Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
    Ok : ik heb twee wagens die op een vennootschap staan. De eerste is zelfs voor 90% fiscaal aftrekbaar. De tweede is maar 50% maar geen VAA op (vennootschap op thuis adres en wagen wordt enkel sporadisch voor beroepsdoeleinden gebruikt).

Ik steun : de volledige afschaffing van de fiscale aftrekbaarheid van al het rollend materiaal. Dus niet alleen bedrijfswagens maar ook camionetten en vrachtwagens. Ook de complete afschaffing van alle voordelen van lichte vracht. Een serieuze verhoging/verdubbeling van de jaarlijkse rij-belastingen en dit zeker CO uitstoot + cilinderinhoud gekoppeld. En voor wie toch een bedrijfswagen moet hebben : de VAA minstens maal vijf doen. Tenslotte -maar dat moet dan Europees geregeld worden- benzine en diesel minstens maal twee tot maal vier in prijs.

Ik snij hiermee in mijn eigen vel maar : een wagen die fiscaal is in te brengen is een vorm van belastingontwijking. Ik noem het zelfs belastingontduiking maar op een legale manier. En ik gebruik dat systeem ook. Maar moesten ze het morgen verbieden ik zou er niet om vloeken. Het zijn onpopulaire maatregelen maar de enige manier om te voorkomen dat binnen enkele jaren het verkeer 24/24 uur en 7/7 dagen gaat vast staan.

Dus JA ik heb ook de petitie getekend. Niet uit jaloezie maar omdat ik nog graag binnen enkele jaren met een wagen wil rijden en niet overal tegen 5 km/uur moet gaan aanschuiven.
    Dus een transportbedrijf mag de vrachwagens die het gebruikt om meerwaarde te creëeren niet meer aanzien als kosten. En ik vermoed dat je dan de chauffeur wil laten betalen als hij zaterdag met de trekker van de baas naar huis rijdt om zondag op tijd te kunnen vertrekken....

Een taxibedrijf moet de auto's betalen met de privégelden van de eigenaar, die er dan nog eens extra VAA op wil heffen.

Een vertegenwoordiger moet in jouw berekening gaan betalen om zijn job te mogen uitoefenen.
    Ik heb een firmawagen en betaal elke maand ca 200€ netto aan VAA. Doe dat maal 5, en ik laat me ontslaan, en ga doppen.
    Ik vind het al van de pot gerukt dat ik elke maand 5€ belastingen moet betalen op mijn bedrijfs GSM. Privé gebruik ik die alleen om naar mijn vrouw te bellen als ik nog laat onderweg ben.

Een betere methode om onze economie om zeep te helpen heb ik nog nergens gelezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Allemaal leuk en aardig maar communisme werkt niet en als je iets meer wil in 't leven onderneem iets. Vrij land, aan u de keuze. Niemand houdt je tegen buiten jijzelf.
      Heb je me horen klagen, ik (wij) heb(ben) nou net iets meer .

Comment

Bedrijven krijgen van de overheid geen geld voor hun wagenpark... . Fabeltje!!! Integendeel het kost een onderneming veel geld.
        Dikke zever,geen enkel bedrijf is verplicht om dure premiummerken/zuipschuiten te leasen,waarom geen Skoda ,Dacia,bvb die zijn aantrekkelijk in kostprijs,maar dan komen we bij het tere punt nl prestige .

En nee ik ben niet jaloers,wrm zou ik,als werknemer heb ik naar mijn gevoel dat ietsje meer,36 uur/week, (goede gezondheid en zo)en ben er kontent mee, en nee ik heb de petitie niet ondertekent ,
        Last edited by ; 03/12/2014, 12:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
          Dikke zever,geen enkel bedrijf is verplicht om dure premiummerken/zuipschuiten te leasen,waarom geen Skoda ,Dacia,bvb die zijn aantrekkelijk in kostprijs,maar dan komen we bij het tere punt nl prestige .

En nee ik ben niet jaloers,wrm zou ik,als werknemer heb ik naar mijn gevoel dat ietsje meer (goede gezondheid en zo) en nee ik heb de petitie niet ondertekent ,
          Dan heb je wel minder belastings inkomsten hé. Niet echt leuk voor de maatschappij... .
          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Dus een transportbedrijf mag de vrachwagens die het gebruikt om meerwaarde te creëeren niet meer aanzien als kosten. En ik vermoed dat je dan de chauffeur wil laten betalen als hij zaterdag met de trekker van de baas naar huis rijdt om zondag op tijd te kunnen vertrekken....

