Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
    Jongens , jongens toch, al die contra- vakbond berichten , wees blij dat ze er ook voor jullie ooit waren . Wie weet welke toestanden we dan nog hadden om te zwijgen over de levenskwaliteit hier in ons lekker Belgie !!!!
    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    Welke levenskwaliteit? Het land gaat naar de haaien tegen een tempo dat Griekse dimensies begint aan te nemen en jij bent nostalgisch bezig over vermeende (maar grotendeels onbewezen) vakbondsverdiensten uit de laatste decennia van de negentiende eeuw. Slaap rustig verder.
    Peba, you rule!!!

En zelfs al heeft de vakbond in de tijd van Daems wel degelijk zijn merites gehad, op geen enkele manier verantwoord dat de strijd en gevechten die ze nu voeren.
    Integendeel zelfs, ze staan veel te ver van hun roots en verdienen verdomme geld op de rug van werklozen.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      En iedereen die nu nog niet doorheeft dat we hier met werkweken van 35-38 uur, dikke prees en vaak 6 weken verlof of meer (plus 10 betaalde feestdagen) per jaar serieus verwend zijn en niet beseft dat we daarmee boven onze stand leven en dat dat niet kan blijven duren, tja...
      Meer dan 40u per week heeft geen nut, daar komt men in de US ook van terug (daar werkt men vaak 60u per week).
      Lees deze artikels bvb maar eens:

Ik heb ook al met verscheidene Amerikanen gewerkt die telkens verbaasd waren over hoeveel werk wij in 40u konden verzetten tov zij in 60. En dan moet ik bekennen dat ik naar mijn gevoel nog geeneens efficient bezig was, kan je nagaan hoeveel tijd ze daar in de US verspillen...

Over je opmerkingen ivm regeringen etc, daar geef ik je wel gelijk in.

Comment

Van mij moet niemand 40 uur of meer werken maar je moet dan ook geen pree verwachten van iemand die 50 uur presteert (in zijn eigen zaak of voor een baas).
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

De uitleg van Ford zelf: http://assets.rug.be/img_art/site/im...39280C9CF7.pdf (bron: gva.be)
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
            Wie ook de schuldigen zijn het is spijtig voor de werknemers. Maar de keerzijde is dat de werknemers van Ford Genk wel een gouden handdruk zullen krijgen. Wel bij het grote publiek gehoord zullen worden. Wel mogelijkheden van brugpensioen krijgen. Wel opgevangen worden. Vandaag zitten veel van die werknemers ouderdom +50 jaar in een mogelijke depressie maar binnen een jaar genieten die van hun dik betaald brugpensioen. Ik kan erover meespreken. Ik kreeg ook opeens mijn C4. Helaas in een kleine KMO waar niemand maar een woord over zei. Poort dicht en iedereen op straat zonder ook maar 1 euro opzegvergoeding of andere tegemoetkoming. En dan krijg je van de RVA nog te horen dat je te oud bent voor ander werk. Je bent afgeschreven en je kan alleen wachten tot je dood valt.
            Ook waar ... als je ziet dat er op een jaar tijd +10.000 KMO ermee zijn gestopt, neem dan nog slechts gemiddeld 5 werknemers per KMO, dat zijn er 50.000 die op straat komen, zonder de gouden handdruk zoals ze bij Ford gaan krijgen... Hoe 'sociaal' is dat dan...

Comment

Plots moet, volgens de politiekers, Europa in de bres gaan springen. Ik denk dat Europa liever een fabriek ziet dicht gaan in België en een serieuze investering in Spanje dan omgekeerd. Uit die hoek hulp verwachten lijkt me bijzonder dwaas.
              Wat natuurlijk niet wegneemt dat beloftes verbreken zonder gevolgen mag zijn. Wie niet zeker is beloftes te kunnen nakomen kan ze beter niet maken...
              KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                En nu kan de koehandel weer van start gaan over gouden handdrukken en brugpensioen op 48. Kwestie van de lasten te 'socializeren' over de hele bevolking
                Ge moet er niet aan twijfelen. Iedereen is voor langer werken, tot ze zelf in die situatie zitten en de kans krijgen om te gaan luilekkeren.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                  Wie ook de schuldigen zijn het is spijtig voor de werknemers. Maar de keerzijde is dat de werknemers van Ford Genk wel een gouden handdruk zullen krijgen. Wel bij het grote publiek gehoord zullen worden. Wel mogelijkheden van brugpensioen krijgen. Wel opgevangen worden.
                  Dat kan misschien zo zijn voor de 4300 werknemers van Ford.
                  Voor de meer dan 5000 werknemers van de toeleveringsbedrijven gaat dit niet het geval zijn, vrees ik.
                  KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                    Ge moet er niet aan twijfelen. Iedereen is voor langer werken, tot ze zelf in die situatie zitten en de kans krijgen om te gaan luilekkeren.

Ik zag ze daarjuist aan de poort staan op het nieuws.... zo bezorgd zien de meesten er niet uit...

