Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    ²²²

    Ken er veel die zelfs de kosten bij de notaris moeten bijlenen voor het schrijven van hun huis
    Om even terug over ford te praten en mijn mening in een ander topic wat kracht bij te zetten ,WAAR GAAT DE FORD FABRIEK HERRIJZEN


    jajajajajajajaja in ROEMENIE.
    Ford heeft beslist om de fabriek in koekeloekoe op te waarderen en nog winstgevender te maken.

    Comment


    • Ford wil wel succes maken van Roemeense fabriek met Belg aan het hoofd

      maandag 29 oktober 2012 om 17u24
      Nauwelijks enkele dagen nadat Ford in Genk de hele fabriek sluit, kondigt de autobouwer aan dat hij een succes wil maken van zijn fabriek in Roemenië.

      Ford Craiova © Reuters


      De Amerikaanse autobouwer Ford heeft zich geëngageerd om van de Roemeense vestiging in Craiova, in het zuiden van het land, een "succes" te maken. Dat engagement komt er slechts enkele dagen nadat de sluiting van de fabrieken in Genk en in het Britse Southampton en Dagenham werd aangekondigd, waarbij duizenden jobs verloren gaan.

      Succes op lange termijn

      "We zijn beslist om van Craiova een succes op lange termijn te maken", verklaarde Wolfgang Schneider, een van de vicevoorzitters van Ford Europe aan het Franse persagentschap AFP. Schneider bracht een bezoek aan de fabriek samen met de Roemeense premier Victor Ponta.

      "Onze strategie was om naar Roemenië het meest gesofisticeerde voertuig en de meest performante motor te halen, en die strategie heeft zijn vruchten afgeworpen", zo verklaarde hij.

      Investering van 800 miljoen euro

      Schneider preciseerde dat de groep sinds 2008 meer dan 800 miljoen euro investeerde in de vestiging in Roemenië. Het jaar ervoor kocht Ford de fabriek op van het Zuid-Koreaanse Daewoo.

      In Craiova werken 4.000 mensen. Aan het hoofd van de fabriek staat een Belg: Jan Gijsen. In de Roemeense fabriek wordt het model B-MAX geproduceerd, aan een tempo van 500 voertuigen per dag. Dat kan nog oplopen in de komende maanden. Al hangt dat af van de markt "die wat gedeprimeerd is momenteel", betreurde Schneider. (Belga/EE)




      Comment


      • Aangezien de Oost-Europese en Russische markten steeds belangrijker en groter worden is het economisch gezien ook logischer om die plant uit te breiden dan een West-Europese.
        Wel grappig... gisteren was er bij toeleverancier SML een vergadering met alle toeleveranciers voor Ford Genk om de tactieken te bespreken om van Ford uit zo veel mogelijk geld te kunnen krijgen om ook bij die bedrijven mooie ontslagpremies enzo te kunnen regelen.
        Helaas zien de arbeiders dat niet zitten en blokkeerden de poorten zodat de vergadering niet is kunnen doorgaan.
        Arbeiders verhinderen andere mensen, die binnenkort evenzeer hun job verliezen, te vergaderen in het voordeel van die arbeiders....
        KLIK |&| KLAK

        Comment


        • daar zit allang het probleem. ford ziet veel teveel problemen. ook met die toeleveranciers die altijd acties ondernemen.
          ford heeft een beslissing genomen door terug te kijken op de voorbije jaren en die vinden...
          dat het in roemenie veel beter kan gaan.

          daar zit ge nu met al u dreig en staakacties. en t zal niet de eerste firma zijn die het zo afbolt.

          zolang mensen niet gaan afleren boven hun stand te leven, en dan altijd maar meer eisen bij de baas, zullen veel bazen het opgeven of afbollen naar een goedkoper land waar de arbeider met minder tevreden zijn.

