Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FWD vs RWD vs AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    Ruben Zeltner in een GT3:
    www.youtube.com/watch?v=HrhyQz7CuBY

    meest indrukwekkend staaltje stuurmanskunst dat ik al gezien heb!

    echt continu onder- of overstuur...

    wellicht ook een redelijk aggressief afgesteld differentieel,

    toch niets dat moeilijker is om mee te rallyen in de regen dan een 911 RWD?! en dit is dan nog een 991, die eerste 911's waren helemaal te zot voor woorden wellicht
    't Schijnt dat ze in zijn opleiding moesten rijden met van die porseleinen stuurtjes. En als ge er een durfde breken zat het ertegen hoor! Niet dat dat duur was, ze haalden die goedkoop uit China. Maar daar zijn ze sindsdien mee gestopt. Jaja die duitse discipline is ook niet meer wat ze geweest is..

    Ik hoop dan toch dat zijn veiligheidsgordel meer steun gaf dan de mijne bij afremmen want ik kom dan toch met mijn gewicht op het stuur uit.
    30 jaar Mr Yuge!

    Comment


    • The Ascona 400 was the last rear wheel drive rally car to win the drivers' world championship, ensuring its place in motorsports history. (in 1982)

      http://en.m.wikipedia.org/wiki/Opel_Ascona

      weetje voor de rally quiz

      heb s lukraak gekeken, naar 1980 Rally Zweden, en daar deden de RWDers (met motor voorin, dus geen 911s) zoals Ascona, Escort, 320i enz nog goed mee

      http://www.ewrc-results.com/final.ph...ish-Rally-1980

      vraag me wel af hoe het zat met de reglementering, of de FWD en RWDers evenveel pk hadden bv.

      Comment


      • vergelijking FWD RWD AWD

        We dig through our data to reveal which new cars have generated the most interest this year


        Golf R vs Cupra 280 (nummer 1 in link)

        Duster vs Ginetta G40R (nummer 3 in link)

        Comment


        • De rally van Monte Carlo is afgelopen. Klassement is hier

          Ik heb eens gezocht op de R-GT (rwd) klasse. In de laatste stage 15 komt de eerste Porsche aan op 7:01. De winnaar doet er 6:30 over.
          Aan het stage verslag te zien is het een bochtige afdaling van een berg, asfalt dus:



          Ik wil niet meteen concluderen dat het verschil hem in RWD vs AWD zit. PK? De haarspeldbochten? Budget van de toppers? Ik had gedacht dat een Porsche er op asfalt nog best zou uitkomen.
          30 jaar Mr Yuge!

          Comment


          • Ik heb gisteren en vandaag het verschil aan het opzoeken geweest tussen 4WD en AWD. Is niet zo simpel als ik dacht.

            Comment


            • had ook al zitten kijken naar tijden Porsches vs de rest!

              ook in de volledige Monte Carlo rally zijn de 911s een pak trager

              Ogier in 3h 36'
              en Delecour in 4h 10'

              weet er iemand hoeveel pk die Polo's hebben? iets meer dan 300 dacht ik? op google vind ik een artikel van vorig jaar, daar hebben ze het over 315 pk

              de Porsche van Tuthill (Delecour) heeft 350 pk dacht k

              ja verschil in tijden moet liggen aan budget van VW dat wel zeker 10 keer (of 20 keer? geen benul eigenlijk) hoger moet liggen dan dat van Tuthill

              en ja 4WD...

              PS
              Neuville in 3h 49' (5e plaats, alweer niet slecht voor een Hyundai, zijn teammaat Sordo met bijna zelfde tijd op de 6e plaats, normaal is Neuville wel sneller, als hij kan finishen tenminste!)
              Last edited by ; 29/01/2015, 20:57.

