Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FWD vs RWD vs AWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
    Naar mijn inziens, als je kan dwarsgaan met een RWD, kan het ook met een FWD.
    Andersom? nogmaals Ivan als voorbeeld: Met een FWD ken ik er weinige die evensnel zijn als hem.. en hij kan ook driften met zijn Focus RS.
    Nadien filmpjes gezien met zijn GT3 en dat ging al een heel pak minder vlot (Waar niets mis mee is uiteraard!)

En mijn laatste stelling: Banden piepen = Ik ga snel!
    Was uiteraard sarcastisch
    GT3 is natuurlijk geen random RWD he
    Steek Ivan eens in een M3 of iets van dat genre.

Verder wil ik de GTR er nog eens bijhalen. Waarom maakt die gehakt van quasi alles on track? Ondanks zijn hoge gewicht en niet zo extreem hoge vermogen.
    Wel een feit: onlangs een filmpje gezien van 24h op de Ring, waar het team met een GTR heel snelle tijden zette, maar ze niet deftig konden meedraaien omdat de remmen en banden constant naar de zak waren, veel meer dan bij pakweg Z4's etc in die klasse.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      Dat een R8 onderstuurd is (als dat al waar is) heeft vooral te maken met de afstelling van de ophanging. Die auto krijgt ocharme 15% vermogen op de voorwielen en gaat daarmee nauwlijks echt ondersturen als je gas geeft in een bocht. Constructeurs stellen alle personenwagen af op een onderstuur karakter wegens veel veiliger. De achteras heef meer grip dan vooraan door onder andere negatieve camber en toespoor. Waren de auto's niet zo afgesteld zouden ze bij het te snel insturen in een bocht zonder gas geven (dus enkel dwarskrachten op de banden) gaan oversturen. Is dat veilig nee? Doet uw BMW 1-serie dat? Nee
      Wat jij hier aangeeft zijn tekstjes die je in de simpelste autotijdschriften kan terugvinden.
      Daar heb je niks aan.
      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
        GT3 is natuurlijk geen random RWD he
        Steek Ivan eens in een M3 of iets van dat genre.

Verder wil ik de GTR er nog eens bijhalen. Waarom maakt die gehakt van quasi alles on track? Ondanks zijn hoge gewicht en niet zo extreem hoge vermogen.
        Wel een feit: onlangs een filmpje gezien van 24h op de Ring, waar het team met een GTR heel snelle tijden zette, maar ze niet deftig konden meedraaien omdat de remmen en banden constant naar de zak waren, veel meer dan bij pakweg Z4's etc in die klasse.
        Een GTR is idd snel. Maar dat gehakt hoe lang duurt dat ? 3 rondjes ? 5 minuten? (als het al lukt met zoveel meer pk) En ja dat mag je LETTERLIJK nemen. Dat is geen auto he maar een PlayStation. Ik ken er veel die deze auto snel weer weg deden.
        Pas op het is wel indrukwekkend he die electronica

Op een technisch circuit is het trouwens een olifant in de porseleinenwinkel.
        Last edited by Jokke_vlo; 23/12/2012, 19:31.

Comment

• Zit daar nu een 4wd tussen of nie

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
            Zit daar nu een 4wd tussen of nie

http://www.youtube.com/watch?v=IfHJCv_S6iI
            Yep int begin een golf R32
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Yep int begin een golf R32
              En dan?

(Goe gezien, was niet aant opletten eigenlijk en pas achteraf gedacht hier iemand zijn AHD een wheelie te laten doen)
              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Geen punt, gewoon antwoord op u vraag
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Een fwd is niet bepaald zwaarder op de neus maar de dieselmotor wel.
                  Ik vind vooral dat verschil serieus voelbaar tussen een 335d en 335i in snellere bochten.

Een 911 heeft idd bakken grip, maar je kan ook een beetje met die gripgrens spelen en de kont wat gecontroleerd laten uitzwieren, terwijl dat met de R8 amper kan of je gaat gewoon rechtdoor bij wijze van spreken.
                  Nochtans is de R8 V8 volgens EVO de enige wagen die qua gevoel en betrokkenheid de vorige 911 carrera S de loef afsteekt. R8V10 zou minder begaafd zijn. Bij Evo zeggen ze toch hoe het is ( zie de ferrari-rel met Chris Harris ) en allemaal mannen met bakken ervaring. Tzou mij vebazen dat de elektronische waakhonden niet afkunnen in een R8.