          voor die leningen van hierboven. ik heb de notaris kosten ook volledig moeten lenen. had groot beschrijf en dit kon ik niet voorschieten.
          heb wel een 5tal jaar gewoond zonder kabelTV, zonder telefoon, zonder flatscreen, zonder superfancy smartphone (nen ouden 3310 ja)...
          ik ga nu niet zeggen da ik het breed heb, t is zeker niet gemakkelijk, maar een huis kopen op u alleen zonder hulp van thuis. het is NOG NET te doen. en ik heb nooit droog brood moeten eten. das de enige 'luxe' die ik weiger op te geven.

          en dan voor die ford mensen. daar zijn er ook ne hoop die klagen dat ze hun lening 'ineens' nietmeer kunnen terugbetalen nu dat beide partners zonder geld vallen. de ford fabriek zit al JAREN in het nieuws met werkverlies en sluiting. wie haalt het dan in zijn koppeke om dan nog zwaar te gaan lenen???
          en diegene die al 10jaar hun 'duur' huis afbetalen. wat 10jaar terug een dure lening was, is nu 2keer niks om af te betalen.
          toen ik mijn huis 5jaar geleden kocht, bedraagde de lening bijna 47% van mijn loon (heb gefoefeld om de lening te kunnen krijgen, dankzij een baas die mijn verloning iets rooskleuriger liet blijken voor de bank). ondertussen (na 5jaar dus) bedraagd diezelfde lening slechts 30-33% meer van mijn loon. laat die indexaanpassingen maar komen. das elke keer profijt van mijn lening (want die blijft gelijk en t loon stijgt).

          t leven is hard, en ik zou veel anders doen moest ik herbeginnen. smijt u der gewoon tegen, waar een wil is, is een weg. ik heb ook bij jobs gewerkt waar ze maanden achterblijven met vergoedingen terugbetalen (parkeerticketen, telefoonkosten ...).
          ik ben zo ne gek die de dikke verloning in de burgerij (0 werkzekerheid) heeft geruild voor een onnozel militair loontje (met de nodige werkzekerheid). ik hoor het iedereen nog altijd zeggen. ge kunt in de burgerij het dubbele verdienen. mja, voor hoelang...
          Last edited by ; 31/10/2012, 21:01.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
            Plots moet, volgens de politiekers, Europa in de bres gaan springen. Ik denk dat Europa liever een fabriek ziet dicht gaan in België en een serieuze investering in Spanje dan omgekeerd. Uit die hoek hulp verwachten lijkt me bijzonder dwaas.
            Wat natuurlijk niet wegneemt dat beloftes verbreken zonder gevolgen mag zijn. Wie niet zeker is beloftes te kunnen nakomen kan ze beter niet maken...
            Er bestaat een speciaal Europees fonds voor dit soort van socio-economische setbacks (massale werkloosheid en faillisement door globalisering). Elke Belg draagt via de belastingen bij aan dit fonds. Het is niet meer dan logisch dat Di Rupo bij Europa gaat aankloppen voor die steun, want wij betalen er mee voor.
            Last edited by ; 01/11/2012, 11:36.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Of leren sparen en zorgen dat je de eerste 100K zo op tafel kan leggen, en de rest bij gaat lenen, als je als koppel wat jaren hebt kunnen sparen zou dit moeten lukken.
              Verder shoppen in de prijsklasse tot 300K en niet vanaf 300K zoals velen vinden dat "toch een minimum is"
              Oei, zeer punt in België. De Belg die zichzelf een strop rond de nek hangt omdat hij met alle geweld iets wilt kopen in plaats van te huren. Want dát geeft zekerheid, nietwaar? En de overheid die dat aanmoedigt met een belastingsaftrek. We hebben zelf 7 jaar geleden iets gekocht dat we nog zouden kunnen afbetalen als een van ons twee werkloos zou zijn. Veel mensen bekijken ons nog steeds alsof we zot zijn - jullie wonen wel klein hè, zo voor twee universitairen met een goed betaalde job? - maar ik wil de koppels niet te eten geven die uit elkaar gaan, hun huis moeten verkopen en daar niets aan overhouden omdat de bank met alles gaat lopen. Of waar een van de twee om welke reden dan ook niet meer aan werk geraakt, het hoofd niet boven water kan houden en dus het huis moet verkopen. En daar, alweer, niets aan overhoudt. En dat allemaal omdat iedereen de bank gelooft als ze u zeggen dat je best niet meer dan een derde van uw gezamelijk loon spendeert aan de afbetaling. En dan te weten dat er veel mensen zijn die daar zwaar overgaan, terwijl pakweg een kwart van 't gezamelijk loon al gevaarlijk genoeg is. Op vlak van vastgoed leeft de Belg over 't algemeen gewoon boven zijn stand. Maar ja, 't moet allemaal open bebouwing zijn, met minstens een garage, in een goede buurt, met een zekere status, niet in 't stad maar liefst ook niet te ver van alles vandaan. Huren? Dat is voor mensen zonder geld, mijnheer. Of voor zotten die hun geld over de balk willen gooien. Ik kan het initiatief van de Vlaamse Bouwmeester (ondanks zijn gigantische ego) voor het stimuleren van compact wonen dan ook alleen maar toejuichen. Als hij nu ook een initiatief onplooit voor de promotie van low-budget wonen, wil ik zijn ego al helemaal vergoelijken.
              Last edited by ; 01/11/2012, 11:37.

