Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De prijs van een product wordt uiteindelijk bepaald door de efficiëntie van de onderneming.

De NMBS heeft het hier heel moeilijk, Jo Cornu heeft het verleden niet mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
      De prijs van een product wordt uiteindelijk bepaald door de efficiëntie van de onderneming.

De NMBS heeft het hier heel moeilijk, Jo Cornu heeft het verleden niet mee.
      Daarom dat treinritten in Nederland een pak duurder zijn hé. Veel efficiënter

Comment

• Was het niet dienen van ontucht betichte Limburger die ervoor zorgde dat de bus gratis werd (was) voor 65 plussers?
        Ongeloofelijk hoe dom sommigen kunnen zijn. Da's nu eens een bal voor open doel en geef zo'n voordeel aan de werkende bevolking. Gepensioneerden hebben doorgaans al een goede spaarcent (behalve enkelen, geef die dan een ander voordeel omdat ze in hun leven geen zak bijeen spaarden) en de werkende bevolking die doorgaans jong is, kan die extra wel gebruiken. Steek geld daarin en niet in een deel van de bevolking die het niet meer nodig heeft (jaja, laat ze maar klagen over hun klein pensioen terwijl de meesten een persoonlijke assistent in de bank hebben als dit jullie bekend is)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Dat weet ik zo nog niet. Een kennis van mij (tevens ook leverancier) die is tijens zijne legerdienst (MP) in wallonië tegen de Luxemburgse grens gaan wonen. Daarna in Luxemburg gaan werken en nu sinds een 6-tal jaren zelfstandig. Heeft zijn privé-adres in Wallonië en zijn bedrijf in Luxemburg op 10 min rijden van zijn thuis. En die rijdt tevens met Luxemburgse platen en die hoor ik toch nooit klagen over het fiscale. Dus denkt dat het voldoende is om uw firma er te hebben en de auto op de firma moet staan.
          Je mag gerust aan de Belgische kust wonen en voor een Luxemburgse firma werken maar je moet kunnen aantonen dat je minimum 6 maanden per jaar effectief in Luxemburg werkt. Voor een (Belgische) CEO van een Luxemburgs bedrijf geldt dit overigens niet, die mag nooit aanwezig zijn in Luxemburg.
          Ik heb anderhalf jaar met Luxemburgse platen rondgereden (50000km/jaar) maar nooit tegengehouden geweest door de politie, je ziet ze meestal wel kijken als je passeert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Daarom dat treinritten in Nederland een pak duurder zijn hé. Veel efficiënter
            De prijs, die wordt betaald door de reiziger, is de prijs van het ticket vermeerderd met de belasting die al werd betaald door de werkende mens om de NMBS draaiende te houden.
            De werkelijke prijs voor een treinrit is dus een stuk hoger dan die ticketprijs alleen.
            Dit vergeet men wel eens als men wil vergelijken.

Gratis of goedkoop bestaat idd niet, het is uiteindelijk altijd de werkende mens die dit betaalt.
            Privatisering is idd voor de reiziger op lange termijn geen verbetering.
            Maar wil je de NMBS houden in de huidige structuur als overheidsinstelling ten dienste van de mensen, dan kan of moet het toch nodig zijn om prijs van tickets te verhogen en bepaalde treinen met te lage bezettingsgraad af te schaffen.
            Ik vrees dat Cornu geen andere mogelijkheid heeft, gezien de financiële situatie vd NMBS.

Ik begrijp niet waarom efficiëntieverbetering, ook voor een overheidsinstelling, niet kan of mag.
            Het is toch uiteindelijk de werkende mens die hier op termijn beter van wordt?
            Last edited by taiko; 28/06/2015, 08:39.

Comment

De prijs, die wordt betaald door de reiziger, is de prijs van het ticket vermeerderd met de belasting die al werd betaald door de werkende mens om de NMBS draaiende te houden.
              De werkelijke prijs voor een treinrit is dus een stuk hoger dan die ticketprijs alleen.

