem dat wij allemaal dezelfde wegen komen te gebruiken.

Landen zoals Frankrijk zelf veel minder belvokt en kennen dat verzadiging alleen in grote steden, wij zijn bijna een en al een grote stad
                                2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Wa ne quatch. De stimulans aan bedrijfswagens kost zowat het dubel dan de lijn en nmbs samen. En de hopen files hier in België kosten de Belgische economie hopen geld.

Ipv zelf heel wat incorrecte assumpties te maken kun je beter eens wat onderzoek bekijken.
                                  Ik heb behoorlijk wat bedenkingen bij al die onderzoeken. Vergelijk het bv eens met een onderzoek naar het afschaffen van maaltijcheques, dit zou de overheid een hoop geld kosten omdat men veronderstelt dat de mensen ten gevolge van die afschaffing minder zouden consumeren en bijgevolg jobs zou kosten.

Mogelijks bekijk jij andere onderzoeken, maar ik heb er nog geen gezien waar men dezelfde factoren in rekening brengt voor bedrijfswagens. De voornaamste "kosten" die ik zie in onderzoeken over bedrijfswagens zijn feitelijk geen kosten maar minder inkomsten op het loon. Laat de meeste mensen het er nu net over eens zijn dat arbeid te zwaar belast wordt in ons landje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Ik ben helemaal niet tegen salariswagens, maar waarom krijgen ambtenaren, stadspersoneel en ander overheidspersoneel niet die keuze?
                                    Omdat men als ambtenaar gekozen heeft voor een pensioen dat pakken hoger ligt?
                                    Het zijn maar ideëen, natuurlijk

Is nog zo een thema dat geregeld op de tafel komt, maar waar tot op heden nog serieuze verschillen blijven bestaan.

Comment

opp vlaanderen 13522km² 6.5 mil inwoners

Vergelijking gaat volgens mij niet op :-(
                                      bijna geen autobezit, gebruik
                                      OV + taxi is veel beter, minder duur, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                        Omdat men als ambtenaar gekozen heeft voor een pensioen dat pakken hoger ligt?
                                        Het zijn maar ideëen, natuurlijk

Is nog zo een thema dat geregeld op de tafel komt, maar waar tot op heden nog serieuze verschillen blijven bestaan.
                                        Klopt voor statutaire = vaste benoeming
                                        de contractuele hebben alle nadelen van ambtenaar : geen firmawagen en ook nadelen van bedrijfsleven : laag pensioen
                                        en zo zijn er nog veel ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

je zou beter niet meer lezen op AF
                                          slecht voor je hart

Comment

Working...
                                          X