              Comment


              • toen wij in 1999 kochten, konden we met ons brutojaarloon ons 'klein' huis betalen

                das nu afbetaald, en ik woon nog supergraag in mijn klein kot

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Oei, zeer punt in België. De Belg die zichzelf een strop rond de nek hangt omdat hij met alle geweld iets wilt kopen in plaats van te huren. Want dát geeft zekerheid, nietwaar? En de overheid die dat aanmoedigt met een belastingsaftrek. We hebben zelf 7 jaar geleden iets gekocht dat we nog zouden kunnen afbetalen als een van ons twee werkloos zou zijn. Veel mensen bekijken ons nog steeds alsof we zot zijn - jullie wonen wel klein hè, zo voor twee universitairen met een goed betaalde job? - maar ik wil de koppels niet te eten geven die uit elkaar gaan, hun huis moeten verkopen en daar niets aan overhouden omdat de bank met alles gaat lopen. Of waar een van de twee om welke reden dan ook niet meer aan werk geraakt, het hoofd niet boven water kan houden en dus het huis moet verkopen. En daar, alweer, niets aan overhoudt. En dat allemaal omdat iedereen de bank gelooft als ze u zeggen dat je best niet meer dan een derde van uw gezamelijk loon spendeert aan de afbetaling. En dan te weten dat er veel mensen zijn die daar zwaar overgaan, terwijl pakweg een kwart van 't gezamelijk loon al gevaarlijk genoeg is. Op vlak van vastgoed leeft de Belg over 't algemeen gewoon boven zijn stand. Maar ja, 't moet allemaal open bebouwing zijn, met minstens een garage, in een goede buurt, met een zekere status, niet in 't stad maar liefst ook niet te ver van alles vandaan. Huren? Dat is voor mensen zonder geld, mijnheer. Of voor zotten die hun geld over de balk willen gooien. Ik kan het initiatief van de Vlaamse Bouwmeester (ondanks zijn gigantische ego) voor het stimuleren van compact wonen dan ook alleen maar toejuichen. Als hij nu ook een initiatief onplooit voor de promotie van low-budget wonen, wil ik zijn ego al helemaal vergoelijken.
                  So true.

                  De Belg heeft zochzelf inderdaad de strop omgelegd.

                  Ook qua werkgelegenheid. En het is niet de kost die de doorslag geeft, wel al de ambras met de vakbonden en co. Je bent niet meer baas in eigen fabriek. Aulnay is in hetzelfde bedje ziek in Frankrijk.