Comment

en als reactie gaat een andere ford vestiging meestaken....

das er echt om vragen om die ook te sluiten. ge kunt nie blijven staken.
                      vele mensen in die bedrijven zijn ook niet akkoord om altijd te staken en hebben schrik dat door dat gestaak dan in de toekomstige nadelige beslissingen worden genomen.

de vakbond heeft lang geleden hun nut wel bewezen door de bazen van directeurs in te laten zien dat niet alles door de beugel kan.
                      nu staken ze voor de minste onenigheid.

zoals bij de nmbs, de ene wil 1 overkoepelend bedrijf, de andere ziet liever 2 kleine delen. krijgt ge u zin niet, we staken. wat trekt een treinbestuurder zich nu aan of er beslissingen genomen wordt in 1 partij, of in 2partijen. de werkmens wil gewoon werken en zijn loon krijgen.

en de stakers.... dat zijn tamzakken die niet willen werken en elke gelegenheid grijpen om dat niet te hoeven doen. als ze volgende week weer 2dagen staken, kost mij da weer 30€/dag om op het werk te geraken (dat zou dan al 90€ zijn op 2maand tijd, k peis dat het abbo al zoveel maar is)

jammer voor de mensen die in genk werken, maar de autoindustrie heeft afgedaan. wat in amerika gebeurt is, komt 10tallen jaren later bij ons ook voor (detroit, de autostad is ook half doodgebloed)

Comment

Als je niets anders kan dan aan auto's werken en je staat ineens met zoveel uit die sector op straat, dan mag je verdomd snel zijn en moet je geluk hebben om snel ander werk te hebben. Dus voor diegenen die nog niet op brugpensioen kunnen en die toch niet meer de jongsten zijn, ziet het er idd niet goed uit. Zo snel mogelijk ander werk zoeken, kàn de boodschap zijn, maar dan missen die mensen hun "gouden handdruk". Dat wordt leuk in 2014 ...
                        Last edited by McClane; 24/10/2012, 14:17. Reden: Ongepaste quote verwijderd
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

*Dubbeltje ...
                          Last edited by Beta; 24/10/2012, 14:16.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Als je niets anders kan dan aan auto's werken en je staat ineens met zoveel uit die sector op straat, dan mag je verdomd snel zijn en moet je geluk hebben om snel ander werk te hebben. Dus voor diegenen die nog niet op brugpensioen kunnen en die toch niet meer de jongsten zijn, ziet het er idd niet goed uit. Zo snel mogelijk ander werk zoeken, kàn de boodschap zijn, maar dan missen die mensen hun "gouden handdruk". Dat wordt leuk in 2014 ...
                            Als je effectief aan auto's kunt WERKEN (garagist, plaatslager, ...) is er geen probleem.
                            Als je de voorbije 20 jaar echter aan de afstandsbediening van ne robotarm hebt gestaan om achterramen te installeren, zit je in de shit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                              Als je effectief aan auto's kunt WERKEN (garagist, plaatslager, ...) is er geen probleem.
                              Als je de voorbije 20 jaar echter aan de afstandsbediening van ne robotarm hebt gestaan om achterramen te installeren, zit je in de shit...
                              Gaat het zo goed in de rest van de autoindustrie? Bij Ford alleen al zitten ze aan dik 4000 arbeiders.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

na wat ik exact 4-weken geleden http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4958627 al had voorspeld....zeer betreurenswaardig.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  na wat ik exact 4-weken geleden http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4958627 al had voorspeld....zeer betreurenswaardig.
                                  Ja .... nonkel Louis gaat hier wel sterk op z'n bek ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                    Ja .... nonkel Louis gaat hier wel sterk op z'n bek ...
                                    Inderdaad, ook net gelezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      En iedereen die nu nog niet doorheeft dat we hier met werkweken van 35-38 uur, dikke prees en vaak 6 weken verlof of meer (plus 10 betaalde feestdagen) per jaar serieus verwend zijn en niet beseft dat we daarmee boven onze stand leven en dat dat niet kan blijven duren, tja...
                                      In België moet er echt eens met de grove borstel door de overheid en de sociale zekerheid gegaan worden.
                                      Zolang we hier echter regeringen moeten blijven vormen met minstens 4 partijen en vaak 6 of 7 zal helaas het compromis blijven heersen.
                                      Niets aan toe te voegen.
                                      Is door mij al verschillende keren beschreven, mensen willen steeds maar meer & meer om er steeds maar minder voor te moeten doen. Kan nooit goed blijven gaan. Ook al eens vermeld, mensen die maar 16.3 weken per jaar moeten werken in een bepaalde sector en dat is niet voor een armoede pree. Daar staan de vakbondsmensen ook als eerste "paraat" om NOG betere voorwaarden te bekomen. Weet je wel wat de mogelijkheden daar zijn als je maar zoveel weken moet werken? Tijd te over om nog een tweede loon bijéén te vergaren. Hoe mag je zelf invullen... Dat systeem gaat ook zeker naar de haaien en dan maar klagen.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, ook net gelezen
                                        Erg eigenlijk, hoe naief mensen zijn (mezelf incluis) ... ik had nu wel gedacht dat ze in Genk toch ff safe zaten maar ja .... money is money voor zo'n grote bedrijven, jammer genoeg...

Comment

• Mja, naief ? De toewijzing van de productie was een belofte van de directie, en niet één of andere 'primeur' via een louche bron binnen het bedrijf, er waren blijkbaar ook al serieuze investeringen gedaan mbt aanpassing van de productielijnen etc. Dan gaat iedere normale mens der toch van uit dat het in orde is zeker ?

Er word hier nogal veel gezwaaid met de verantwoordelijkheid van de vakbonden (door stakingen), maar kan iemand mij hier eens efkes 'verlichten' door eens te zeggen wanneer de laatste is geweest bij Ford Genk ? Want ik kan het mij eerlijk gezegd zelfs niet meer herinneren ?

Loonkost idem, mijne newsfeed op facebook staat vol met oproepen/aanklachten mbt de loonkosten in België. Die zijn hoog, maar nu in het specifieke geval van Ford Genk hoor ik keer op keer op het nieuws dat Duitsland (met twee vestigingen) duurder is dan België ?

Het zal nu wel zo zijn dat ze in Genk juist de pech hebben drie modellen te hebben die de zwaarste klappen krijgen qua verkoop, maar dan nog vind ik het een eigenaardige redenering van Ford.

Soit, ge zult er als koppel 40 plussers maar werken, pff

Comment

Working...
                                          X