Peeters zal "proberen" om een deel van de al gestorte middelen terug te vorderen van Ford. Hoezo "proberen"? Werden er dan geen waterdichte afspraken op papier gezet? Blijkbaar niet dus en hoe komt dat? Is er soms een deel ergens blijven "plakken"?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenSoit, ge zult er als koppel 40 plussers maar werken, pff
Allebei op brugpensioen, verkassen naar Spanje (bijvoorbeeld, de buurt van Valencia...) en er als zelfstandige consultant je diensten aanbieden aan de plaatselijke Ford-fabriek!
j/k2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenDroomscenario!
Allebei op brugpensioen, verkassen naar Spanje (bijvoorbeeld, de buurt van Valencia...) en er als zelfstandige consultant je diensten aanbieden aan de plaatselijke Ford-fabriek!
j/k
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNiets aan toe te voegen.
Is door mij al verschillende keren beschreven, mensen willen steeds maar meer & meer om er steeds maar minder voor te moeten doen. Kan nooit goed blijven gaan. Ook al eens vermeld, mensen die maar 16.3 weken per jaar moeten werken in een bepaalde sector en dat is niet voor een armoede pree. Daar staan de vakbondsmensen ook als eerste "paraat" om NOG betere voorwaarden te bekomen. Weet je wel wat de mogelijkheden daar zijn als je maar zoveel weken moet werken? Tijd te over om nog een tweede loon bijéén te vergaren. Hoe mag je zelf invullen... Dat systeem gaat ook zeker naar de haaien en dan maar klagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKlopt wel, maar anderzijds vraag ik mij af hoe het gaat lopen als iedereen meer uren moet doen, minder vakantie krijgt en later op pensioen gaat. Meer werken is één ding, maar er moet dan ook meer werk zijn. Anders ga je de werkloosheidsgraad zien gaan ... Allemaal ten koste van 50-plussers en jongeren met geen of weinig ervaring. Kunnen we met z'n allen de werkloosheid financieren i.p.v. de pensioenen.
De economie zou gelijk moeten groeien met de wereldbevolking, maar die kan dat gewoon niet volhouden...
ER IS GEWOON NIET GENOEG WERK OM IEDEREEN BEZIG TE HOUDEN !!
(+ dat we als zotten vervuilen omdat we met te veel zijn).
Er zou nog eens ne keer een goeie pest-plaag moeten uitbreken die de helft van de bevolking wereldwijd uitroeit , en dan kunnen we er weer tegen voor 50 jaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKlopt wel, maar anderzijds vraag ik mij af hoe het gaat lopen als iedereen meer uren moet doen, minder vakantie krijgt en later op pensioen gaat. Meer werken is één ding, maar er moet dan ook meer werk zijn. Anders ga je de werkloosheidsgraad zien gaan ... Allemaal ten koste van 50-plussers en jongeren met geen of weinig ervaring. Kunnen we met z'n allen de werkloosheid financieren i.p.v. de pensioenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenEr zou nog eens ne keer een goeie pest-plaag moeten uitbreken die de helft van de bevolking wereldwijd uitroeit , en dan kunnen we er weer tegen voor 50 jaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenEn dan komen we weer tot de kern van het probleem: we zijn gewoon met teveel mensen op de aardbol en we leven veel te lang...
De economie zou gelijk moeten groeien met de wereldbevolking, maar die kan dat gewoon niet volhouden...
ER IS GEWOON NIET GENOEG WERK OM IEDEREEN BEZIG TE HOUDEN !!
(+ dat we als zotten vervuilen omdat we met te veel zijn).
Er zou nog eens ne keer een goeie pest-plaag moeten uitbreken die de helft van de bevolking wereldwijd uitroeit , en dan kunnen we er weer tegen voor 50 jaar...
Anderzijds, binnen dit en 2 maand houdt de wereld op te bestaan (volgens de Maya's toch), dus laten we het nog even bont maken met z'n allen!
Comment
-
Het moet voor de mensen van Ford Genk een zware klap zijn maar dit is gewoon de richting waar de globale economie naartoe gaat. Je kan iedereen als schuldige aanwijzen maar op de lange termijn is er gewoonweg niks aan te doen. We hebben het zo lang zo goed gehad hier in ons landje maar op lange termijn ziet het er echt niet goed uit, de gouden tijden eijn voorbij.
Comment
-
Zolang men (vooral aanhangers van bepaalde godsdiensten) al begint te steigeren van zodra het woord "geboortebeperking" ook maar wordt uitgesproken, zal daar niets aan veranderen.