                  Dat Ford de fabriek in Genk dicht doet wegens "overcapaciteit" en er dan eentje groter maakt op een steenworp van Belgie (op wereldschaal), bewijst nog maar eens dat ze een drogreden aangeven. Wanneer gaat er een bedrijf eens gewoon een koe een koe noemen wanneer ze hier vertrekken en gewoon zeggen dat het de rotmentaliteit is die hen laat besluiten op een ander te gaan?
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                    Oei, zeer punt in België. De Belg die zichzelf een strop rond de nek hangt omdat hij met alle geweld iets wilt kopen in plaats van te huren. Want dát geeft zekerheid, nietwaar? En de overheid die dat aanmoedigt met een belastingsaftrek. We hebben zelf 7 jaar geleden iets gekocht dat we nog zouden kunnen afbetalen als een van ons twee werkloos zou zijn. Veel mensen bekijken ons nog steeds alsof we zot zijn - jullie wonen wel klein hè, zo voor twee universitairen met een goed betaalde job? - maar ik wil de koppels niet te eten geven die uit elkaar gaan, hun huis moeten verkopen en daar niets aan overhouden omdat de bank met alles gaat lopen. Of waar een van de twee om welke reden dan ook niet meer aan werk geraakt, het hoofd niet boven water kan houden en dus het huis moet verkopen. En daar, alweer, niets aan overhoudt. En dat allemaal omdat iedereen de bank gelooft als ze u zeggen dat je best niet meer dan een derde van uw gezamelijk loon spendeert aan de afbetaling. En dan te weten dat er veel mensen zijn die daar zwaar overgaan, terwijl pakweg een kwart van 't gezamelijk loon al gevaarlijk genoeg is. Op vlak van vastgoed leeft de Belg over 't algemeen gewoon boven zijn stand. Maar ja, 't moet allemaal open bebouwing zijn, met minstens een garage, in een goede buurt, met een zekere status, niet in 't stad maar liefst ook niet te ver van alles vandaan. Huren? Dat is voor mensen zonder geld, mijnheer. Of voor zotten die hun geld over de balk willen gooien. Ik kan het initiatief van de Vlaamse Bouwmeester (ondanks zijn gigantische ego) voor het stimuleren van compact wonen dan ook alleen maar toejuichen. Als hij nu ook een initiatief onplooit voor de promotie van low-budget wonen, wil ik zijn ego al helemaal vergoelijken.
                    Knal erop. Als ik soms zie welke huizen sommigen kopen/bouwen met 2 gemiddelde lonen... Wat is er mis met een rijhuis?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                      Knal erop. Als ik soms zie welke huizen sommigen kopen/bouwen met 2 gemiddelde lonen... Wat is er mis met een rijhuis?
                      Wat er mis is met een rijhuis is hetzelfde als wat er mis is met een dacia.
                      Last edited by ; 01/11/2012, 21:17.

                      Comment


                      • Topman Ford Europa maakt promotie

                        ewerkt door: Ellen Provoost
                        1/11/12 - 21u17 Bron: belga.be Stephen Odell. © belga.


                        Lees meer op :

                        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                        Comment


                        • Dat is toch de typische beloning voor iemand die zo'n boodschap heeft afgegeven. En iemand is veel gezegd, iets zou beter passen bij de robot die de mededeling gedaan heeft.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                            Dat Ford de fabriek in Genk dicht doet wegens "overcapaciteit" en er dan eentje groter maakt op een steenworp van Belgie (op wereldschaal), bewijst nog maar eens dat ze een drogreden aangeven. Wanneer gaat er een bedrijf eens gewoon een koe een koe noemen wanneer ze hier vertrekken en gewoon zeggen dat het de rotmentaliteit is die hen laat besluiten op een ander te gaan?

                            Ik zou jou samen met veel van de Ford Genk werknemers eens willen zien mochten jullie elders pakken meer geld kunnen verdienen door simpelweg hetzelfde te doen. Velen zouden zonder na te denken ja zeggen. Nu roepen ze allemaal hoe schandalig het wel niet is dat Ford zo hebzuchtig is maar dat is gewoon hoe de economie werkt. Ik geef ze alvast geen ongelijk, hoe jammer het ook is voor al die mensen.

