Oorspronkelijk geplaatst door Blue5
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FWD vs RWD vs AWD
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHoezo? Snelheid in een bocht ligt een pak lager. Hoe kan je dan precies sneller zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHoezo? Snelheid in een bocht ligt een pak lager. Hoe kan je dan precies sneller zijn?
Ik sprak over de chauffeurs, en de meeste daarvan zijn sneller met FWD omdat dat het eenvoudigste is om snel te rijden. Geen overstuur toestanden bij te veel gas zoals RWD en in mindere mate 4WD. Geeft vertrouwen.
Dit is een veralgemening hé, maar wel een die redelijk algemeen geaccepteerd is.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenSlow in, fast out principe?ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Comment
-
evo car of the year test 2013:
Join evo's Jethro Bovingdon for this year's Track car of the Year test, which sees the McLaren 12C GT Can-Am, Caterhan Seven 620R, Radical RXC, BAC Mono, Lit...
op 21:35 zie je de rondetijden
Caterham doet het qua rondetijden beter dan ik gedacht had eigenlijk, bv. niet veel verschil met extreme 1zitter BAC Mono
Mini JCW GP is (slechts) anderhalve seconde trager dan een geprepte BRZ met 70 pk meer
en in vorige test op zelfde circuit was de standaard-GT86 3.5" trager dan die JCW GP,
voordeel van JCW tov standaard-GT86 is wellicht de banden, koppel en gewicht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichtenik had het over sneeuwtoestanden
Maar op de vraag of rwd met motor achter sneller is dan fwd op sneeuw, dan vermoed ik dat dat mogelijk is. Kan de chauffeur wat driften kan je eerder op de gas en bij acceleratie krijg je extra tractie ook...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenSorry, was een beetje een soep.
Maar op de vraag of rwd met motor achter sneller is dan fwd op sneeuw, dan vermoed ik dat dat mogelijk is. Kan de chauffeur wat driften kan je eerder op de gas en bij acceleratie krijg je extra tractie ook...
911 GT3 is eigenlijk de enige 2WD-er die zowel zeer snel op circuit is als op gravel, ijs, sneeuw...
Comment
-
Ruben Zeltner in een GT3:
Ride onboard with Ruben and Petra Zeltner, winner of 3 Städte Rallye 2012 in their Porsche GT3 on Stage 7 "St. Salvator 2".http://www.facebook.com/ruben.zelt...
meest indrukwekkend staaltje stuurmanskunst dat ik al gezien heb!
echt continu onder- of overstuur...
wellicht ook een redelijk aggressief afgesteld differentieel,
toch niets dat moeilijker is om mee te rallyen in de regen dan een 911 RWD?! en dit is dan nog een 991, die eerste 911's waren helemaal te zot voor woorden wellicht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten1, rwd
2, awd
3, fwd
in die volgordeClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichtenecht continu onder- of overstuur...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIk zou net zeggen, zeker vergeleken met andere 911 filmjes, net niet. Je ziet dat er heel veel tractie is ondanks de regen en RWD. Veel gewicht op de achteras...
lijkt me wel paar gradaties moeilijker te rijden dan RWD met motor voorin
is trouwens met 996 en niet met 991 zoals ik eerst dacht
Comment
-
Knap rijdt ie ja, heel beheerst.
Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichtenis trouwens met 996 en niet met 991 zoals ik eerst dachtST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichtenja veel tractie en snelheid als je onder/overstuur kan controleren, zoals super-piloot Zeltner hier dus doet
lijkt me wel paar gradaties moeilijker te rijden dan RWD met motor voorin
is trouwens met 996 en niet met 991 zoals ik eerst dacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk BerichtenRuben Zeltner in een GT3:
www.youtube.com/watch?v=HrhyQz7CuBY
meest indrukwekkend staaltje stuurmanskunst dat ik al gezien heb!
echt continu onder- of overstuur...
wellicht ook een redelijk aggressief afgesteld differentieel,
toch niets dat moeilijker is om mee te rallyen in de regen dan een 911 RWD?! en dit is dan nog een 991, die eerste 911's waren helemaal te zot voor woorden wellicht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenKnap rijdt ie ja, heel beheerst.
Blijkbaar al een paar jaar op rij duits rallykampioen (overall??), 2014 reed ie met een 997, dus 2015 met een 991?
precies de Sven Nys van de Duitse rally!
dat filmpje was van 2012 toen nog met 996, sinds 2014 inderd. met 997, zal ie nog wel ff mee bollen zeker?
Tuthill, nog maar dit jaar paar keer gestart bij WRC, rijdt met een gelijkaardige 997
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
Comment
Comment