Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Dat vind ik er ook van. Bedrijven en zelfstandigen zijn toch alleen maar criminelen.
    Net zoals alle overheidspersoneel lamzakken zijn zeker?
    Stereotypering, niet gezond mannen.

Comment

• Dus we zijn het erover eens dat de ene de andere nodig heeft ? Valt 1 groep weg, dan stuikt alles in mekaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
        Ik denk dat we beter alle bedrijven sluiten, dan is het 'probleem' van bedrijfswagens direct opgelost.
        Alsof het zwaarder belasten van bedrijfswagens bedrijven in problemen zou brengen? Mensen gaan gewoon een kleinere wagen nemen als bedrijfswagen, of kiezen om hun loon een beetje te verhogen. Werknemers met een bedrijfswagen gaan er op achteruit, voor bedrijven vormt dit geen probleem.
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Alsof het zwaarder belasten van bedrijfswagens bedrijven in problemen zou brengen? Mensen gaan gewoon een kleinere wagen nemen als bedrijfswagen, of kiezen om hun loon een beetje te verhogen. Werknemers met een bedrijfswagen gaan er op achteruit, voor bedrijven vormt dit geen probleem.
          Alles hangt er vanaf op welke manier die bedrijfswagens zwaarder belast zouden worden. Als het ten koste is van de werknemers, dan voelen bedrijven daar inderdaad weinig van. Maar ocharme al die verkopers, beginnende auditors, startende IT-ers en dergelijke die nu bijna het minimumloon krijgen met een bedrijfswagen; als ze daar nog eens zwaar op gaan belasten, wordt dat een klein drama.
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Net zoals alle overheidspersoneel lamzakken zijn zeker?
            Stereotypering, niet gezond mannen.
            mijn uitspraak was sarcastisch bedoeld hé

maar idd, ambtenaren zijn nu niet bepaald de meest productieve mensen
            Last edited by ; 03/07/2015, 05:37.

Comment

Loze gissingen noem ik dat.
              Bedrijven gaan daar zeker last van hebben.
              Toen Di Rupo de aanpassing deed, hoorde ik een tijdje later van een architect dat een vriend van hem naar Canada vertrokken was. Zijn personeel moest ineens meer VAA betalen en wilden dit gecompenseerd zien. Hij eag dat niet zitten en verkocht zijn bedrijf zn is naar Canada vertrokken. Pittig detail: er werkten 150 man en na de overname moesten er 60 weg.

Dit is maar 1 voorbeeld.

Zoals gij het stelt, kunnen we ook zeggen om de accijnzen op diesel voor camions te verdubbelen. Die bedrijven voelen dat toch niet en komen dan toch niet in de problemen.

Besef goed dat er in BE ook veel bedrijven zijn die het water aan de lippen hebben staan hé en die enkel nog met firmawagens talent kunnen aantrekken.

Comment

. Werknemers met een bedrijfswagen gaan er op achteruit, voor bedrijven vormt dit geen probleem.
                Denk je dat ? Een paar jaar terug met DR z'n nieuwe VVA regeltjes heeft het nogthans niet lang geduurd vooraleer onze werknemers hier visjes kwamen gooien met de vraag hoe WIJ dat gingen compenseren... we hebben dat dan ook moeten deels doen om iedereen te vree te kunnen houden. Maar idd , als jij zegt dat de bedrijven daar niet op achteruit gaan dan zal dat wel zo zijn zeker ....

Comment

Loze gissingen noem ik dat.
                  Bedrijven gaan daar zeker last van hebben.
                  Toen Di Rupo de aanpassing deed, hoorde ik een tijdje later van een architect dat een vriend van hem naar Canada vertrokken was. Zijn personeel moest ineens meer VAA betalen en wilden dit gecompenseerd zien. Hij eag dat niet zitten en verkocht zijn bedrijf zn is naar Canada vertrokken. Pittig detail: er werkten 150 man en na de overname moesten er 60 weg.

Dit is maar 1 voorbeeld.

Zoals gij het stelt, kunnen we ook zeggen om de accijnzen op diesel voor camions te verdubbelen. Die bedrijven voelen dat toch niet en komen dan toch niet in de problemen.

