Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
    Hoe verzuurd.
    Eerst en vooral spreekt hij niet als burgemeester, maar als partijvoorzitter die mee het regeerakkoord heeft onderhandeld.
    Ten tweede, Gwendolyn Rutten van O-VLD zit zelf ook niet in de regering, maar heeft net hetzelfde gezegd. Maar hoor ik U daar zo verontwaardigd over doen ?
    Gwendolyn (t)Rutten , de koningin van de politieke bochten, (Oosterweel is een breekpunt) kan je moeilijk serieus nemen denk ik :-) .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Een clean diesel met euronorm 6 vervuilt minder dat een recente benzinewagen met directe injectie, wat ook de ecologisten ons proberen wijs te maken.
      Het probleem ligt op niveau van de oudere wagens dat de mensen heel lang blijven gebruiken
      Firmawagens worden om de 3/4 jaar vernieuwd, de link met de vervuiling is dus steeds minder pertinent.
      Maar toch blijven de media oude beelden tonen van oude wagens die roken (alhoewel het meestal damp is...)
      Desinformatie heet dat ...
      Rij cabrio achter een euro 6 diesel en een euro 5 of 6 benzine, en je weet welke dat je onmiddellijk wil inhalen ! Diesel stoot altijd fijn stof uit, euro 6 , minder maar fijner stof die nog dieper in onze longen dringen. Het 'who' (wereld gezondsheids organisatie) heeft diesel officieel als kankerverwekkende stof aangeduid, ik denk dat dit niet duidelijker kan zijn, ooit al eens 2 maanden in een benzine land als vs of japan, of zwitserland geweest ? En dan terug in belgie, je ruikt overal tot in de badkamer toe de .....dieselrook. We zitten continu in de dieselwalm ! In frankrijk en belgie zijn er de meeste long gerelateerde kankers ter wereld per inwoner. Ben je nog zo overtuigd om met een mazoutstoof te rijden ?

Comment

• Denken jullie dat als we morgen de bedrijfswagens afschaven al deze mensen met het openbaar vervoer naar hun werk zullen gaan. De meeste zullen terug een auto aankopen en in de meeste gevallen een auto welke meer vervuild, dus de winst hierva, zal niet veel zijn.
        En al diegene die jaloers zijn, als het toch zo eenvoudig is een bedrijfswagen te verwerven, waarom zoeken jullie dan geen andere werk waar jullie ook een wagen kunnen krijgen.

Als ik morgen al diegene die op GROEN hebben gestemd met hun auto van de weg moest halen, er zou veel minder file zijn. Dus niet hypocriet zijn en geef zelf eerst het voorbeeld. Mevrouw Vera Dua reed indertijd ook rond met een dienstwagen met chauffeur, zij kon toen ook het openbaar vervoer nemen.

Comment

• Van mij mag dat fiscaal voordeel afgeschaft worden, maar dan alleen als een aantal andere voordelen/heilige huisjes voor andere categorieën van loontrekkenden ook aangepast worden, dat wil zeggen, normale pensioenen voor ambtenaren, geen vaste benoemingen meer, geen automatische loonindexering meer. Onder die voorwaarden sta ik mijn auto met plezier af.
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
            Van mij mag dat fiscaal voordeel afgeschaft worden, maar dan alleen als een aantal andere voordelen/heilige huisjes voor andere categorieën van loontrekkenden ook aangepast worden, dat wil zeggen, normale pensioenen voor ambtenaren, geen vaste benoemingen meer, geen automatische loonindexering meer. Onder die voorwaarden sta ik mijn auto met plezier af.
            Voila. Maaltijdcheque, ecocheque en van die rommel ook.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Verdeel en heers blijft werken...

Comment

• [QUOTE=ecurie;5474104]Zullen we dan ook maar het fiscaal voordeel van de maaltijd- en ecocheques afschaffen ?
                Ik krijg geen maaltijdcheques, dus ik sponsor dat voordeel ook mee.

