Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    De auto valt helemaal niet stil als de sleutel er niet in zit. Hij kan gewoon later niet meer worden gestart. Zou nogal onveilig zijn. Ooit met een nieuwe touareg gereden en de eigenaar stapte uit terwijl ik verder zocht naar een parkeerplaats. Ondanks gepiep kon ik blijven rijden.

    Comment


    • #62
      geloof ik niet, zouden al tal van accidenten zijn gebeurd

      was antwoord op voorgaande post

      ik hoorde zelfs geen gepiep

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        Zelfde geluid hier.
        De Multi in samenspel met een V6 is een zaligheid ommee te rijden.
        Spijtig zal de volgende ook geen Multi meer zijn, daar ik bij de volgende nu is voor een Quattro wil gaan,
        en de Multi bakken bij Audi niet combineerbaar zijn met 4 wielaandrijving.
        Wat het einde van de MT betreft, daar ben ik nog niet zeker van.
        Dit voorspeld men al 20 jaar en bij de laatste A8 is nu ook zelfs een MT verkrijgbaar.
        Ik blijf het een pracht staaltje techniek vinden
        Heb onlangs toch gelezen dat audi stopt met de productie van de MT. Dus binnen enkele jaren zal het echt gedaan zijnmet die bak.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          .....
          als je die standen gebruikt, kan je ook zelf schakelen. je zet in 1 en rijd zo snel je wil, dan zet je die op 2 en schakeld de bak naar 2 en blijft daar. bij afremmen gaat die vanzelf weer naar 1...

          bij oude mechanische bakken MOET je die ook voelen schakelen. als die te zacht begint te schakelen, komt er teveel slip op en zal de olie uiteindelijk verbranden
          Bedankt voor de extra info , ik voel idd het schakelen .....goed dus !

          Terugschakelen gaat net zo goed als bij een manuele trouwens.....en is nog leuk ook .

          Heb btw ook nog een knopje naast de "gleuf" met een sneeuwvlokje op....zo vertrekt ie al in 2e ivm doorslippen van de wielen als het sneeuwt.

          Comment


          • #65
            ken ook iemand met een BMW met kaart. als je aan de sloten komt, en de kaart is in de buurt, ontgrendelde die al. men collega bracht zijn vrouw naar het werk en zijn stapte uit (met de kaart op zak). hij reed verder naar het werk en parkeerde de auto.
            tot hij savonds wou vertrekken en zijn vrouw wou ophalen. deuren gingen niet open, en starten zou ook al niet meer gegaan hebben.
            niks gepiep dat de kaart weg was van de auto

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              geloof ik niet, zouden al tal van accidenten zijn gebeurd

              was antwoord op voorgaande post
              Precies, en stel u het proces voor dat de fabrikant dan aan zijn broek heeft. Daarom gaan ze volstrekt niets doen dat risikos inhoudt. En de motor die stilvalt kan echt wel accidenten veroorzaken als het op de verkeerde plaats gebeurt.
              30 jaar Mr Yuge!

              Comment


              • #67
                Dat geloof ik nooit want dat zou andere weggebruikers in gevaar kunnen brengen.

                Comment


                • #68
                  Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

                  Motor valt inderdaad niet uit, eigenlijk wel logisch, stel dat de batterij van de sleutel leeg zou zijn net op de moment als je 140 doet op de autostrade en de motor zou dan uitvallen..

                  Anderzijds zou het wel zo moeten zijn dat je gewoon niet in drive kan schakelen als hij in park staat wanneer er geen sleutel aanwezig is. Of als de start/stop de motor doet stilvallen aan een licht dat hij ook niet meer terug aanslaat...

                  In die gevallen zorg je toch niet voor onveiligheid?

                  In mijn vorige wagen had ik geen keyless maar ik kon wel de wagen starten met sleutel in contact, dan motor afzetten sleutel eruit halen en motor terug aanzetten en dan kon ik ermee rijden... Tot het start stop systeem zijn werking deed, dan sloeg hij zonder sleutel niet meer aan...
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #69
                    "׿§>$
                    My? Qj? A

                    Comment


                    • #70
                      Sorry van bovenstaande. M'n 5maand oude zoon had m'n smartphone ontdekt.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Sorry van bovenstaande. M'n 5maand oude zoon had m'n smartphone ontdekt.
                        Ik was al aan het denken.....wat wil hij daar nu mee zeggen. 😀
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door JollyRoger Bekijk Berichten
                          Betwijfel of die lang gaat kunnen rijden zonder keyless op zak ... wil je dit een testen ?
                          En als we toch bezig zijn ... wil je ook eens een anti-collision test doen ?

                          Uit (lompe) ervaring; ge kunt toch nog een kilometertje rijden :p

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                            Uit (lompe) ervaring; ge kunt toch nog een kilometertje rijden :p
                            En wat gebeurde er dan? Welk merk?