Besef goed dat er in BE ook veel bedrijven zijn die het water aan de lippen hebben staan hé en die enkel nog met firmawagens talent kunnen aantrekken.
                  Zijn personeel wou dat gecompenseerd zien? Maar dat was voor iedereen toch 't zelfde liedje? Daar moest hij nu niet direct op ingaan.
                  De staat kan het wegvallen van de bedrijfswagen ook op elders compenseren, tax shift zoals dat heet.
                  En vandaag heb je een wagen nodig om talent aan te trekken, maar als die wagen relatief te duur wordt doe je dat op een andere manier, onze fabrieken in Frankrijk en Duitsland trekken ook talent aan, en daar krijgt niemand een wagen ... net zoals alle concurrerende bedrijven dat daar doen
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Zijn personeel wou dat gecompenseerd zien? Maar dat was voor iedereen toch 't zelfde liedje? Daar moest hij nu niet direct op ingaan.
                    De staat kan het wegvallen van de bedrijfswagen ook op elders compenseren, tax shift zoals dat heet.
                    En vandaag heb je een wagen nodig om talent aan te trekken, maar als die wagen relatief te duur wordt doe je dat op een andere manier, onze fabrieken in Frankrijk en Duitsland trekken ook talent aan, en daar krijgt niemand een wagen ... net zoals alle concurrerende bedrijven dat daar doen
                    Lees het antwoord net boven u

Gij gist toch heel veel. En andere landen erbij betrekken is ook no-done. Regels zijn in andere landen anders en kunt ge niet met België vergelijken op dat vlak. In FR en DE zijn de loonkosten en de belastingen wel heel anders dan in BE.
                    In BE is het wel degelijk zo dat ge mensen vooral aantrekt met firmawagen. Nu zijn zelfs al veel schoolverlaters die bij hun eerste sollicitatiegesprekken vragen welke auto ze krijgen. En de hoogopgeleiden zullen zolang rondhoppen tot ze de wagen naar hun goesting hebben

Wij worden op het werk verplicht met Citroën te rijden. Een merk waar ik op spuug. En dacht er deze keer een breuk in te krijgen, maar ze beseffen goed genoeg als ik de lijn breek, ze de rest ook geen citroën meer aangesmeerd krijgen. Maar dit heeft wel als gevolg dat ik nu had aan het overwegen ben om van bedrijf te veranderen waar ik wel ne echte auto krijg ipv franse brol.
                    En ik ben niet de enige. Heb kennissen en vrienden die gingen solliciteren en toen ze te horen kregen dat ze ne Ford of franse brol kregen, vriendelijk bedankten voor de job en uiteindelijk elders gingen werken waar ze dan ne VW, BMW of Audi kregen. Dus een auto trekt zeker talent aan en zorgt ervoor dat talent blijft

Comment

• Net afgestudeerde maat van mij heeft een baan gekregen bij IBM.
                      Zij mogen uitsluitend bij Mercedes shoppen.

Ik ben blij voor die gast, een petitie tegen bedrijfswagens is weer iets typisch voor de verzuurde Vlaming.
                      Het licht in iemand anders zijn ogen niet gunnen. Altijd maar blijten.
                      Zeer triestig.
                      Afgunst en nijd, altijd makkelijker dan er zelf aan te werken of er iets aan te doen.

Comment

• Je moet uw werk wel erg graag doen als je voor een auto zou veranderen. Ik heb medelijden met u. Dan ben ik dubbel zo blij geen firmawagen te hebben. Ik kies mijn werk EN mijn wagen vrij.
                        Last edited by order66; 03/07/2015, 07:39.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Je moet uw werk wel erg graag doen als je voor een auto zou veranderen. Ik heb medelijden met u. Dan ben ik dubbel zo blij geen firmawagen te hebben. Ik kies mijn werk EN mijn wagen vrij.
                          Ik dacht net hetzelfde, nog maar eens een bewijs hoe kortzichtig mensen zijn.
                          Je loopbaan laten bepalen door een badge....