Een taxibedrijf moet de auto's betalen met de privégelden van de eigenaar, die er dan nog eens extra VAA op wil heffen.

Een vertegenwoordiger moet in jouw berekening gaan betalen om zijn job te mogen uitoefenen.
            Ik heb een firmawagen en betaal elke maand ca 200€ netto aan VAA. Doe dat maal 5, en ik laat me ontslaan, en ga doppen.
            Ik vind het al van de pot gerukt dat ik elke maand 5€ belastingen moet betalen op mijn bedrijfs GSM. Privé gebruik ik die alleen om naar mijn vrouw te bellen als ik nog laat onderweg ben.

Een betere methode om onze economie om zeep te helpen heb ik nog nergens gelezen.
            Het onderlijnde zegt genoeg denk ik. Voordelen alle aard dus logisch dat het moet belast worden.
            En zeg nu zelf : 200 euro/maand VAA op een wagen = een lachertje! Dat mag zeker toch maal drie gedaan worden.
            Dat je dan je laat ontslaan is een typisch dreigement. Daarom dat een werkloosheidsuitkering ook in tijd moet beperkt worden (6 maanden).

Comment

waarom geen Dacia bvb die zijn aantrekkelijk in kostprijs,maar dan komen we bij het tere punt nl prestige .
              en veiligheid...
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Het onderlijnde zegt genoeg denk ik. Voordelen alle aard dus logisch dat het moet belast worden.
                En zeg nu zelf : 200 euro/maand VAA op een wagen = een lachertje! Dat mag zeker toch maal drie gedaan worden.
                Dat je dan je laat ontslaan is een typisch dreigement. Daarom dat een werkloosheidsuitkering oon in tijd moet beperkt worden (6 maanden).
                Waarom is 200€ per maand een lachterje? Is maar een huur he. Een eigen wagen kost veel meer maar die is dan ook je eigendom.

Comment

• Ik wil direct 200 euro/maand geven om een wagen te gaan huren. Alles inbegrepen inclusief tankkaart.
                  Het mag dan een dacia duster zijn. Waar mag ik komen tekenen? Graag huurcontract voor langere termijn aub.
                  Mijn inziens mag een gewone bedrijfswagen (skoda, VW, audi) snel aan VAA minstens 600-1000 euro kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    en veiligheid...
                    Eeuwige discussie,is toch door de tests geraakt ,nu zelf zou ik er ook gene moeten hebben,maar het bouwbedrijf hier in de buurt heeft toch redelijk veel van die krengen rondrijden,die arbeiders hebben niet te kiezen..

Comment

Dat je dan je laat ontslaan is een typisch dreigement. Daarom dat een werkloosheidsuitkering ook in tijd moet beperkt worden (6 maanden).
                      Eerst was het maal 5 nu is het al 3. Euhm ... / Als 200 € of 600 € voor u maar vanzelfsprekend is ben ik wel benieuwd wat voor beroep u uitoefend... ?

Uw laatste punt kan ik wel ondersteunen alleen lijkt 6 maand me toch iets te scherp. Beetje begrip voor de medemens kan geen kwaad me dunkt.

Comment

Ik wil direct 200 euro/maand geven om een wagen te gaan huren. Alles inbegrepen inclusief tankkaart.
                        Het mag dan een dacia duster zijn. Waar mag ik komen tekenen? Graag huurcontract voor langere termijn aub.
                        Mijn inziens mag een gewone bedrijfswagen (skoda, VW, audi) snel aan VAA minstens 600-1000 euro kosten.
                        Jamaar, ge hebt ook al minder brutoloon gekregen van uwe werkgever voor die auto he! Dat is ook een kost voor uzelf.

Comment

Eeuwige discussie,is toch door de tests geraakt ,nu zelf zou ik er ook gene moeten hebben,maar het bouwbedrijf hier in de buurt heeft toch redelijk veel van die krengen rondrijden,die arbeiders hebben niet te kiezen..
                          Bedienden meestal ook niet. Uw punt is... .

Comment

Eerst was het maal 5 nu is het al 3. Euhm ... / Als 200 € of 600 € voor u maar vanzelfsprekend is ben ik wel benieuwd wat voor beroep u uitoefend... ?