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                              Uit (lompe) ervaring; ge kunt toch nog een kilometertje rijden :p
                              Met mijn Kia Sp3 kan je perfect wegrijden zonder de key op zak te hebben. Echter krijg je een melding op de BC en een piepgeluid. Eenmaal wagen afgezet kan je hem niet meer starten.


                              Sent from my iPad using Tapatalk HDm

                              Comment


                              • #75
                                Mijn eerste automaat hier: Ibiza Bocanegra met DSG7 (geen handbak mogelijk). Wel super tevreden van: bij rustig rijden schakelt hij onmerkbaar (mijn pa heeft een 316i met de ZF achttraps, en hoewel die overal gelauwerd wordt voel je die toch wel vrij duidelijk schakelen vind ik) en met het oog op zuinigheid. Bij stevig doorrijden en manuele (flipper)bediening schakelt hij werkelijk bliksemsnel (0.08sec geloof ik); je voelt zelfs geen onderbreking in de acceleratie, enkel de karakteristieke "dsg-plof" en de toerenteller verraden dat er geschakeld is. Twee minpuntjes: bij snel willen vertrekken vanuit stilstand, zoals op een druk kruispunt of rotonde, is er een lichte vertraging tussen gas geven en het aangrijpen van de koppeling. Ook mocht er een derde stand zijn tussen normaal en sport: voor sportief rijden is normaal te "eco" (te vroeg opschakelen en te laat terug), en sport veeeeel te hyperkinetisch (blijft zelfs bij constante snelheid aan 4000 rpm hangen en is constant aan het terugschakelen bij de minste beweging van de rechtervoet). Al bij al echter top!
                                2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
                                2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

                                Comment


                                • #76
                                  Al met twee automaten gereden:
                                  - Golf IV 115 pk sterk naftje met automaat van de oma, gekocht rond 2000 dacht ik. Voelt het 'shiften' wel goed, maar trekt lekker op, drinkt wel veel ook.
                                  - Merc E 320 met zo'n hendel aan het stuur, boterzacht datte.

                                  Af en toe met een automaat rijden is wel leuk maar toch altijd content om weer met een manuele te kunnen rijden.
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                  Comment


                                  • #77
                                    Rijd met Volvo geartronic, en dat rijdt goed. Wil geen manueel meer. Ook hier is de pers niet altijd lovend over, maar voor de modale gebruiker is dit een zeer goede bak.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    het enige minpunt van de geartronic is dat die niet terugschakelt zonder kd, net zoals een ouwe benz dat niet doet in eco-mode
                                    Klopt niet hoor. M'n vorige geartronic (MY 2006) schakelde niet terug bij gas lossen, maar wel bij stevig doorgassen.
                                    M'n huidige geartronic (MY 2013) schakelt terug bij gas lossen en ook bij stevig doorgassen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Waar gaan jullie dan voor zo'n volledige bakspoeling? Doen de dealers dat? je moet hiervoor apparatuur hebben.
                                    Je kan kiezen, specialist of dealer.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • #78
                                      Hier thuis golf 7 met dsg bak en Mercedes E-break met 7G tronic

                                      Hoewel de golf goedkoper is heb ik toch het gevoel dat de golf soepeler schakelt dan de Mercedes, bij de golf merk je het echt amper... Of is dit maar een gevoel?
                                      Maakt het een verschil voor een automaat dat de golf benzine is en de Mercedes diesel?
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                                      2007 BMW E91 318d - 122pk

                                      Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                                      Comment


                                      • #79
                                        Polo 6n: oude automaat die super traag schakelt als je het niet gewoon bent doet dat blijkbaar wel raar als ik er anderen in zie rijden, mij stoort het niet gewoon een goedkope auto in onderhoud en LPG dik minpunt ik speel wel veel tussen de standen 3-2-1 voor af te remmen maar eer die verspringt ben ik al 5a10sec verder.
                                        (als die dan ineens eentje lager snokt zie je ze achter u mooi in de remmen gaan)

                                        Ssangyong Musso 3.2 ik denk niet dat je iets bruter kan vinden (is wel benz mechaniek maar toch) schakelt wel snel naar 4de rustig cruisen maar als die schakelt boven de 3000rpm :p
                                        Polo 6n 1.4

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ik rij nu sinds juli 2010 met mijn Citroën C4 1.6 hdi met gerobotiseerde versnellingsbak.
                                          Dit is mijn eerste auto met automatische versnellingsbak, daarvoor altijd met schakelbak gereden.

                                          In tegenstelling tot wat ik van vele mensen hoor gebruik ik de "flippers" aan het stuur altijd, gewoonweg omdat dit het beste en zuinigste rijd.
                                          D'r zijn twee standen, gewoon en sportstand.
                                          Wanneer ik de automaat laat doen dan is hij in gewone stand te sloom, schakelt te vroeg waardoor hij in hogere versnelling te weinig toeren maakt en dus meer gaat verbruiken. In sportstand gaat hij dan weer veel te hoog in toeren voordat hij opschakelt.
                                          De oplossing is dus in sportstand zetten (voor de kortere schakeltijd) en zelf schakelen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X