Voor de rest denk ik ook dat het een zinloze discussie is, er valt geen rechte lijn in te trekken.
                  Er wordt een Megane RS met een M135 en R3 RS vergeleken en hiermee wordt geprojecteerd wat de beste aandrijfmethode is... Zo ook dat filmpje over die alfa, A4 en 3serie. Buiten de aandrijfmethode zijn er nog talloze verschillen tussen deze 3. Technisch is die 3serie veel beter, niet alleen qua aandrijflijn (in dit geval) maar ook gewichtverdeling. Wat zou zo'n 3-serie Xdrive doen? Dat is de vraag, niet een A4 quattro.
                  En dan nog, het verschil tussen Xdrive en Quattro is ook groot. Of het 4WD systeem van een GT-R... . Racewagen met of zonder 4WD zal ook afhangen van het type circuit...

Ik persoonlijk ben meer voor RWD, dan is het zuiver man en machine. Bij een 4WD systeem is er dikwijls een sturing aan het meerekenen die de boel ook manipuleert en dan kan je niet meer spreken van man en machine maar komt er ook computertje bij kijken. Wat sneller is, is een andere zaak.
                  Last edited by ; 23/12/2012, 21:11.

Comment

• Zoals ik al zei telt het concept en het gebruik van de wagen misschien meer dan de aandrijflijn en is de discussie op dat vlak waardeloos maar we kunnen wel dingen van mekaar op pikken.

Een goede rwd chauffeur zal trouwens bijna altijd goed een Fwd of AWD kunnen besturen......omgekeerd ligt dat anders.
                    Er bestaan uitzonderingen natuurlijk.....
                    Last edited by Jokke_vlo; 23/12/2012, 22:05.

Comment

• Ik heb bitter weinig ervaring met racen zelf des te meer met er over te lezen maar is het niet zo dat een AWD veel moeilijker op de limiet te rijden is? Ook dankzij een minder voorspelbaar karakter?

Comment

• Als ik dit topic lees zijn er hier toch ne hele hoop die denken dat ze racepiloten zijn. Als iedereen die t hier zo goed kon uitleggen mee deed met de Belcar of weet ik veel welk kampioenschap, Longin en consoorten zouden nooit kampioen worden.

90-95% van t kunnen van ne auto gebruiken? De meeste halen volgens mij nog geen 75% uit hunne auto.

Comment

• als ik schadeloos kan rijden, en de passagiers ni mottig worden van mijn rijstijl, ben ik tevreden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                            Als ik dit topic lees zijn er hier toch ne hele hoop die denken dat ze racepiloten zijn. Als iedereen die t hier zo goed kon uitleggen mee deed met de Belcar of weet ik veel welk kampioenschap, Longin en consoorten zouden nooit kampioen worden.

90-95% van t kunnen van ne auto gebruiken? De meeste halen volgens mij nog geen 75% uit hunne auto.
                            De terechte waarheid, ik lees hier ook dingen van sommige personen waar ik eens goed mee moet lachen, maar soit.
                            Vooral dan uit de RWD hoek, van het moment ze de wagen kunnen scheef zetten= ervaring zat en meester over de wagen.
                            Zoals Jokko_vlo, die weet wel wat hij zegt, die heeft al wel wat ervaring op dat vlak en daar neem ik al sneller iets van aan. Al blijft het voor 90 procent hier vooral voorkeuren en vooral persoonlijk. Voor een mening, waar wat waarde achter zit ben je inderdaad beter af bij pakweg EVO. Niettemin, het is eens plezant om al die uiteenlopende meningen te lezen.
                            -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                              Als ik dit topic lees zijn er hier toch ne hele hoop die denken dat ze racepiloten zijn. Als iedereen die t hier zo goed kon uitleggen mee deed met de Belcar of weet ik veel welk kampioenschap, Longin en consoorten zouden nooit kampioen worden.

Tis een forum he, men gebruikt gezond verstand om berichten te filteren, ik ga af op inhoud, niet op ego
                              Maar moesten het allemaal praatjesmakers zijn was ik hier al lang weg, om een forum te zijn valt het hier nog goed mee, met een laag gehalte aan 13-jarige die zich voordoen als experten onder een pseudoniem omdat ze een autoblaadje kunnen lezen...