              Comment


              • Koddige woorden item 32: Ahnungslosigkeit

                Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                Ik heb gisteren en vandaag het verschil aan het opzoeken geweest tussen 4WD en AWD. Is niet zo simpel als ik dacht.
                Ik had alvast geen benul van het verschil of welk woord ik gekozen had. Ik weet wel dat er varianten zijn maar hoe ze dan wel noemen?
                30 jaar Mr Yuge!

                Comment


                • Als ik gewoon op mijn bochtgevoel afga (bitter weinig ervaring eigenlijk) en ik kijk naar die winnaars, dan denk ik dat die 4WD minder moet proberen de kont achter de snuit te brengen en sneller door korte bochten kan . Ze roteren op manieren die de RWD niet kunnen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                  PS
                  Neuville in 3h 49' (5e plaats, alweer niet slecht voor een Hyundai, zijn teammaat Sordo met bijna zelfde tijd op de 6e plaats, normaal is Neuville wel sneller, als hij kan finishen tenminste!)
                  Als ge naar zijn tijden kijkt, in de tweede helft van de rally rijdt hij de hele tijd top 5 en schuift hij goed naar voor.
                  Last edited by Den Paarse Capri; 29/01/2015, 22:07.
                  30 jaar Mr Yuge!

                  Comment


                  • ja klees dat Sordo int begin 2 foutjes gemaakt heeft

                    blijkbaar zijn RC3, RC4 en RC5 ook WRC 2WD klassen:
                    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Group_R

                    Monte Carlo rally 2015: de FWD Citroëns (de snelste van RC3) zijn ong. even snel als de krachtigere (maar zwaardere) 911's

                    RC3: Citroën DS3 R3T met ong. 210 pk (denk ik) in 4h 8'
                    http://www.ewrc-results.com/final.php?e=18216&...

                    RGT: 997 RWD met 350 pk in 4h 10'
                    http://www.ewrc-results.com/final.php?e=18216&...

                    in welke Stage was er eigenlijk meest sneeuw?

                    voor 2014 Rallies Duitsland en Frankrijk: gelijkaardige resultaten
                    Last edited by ; 30/01/2015, 04:43.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten

                      in welke Stage was er eigenlijk meest sneeuw?

                      voor 2014 Rallies Duitsland en Frankrijk: gelijkaardige resultaten
                      Ik weet niet welke stages het meeste sneeuw hebben maar bij browsen door de stages was de achterstand van de Porsches behoorlijk constant.
                      Maar eigenlijk die Polos da's 318pk/1200 kg? da's wel beter dan 350pk/1450kg .

                      [edit ]euh, of niet. de RGT hebben een maximum verhouding van 3,4 kg/pk, en de porsches worden daarom in vermogen beperkt. dat betekent dat de porsche 1120 kg weegt
                      Last edited by Den Paarse Capri; 30/01/2015, 10:23.
                      30 jaar Mr Yuge!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Ik weet niet welke stages het meeste sneeuw hebben maar bij browsen door de stages was de achterstand van de Porsches behoorlijk constant.
                        Maar eigenlijk die Polos da's 318pk/1200 kg? da's wel beter dan 350pk/1450kg .
                        Ik denk dat er ook een duidelijk verschil zit tijdens de ontwikkeling van de auto's.
                        Ik zag vorige keer een reportage over de nieuwe Hyundai i20, deze is in de basis opgebouwd voor om goede WRCC auto te zijn en vervolgens hebben ze hem verder aangepast voor de weg. Ik denk dat bv porsche daar minder mee bezig is
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                          Ik denk dat er ook een duidelijk verschil zit tijdens de ontwikkeling van de auto's.
                          Ik zag vorige keer een reportage over de nieuwe Hyundai i20, deze is in de basis opgebouwd voor om goede WRCC auto te zijn en vervolgens hebben ze hem verder aangepast voor de weg. Ik denk dat bv porsche daar minder mee bezig is
                          ja zoals reeds gesteld hier, team Tuthill heeft echt een klein budget wellicht