                            Het is trouwens ook de schuld van Europa want hadden die erin geslaagd om naast een economische unie ook in gans Europa een fiscaal beleid te voeren dan zou het voor multinationals niet baten om hun productie van de ene kant van Europa naar de andere kant te verhuizen. Door die interne concurrentie tussen de landen in Europa zullen wij er altijd als verliezer uitkomen want ons systeem en de mensen die aan de macht zijn laten het gewoon niet toe dat we ons aanpassen aan de harde economische realiteit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Ik zou jou samen met veel van de Ford Genk werknemers eens willen zien mochten jullie elders pakken meer geld kunnen verdienen door simpelweg hetzelfde te doen. Velen zouden zonder na te denken ja zeggen. Nu roepen ze allemaal hoe schandalig het wel niet is dat Ford zo hebzuchtig is maar dat is gewoon hoe de economie werkt. Ik geef ze alvast geen ongelijk, hoe jammer het ook is voor al die mensen.

                              Het is trouwens ook de schuld van Europa want hadden die erin geslaagd om naast een economische unie ook in gans Europa een fiscaal beleid te voeren dan zou het voor multinationals niet baten om hun productie van de ene kant van Europa naar de andere kant te verhuizen. Door die interne concurrentie tussen de landen in Europa zullen wij er altijd als verliezer uitkomen want ons systeem en de mensen die aan de macht zijn laten het gewoon niet toe dat we ons aanpassen aan de harde economische realiteit.
                              Mijn job bestaat er vaak in van de top van multinationals bij te staan bij wat we "Network Optimisation" noemen. En kosten spelen zeker een rol maar zijn niet steeds overwegend. Op dit ogenblik wordt de kost en "overcapaciteit" iets teveel als gemakkelijke uitleg gebruikt. Het gevolg daarvan is dat noch de regering noch de gewone burger de juiste lessen trekt.
                              Gewoon maatregelen om een bepaald bedrijf of bepaalde sector te steunen en de loonkost voor hen te verlagen tegenover de andere landen, gaat niet helpen. Er moet gewerkt worden aan de flexibiliteit van het ganse systeem en de ganse arbeidsregelgeving moet flink vereenvoudigd worden. Het risico is inderdaad dat het ontslaan makkelijker zal maken, maar ook aanwerven moet vergemakkelijken. Nu vallen die ontslagen toch, zei het met enige vertraging, maar zitten we nadien met een structurele werkloosheid.

                              Als je de ganse kosten-baten analyse van veel van deze relocalisaties bekijkt, dan is het sop op papier niet altijd de kool waard. Er is nl niet enkel de kleine uitsparing qua lonen, maar daar tegenover staat de kost van het sluiten, de verhuis, de nieuwe investering elders, het feit dat je voor een hele tijd onderdelen moet invoeren (tot je bevoorraders ook verhuisd zijn), een zeker verlies aan marktaandeel, etc.
                              Dergelijke beslissing neem je enkel indien je denkt dat er op lange termijn een grotere wortel aan vastzit. En dan kom je met vragen als bvb "Hoe gemakkelijk kunnen we met deze fabriek inspelen op pieken in vraag ?". Antwoord: In Belgie (maar ook in Frankrijk, Duitsland, etc), helemaal niet.

