Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FWD vs RWD vs AWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    nee hoor, je kan nog steeds niet beter remmen met een awd, en het feit dat je grip zou verliezen met je fwd of rwd wil zeggen : pas op
    elandtest bv. in de sneeuw, gaat niet enkel om remmen maar ook over tractie, dan toch liever met een 4wd

Comment

• Lol, ik wou net pochen over de grip van m'n xDrive waarmee ik loeihard door bochten scheur zonder die ook maar een krimp geeft.
      Tot ik net naar mijn ouders vertrek en het tegendeel ervaar!

Zoals gewoonlijk schiet ik uit de start blokken aant rood licht (geen verkeer ;-) ) draai 90• en daar gaat de achterkant zonder ingrijp van eender welk elektronisch hulpmiddel!
      Dit had ik niet verwacht gezien de xDrive en de talloze keren ik dit al gedaan heb.
      Ik leg er verder de speer op, en betrap mezelf met een idiote grijns.... memories van al mijn vorige RWD wagens ❤❤❤
      Ik weet dus welke aandrijving mijn volgende wagen zal hebben...

En wat het uitbreken betreft, zal ik best eens naar mijn concessie bellen denk ik. Wss defecte censoren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
        Bij een normale rijstijl is mijn Blue Motion net zo veilig en vooral veel zuiniger dan om het even welke Subery 4wd
        T is Subaru 4wd bleu motion dynamic green line
        Loading snow........ 70% complete
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
          T is Subaru 4wd bleu motion dynamic green line
          Loading snow........ 70% complete
          By the way, geen zin om s een uurke te wisselen met ne E46 330i?

Comment

• Ik weet niet of ge de 4x4 wel de baas kunt
            Je mag m altijd kopen , ik leen geen auto's uit, zou teveel schrik hebben om uwe kapot te maken en gij de mijne.
            Niets persoonlijk , meerijden kan altijd, maar ik breek mijne auto niet af.
            En hij is volledig origineel, hij is snel maar niet wauw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              nee hoor, je kan nog steeds niet beter remmen met een awd, en het feit dat je grip zou verliezen met je fwd of rwd wil zeggen : pas op
              achterwielen en voorwielen zijn altijd verbonden bij bv een subaru, dus als je remt gaat dat ook stabieler zijn aangezien de achterwielen ook mee vertragen.

Comment

• Versta dat,

Altijd al s mee willen rijden daarom mijn heel directe vraag!

Kdenk dat k m iets te hard/oncomfortabel ga vinden om m echt te kopen maar u never know, moogt vraagprijs altijd doorgeven, al dan niet via pm! Thanks

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Ik weet niet of ge de 4x4 wel de baas kunt
                Je mag m altijd kopen , ik leen geen auto's uit, zou teveel schrik hebben om uwe kapot te maken en gij de mijne.
                Niets persoonlijk , meerijden kan altijd, maar ik breek mijne auto niet af.
                En hij is volledig origineel, hij is snel maar niet wauw

Comment

• Hard is hij niet hoor, is zelfs comfortabel.
                  Vraagprijs is 7600€ ‚ ging hem normaal nog wel ff houden, heb nog een half jaar garantie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                    Lol, ik wou net pochen over de grip van m'n xDrive waarmee ik loeihard door bochten scheur zonder die ook maar een krimp geeft.
                    Tot ik net naar mijn ouders vertrek en het tegendeel ervaar!

Zoals gewoonlijk schiet ik uit de start blokken aant rood licht (geen verkeer ;-) ) draai 90• en daar gaat de achterkant zonder ingrijp van eender welk elektronisch hulpmiddel!
                    Dit had ik niet verwacht gezien de xDrive en de talloze keren ik dit al gedaan heb.
                    Ik leg er verder de speer op, en betrap mezelf met een idiote grijns.... memories van al mijn vorige RWD wagens ❤❤❤
                    Ik weet dus welke aandrijving mijn volgende wagen zal hebben...

En wat het uitbreken betreft, zal ik best eens naar mijn concessie bellen denk ik. Wss defecte censoren...
                    Haha ja, dat zal wel even schrikken geweest zijn. Best even naar de dealer toch

Efficiëntie is daarom nog niet gelijk aan plezier.

