Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    No offence maar voor kids kies je toch zelf? Of het moet een accident geweest zijn. Iedereen weet dat kids veel geld kosten. Achteraf klagen is dan wel vrij hypocriet. Daarom dat ik altijd voorstander ben geweest om het kindergeld af te schaffen. Geld krijgen omdat je kids kweekt? Beetje raar toch!

Als je er geen hebt spaar je snel ??? 1000 euro/maand/per kind uit? Bij 2 kids zou dat 2000 euro/maand zijn. Geef mij maar een mooie bolide in de garage
    Je hebt 100% gelijk. Wijf kan beter thuis blijven en dop trekken. Als gezinshoofd heb je er 3 ten laste. Als je geen kindergeld zou geven, zou er een pak meer geprofiteerd worden.

Comment

• Het is grappig te lezen hoe de zelfstandigen hier zich als duivels in wijwater weren om zich en hun statuut te verdedigen.

Het moeten niet altijd de ambtenaren of vakbondsleden zijn.

Comment

• Wat een kutdiscussie. Men moet de grondreden aanpakken van waarom er zoveel bedrijfswagens rondkarren, niet de gebruikers. Ik wil gerust een eigen wagen bekostigen, alleen mijn werkgever zit het niet zitten om de 60000km per jaar te vergoeden aan mij.

Op mijn vorige job had ik een salariswagen en woonde ik op 3.5km van kantoor. Kreeg onder mijn voeten dat ik met fiets kwam en dat het ding thuis stil stond op de oprit. Met fiets was ik 15 minuten onderweg, met wagen snel 25 minuten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Peup, een zelfstandige gaat van het OCMW geen attest van onvermogendheid krijgen
          Dus ge gaat ff heel snel kort door de bocht.

ge zijt toch gene van de pvda hé ?
          Ja want het is inderdaad niet even laag als de werkloze, maar een pak lager dan de doorsnee loontrekkende 😉 ik verzin dit niet hoor, bij studiebeurzen gebeuren gelijkaardige dingen ... Wat wil ik daar mee zeggen? Profiteurs zitten overal, bij mij zit het niet in mijn aard om zoiets te doen, maar ieder moet maar naar zijn vermogen en goeddunken handelen. Uiteindelijk ken je nooit het hele verhaal ...
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

No offence maar voor kids kies je toch zelf? Of het moet een accident geweest zijn. Iedereen weet dat kids veel geld kosten. Achteraf klagen is dan wel vrij hypocriet. Daarom dat ik altijd voorstander ben geweest om het kindergeld af te schaffen. Geld krijgen omdat je kids kweekt? Beetje raar toch!

Als je er geen hebt spaar je snel ??? 1000 euro/maand/per kind uit? Bij 2 kids zou dat 2000 euro/maand zijn. Geef mij maar een mooie bolide in de garage
            Bullshit, geef mij maar BEIDEN! Een auto is altijd te koop, een warm gezin niet
            Ik heb meer plezier aan mijn kids dan aan mijn wagens, en die zijn toch al wat
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Hieruit blijkt nog maar eens dat ieder zijn eigen rekening moet maken (en dat kan je alleen zelf omdat je dan ook alle details van het verhaal/de situatie kent).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Feit, maar feit is ook dat als ik zie hoeveel loontrekkenden hier uren per dag zitten je jezelf de vraag ook even kunt stellen hoeveel uren per dag die dan werken ? Die worden dan nog betaald door in veel gevallen een zelfstandige om op AF te zitten lullen … da’s mijn inziens nog een pak sterker…
                Mijn forumtijd beperkt zich veelal tot de dagen dat ik de nachten doe omdat ik dan overdag niet meer buiten durf komen. Hier wonen namelijk een paar zelfstandigen in de buurt die verkondigen dat ik niet veel werk.

Na mijn vroege dienst profiteer ik dan ook nog een keer om met mijn lichte vracht busje mijn hobby te gaan doen.

En als ik de middagdienst doe en vlugvlug met onze hond een stukje ga wandelen ben ik die dag ook weer aan het profiteren.

In het weekend de nacht? Aah ja dan kwam er al 1 van die madammen aan het vrouwke vragen of ze dat nog lang gaat dulden dat ik alleen op stap ga en haar met de kleine alleen laat. Want ze zien me vertrekken Van op hun terras met een cava in de pollekes.

Afgunst zit ook bij de zelfstandige alleen kijken ze niet graag in eigen boezem.

Maar eerlijk, eigenlijk zie ik een lichte vracht als bedrijfswagen wel zitten, het hoeft gene BMW of Audi te wezen.