Comment

• Wat ik wel bijzonder vind is dat wanneer je liever alternatieven ziet voor bedrijfswagens er direct van beticht wordt afgunstig te zijn. Als je wil kan je makkelijk werk vinden zonder een bedrijfswagen te hoeven aanvaarden. Ik kreeg er ene en heb de boot altijd afgehouden. Maar over mijn pree heb ik wel een deftig woordje gesproken. Niet akkoord? Dan ging ik wel elders werken... En zo ken ik nog mensen. Ik heb liever een 750 euro per maand meer dan verplicht met een leaser de baan op te gaan zulle. En als ze u nodig hebben, dan krijg je dat. (had wel een job zonder verplaatsingen)

Comment

En ik ben niet de enige. Heb kennissen en vrienden die gingen solliciteren en toen ze te horen kregen dat ze ne Ford of franse brol kregen, vriendelijk bedankten voor de job en uiteindelijk elders gingen werken waar ze dan ne VW, BMW of Audi kregen. Dus een auto trekt zeker talent aan en zorgt ervoor dat talent blijft
                              Als er hier zo eentje mocht aan de solicitatietafel zitten bij mij dan zal ie rap weten waar de deur is... Iemand die echt gemotiveerd is om een job bij me uit te oefenen en afknapt op het merk wagen dat ie gaat krijgen , tja dan weet ik al welk vlees ik in de kuip heb... Ik stel nogal eens vast dat met vertegenwoordigers die hier met de meeste zwier en zwaai en met de grootste patserwagens komen proberen verkopen uiteindelijk maar bitter weinig te vertellen hebben, ik zal het navragen op de binnendienst meneer... tja...
                              Pas op, iedereen hier krijgt loon naar werken en ik kan zeggen dat wij zo goed als geen verloop hebben, goede selectie en betalen naar prestaties, verder moet je het niet zoeken.
                              Zeggen dat een auto talent aantrekt is zeer kort door de bocht overigens...
                              Last edited by Audidriver; 03/07/2015, 08:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                Net afgestudeerde maat van mij heeft een baan gekregen bij IBM.
                                Zij mogen uitsluitend bij Mercedes shoppen.

Ik ben blij voor die gast, een petitie tegen bedrijfswagens is weer iets typisch voor de verzuurde Vlaming.
                                Het licht in iemand anders zijn ogen niet gunnen. Altijd maar blijten.
                                Zeer triestig.
                                Afgunst en nijd, altijd makkelijker dan er zelf aan te werken of er iets aan te doen.

Zou het niet beter kunnen zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                  Als er hier zo eentje mocht aan de solicitatietafel zitten bij mij dan zal ie rap weten waar de deur is... Iemand die echt gemotiveerd is om een job bij me uit te oefenen en afknapt op het merk wagen dat ie gaat krijgen , tja dan weet ik al welk vlees ik in de kuip heb... Ik stel nogal eens vast dat met vertegenwoordigers die hier met de meeste zwier en zwaai en met de grootste patserwagens komen proberen verkopen uiteindelijk maar bitter weinig te vertellen hebben, ik zal het navragen op de binnendienst meneer... tja...
                                  Pas op, iedereen hier krijgt loon naar werken en ik kan zeggen dat wij zo goed als geen verloop hebben, goede selectie en betalen naar prestaties, verder moet je het niet zoeken.
                                  Zeggen dat een auto talent aantrekt is zeer kort door de bocht overigens...
                                  Voilà, ik dacht exact hetzelfde!

Iemand die zijn neus optrekt voor een bedrijf louter wegens de keuze van leasewagens, zonder de concrete jobinhoud en werkomgeving in rekening te nemen, die zou ik ook liever kwijt dan rijk zijn. Zo iemand kan geen toegevoegde waarde zijn voor een bedrijf!

Als je de keuze hebt tussen twee bedrijven, aan dezelfde loon- en andere voorwaarden, met dezelfde jobinhoud, met een bedrijfsattitude die je aanstaat, waar je voor beide even gemotiveerd zou zijn om er te werken, waar je bij beide jezelf ziet eventueel doorgroeien, als dan nog het enige verschil de keuze van leasewagen is, zou ik er nog kunnen inkomen.

Maar een bedrijf afwijzen, louter op de keuze van leasingwagens, nee, zo iemand wil je niet op je werkvloer hebben rondlopen. En dat auto's talent aantrekken, is inderdaad kort door de bocht. Talent heeft meer verstand dan dat.

Comment

• Ik zou de vraag eigenlijk anders willen stellen.

Stel dat men erin zou slagen de arbeidskosten zodanig te verlagen, dat men in plaats van een bedrijfswagen, een paar 100 euro netto per maand extra zou verdienen, en de leasewagen wegvalt?

Zou men ook in dat geval werkelijk vasthouden aan het rijden met een dure wagen (die het bedrijf overigens via leasing met ferme korting je weet te geven) in plaats van dat hoger nettoloon?

