Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk tankstation tank jij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik ging vroeger ook bij dat24 tanken, maar er is hier maar eentje in de buurt en je bent altijd zo'n 15min kwijt om aan te schuiven

Comment

Als ik ga tanken bij Maes of Makro rij ik steeds minder km's met een volle tank dan wanneer ik bij Shell ga tanken. Ik ga dus meestal bij Shell.

Comment

Als het enigszins kan nooit langs de autostrade.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Ben enkele jaren geleden van Leuven op Mechelen eens "tankstation van het volk" tegengekomen (of zoiets) Wat is dat voor een benaming

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Ben enkele jaren geleden van Leuven op Mechelen eens "tankstation van het volk" tegengekomen (of zoiets) Wat is dat voor een benaming
            Ja je bedoelt waarschijnlijk "Pomp van het volk"
            Zouden een organisatie moeten zijn die zo goedkoop mogelijk brandstof aanbied, zonder persé winst te willen maken.

Comment

een beetje zoals die PVDA dokters in Zelzate dus
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

ja dat was het

Comment

Privé: Esso self, Dats24 of Q8
                  Werk: Tankkaart van Total

Comment

daar waar het goekoopst is en liefst een beetje afhellend naar links, want dan krijg ik de indruk meer km's met een volle tank te doen...

merk speelt absoluut voor mij geen rol, heb te veel petrochemie-ervaring

Comment

Er is dus geen verschil? Kan je dat onderbouwen?
                      Is het trouwens ook zo dat als er al verschillen zouden zijn deze kleiner zijn bij diesel dan bij benzine?

Comment

das een oneidige discutie, alle onafhankelijke onderzoeken raden aan gewoon de goekoopste te nemen, de meerprijs dekt niet de eventuele extra-km's

(moest in in de brousse een hoogtechnolgisch direct-ingespoten auto rijden, ik zou daar mss voor een 'merk' kiezen, maar hier in be niet)

Comment

Uit wat ik al gelezen heb zit er inderdaad niet echt een verschil tussen de verschillende brandstoffen... Bij de ene zit al wat meer additieven dan de andere. DATS24, Avia enz zou zelfs gewoon bij Shell hun brandstof halen, enkel de additieven voegen zij in mindere mate toe (vandaar de lagere prijs). Ook al gelezen dat de goedkopere vooral ook de resten aan brandstoffen zouden opkopen, wat als negatief gevolg een bezinksel is... En verder ja, de services bij bepaalde stations bepaald ook grotendeels de kostprijs. Maar goed, zoals ik al zei, ik heb het enkel gelezen op internet, dus of het effectief onderbouwt is met concrete bewijzen, is een andere zaak

Comment

ik kan niets bewijzen noch onderbouwen, maar mijn motor geeft foutmeldingen als ik bij Total tank. wat er andes aan is weet ik ook niet, maar ik wil het risico niet lopen dat er effectief brokken van komen...
                            met mijn andere auto's heb ik nergens last van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                              ik kan niets bewijzen noch onderbouwen, maar mijn motor geeft foutmeldingen als ik bij Total tank. wat er andes aan is weet ik ook niet, maar ik wil het risico niet lopen dat er effectief brokken van komen...
                              met mijn andere auto's heb ik nergens last van
                              Ben echt wel benieuwd aan wat dat kan liggen... Ook raar dat de garage het niet weet. Ochja, we zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen
                              Paar jaar geleden ook zoiets raar met Toyota (daarmee dat ik het vroeg )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                Uit wat ik al gelezen heb zit er inderdaad niet echt een verschil tussen de verschillende brandstoffen... Bij de ene zit al wat meer additieven dan de andere. DATS24, Avia enz zou zelfs gewoon bij Shell hun brandstof halen, enkel de additieven voegen zij in mindere mate toe (vandaar de lagere prijs). Ook al gelezen dat de goedkopere vooral ook de resten aan brandstoffen zouden opkopen, wat als negatief gevolg een bezinksel is... En verder ja, de services bij bepaalde stations bepaald ook grotendeels de kostprijs. Maar goed, zoals ik al zei, ik heb het enkel gelezen op internet, dus of het effectief onderbouwt is met concrete bewijzen, is een andere zaak
                                Dats24 word bevoorraad door Q8, of het moet recent verandert zijn.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Dats24 word bevoorraad door Q8, of het moet recent verandert zijn.
                                  Je zal gelijk hebben hoor, weet het ook niet precies. Gaat alleszins om het principe dat de "kleinere" tankstations hun brandstoffen bij de grote halen zoals Shell, Total, Q8 enz uit dezelfde tank waar de "huismerken" ook uit tanken.
                                  Last edited by ; 01/03/2013, 22:30.

Comment

Doorgaans Shell Express hier in de buurt, daar is de Super 95 goedkoop (DATS e.d. gaan er slechts een paar cent onder) en het blijft een 'A merk'. Als ik onderweg moet tanken dan voorkeur voor Q8, wat toch ook een grote speler is en doorgaans ook goedkoop is. Echter als ik geen goedkope Q8 of Shell (Total is altijd duur) in de buurt vind, dan geen probleem om eens bij Lukoil, Maes, etc. te tanken. Maar dat is slechts erg sporadisch.

Www.brandstofprijzen.be is uw vriend .

Comment

bij mij in schaarbeek heb je twee Shell Express op 500 meter van mekaar, beiden op de leuvensesteenweg maar gewoon aan de andere kant van de leuvensesteenweg.

de shell aan de kant richting leuven is altijd de goedkoopste die ik waar dan ook vind, op 1 DATS station na wat zo marginaal weinig goedkoper is dat het de moeite van het omrijden niet waard is (zeker omdat ik maar 10 a 12 liter kan tanken, moto.. vandaar).

wat ik raar vind is dat er aan de een stuk duurdere shell 500 van de andere ook vaak auto;s staan. zijn die gewoon dom? of is dat allemaal volk kan tankkaarten voor wie het dus toch niet uitmaakt? echt heel gek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                        Niet meer de mijne, sinds die site eigendom is van vroom.be is enkel de officiele prijs nog betrouwbaar.

Ik heb al meerdere fouten doorgestuurd zodat ze aangepast kunnen worden, en dat is al bijna 1 jaar geleden dat ik dat gedaan heb, en alles staat er nog steeds hetzelfde op, schandalig gewoon!
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          wat ik raar vind is dat er aan de een stuk duurdere shell 500 van de andere ook vaak auto;s staan. zijn die gewoon dom? of is dat allemaal volk kan tankkaarten voor wie het dus toch niet uitmaakt? echt heel gek.
                                          Ik denk dat velen daar gewoon niet naar kijken?

Mijn ouders gingen vroeger ook altijd naar de Q8 (met shop) op't dorp die de officiële prijzen hanteert, het is maar sinds ik met de auto ben beginnen rijden zo'n 6 jaar geleden dat ze ook naar de Q8 Easy gaan zoals ik. M'n opa was rond die tijd ook net naar de Easy beginnen gaan.

Toen stond de 95 nog rond de 1,20-1,30 per liter en vonden we het al duur als ik me het goed herinner
                                          Last edited by SilentSpring; 02/03/2013, 16:30.
                                          2018 BMW X1 18d

Comment

Working...
                                          X