QUOTE]

Neeeee, die ecocheques moeten blijven!!!! Ik profiteer van die sukkelaars die dat geld nodig hebben en ik koop die op aan een mooie prijs.

Beetje dom om iets anders te verwachten van je baas dan geld. Uw portefeuille, rekening, spaarrekeningen en eigendom dat telt.
                Met al de rest ben je zelf niets. Kunnen jullie nu echt geen beter loon bekomen ipv met een auto van iemand anders te moeten rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Beetje dom om iets anders te verwachten van je baas dan geld. Uw portefeuille, rekening, spaarrekeningen en eigendom dat telt.
                  Met al de rest ben je zelf niets. Kunnen jullie nu echt geen beter loon bekomen ipv met een auto van iemand anders te moeten rijden?
                  Waarom is dat nu in godsnaam dom te noemen?, iedereen is toch vrij om te bepalen wat hij of zij voldoende acht als verloning of het nu in de vorm is van loon en/of andere voordelen?

Je zit hier ook al ettelijke keren te verkondigen dat mensen met een lease-wagen slechte onderhandelaars zijn welnu ik heb 5 jaar geleden men eerste lease-wagen bekomen net omdat ik een sterke onderhandelaar ben... slechte onderhandelaar (volgens u dan toch) ik wel niet ben, shame on me!

Oh ja, en nog even terzijde... die lease-wagen waarmee ik rijd staat 5 km van men werkgever geparkeerd... stenig me nu maar!

Comment

• Een goede tip mannen: leven en laten leven ...
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      Mag er geweten zijn wat de twee prive voertuigen zijn?
                      Audi A5C en voorlopig een Ignisje van Suzuki. Ignis wordt vervangen door een Golf 6GTI binnenkort.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                        Je wil het niet begrijpen, he.
                        Ik heb gewerkt om die bedrijfswagen te krijgen. M'n werkgever geeft me die niet zomaar, hoor. Hij geeft dat als deel van mijn loon.
                        Ik zou trouwens veel liever die € 1.297 in echt loon krijgen, maar zoals gezegd, de loonlasten laten dat niet toe.
                        Wanner jij geen bedrijfswagen van je werkgever krijgt, kan dat 2 zaken betekenen : of je verdient reeds genoeg voor die functie die je hebt of je werkgever vindt niet dat je goed genoeg bent om dat extraatje te krijgen.

Het is wel jammer dat jij hier heel de tijd off-topic gaat : de petitie van de BBL gaat over het terugschroeven van bedrijfswagens wegens hun impact op het milieu, terwijl jij hier aan herverdeling van middelen doet.
                        Van uwe bonus moet ik niks hebben. Waar het mij om gaat is dat het bedrag dat de overheid minder krijgt ook een beetje mijn geld is. En daar mag ik toch een mening over hebben denk ik, ik heb daar net zoveel recht op als iemand anders. Sta jij maar lekker in de file in je Audi of BMW, van mij mag ze van s morgens tot 's avonds duren. Eerder valt de euro toch niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                          Van uwe bonus moet ik niks hebben. Waar het mij om gaat is dat het bedrag dat de overheid minder krijgt ook een beetje mijn geld is. En daar mag ik toch een mening over hebben denk ik, ik heb daar net zoveel recht op als iemand anders. Sta jij maar lekker in de file in je Audi of BMW, van mij mag ze van s morgens tot 's avonds duren. Eerder valt de euro toch niet.
                          Je gaat je werk hebben, zonnepanelen, renovatiepremies,... ook allemaal kronkels waardoor de staatskas leger en leger is geworden en dus ook allemaal geld waar JIJ recht op hebt! Zure mens, geniet van je leven op aarde en besef dat er nu eenmaal zaken zijn waarvoor de een minder krijgt en de ander meer (en vice versa natuurlijk)...