Seffes vertrek ik om mijn baas te dienen, misschien kan die dan ook eens effe op autoforum passeren. 😀😀😀

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Het is grappig te lezen hoe de zelfstandigen hier zich als duivels in wijwater weren om zich en hun statuut te verdedigen.

Het moeten niet altijd de ambtenaren of vakbondsleden zijn.
                  Daarom dat veel van die ambtenaren en vakbondslieden zelfstandig zijn in bijberoep en dan klagen dat er te veel kosten zijn omdat ze er niet in slagen om het te doen renderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Bullshit, geef mij maar BEIDEN! Een auto is altijd te koop, een warm gezin niet
                    En iemand die geen gezin heeft, moet +/- 10% meer belastingen betalen? Is dat sociaal, want niet iedereen heeft geluk in de liefde...

Men zegt dat kinderen krijgen je minstens een huis kost, als je echter de fiscale voordelen op een rijtje zet is dat ook betwistbaar. Het niet hebben van een gezin kan je namelijk ook een huis kosten. Ik vind niet dat het kindergeld moet afgeschaft worden, maar schaf die belastingvoordelen op het inkomen af aub. Waarom verdient iemand al meer vanaf het ogenblik dat hij gehuwd is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Daarom dat veel van die ambtenaren en vakbondslieden zelfstandig zijn in bijberoep en dan klagen dat er te veel kosten zijn omdat ze er niet in slagen om het te doen renderen.
                      Een ambtenaar moet in principe altijd een cumulaanvraag indienen alvorens een bijberoep te mogen starten. Het moet passend zijn aan het ambt en er mogen geen belangenconflicten zijn. In theorie dus.

Een zelfstandig bijberoep lijkt interessant op papier, maar is het in heel veel gevallen niet.

Net zoals er jaarlijks heel veel zelfstandigen failliet gaan, zullen er ook veel falen in hun bijberoep.

Comment

• Mag ne flik eigenlijk een bijberoep hebben met btw nummer?

Comment

De hele discussie hier gaat over de kostprijs aan de maatschappij van dit systeem (naast de afgunst) . Zo een mobiliteitsbudget zal ook fiscaal aantrekkelijk zijn en dus een kostprijs hebben. Als jouw baas nu al geen auto geeft of een km vergoeding of tankkaart, dan zal je dat mobiliteitsbudget ook op je buik mogen schrijven. Net zoals sommigen geen maaltijdcheques of eco cheques hebben.
                          Toevallig geeft hij mij dat nu wel (auto, tankkaart, ecocheques - geen maaltijdcheques, zit met representatiekosten in de plaats). Dus jaloezie is niet mijn drijfveer Maar dat was je punt natuurlijk niet. Ik zie wel iets in een mobiliteitsbudget bovenop het loon voor iedereen, verplicht, in functie van de afstand domicilie-werkplek, en fiscaal "neutraal". En weg met alle zever van terugbetalen van fietskilometers, terugbetalen van OV-abonnement, gefoefel met auto's, etc. Op die manier ligt de lat voor iedereen gelijk, waar je ook woont of werkt.
                          Last edited by ; 18/06/2015, 20:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Toevallig geeft hij mij dat nu wel (auto, tankkaart, ecocheques - geen maaltijdcheques, zit met representatiekosten in de plaats). Dus jaloezie is niet mijn drijfveer ;-) Maar dat was je punt natuurlijk niet. Ik zie wel iets in een mobiliteitsbudget bovenop het loon voor iedereen, verplicht, in functie van de afstand domicilie-werkplek, en fiscaal "neutraal". En weg met alle zever van terugbetalen van fietskilometers, terugbetalen van OV-abonnement, gefoefel met auto's, etc. Op die manier ligt de lat voor iedereen gelijk, waar je ook woont of werkt.
                            Ja maar die gelijkheid is wel mooi op papier, maar zal voor veel weerstand zorgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                              Ik zie wel iets in een mobiliteitsbudget bovenop het loon voor iedereen, verplicht, in functie van de afstand domicilie-werkplek
                              Werkgevers verplichten iedereen bovenop het bestaande loon een mobiliteitsbudget te geven? Hoeveel dan? 10 euro?

Als je dat fiscaal interessanter maakt tov loon, denk je niet dat werkgevers iedereen gaan sturen richting dat mobiliteitsbudget ipv een normale loonsverhoging?
                              En van mij krijg je 1300 euro loon, 2000 euro mobiliteitsbudget... tevreden? Of gaan we dat bedrag plafonneren in functie van het loon?
                              Wat als je dan echt een bedrijfswagen voor de job nodig hebt?