Gratis of goedkoop bestaat idd niet, het is uiteindelijk altijd de werkende mens die dit betaalt.
              Maar wil je de NMBS houden in de huidige structuur als overheidsinstelling ten dienste van de mensen, dan kan of moet het toch nodig zijn om prijs van tickets te verhogen en bepaalde treinen met te lage bezettingsgraad af te schaffen.
              Ik vrees dat Cornu geen andere mogelijkheid heeft, gezien de financiële situatie vd NMBS.

Ik begrijp niet waarom efficiëntieverbetering, ook voor een overheidsinstelling, niet kan of mag.
              Gratis bestaat niet, is een dooddoener. De verlichting in de straat, de vuilniskar, de terugbetaling bij de dokter of operaties, de school van je kinderen,... Alles wordt betaald door de "werkende" mens. Dat is nu eenmaal het principe van een staat.

Als je toestaat de ticketprijs te verdubbelen (x 1.8 had ik ergens gelezen) en zelfs de abonnementen nog véél duurder dan tref je opnieuw... de werkende mens. De pendelaars. Tenzij dit wordt terugbetaald door hun werkgever en dan tref je die weer.

Buiten de stakingsdagen hebben wij niet zoveel klagen over de trein. Het is op een ander niet beter, dat vergeten er ook velen.

Natuurlijk kan je de "structuur" van de NMBS verbeteren. De NMBS bezit bijvoorbeeld ook het gigantische restaurant Midi Station in Brussel Zuid. Is zoiets nodig? Neen! Maar moet de NMBS medewerker daarvan het slachtoffer worden? De conducteur, de machinist, het onderhoudspersoneel? Dat zijn ook mensen die elke dag gaan werken (op onregelmatige uren) en een gezin te onderhouden hebben.

Onlangs kwam ik van Brussel en de trein reed stapvoets wegens "personen op de sporen". Dat is dan niet de fout van de NMBS, net zomin als vrachtwagens die stroomkabels vernielen, zelfmoorden, etc.

Mijn vrouw is Duitse en je moet haar familie eens horen klagen over de spoorwegen in Duitsland.

Comment

Gratis bestaat niet, is een dooddoener. De verlichting in de straat, de vuilniskar, de terugbetaling bij de dokter of operaties, de school van je kinderen,... Alles wordt betaald door de "werkende" mens. Dat is nu eenmaal het principe van een staat.

Als je toestaat de ticketprijs te verdubbelen (x 1.8 had ik ergens gelezen) en zelfs de abonnementen nog véél duurder dan tref je opnieuw... de werkende mens. De pendelaars. Tenzij dit wordt terugbetaald door hun werkgever en dan tref je die weer.

Buiten de stakingsdagen hebben wij niet zoveel klagen over de trein. Het is op een ander niet beter, dat vergeten er ook velen.

Natuurlijk kan je de "structuur" van de NMBS verbeteren. De NMBS bezit bijvoorbeeld ook het gigantische restaurant Midi Station in Brussel Zuid. Is zoiets nodig? Neen! Maar moet de NMBS medewerker daarvan het slachtoffer worden? De conducteur, de machinist, het onderhoudspersoneel? Dat zijn ook mensen die elke dag gaan werken (op onregelmatige uren) en een gezin te onderhouden hebben.

Onlangs kwam ik van Brussel en de trein reed stapvoets wegens "personen op de sporen". Dat is dan niet de fout van de NMBS, net zomin als vrachtwagens die stroomkabels vernielen, zelfmoorden, etc.

Mijn vrouw is Duitse en je moet haar familie eens horen klagen over de spoorwegen in Duitsland.

Comment

• De NMBS heeft het handelsfonds van de Midi Station verkocht.