Enne, tis niet omdat je goede rondetijden kan zetten op circuit, dat je daarom NOODZAKELIJK goed kan autorijden buiten het circuit (verkeer inschatten, geen accidenten) of dat je daarom weet hoe je een auto moet afstellen, of dat je daarom weet hoe een 4wd rijdt op een gravel bosbaantje.
                              Ieder heeft verschillende ervaringen en daarom zijn we hier...

Omgekeerd, tis niet omdat je met een 318is van 1992 rijdt en nog nooit om circuit hebt gereden, dat ke daarom geen kunnen, passie en/of talent hebt voor autorijden.

Autosport is een geldsport en het zou kunnen dat Joske daar net iets te veel van onder de indruk is...
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                De terechte waarheid, ik lees hier ook dingen van sommige personen waar ik eens goed mee moet lachen, maar soit.
                                Vooral dan uit de RWD hoek, van het moment ze de wagen kunnen scheef zetten= ervaring zat en meester over de wagen.
                                Zoals Jokko_vlo, die weet wel wat hij zegt, die heeft al wel wat ervaring op dat vlak en daar neem ik al sneller iets van aan. Al blijft het voor 90 procent hier vooral voorkeuren en vooral persoonlijk. Voor een mening, waar wat waarde achter zit ben je inderdaad beter af bij pakweg EVO. Niettemin, het is eens plezant om al die uiteenlopende meningen te lezen.
                                En dan nog. Jokke weet waarschijnlijk waarover hij spreekt, maar dat vlakt het subjectieve karakter van zijn mening nog niet uit :-)
                                Idem voor Evo, iets met referentiekader of zo. De gemiddelde Porschepiloot rijdt niet zoals een Evo piloot dat doet, en stelt andere eisen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                  En waarom niet?
                                  Ik neem aan dat je dan al met een RWD Porsche hebt gereden? Dan zou je toch moeten weten dat bv een 997 carrera 2(S) bakken grip heeft? Ik zou zelfs durven zeggen dat een RWD sneller is dan een AWD enkel en alleen al door het gewichtsverschil.
                                  Zelfs in de sneeuw doet een 997 2 het perfect.
                                  Nee ik heb idd noch nooit met een RWD Porsche gereden , 25 jaar geleden nooit in de racerij gestapt , noch Porsches of toerwagens zwaar gecrasht of snelle rondetijden gedraaid die tot talrijke overwinningen leiden , enz , ik ben ook noch nooit dronken geweest .Ik zit hier eigenlijk maar iets uit mijn duim te zuigen manneke .

Comment

• En een kleine toevoeging tot mijn vorige post: waarom zou enkel de ervaring van de beste piloten waardevol zijn? Als voertuigingenieur ben ik geintresseerd hoe alle soorten chauffeurs verschillende aandrijvingen beleven, alleen al het feit dat men hier het verschil weet tussen rwd, fwd en 4wd, en onder- en overstuur, maakt dat de neesten hier 'experten' zijn vgl. met de meeste mensen die autorijden, ja zelfs een en andere Porsche eigenaar
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      xDrive is super. Onze 135i cabrio heeft echt last van een slechte tractie. Het lage gewicht, het minder stijve onderstel en het gebrek aan sper zorgen ervoor dat deze wagen in elke omstandigheid op zoek is naar grip. Zeker op natte ondergrond is dat echt een ramp. Om die reden zou ik ook xDrive verkiezen op een 135i, maar in feite is dat godslatering. Zo'n kleine, perfect handelbare hothatch met zo'n potente motor moet gewoon RWD hebben.
                                      Hmmm de reviews over de m135i zeggen toch dat hij grip genoeg heeft. Ook in de regen.
                                      Anyways in februari zal ik het zelf wel ervaren.
                                      Ook eigenaardig vind ik dat mercedes voor de toekomstige 4wd A45AMG een 350 pk voorschrijft en toch trgere cijfers voor 0-100 dan de m135i met 320 pk en rwd.

Comment

• ik koop geen autoboekskes meer, maar in het verleden...lang geleden...ging een mercedes altijd sneller naar de 100 als das haus opgaf, terwijl bmw zijn cijfers natuurlijk nooit haalde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                          Autosport is een geldsport en het zou kunnen dat Joske daar net iets te veel van onder de indruk is...
                                          Spijtig genoeg is dat juist. Racen kost een fortuin.
                                          Last edited by Jokke_vlo; 24/12/2012, 12:39.

Comment

Working...
                                          X