Comment

• [QUOTE=DHL;5474485]
                            Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                            Zullen we dan ook maar het fiscaal voordeel van de maaltijd- en ecocheques afschaffen ?
                            Ik krijg geen maaltijdcheques, dus ik sponsor dat voordeel ook mee.

QUOTE]

Neeeee, die ecocheques moeten blijven!!!! Ik profiteer van die sukkelaars die dat geld nodig hebben en ik koop die op aan een mooie prijs.

Ik heb sinds een half jaar geen bedrijfswagen meer, maar zonder daar op toe te leggen is dat heel heel moeilijk. Toch als je dezelfde job blijft doen en zeker als je met een recente wagen wil blijven rijden. Het was dan gelukkig ook geen salariswagen, dus ik maak wel andere winst die niet in euro uit te drukken is.

Ik kwam de voorbije 10 jaar door mijn job bij veel verschillende bedrijven in heel veel verschillende sectoren en ik heb maar heel weinig salariswagens gezien.

Ik heb natuurlijk gelijkaardige negatieve reacties gekregen op mijn bedrijfswagen als diegene die je hier kan lezen. Gek genoeg zijn het dezelfde mensen die niet begrijpen dat ik voor een job kies waar ik geen bedrijfswagen heb en er financieel op achteruit ga. Daar is maar 1 uitleg voor: ze weten niet waarover ze praten

Een bedrijfswagen is net als maaltijdcheques een symptoom van een veel groter probleem.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Mensen met bedrijfswagens kiezen met plezier om in de file te gaan staan.
                              Mensen met bedrijfswagens offeren met plezier privé tijd op om toch maar gratis te kunnen rijden.
                              Mensen met bedrijfswagens gassen maar door zonder nadenken want het kost toch niks.

Ik twijfel nog waar ik ze moet plaatsen die achterlijk en in hun bedrijfswagen, net onder de apen denk ik ...
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                Waarom is dat nu in godsnaam dom te noemen?, iedereen is toch vrij om te bepalen wat hij of zij voldoende acht als verloning of het nu in de vorm is van loon en/of andere voordelen?

Je zit hier ook al ettelijke keren te verkondigen dat mensen met een lease-wagen slechte onderhandelaars zijn welnu ik heb 5 jaar geleden men eerste lease-wagen bekomen net omdat ik een sterke onderhandelaar ben... slechte onderhandelaar (volgens u dan toch) ik wel niet ben, shame on me!

Oh ja, en nog even terzijde... die lease-wagen waarmee ik rijd staat 5 km van men werkgever geparkeerd... stenig me nu maar!
                                Of jij nu van jezelf vindt een sterke onderhandelaar te zijn of niet, dat doet niets terzake. Ik heb zelfs geen idee hoe jij jezelf hierop kan beoordelen, ik heb altijd gehandeld op een manier dat ik tevreden was en dat mijn werkgever tevreden was. Als het eenzijdig is geeft dit wrevel.Heb trouwens nooit gezegd dat mensen in een bedrijfswagen slecht onderhandelen.

Wat ik wel zeg is dat ik veel liever geld heb. Ik heb altijd een mooi inkomen gehad en kon heel makkelijk mijn autokosten zelf betalen. Ik hou er niet van verplicht te worden om rond te rijden in iets dat ik zelf niet gekozen heb en waar ik geen eigenaar van ben.
                                Een bedrijfswagen geeft een slecht beeld over je loon.
                                Ik heb er indertijd veel gezien die een loon van 1800 euro netto hadden en zich een auto mochten kiezen hoor genre 3 en c-klasse. En dit om hen te sussen voor het lagere loon dat ze krijgen.

Nogmaals, je loon betekent hetgeen je vergaart in je leven (bovenop erfenissen, giften en andere zaken). Je bent toch veel beter af met geld dan een wagen te mogen lenen. Dat brengt veel meer op en het is van uzelf. Dat investeer je in zaken die je zelf wilt. Je kan het in je huis steken, je kan het sparen,...