Ook als men met dat hoger nettoloon die equivalente wagen nog altijd niet zou kunnen kopen particulier (zonder die leasingkorting dus)? Maar men dus wel nog altijd netto meer verdient?

Puur voor mezelf sprekend, afhankelijk van het hogere nettoloon, zou ik voor dat laatste kiezen. Dan kies ik vervolgens zelf waar ik dat hogere loon in investeer, en waarschijnlijk in iets dat meer opbrengt dan een auto.
                                    Last edited by Vitus; 03/07/2015, 09:03.

Comment

• "paar honderd euro netto per maand meer"

Heb je geen auto voor.

Bij lange niet.

B.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                                        "paar honderd euro netto per maand meer"

Heb je geen auto voor.

Bij lange niet.

B.
                                        Meen je dit nu echt?

Daarmee kan je perfect een auto mee kopen hé.
                                        Sparen?
                                        Lenen?

Leasing is uiteindelijk ook een vorm van afbetaling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Je moet uw werk wel erg graag doen als je voor een auto zou veranderen. Ik heb medelijden met u. Dan ben ik dubbel zo blij geen firmawagen te hebben. Ik kies mijn werk EN mijn wagen vrij.
                                          Ik doe mijn werk supergraag en ben er ook super goed in. Ik weet wat ik opbreng voor mijn baas en als er dan niet meer afkan dan een Citroën, dan krijg ik niet de waardering die ik denk te verdienen
                                          Er is een vertrouwensband tussen bedrijf en de werknemers. En we zitten met een niet zo heel groot bedrijf. Het merk wordt hier gedicteerd door de werknemer die er het langste is en de baas laat die persoon maar begaan. Dus het merk is de keuze van die ene persoon die wel supergraag met Citroën rijdt. Onze baas heeft zelfs nog nooit ne Citroën gehad, ook destijds niet toen hij nog gewoon werknemer was bij ons (heeft 4 jaar geleden de firma overgenomen).

Ik klink eerder ondankbaar en uiteindelijk zal het wel meevallen met die auto. Maar het is bij mij eerder een principekwestie. Ik zit mij 200% in voor het bedrijf en zorg jaarlijks voor de helft van de omzet, terwijl de baas, samen met 2 anderen de andere helft doen. Mijne baas begrijpt mij wel en als ik nu de enige met een firmawagen was, had ik wss direct ne zeer uitgeruste BMW of eender wat gekregen. Maar ze bekijken dat bij ons op grotere schaal. Die DS5 verschilt qua prijs niet meer zo heel veel van een Volvo V60 D3 met ruime uitrusting. Maar de resterende auto's bij ons zijn: 1 x Cactus, 2 x C5 tourer en 2 x C4 Grand Picasso, momenteel. En dan is dat inderdaad voor de firma een zeer laag kostenplaatje. Moesten nu al deze wagens een DS5 zijn, dan zou de firma beter over stappen naar een ander merk. En ik heb hier ook wel begrip voor. Echter is enkel degene die de auto's regelt (die met de cactus) in de wolken met een citroën. Al de rest zou liever er vanaf stappen en mijn collega's hadden alle hoop op mij gezet om dit te doorbreken omdat ik ook de enige ben die dat nog voor mekaar zou krijgen.

Dus is het een principekwestie naar vertrouwen en onderling respect toe en is de auto ondertussen een bijzaak geworden
                                          Maar als auto en motorliefhebber is het weinig motiverend te weten dat ge tot uw pensioen met ne Citroën moet rijden . De citrofiel zal er blij mee zijn, maar de rest niet.
                                          De baas heeft immers ook chance dat we niet al te groot zijn en we met een fijn team zijn die niet zo snel zouden vertrekken en er dus ook geen talent moet aangetrokken worden. Toen ik een hogere functie kreeg, hebben ze bijna 6 maanden moeten zoeken voor een vervanger voor mij. Baas wilde absoluut iemand bij de concurrentie weg halen met 5 jaar ervaring en zeer goed 2-talig. Was niet te vinden en uiteindelijk iemand die nauwelijks frans kent en nog maar 1 jaar ervaring had in een heel andere sector. En dat lijkt me ook logisch, want ik zie onze concurrenten wekelijks bij plaatsbezoeken en dat zijn meestal wel Volvo's, VW's en BMW's. En die mensen gaan niet van job veranderen om dan in een Citroën terecht te komen.

Maar swat, ik geef toe, ik ben een ondankbare muggenzifter

Comment

Working...
                                          X