De natuur is gelukkig (of voor ons ras spijtig genoeg) zelfregulerend.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenPeeters zal "proberen" om een deel van de al gestorte middelen terug te vorderen van Ford. Hoezo "proberen"? Werden er dan geen waterdichte afspraken op papier gezet? Blijkbaar niet dus en hoe komt dat? Is er soms een deel ergens blijven "plakken"?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenEr word hier nogal veel gezwaaid met de verantwoordelijkheid van de vakbonden (door stakingen), maar kan iemand mij hier eens efkes 'verlichten' door eens te zeggen wanneer de laatste is geweest bij Ford Genk ? Want ik kan het mij eerlijk gezegd zelfs niet meer herinneren ?
Loonkost idem, mijne newsfeed op facebook staat vol met oproepen/aanklachten mbt de loonkosten in België. Die zijn hoog, maar nu in het specifieke geval van Ford Genk hoor ik keer op keer op het nieuws dat Duitsland (met twee vestigingen) duurder is dan België ?
Het is een combinatie van factoren maar als je alles bekijkt, in Duitsland wordt er zo goed als nooit gestaakt, én liggen de lonen toch lager dan hier.
Duitse arbeiders ijn ook flexibeler dan hier en hebben minder verlof.
In zuiderse landen staakt men al eens wat meer maar daar liggen de kosten dan ook echt substantieel lager.
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenEn dan komen we weer tot de kern van het probleem: we zijn gewoon met teveel mensen op de aardbol en we leven veel te lang...
...
Er zou nog eens ne keer een goeie pest-plaag moeten uitbreken die de helft van de bevolking wereldwijd uitroeit , en dan kunnen we er weer tegen voor 50 jaar...Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZolang men (vooral aanhangers van bepaalde godsdiensten) al begint te steigeren van zodra het woord "geboortebeperking" ook maar wordt uitgesproken, zal daar niets aan veranderen.
Overheden zou beter GEEN-kindergeld geven aan kinderloze koppels ipv kindergeld, helaas is dat nu typisch iets dat je niet op lokaal niveau kan regelen.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOh ja, op die manier moeten we meer werken, langer werkenOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
Helemaal akkoord.
Overheden zou beter GEEN-kindergeld geven aan kinderloze koppels ipv kindergeld, helaas is dat nu typisch iets dat je niet op lokaal niveau kan regelen.
Ik dacht zelfs dat ze in Brussel zo al iets gingen toepassen, als ik me niet vergis...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZolang men (vooral aanhangers van bepaalde godsdiensten) al begint te steigeren van zodra het woord "geboortebeperking" ook maar wordt uitgesproken, zal daar niets aan veranderen.
De natuur is gelukkig (of voor ons ras spijtig genoeg) zelfregulerend.
Nen inslag van ne komeet, dat zou het doen !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHelemaal akkoord.
Overheden zou beter GEEN-kindergeld geven aan kinderloze koppels ipv kindergeld, helaas is dat nu typisch iets dat je niet op lokaal niveau kan regelen.
De ene steunt de overheid precies liever dan de andere.
Wat je hierbij wel vergeet is dat de belastingdruk sowieso aan het stijgen is. Op meerdere vlakken. De BTW-percentages op brandstofproducten zijn er de laatste jaren bepaald niet op achteruit gegaan. Cliquet, iemand? En het feit dat de prijs van de brandstoffen zelf ook gestegen is, is voor de overheid ook een extra inkomst. En dan heb je natuurlijk ook nog de regelmatige verhoging van de belastingen op bv. tabaksproducten (kan mij persoonlijk minder schelen, maar daar gaat het hier niet om).
Het zou mij uiteraard niet kunnen schelen als hogere inkomens meer belast worden (rechtstreeks, dan wel onrechtstreeks), maar daar zullen de lobbyisten wel stokje voor steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenWe moeten niet meer of langer werken maar wel tevreden leren zijn met minder, daar ben ik van overtuigd.
Zo gemakkelijk is het allemaal niet. Uiteindelijk zal het er wel van komen (één of meerdere indexaanpassingen afschaffen is al genoeg), maar je moet dan toch een goed zicht hebben op waar dat geld naartoe gaat, vind ik. Als werknemers minder gaan verdienen, dan steun je bedrijfsleiders. Dat kan goed zijn om België aantrekkelijk te maken voor werkgevers, maar zorgt ook voor een grotere loonkloof. Enfin, voor Amerikaanse toestanden in feite (op den duur toch). Je kan ook de staat steunen, maar die moeten die inkomsten wel gebruiken voor de financiering van bv. de pensioenen en de werkloosheid (die sowieso gaat stijgen).