                              Maak de ganse belastingswetgeving een stuk simpeler, gooi al die gekke aftrekposten eruit, idem voor al dat gegoochel met nep-bvba's, VAA-regeling, interest aftrek, etcetc en je krijgt een systeem dat veel simpeler en duidelijker is voor de burger en de staat en de belastingen kunnen omlaag en de inkomsten zullen eenvoudiger te beheren zijn met minder volk. Stel daarna paal en perk aan de macht van de vakbonden en het zal hier al een stuk vlotter lopen.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Mijn job bestaat er vaak in van de top van multinationals bij te staan bij wat we "Network Optimisation" noemen. En kosten spelen zeker een rol maar zijn niet steeds overwegend. Op dit ogenblik wordt de kost en "overcapaciteit" iets teveel als gemakkelijke uitleg gebruikt. Het gevolg daarvan is dat noch de regering noch de gewone burger de juiste lessen trekt.
                                Gewoon maatregelen om een bepaald bedrijf of bepaalde sector te steunen en de loonkost voor hen te verlagen tegenover de andere landen, gaat niet helpen. Er moet gewerkt worden aan de flexibiliteit van het ganse systeem en de ganse arbeidsregelgeving moet flink vereenvoudigd worden. Het risico is inderdaad dat het ontslaan makkelijker zal maken, maar ook aanwerven moet vergemakkelijken. Nu vallen die ontslagen toch, zei het met enige vertraging, maar zitten we nadien met een structurele werkloosheid.

                                Als je de ganse kosten-baten analyse van veel van deze relocalisaties bekijkt, dan is het sop op papier niet altijd de kool waard. Er is nl niet enkel de kleine uitsparing qua lonen, maar daar tegenover staat de kost van het sluiten, de verhuis, de nieuwe investering elders, het feit dat je voor een hele tijd onderdelen moet invoeren (tot je bevoorraders ook verhuisd zijn), een zeker verlies aan marktaandeel, etc.
                                Dergelijke beslissing neem je enkel indien je denkt dat er op lange termijn een grotere wortel aan vastzit. En dan kom je met vragen als bvb "Hoe gemakkelijk kunnen we met deze fabriek inspelen op pieken in vraag ?". Antwoord: In Belgie (maar ook in Frankrijk, Duitsland, etc), helemaal niet.

                                Maak de ganse belastingswetgeving een stuk simpeler, gooi al die gekke aftrekposten eruit, idem voor al dat gegoochel met nep-bvba's, VAA-regeling, interest aftrek, etcetc en je krijgt een systeem dat veel simpeler en duidelijker is voor de burger en de staat en de belastingen kunnen omlaag en de inkomsten zullen eenvoudiger te beheren zijn met minder volk. Stel daarna paal en perk aan de macht van de vakbonden en het zal hier al een stuk vlotter lopen.

                                Je bent precies een politicus: veel praten zonder echt veel te zeggen. Je vergeet dat de fabriek in Spanje er al langer dan vandaag stond. En wat je zegt over inspelen in pieken in de vraag, ze kampen met een overproductie dus dat heeft er ook totaal niks mee te maken.

                                Proficiat met je mooie job maar ik denk dat je voor zo'n job vooral goed moet kunnen uitleggen op de manier waarop een politicus het uitlegt. Afgaande op de beslissingen die multinationals nemen en de manier waarop ze werken denk ik dat ik er niet ver naast zit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Je bent precies een politicus: veel praten zonder echt veel te zeggen. Je vergeet dat de fabriek in Spanje er al langer dan vandaag stond. En wat je zegt over inspelen in pieken in de vraag, ze kampen met een overproductie dus dat heeft er ook totaal niks mee te maken.

                                  Proficiat met je mooie job maar ik denk dat je voor zo'n job vooral goed moet kunnen uitleggen op de manier waarop een politicus het uitlegt. Afgaande op de beslissingen die multinationals nemen en de manier waarop ze werken denk ik dat ik er niet ver naast zit.


                                  Tja, als je een paar keer in de verkeerde stoel hebt gezeten, dan begin je je iets voorzichtiger uit te drukken.

                                  Ik dacht nochtans dat mijn punt duidelijk is: enkel de kost gaan als reden naar voor brengen, is een erg grote vereenvoudiging die voorbijgaat aan heel wat knelpunten die moeten opgelost worden.

                                  Als je echter dingen voorstelt als de vakbonden aan banden leggen en het overcomplexe systeem van fiscale lasten (én voordelen!) eruit te gooien, en dan raak je duidelijk aan "de verworvenheden" en krijgt ge hier gans Vlaanderen op uw kap. ... Misschien ook de reden waarom gans Vlaanderen nu naar beneden aan het bollen is.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • "Promotie van Odell is klap in het gezicht van werknemers"


                                    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.