Je creëert fiscaal gezien hetzelfde probleem als vandaag de dag aanwezig is, alleen de bedrijfswagen zou dan "not done" zijn & al de rest per definitie goed?
                              Sorry, maar ik ken sowieso al geen werkgevers die z'n werknemers verplicht om een bedrijfswagen te nemen, integendeel zelfs.
                              Bij een wagenpark komt zoveel rompslomp kijken, dat elke werkgever staat te springen voor een ander systeem.
                              De salariswagen is geen uitvinding van de politiek, wel ééntje van werkgevers EN werknemers die onderhandelen over het loon in functie van prestaties.

In ons kleine bedrijf verlonen we mensen in functie van hun prestaties, niet omwille van hun diploma of titel.
                              2 mensen kunnen dus een totaal uiteenlopend loonpakket krijgen, wij beslissen dat, niet de politiek.
                              Ik heb een werkneemster die onlangs de vrije keuze kreeg & voor de auto koos, waarom vermeld ik dat, omdat ze niet eens een rijbewijs heeft!
                              Dat wil niet zeggen dat er nu één wagen extra in de file staat, echt niet... ze verkozen dit boven hun oud krel en rijden nu in een nieuwe ecologische en veilige auto.
                              Ze komt nog steeds met de trein naar het werk, want ook haar trein abonnement betalen wij.
                              Ik snap de commotie niet, maar wat ik wel snap is dat de druk van de links komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                En iemand die geen gezin heeft, moet +/- 10% meer belastingen betalen? Is dat sociaal, want niet iedereen heeft geluk in de liefde...

Men zegt dat kinderen krijgen je minstens een huis kost, als je echter de fiscale voordelen op een rijtje zet is dat ook betwistbaar. Het niet hebben van een gezin kan je namelijk ook een huis kosten. Ik vind niet dat het kindergeld moet afgeschaft worden, maar schaf die belastingvoordelen op het inkomen af aub. Waarom verdient iemand al meer vanaf het ogenblik dat hij gehuwd is?
                                met ne dikke (bedrijfs)wagen, hebt ge altijd geluk,in de liefde
                                Alhouwel het zelfs gene dikke hoeft te zijn..ik,had destijds ne megane break. Maar daarnaast wel ne vette GSXR
                                Zij reed zekf ook moto, dus zal het dat wel geweest zijn.

Comment

Man man. Gij zijt zot van glorie.
                                  Sinterklaas bestaat niet he. Wist je dat al.?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Mag ne flik eigenlijk een bijberoep hebben met btw nummer?
                                    Ik ken enen met een frituur... hij baat het uit en staat op zijn vrouw hare naam.

Comment

Als je toch tegen Kindergeld bent, vraag dan even snel je ouders alles terug te storten wat zo voor jou hebben gekregen. Eerlijk is eerlijk, toch?

En al die subsidies voor jouw studies graag ook terug, want je koos toch zelf om te studeren?

Heb je een huis gekocht? Graag de woonbonus terug want je koos toch zelf om een huis te kopen?

Je betaalt belastingen voor herverdeling en solidariteit (verticale en horizontale) . Verticaal omdat meerverdieners meer bijdragen en horizontaal omdat je onder andere ook bijdraagt voor risico's die anderen lopen die jij daarom niet loopt. Zo werkt dat.

Comment

Als je toch tegen Kindergeld bent, vraag dan even snel je ouders alles terug te storten wat zo voor jou hebben gekregen. Eerlijk is eerlijk, toch?

En al die subsidies voor jouw studies graag ook terug, want je koos toch zelf om te studeren?

Heb je een huis gekocht? Graag de woonbonus terug want je koos toch zelf om een huis te kopen?

Je betaalt belastingen voor herverdeling en solidariteit (verticale en horizontale) . Verticaal omdat meerverdieners meer bijdragen en horizontaal omdat je onder andere ook bijdraagt voor risico's die anderen lopen die jij daarom niet loopt. Zo werkt dat.
                                        Sorry, maar al de zaken die gij opnoemt, die heb ik al terug betaald of wordt het bedrag dat ik jaarlijks aan de fiscus stort, verbrand? Toch eens gaan vragen, anders ben ik echt ne zot dat ik daarvoor betaal.

Iemand die studeert, die verdient in het algemeen meer en betaald dus ook meer belastingen dan iemand die er voor gekozen heeft niet te studeren.

Comment

• Ahja, want dat is het enige geld dat gebruikt word. Ziekenzorg, pensioenen, wegen, politie, brandweer, ... das allemaal niet belangrijk.

Godverdomme, ik word hier echt lastig van. Iedereen die vind dat ze slechts de helft van de belastingen zouden moeten betalen mag van mij gerust werkonbekwaam worden door een of andere aandoening, dan leren ze het misschien waarom dat nog zo slecht allemaal niet is.
                                          Last edited by Phate; 19/06/2015, 16:03.

Comment

Working...
                                          X