Als ik wat ouder ben, zal er wel xdrive opkomen, maar nu is gewoon nog leuk van die kont even te doen schuiven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Als ik wat ouder ben, zal er wel xdrive opkomen, maar nu is gewoon nog leuk van die kont even te doen schuiven.
                      Jep idem, bij m'n nieuwe wagenkeuze was het ook tussen AWD (audi S6) en RWD (maserati) en ik heb voor het rijplezier gekozen, vraag me nu niet welke hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                        achterwielen en voorwielen zijn altijd verbonden bij bv een subaru, dus als je remt gaat dat ook stabieler zijn aangezien de achterwielen ook mee vertragen.
                        Dit klopt niet.
                        Af dacht je dat er autos zijn zonder remmen op de achteras....

Comment

• Hij heeft t nogthans juist
                          Hij zal altijd meer in een rechte lijn schuiven ipv dwars te schuiven bij een noodstop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Dit klopt niet.
                            Af dacht je dat er autos zijn zonder remmen op de achteras....
                            ah tiens, waarom klopt dit niet? uiteraard heeft iedere auto remmen achteraan.. dat is net hetzelfde als remmen op de motor met een RWD. enig idee hoe weinig veel auto's meeremmen op de achteras?
                            Last edited by ; 16/08/2014, 21:27.

Comment

• nogthans remt mijn dodge achteraan MEER dan vooraan. bij t minste dat ik iets te hard druk, blokkeerd achteraan. komt natuurlijk doordat het amerikaans leger er vanuit gaat dat die dodges altijd geladen rondrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                nogthans remt mijn dodge achteraan MEER dan vooraan. bij t minste dat ik iets te hard druk, blokkeerd achteraan. komt natuurlijk doordat het amerikaans leger er vanuit gaat dat die dodges altijd geladen rondrijden
                                Kun je dat niet aanpassen? Of de remschoenen een tand of 2 meer naar binnen dat die later aangrijpen ofzo?

Comment

• FWD vs RWD vs AWD

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  Kun je dat niet aanpassen? Of de remschoenen een tand of 2 meer naar binnen dat die later aangrijpen ofzo?
                                  Remkracht heeft te maken met onder andere de effectieve zuigerdiameter en diameter remschijf (veel complexer, maar wil het simpel houden). Een normale wagen gaat vooraan meer remkracht ontwikkelen door de dynamische gewichtsverdeling bij het remmen (tijdens remmen gaat een deel van het gewicht zich tijdelijk naar voren begeven). Hierdoor komt er meer gewicht op de vooras waardoor je harder kan remmen zonder de wielen te blokkeren.

Een pick-up gaat achteraan ook standaard meer remkracht hebben omdat ze er van uitgaan dat de laadbak gevuld is.

Een Porsche heeft beruchte afremming doordat ze extra remkracht achteraan kunnen benutten door de positie van het motorblok.
                                  Last edited by ; 16/08/2014, 22:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    nogthans remt mijn dodge achteraan MEER dan vooraan. bij t minste dat ik iets te hard druk, blokkeerd achteraan. komt natuurlijk doordat het amerikaans leger er vanuit gaat dat die dodges altijd geladen rondrijden
                                    De laatste 3 auto's die ik bezat, waren de achterste remmen altijd eerst , versleten...
                                    De achterste altijd rond 70.000km en de voorste rond de 120.000km...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      De laatste 3 auto's die ik bezat, waren de achterste remmen altijd eerst , versleten...
                                      Je mag je handrem niet vergeten afzetten he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Mja, maar ik weet niet of ge daar wat kunt uit afleiden.

De laatste twee autos die ik had hadden achteraan kleinere remblokken dan vooraan , dus dat compenseert het feit dat ze minder hard werken.
                                        Ze hebben beide ook last gehad van plakkende pistons achteraan waardoor de remmen wat bleven slepen er er extra snel doorheen zaten.

Maar voorste remmen 120000 km? Is dat met oude norm remblokken? De nieuwere meer ecologische remblokken gaan minder lang mee.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                          de hoofdrempomp stuurt teveel remvloeistof naar de achterwielen waardoor die te snel blokkeren. enige oplossing is een lastafhankelijke remdrukregelaar.
                                          daar dit wijzigingen zijn aan het remsysteem: verboden voor belgie (alsook in NL). bijstellen lukt niet.
                                          de oplossing die ze in NL gebruiken om door de keuring te geraken: vlak voor de remtest een hoop water in de remtrommels gieten.

in belgie geraakt ge zo door de test aangezien ze eerst de voorste remmen alleen testen, en daarna de achterste

Comment

Working...
                                          X