                                    "Promotie op een kerkhof van ontslagen. Dit kan niet"

                                    Last edited by ; 02/11/2012, 22:26.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      So true.

                                      De Belg heeft zochzelf inderdaad de strop omgelegd.

                                      Ook qua werkgelegenheid. En het is niet de kost die de doorslag geeft, wel al de ambras met de vakbonden en co. Je bent niet meer baas in eigen fabriek. Aulnay is in hetzelfde bedje ziek in Frankrijk.

                                      Dat Ford de fabriek in Genk dicht doet wegens "overcapaciteit" en er dan eentje groter maakt op een steenworp van Belgie (op wereldschaal), bewijst nog maar eens dat ze een drogreden aangeven. Wanneer gaat er een bedrijf eens gewoon een koe een koe noemen wanneer ze hier vertrekken en gewoon zeggen dat het de rotmentaliteit is die hen laat besluiten op een ander te gaan?
                                      Waarschijnlijk waar voor een bedrijf zoals Ford, waarbij de loonkost niet zwaar doorweegt in de prijs van het product. Maar als we inderdaad willen verder evolueren naar een diensteneconomie, dan wegen die loonkasten toch al een stuk zwaarder door. En dan kom je bij aberraties uit zoals groepsverzekeringen, tankkaarten, bedrijfswagens en what have you. Dus de vereenvoudiging die je voorstaat is zeker nodig. In Nederland zou de invoering van een vlaktax bijvoorbeeld 10% belasting besparen, zonder dat de inkomsten van de overheid dalen, simpelweg omdat er geen geld verdwijnt bij het "rondpompen". We hebben in België bvb 72 verschillende soorten verlof, en staan daarmee op eenzame hoogte (iets wat bij Karel Baeck, de vorige topman van het RVA, fameus op zijn systeem werkte). Je moet niet vragen hoeveel adminstratie dat met zich meebrengt. En dat is maar een van de vele voorbeelden. Er blijft zo gigantisch veel geld plakken in het systeem, door de nodeloos complexe structuur. En dát is het falen van Di Rupo, dat daar niet aan gewerkt wordt. Ik zie geen bezwaar in het verhogen van de BTW, er zijn tich landen in de EU met een hoger tarief. Maar dan moet het systeem vereenvoudigd worden. Ik wil iets in ruil - iets anders dan mijn belastingsgeld zien verhuizen richting steunfonds voor Dexia. Overigens is dat niet de fout van Di Rupo, hij heeft het systeem alleen maar geërfd. Maar het is wel de keuze van de regering om daar niets aan te proberen veranderen. Want face it, de brugpensioenleeftijd elk jaar een jaar optrekken, dat is niet meteen een moedige stap te noemen.
                                      Last edited by ; 02/11/2012, 22:57.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


                                        Tja, als je een paar keer in de verkeerde stoel hebt gezeten, dan begin je je iets voorzichtiger uit te drukken.

                                        Ik dacht nochtans dat mijn punt duidelijk is: enkel de kost gaan als reden naar voor brengen, is een erg grote vereenvoudiging die voorbijgaat aan heel wat knelpunten die moeten opgelost worden.

                                        Als je echter dingen voorstelt als de vakbonden aan banden leggen en het overcomplexe systeem van fiscale lasten (én voordelen!) eruit te gooien, en dan raak je duidelijk aan "de verworvenheden" en krijgt ge hier gans Vlaanderen op uw kap. ... Misschien ook de reden waarom gans Vlaanderen nu naar beneden aan het bollen is.
                                        Vakbonden aan banden leggen ? Met de Sossen in de regering ? En dan krijg je niet gans Vlaanderen over je heen maar wel Wallonië.

                                        Aan de fiscale lasten raken ? Met de blauwen in de regering ?

                                        Wishful thinking I'm afraid.
                                        Last edited by ; 02/11/2012, 23:08.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X