Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FWD vs RWD vs AWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja spelen verschillende factoren mee,

911-ervaring heb ik te weinig om erover te kunnen meespreken!

misschien bij vermelden dat bovenstaande tabelletje is in geval van "daily",

als 2de auto een McLaren F1 zou wel kunnen bv. (indrukwekkend dat sprintje tov. 1000 pk Veyron!), dan haal je m enkel buiten als het droog ligt... maar toch maar omnium op nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
      ja spelen verschillende factoren mee,

911-ervaring heb ik te weinig om erover te kunnen meespreken!

misschien bij vermelden dat bovenstaande tabelletje is in geval van "daily",

als 2de auto een McLaren F1 zou wel kunnen bv. (indrukwekkend dat sprintje tov. 1000 pk Veyron!), dan haal je m enkel buiten als het droog ligt... maar toch maar omnium op nemen

allee man. nen BA is toch voldoende zeker.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        allee man. nen BA is toch voldoende zeker.
        Desnoods als er toch nog een beetje centjes over zijn aan het eind van de maand, een mini omniumke

Ge moest maar eens een sterreke in uw ruit krijgen, als ge dan een nieuw ruit moet steken omdat het doorbarst... vree grote kosten zenne!

Comment

• Rechtsbijstand lijkt me ook een must

911 is hoe dan ook iets speciaal, met de motor achterin

5 jaar geleden s een 911 964 Cabrio gehuurd voor 24u, was helaas wel 4WD, was de enige old skool 911 die ik hier in België kon huren geloof k

de avond dat ik hem ophaal was het natuurlijk aan het regenen! maar ondanks 4WD was dat echt gevaarlijk beestje in de regen! meer recente 911 4WD's zullen natuurlijk stabieler veel zijn in de regen, deels door meer geavanceerde 4WD...

volgende dag was het gelukkig droog en er meer van kunnen genieten, maar nooit ook maar enigszins voluit durven/kunnen gaan in de bochten, voelt zo anders aan dan bmw met motor voorin bv., sindsdien het gevoel dat om een 911 onder de knie te krijgen ik minstens 100 circuitdagen nodig heb

Comment

• Ken dat.

op een trackday op zandvoort een aantal rondjes achter een M3 raceding gereden. Ging best goed, tot er wat overmoedigheid van mijn kant bij kwam zien en de achterkant uitbrak. Wel nog kunnen houden maar dat was best verschieten
            BMW X5 45e

Comment

FWD, RWD of 4WD?

volgens mij hangt de keuze in de eerste plaats af van de motor, daarom onderstaand tabelletje:

0 - 200 pk: FWD + RWD
              200 - 350 pk: RWD + 4WD
              + 350 pk: 4WD

ik heb het hier in geval van België, dus meestal droog, regelmatig regen en uitzonderlijk sneeuw...

de uiteindelijke keuze zal afhangen van wat men zelf wil, 4WD is sneller in de regen, RWD leuker...

dit is eigenlijk wat ik denk als ik zelf een auto zou kiezen, niets is absoluut natuurlijk...

Dit kan geen toeval meer zijn....😎
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Dit kan geen toeval meer zijn....
                ze willen ons echt elke keer tegenover elkaar zetten he
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Wat heb je nu gedaan.
                  Dit topic is taboe, heb je alles gelezen?
                  😂😂😂😁😉
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Is mij om het even , het enige wat ik , en de meeste bestuurders , van mijn motorvoertuig verwacht is dat het me veilig en zuinig van a naar b voert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Is mij om het even , het enige wat ik , en de meeste bestuurders , van mijn motorvoertuig verwacht is dat het me veilig en zuinig van a naar b voert.
                      Is die van u geen Hoovercraft?

Comment

• Tgoh ja blijkbaar mis ik 4wd enkel als het regent en ik eens een sprintje wil plaatsen. Anders nooit.

Gelukkig zijn wij tegenwoordig met onze krachtige RWDs verwend met elektronische hulpjes.

Vroeger nog met een E36 325tds gereden en bij wat regen was je precies aan het schaatsen dikke pret natuurlijk, maar op de limiet toch verraderlijk.