Comment

Wanneer een overheidsdienst/bedrijf (zoals nmbs, post, ...) diensten aanbieden, dan moeten 'de genieters' ervan betalen. Dat kunnen burgers, ministers, bedrijven, ... zijn.
                    Wanneer een overheidsbedrijf verlies maakt moeten niet 'de genieters' maar wel gans het land (werkmensen, gepensioneerden, bedrijven, ...) ervoor opdraaien.
                    De post heeft zijn prijzen verdubbelt en maakt nu eindelijk winst. Nmbs baas dhr Cornu zei hierover:"zo kan ik het ook !"
                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                      Wanneer een overheidsdienst/bedrijf (zoals nmbs, post, ...) diensten aanbieden, dan moeten 'de genieters' ervan betalen. Dat kunnen burgers, ministers, bedrijven, ... zijn.
                      Wanneer een overheidsbedrijf verlies maakt moeten niet 'de genieters' maar wel gans het land (werkmensen, gepensioneerden, bedrijven, ...) ervoor opdraaien.
                      De post heeft zijn prijzen verdubbelt en maakt nu eindelijk winst. Nmbs baas dhr Cornu zei hierover:"zo kan ik het ook !"
                      Hoe ga je mensen in de trein krijgen als je die nog veel duurder gaat maken?

Ik "geniet" ook niet van werkloosheid of ziekteverzekering (gelukkig), maar toch betaal ik er stevig voor. Het principe van herverdeling is er ook om bepaalde diensten goedkoper aan te bieden, ook al geniet niet iedereen ervan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Toch een beetje overroepen uitdrukking, niet?
                        Ik weet niet, wij doen het met iets meer dan 40000 werknemers en nederland kan het met 32000 werknemers terwijl nederland België een paar keer kan opslokken.
                        Ok, Nederland heeft wel 240km minder spoor. Maar voor die 240km hebben ze wel ff'kes 8000 mensen meer nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Ik weet niet, wij doen het met iets meer dan 40000 werknemers en nederland kan het met 32000 werknemers terwijl nederland België een paar keer kan opslokken.
                          Ok, Nederland heeft wel 240km minder spoor. Maar voor die 240km hebben ze wel ff'kes 8000 mensen meer nodig.
                          Wordt dat aantal personeel op dezelfde manier berekend? Ook geprivatiseerde delen?

Comment

• Ik vind NL nog niet zo slecht qua treinen. Om 3u smorgens ritje R'dam - Delft voor 4 euro enkel. Probeer hier eens van Sint-Niklaas naar Antwerpen te geraken op zo een uur. Dan zal het toch taxi worden vrees ik van 50 euro.
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Hoe ga je mensen in de trein krijgen als je die nog veel duurder gaat maken?

Ik "geniet" ook niet van werkloosheid of ziekteverzekering (gelukkig), maar toch betaal ik er stevig voor. Het principe van herverdeling is er ook om bepaalde diensten goedkoper aan te bieden, ook al geniet niet iedereen ervan.
                              Inderdaad, ik denk dat de opbrengsten van de nmbs veel te klein zijn tov de kosten en het verhogen van de tarieven is geen optie. Dus gans het land moet meebetalen. Ik heb daar geen problemen mee. Maar al die andere belastingskes ... trop is trop.
                              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Inderdaad, ik denk dat de opbrengsten van de nmbs veel te klein zijn tov de kosten en het verhogen van de tarieven is geen optie. Dus gans het land moet meebetalen. Ik heb daar geen problemen mee. Maar al die andere belastingskes ... trop is trop.
                                Ik heb daar ook geen last mee dat ik daaraan mee betaal terwijl ik het niet gebruik. Maar ik vind het dan wel jammer dat het personeel dat niet waardeert dat de belastingbetaler er geld in pompt om die mensen aan het werk te houden. Want die staken er nogal wat op los.

Comment

Ik vraag m enog altijd af waarom inkomsten verhogen geen alternatief is? treintickets zijn zo wat het goedkoopst in België...
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Ik vraag me af wanneer dit hier opnieuw over bedrijfswagens gaat?

ON-Topic aub.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                      Ik vraag me af wanneer dit hier opnieuw over bedrijfswagens gaat?

ON-Topic aub.
                                      Ik denk dat we beter alle bedrijven sluiten, dan is het 'probleem' van bedrijfswagens direct opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat we beter alle bedrijven sluiten, dan is het 'probleem' van bedrijfswagens direct opgelost.
                                        Dat vind ik er ook van. Bedrijven en zelfstandigen zijn toch alleen maar criminelen.

Comment

• Niet beginnen wenen he jongens
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X