Uw laatste punt kan ik wel ondersteunen alleen lijkt 6 maand me toch iets te scherp. Beetje begrip voor de medemens kan geen kwaad me dunkt.
                            Ik deed het maal drie om wat water bij de wijn te doen. Maar ik zou veel liever toch maal vijf zien. En ik zal wat begrip voor de medemens hebben en ipv 6 maanden 12 maanden zeggen Op een volledig leven natuurlijk en en niet elke 5 jaar een jaar op de'n dop gaan staan.

Comment

Bedienden meestal ook niet. Uw punt is... .
                              Over het algemeen mogen ze toch shoppen tot aan een zeker plafond?,of sla ik de bal kompleet mis?Buurvrouw heeft het als vertegenwoordigster toch zo verkregen,budget gekregen voor een Kuga ..Mijn punt is dat ze toch ook voor een A-merk gekozen heeft,De vraag eens al lachend gesteld ,wrm geen Dacia ?antwoord,Seg daar rijden Margi's mee rond ,een vooroordeel dat kan tellen,niet?
                              Last edited by ; 03/12/2014, 12:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Jamaar, ge hebt ook al minder brutoloon gekregen van uwe werkgever voor die auto he! Dat is ook een kost voor uzelf.
                                De meesten hebben na de verhoging van de VAA een stijging van hun brutoloon gezien zodat na VAA berekening hun voorheen nettoloon niet zou zakken. Indien je dat niet hebt kunnen bekomen : slechte onderhandelaar dus eigen schuld of slechte baas dus ander werk zoeken. Het leven kan soms zo simpel zijn maar sommigen maken het zelf toch ook zo moeilijk.

200€/maand voor de dacia duster , alles betaald en tankkaart : waar te tekenen aub?

Comment

Over het algemeen mogen ze toch shoppen tot aan een zeker plafond?,of sla ik de bal kompleet mis?Buurvrouw heeft het als vertegenwoordigster toch zo verkregen,budget gekregen voor een Kuga ..Mijn punt is dat ze toch ook voor een A-merk gekozen heeft,De vraag eens al lachend gesteld ,wrm geen Dacia ?antwoord,Seg daar rijden Margi's mee rond ,een vooroordeel dat kan tellen,niet?
                                  Ford is een A-Merk?

Een bedrijf met ietwat deftige car-policy zal u laten kiezen tussen max 4 a 6 configuraties per klasse.
                                  Last edited by Alfa-Beemer; 03/12/2014, 12:29.

Comment

De meesten hebben na de verhoging van de VAA een stijging van hun brutoloon gezien zodat na VAA berekening hun voorheen nettoloon niet zou zakken. Indien je dat niet hebt kunnen bekomen : slechte onderhandelaar dus eigen schuld of slechte baas dus ander werk zoeken. Het leven kan soms zo simpel zijn maar sommigen maken het zelf toch ook zo moeilijk.

200€/maand voor de dacia duster , alles betaald en tankkaart : waar te tekenen aub?
                                    Tuurlijk man want de ondernemer die zwemt in het geld... . 't Is gelukkig allemaal zo simpel hé. Doet me er aan denken dat ik mijn ezel nog moet voeren anders schijt em vanavond geen vers geld.

Comment

• En hiermee stopt de volwassen discussie en wordt weer eens duidelijk met "wie" we te maken hebben. Spijtig, heel spijtig en vooral voor u

Comment

En hiermee stopt de volwassen discussie en wordt weer eens duidelijk met "wie" we te maken hebben. Spijtig, heel spijtig en vooral voor u
                                        Excuseer, zegt de man die hier nog niks verteld heeft dat onderbouwd is met gefundeerde argumenten. U oogst wat je zaait.
                                        Last edited by Alfa-Beemer; 03/12/2014, 12:39.

Comment

En hiermee stopt de volwassen discussie en wordt weer eens duidelijk met "wie" we te maken hebben. Spijtig, heel spijtig en vooral voor u

Nee, hij heeft gelijk. Blijkbaar heeft uwe baas nog heel veel marge, andere bazen hebben die niet.
                                          Ander werk zoeken? Zijn er dan zoveel jobs?
                                          Aan al degene die bedrijfswagen dan een oneerlijke verloning vinden: vraag er ook ene! Geen ongelijkheid meer.
                                          Krijg je er geen van je baas? Slechte onderhandelaar dus eigen schuld of slechte baas dus ander werk zoeken.

Comment

Working...
                                          X