Nu, ik ben er wel van overtuigd dat de staat nog veel kan snoeien in kosten die niet ten koste gaan van de werkgelegenheid. Als je een beetje werkt hoe de staat omgaat met het financieren van zijn instellingen, snap je me wel.
Comment
-
Natuurlijk is alles duurder geworden, maar alle lonen zijn ook geïndexeerd, nog los van het feit dat iedereen om de zoveel jaar nog eens een opslag verwacht los van de index.
Wat dat kindergeld betreft, dat moeten ze van mij niet ineens afschaffen maar ik vind het wel wat ver gaan ze.
Dat jij kinderen wil is jouw goed recht en ten behoeve van het voortbestaan van de soort wil ik dat misschien zelfs nog een beetje subsidiëren.
Voor mijn gevoel volstaat de belastingvrije som per kind ten laste en is het kindergeld overbodig maar tot daar aan toe nog.
Kom bij mij echter niet klagen dat ge ne groteren auto of een groter huis nodig hebt omdat ge te veel klein mannen hebt om in ne Corsa te stoppen, dat is volledig je eigen keuze geweest.
Ik bedoel dat niet persoonlijk he Beta maar iemands kinderen zijn vooral die persoon zijn eigen verantwoordelijkheid, niet die van de maatschappij.
Ik vind bijvoorbeeld ook dat KI niet terugbetaald moet worden door het ziekenfonds.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat lijkt mij nogal simplistisch. Minder verdienen is minder consumptie. Minder consumptie zorgt voor een minder goed draaiende economie.
Zo gemakkelijk is het allemaal niet. Uiteindelijk zal het er wel van komen (één of meerdere indexaanpassingen afschaffen is al genoeg), maar je moet dan toch een goed zicht hebben op waar dat geld naartoe gaat, vind ik. Als werknemers minder gaan verdienen, dan steun je bedrijfsleiders. Dat kan goed zijn om België aantrekkelijk te maken voor werkgevers, maar zorgt ook voor een grotere loonkloof. Enfin, voor Amerikaanse toestanden in feite (op den duur toch). Je kan ook de staat steunen, maar die moeten die inkomsten wel gebruiken voor de financiering van bv. de pensioenen en de werkloosheid (die sowieso gaat stijgen).
Jij vindt dat wij ECHT meer verdienen?
En volgens jou volstaat het om in de overheidsuitgaven te snoeien? Dan kan ik net hetzelfde zeggen.
Al het geld dat de overheid teveel uitgeeft komt ook in iemands zakken terecht, daar worden ook mensen mee betaald die ook consumeren.
Een economie en bij uitbreiding een maatschappij die gebaseerd is op economische groei (wat de onze, de hele westerse bij uitstek is) is gedoemd om op een bepaald moment de grens van die groei tegen te komen en tot een implosie te komen.
Zeker als anderen ook de weg vinden naar de grondstoffen en uit te buiten werkkrachten waar wij al een paar eeuwen op teren.
Onze rijkdom bestaat bij de gratie van de armoede in het zuiden.
Zonder armoede en burgeroorlog in Centraal-Afrika géén kobalt, goud en diamanten waar westerse bedrijven grote winstmarges op kunnen realiseren.
Zonder uitgebuite boeren in Zuid-Amerika géén koffie van Douwe Egberts en chocolade van Cote-d'Or waar wij alweer grote winsten op realiseren.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenNatuurlijk is alles duurder geworden, maar alle lonen zijn ook geïndexeerd, nog los van het feit dat iedereen om de zoveel jaar nog eens een opslag verwacht los van de index.
Wat dat kindergeld betreft, dat moeten ze van mij niet ineens afschaffen maar ik vind het wel wat ver gaan ze.
Dat jij kinderen wil is jouw goed recht en ten behoeve van het voortbestaan van de soort wil ik dat misschien zelfs nog een beetje subsidiëren.
Voor mijn gevoel volstaat de belastingvrije som per kind ten laste en is het kindergeld overbodig maar tot daar aan toe nog.
Kom bij mij echter niet klagen dat ge ne groteren auto of een groter huis nodig hebt omdat ge te veel klein mannen hebt om in ne Corsa te stoppen, dat is volledig je eigen keuze geweest.
Ik bedoel dat niet persoonlijk he Beta maar iemands kinderen zijn vooral die persoon zijn eigen verantwoordelijkheid, niet die van de maatschappij.
Ik vind bijvoorbeeld ook dat KI niet terugbetaald moet worden door het ziekenfonds.
Comment
Comment