                          Marc Duez met z'n 996 zit niet bij Tuthill, misschien nog kleiner budget, is in Monte Carlo aanzienlijk trager (16') dan Delecour (ook in de Stage tijden apart), dus kan bevestiging zijn dat ontwikkeling auto (budget) echt wel van groot belang is
                          Last edited by ; 30/01/2015, 10:57.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                            Ik weet niet welke stages het meeste sneeuw hebben maar bij browsen door de stages was de achterstand van de Porsches behoorlijk constant.
                            Maar eigenlijk die Polos da's 318pk/1200 kg? da's wel beter dan 350pk/1450kg .

                            [edit ]euh, of niet. de RGT hebben een maximum verhouding van 3,4 kg/pk, en de porsches worden daarom in vermogen beperkt. dat betekent dat de porsche 1120 kg weegt
                            ja maar ik vergelijk liever niet met AWD, we weten nu al 30 jaar dat AWD sneller is dan 2WD in rallies

                            als RC3 FWD Citroën slechts 210 pk heeft zijn de Citroëns toch "efficiënter" dan de 997s

                            eind jaren 70 en begin jaren 80 hebben nog veel RWDs WRC's gewonnen (zelf met motor voorin, zoals de Manta's), maar toen waren er gewoon niet veel krachtige goede FWDers zoals nu

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                              Ik denk dat bv porsche daar minder mee bezig is
                              ja Porsche doet niet aan WRC, het team is Tuthill en die "bewerken" een 997

                              Porsche heeft nooit veel geïnvesteerd in rallies (volgens mij omdat rally te "marginaal imago" heeft volgens hun marketing afdeling! WRC is volks, beetje zoals veldrijden), staken liever geld in Le Mans bv.
                              waren bijna altijd onafh. teams die metPorsches reden, behalve in Dakar bv. (met 959)

                              als er 911s meededen in de Monte Carlo rally scoorden ze wel altijd heel goed, zoals bv. in 1968

                              voor mij deels het bewijs dat motor achterin voor rally sneller is dan motor voorin (igv. RWD)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                Ik weet niet welke stages het meeste sneeuw hebben maar bij browsen door de stages was de achterstand van de Porsches behoorlijk constant.
                                in Stages 14 en 15 is Delecour wel knap sneller dan de RC3's

                                wat is er typisch aan 14 en 15? (heb die youtube nog niet gezien) haarspeldbochten?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                  ja Porsche doet niet aan WRC, het team is Tuthill en die "bewerken" een 997

                                  Porsche heeft nooit veel geïnvesteerd in rallies (volgens mij omdat rally te "marginaal imago" heeft volgens hun marketing afdeling! WRC is volks, beetje zoals veldrijden), staken liever geld in Le Mans bv.
                                  waren bijna altijd onafh. teams die metPorsches reden, behalve in Dakar bv. (met 959)

                                  als er 911s meededen in de Monte Carlo rally scoorden ze wel altijd heel goed, zoals bv. in 1968

                                  voor mij deels het bewijs dat motor achterin voor rally sneller is dan motor voorin (igv. RWD)
                                  Ok, bedankt voor de info, dat wist ik niet.
                                  Het was enkel toeval dat ik iets gezien of gelezen had ivm de ontwikkeling van de nieuwe i20.
                                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                  Comment


                                  • The field for the 2014 European Car Tuner GP, presented by Continental Tire, was stacked full of high horsepower and fast lap times. At Streets of Willow we ...

                                    1: BMW M3 (549pk)
                                    2: BMW M3 (270pk)
                                    3: BMW M4 (564pk)
                                    4: BMW 2 (335pk)
                                    5:Merc CLA (347pk)
                                    6:Audi A3 Quattro (615pk)
                                    7: Fiat 500 (201pk)
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • GT2 van br performance maakt wel gehakt van dat lijstje.

                                      Comment


                                      • Interessant om te volgen dit jaar

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X