Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FWD vs RWD vs AWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    en ja meeste chauffeurs zullen sneller zijn met FWDer
    Hoezo? Snelheid in een bocht ligt een pak lager. Hoe kan je dan precies sneller zijn?
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Hoezo? Snelheid in een bocht ligt een pak lager. Hoe kan je dan precies sneller zijn?
      Slow in, fast out principe?

Comment

Vergeleken met wat?

Ik sprak over de chauffeurs, en de meeste daarvan zijn sneller met FWD omdat dat het eenvoudigste is om snel te rijden. Geen overstuur toestanden bij te veel gas zoals RWD en in mindere mate 4WD. Geeft vertrouwen.
        Dit is een veralgemening hé, maar wel een die redelijk algemeen geaccepteerd is.
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
          Slow in, fast out principe?
          Dat geldt voor de meeste wagens die harder remmen dan ze kunnen accelereren, en is ook de veilige manier om relatief snel te gaan op publieke wegen waar je nooit zeker kan zijn over de grip en waar je meestal pas half door de bocht volledig vrij zicht hebt...
          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

ik had het over sneeuwtoestanden

Comment

• evo car of the year test 2013:

Join evo's Jethro Bovingdon for this year's Track car of the Year test, which sees the McLaren 12C GT Can-Am, Caterhan Seven 620R, Radical RXC, BAC Mono, Lit...

op 21:35 zie je de rondetijden

Caterham doet het qua rondetijden beter dan ik gedacht had eigenlijk, bv. niet veel verschil met extreme 1zitter BAC Mono

Mini JCW GP is (slechts) anderhalve seconde trager dan een geprepte BRZ met 70 pk meer
              en in vorige test op zelfde circuit was de standaard-GT86 3.5" trager dan die JCW GP,
              voordeel van JCW tov standaard-GT86 is wellicht de banden, koppel en gewicht

Comment

ik had het over sneeuwtoestanden
                Sorry, was een beetje een soep.

Maar op de vraag of rwd met motor achter sneller is dan fwd op sneeuw, dan vermoed ik dat dat mogelijk is. Kan de chauffeur wat driften kan je eerder op de gas en bij acceleratie krijg je extra tractie ook...
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Sorry, was een beetje een soep.

Maar op de vraag of rwd met motor achter sneller is dan fwd op sneeuw, dan vermoed ik dat dat mogelijk is. Kan de chauffeur wat driften kan je eerder op de gas en bij acceleratie krijg je extra tractie ook...
                  ja als je ziet al die 911 rally cars die het niet slecht deden, en nu terug Tuthill 911 RWD tegen al die 4WD-ers, niet eens zoveel verschil en Tuthill heeft waarschijnlijk veel minder budget dan de andere teams

911 GT3 is eigenlijk de enige 2WD-er die zowel zeer snel op circuit is als op gravel, ijs, sneeuw...

Comment

• 1, RWD
                    2, AWD
                    3, FWD

In die volgorde
                    1976 Porsche 924 (verkocht)
                    2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                    2011 Volvo V60 T6 AWD
                    2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Ruben Zeltner in een GT3:
                      Ride onboard with Ruben and Petra Zeltner, winner of 3 Städte Rallye 2012 in their Porsche GT3 on Stage 7 "St. Salvator 2".http://www.facebook.com/ruben.zelt...

meest indrukwekkend staaltje stuurmanskunst dat ik al gezien heb!

echt continu onder- of overstuur...

wellicht ook een redelijk aggressief afgesteld differentieel,

toch niets dat moeilijker is om mee te rallyen in de regen dan een 911 RWD?! en dit is dan nog een 991, die eerste 911's waren helemaal te zot voor woorden wellicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                        1, rwd
                        2, awd
                        3, fwd

in die volgorde
                        jeps !
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik zou net zeggen, zeker vergeleken met andere 911 filmjes, net niet. Je ziet dat er heel veel tractie is ondanks de regen en RWD. Veel gewicht op de achteras...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Doordat de motor zo ver naar achter zit, kan je bij een Porsche ook meer remkracht achteraan hebben zonder de wielen te locken. Vandaar dat Porsches zo goed remmen. Andere auto's hebben minder gewicht op de achteras, dus kleinere remmen.

Comment

Ik zou net zeggen, zeker vergeleken met andere 911 filmjes, net niet. Je ziet dat er heel veel tractie is ondanks de regen en RWD. Veel gewicht op de achteras...
                              ja veel tractie en snelheid als je onder/overstuur kan controleren, zoals super-piloot Zeltner hier dus doet

lijkt me wel paar gradaties moeilijker te rijden dan RWD met motor voorin

is trouwens met 996 en niet met 991 zoals ik eerst dacht

Comment

• Knap rijdt ie ja, heel beheerst.

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                Blijkbaar al een paar jaar op rij duits rallykampioen (overall??), 2014 reed ie met een 997, dus 2015 met een 991?
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

ja veel tractie en snelheid als je onder/overstuur kan controleren, zoals super-piloot Zeltner hier dus doet

lijkt me wel paar gradaties moeilijker te rijden dan RWD met motor voorin

Moet je dit filmpje maar eens bekijken...

Great action of Roman Caresani in his 65´ Porsche 911. Click for a Eau Rouge outboard of this 911: http://youtu.be/_-hXjerSPMwAnd drifting at Hockenheim: htt...

Comment

Ruben Zeltner in een GT3:
                                    www.youtube.com/watch?v=HrhyQz7CuBY

meest indrukwekkend staaltje stuurmanskunst dat ik al gezien heb!

wellicht ook een redelijk aggressief afgesteld differentieel,

toch niets dat moeilijker is om mee te rallyen in de regen dan een 911 RWD?! en dit is dan nog een 991, die eerste 911's waren helemaal te zot voor woorden wellicht
                                    Knap!!!

Comment

Knap rijdt ie ja, heel beheerst.

Blijkbaar al een paar jaar op rij duits rallykampioen (overall??), 2014 reed ie met een 997, dus 2015 met een 991?
                                      ja hier zie je z'n resultaten

precies de Sven Nys van de Duitse rally!

dat filmpje was van 2012 toen nog met 996, sinds 2014 inderd. met 997, zal ie nog wel ff mee bollen zeker?

Tuthill, nog maar dit jaar paar keer gestart bij WRC, rijdt met een gelijkaardige 997

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten

https://www.youtube.com/watch?v=CvDD8V9Liq8
                                        ja kan er wel weg mee... op Eau Rouge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten

https://www.youtube.com/watch?v=CvDD8V9Liq8
                                          Die heeft wat overstuur bij remmen soms. Is dat typisch Porsche?
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X