Ik zou veel liever hebben dat er een andere manier komt van de overheid om de werknemers een beter nettoloon te geven.

Comment

• Doordat ie een bedrijswagen heeft, heeft ie minder kosten aan auto(s). Daardoor juist kan hij, bijvoorbeeld, meer kosten aan zijn huis maken....

Verder zijn firmawagens gewoon nodig.

Cheers

B

Comment

• Nenee, doordat hij een firmawagen heeft verdient hij minder. Zo bekijk ik het.
                                    En ik weet echt niet waarom bedrijfswagens nodig zouden zijn behalve voor mensen die vertegenwoordiger zijn, die in de bouw zitten, die mobiele herstellingen doen, enz enz. Voor een kantoorjobke heb je dat mijn inszien echt niet nodig.
                                    D'r kwam nu eens iemand met een goed idee om de fiscaliteit te veranderen en misschien de klemtoon op iets anders te leggen waar de werknemers ook beter van kunnen worden en het wordt alweer afgeschoten door die kortzichtige eenmanspartij.
                                    Degenen die met een firmawagen rijden staren zich daar dikwijls op blind. Maar wat als jullie op een andere manier gecompenseerd zouden worden? Dat kan toch ook aangenaam zijn? Moet die verloning nu perse via een auto gebeuren? Er zijn zoveel mogelijkheden om fiscaal voordeel te verschaffen. Moet toch iets te vinden zijn waar bijna iedereen tevreden mee is? De auto kan toch niet het enige zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Mensen met bedrijfswagens kiezen met plezier om in de file te gaan staan.
                                      Mensen met bedrijfswagens offeren met plezier privé tijd op om toch maar gratis te kunnen rijden.
                                      Mensen met bedrijfswagens gassen maar door zonder nadenken want het kost toch niks.

Ik twijfel nog waar ik ze moet plaatsen die achterlijk en in hun bedrijfswagen, net onder de apen denk ik ...

Comment

Jouw geld ?
                                        Nu open je echt wel de doos van Pandora.
                                        Als ik jouw redenering volg, kunnen we al het onderstaande afschaffen, want daar zit dan ook zogezegd een beetje jouw geld in :
                                        - belastingaftrek hypothecaire lening
                                        - belastingaftrek personen ten laste
                                        - eco- en maaltijdcheques
                                        - GSM als voordeel in natura
                                        - fietsvergoeding woon/werkverkeer
                                        - sociale abonnementen
                                        - gedifferentieerde tarieven kinderopvang
                                        - sociale leningen
                                        - sociale woningen
                                        - allerhande bouw/renovatie/isolatie/enz... subsidies
                                        - kinderbijslag
                                        - huurpremies
                                        - belastingvoordeel inbraak- en brandpreventie
                                        - dienstencheques
                                        - belastingaftrek pensioensparen
                                        - aftrekbare giften
                                        - aftrekbaarheid onderhoudsgeld
                                        - ...

En natuurlijk het allerbelangrijkste : het afschaffen van de verschillende belastingschalen. Eén belastingtarief, ongeacht de grote van je inkomen, want volgens jouw redenering is het zo dat wanneer ik in de hoogste schaal val, het ook een beetje van mijn geld is dat naar de ander gaat die in een lagere schaal valt.

Ik denk niet dat jij hier mee akkoord zou gaan, maar waarschijnlijk enkel wanneer het jou beter uit komt.
                                        Last edited by ; 04/12/2014, 09:47.

Comment

• DHL....

"Nenee, doordat hij een firmawagen heeft verdient hij minder. Zo bekijk ik het."

Kijk, als hij geen firmawagen heeft, zal hij er een moeten kopen en onderhouden. Hij zal dan netto misschien "iets meer" hebben, maar van dat bedrag
                                          koop en onderhoud je zelf geen auto. Per saldo heb je dan dus "minder".

Zo moeilijk is het niet.

B

Comment

Working...
                                          X