Comment

• Int3? die E36 was coupé? E36 coupé's zijn iets trickier dan de andere E36s in de regen

hout vasthouden maar mijn E46 sedan valt voorlopig vree goed mee in de regen, ik moet wel aandachtiger rijden dan met een FWD, en tractiecontrole op de E46 is al redelijk efficiënt, af en toe zet ik esp uit in de regen en als ik wat plaats heb geef ik soms expres wat gas te veel met de gedachte nu gaat hij een mini-drift zetten maar eigenlijk breekt hij nog minder snel uit in de regen dan ik dacht, laatst in de Ardennen reed k zonder esp en het was droog maar met natte plekken, dat kan ook verraderlijk zijn heb ik gemerkt zijn ook wel goede banden denk k dat er nu op zitten, scheelt ook een pak

Comment

Is mij om het even , het enige wat ik , en de meeste bestuurders , van mijn motorvoertuig verwacht is dat het me veilig en zuinig van a naar b voert.
                            van u als bewuste consument zou ik toch verwachten dat veiligheid ook een prioriteit zou zijn, iets wat bijvoorbeeld een subaru legacy wel meer kan bieden dan een gewone fwd auto.

Comment

• Ik rij sedert oktober met een RWD met 258 PK en 560 Nm, en heb nog nooit onvoldoende grip gehad, zelfs niet bij (bijna) plankgas hernemingen. Ook bij regenweer geen problemen.
                              Vriesweer heb ik nog niet kunnen uittesten gezien de zachte winter, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dankzij winterbanden en electronische hulpsystemen ik niet snel zal slippen.
                              Sowieso ben ik iemand die niet op de limiet rijd, maar af en toe de power gebruiken vind ik wel eens plezant.

Met mijn vorige auto met FWD en 136 Pk en 320 Nm had ik altijd wielspin bij snel vertrekken uit stilstand wanneer de wielen naar links of rechts gedraaid waren.

Overigens is het nemen van bochten en ronde punten veel aangenamer met RWD, met mijn vorige auto voelde je echt het gewicht op de voorwielen met uitgesproken onderstuur.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                Ik rij sedert oktober met een RWD met 258 PK en 560 Nm, en heb nog nooit onvoldoende grip gehad, zelfs niet bij (bijna) plankgas hernemingen. Ook bij regenweer geen problemen.
                                Vriesweer heb ik nog niet kunnen uittesten gezien de zachte winter, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dankzij winterbanden en electronische hulpsystemen ik niet snel zal slippen.
                                Sowieso ben ik iemand die niet op de limiet rijd, maar af en toe de power gebruiken vind ik wel eens plezant.

Met mijn vorige auto met FWD en 136 Pk en 320 Nm had ik altijd wielspin bij snel vertrekken uit stilstand wanneer de wielen naar links of rechts gedraaid waren.

Overigens is het nemen van bochten en ronde punten veel aangenamer met RWD, met mijn vorige auto voelde je echt het gewicht op de voorwielen met uitgesproken onderstuur.
                                Plank je 330d anders eens in de regen vanaf stilstand en kom ons dan nog eens vertellen dat je absoluut geen grip problemen had

Comment

Veilig en zuinig daar gaat het hier ook om!

Veiligst : 4WD
                                  Zuinigst : FWD of RWD

Comment

Veilig en zuinig daar gaat het hier ook om!

Veiligst : 4WD
                                    Zuinigst : FWD of RWD
                                    Bij een normale rijstijl is mijn Blue Motion net zo veilig en vooral veel zuiniger dan om het even welke Subery 4wd

Comment

Bij een normale rijstijl is mijn Blue Motion net zo veilig en vooral veel zuiniger dan om het even welke Subery 4wd
                                      Zelf bij normale rijstijl heb je niet alles onder controle he

Als je moet uitwijken in de regen of in de sneeuw toch liefst met een 4WD, in de droog liefst met een 4WD of RWD

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

hangt natuurlijk vooral af van de omstandigheden, in ideale omstandigheden akkoord, maar in België zijn de omstandigheden niet altijd ideaal. een awd is vele malen stabieler bij slechte omstandigheden en dergelijke.

Comment

• nee hoor, je kan nog steeds niet beter remmen met een awd, en het feit dat je grip zou verliezen met je fwd of rwd wil zeggen : pas op

Comment

Working...
                                          X