Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Die 9000 man die werken bij de toeleveranciers hebben pech van een achterlijk bestuur te hebben.

    u volledige productie laten afhangen van 1 bedrijf, hoe groot ook, is dom.
    die hebben niet te kiezen, die bedrijven

    maar voor die mensen is' t ook een bloedbad, maar hun baas is failliet, in tegenstelling tot vw, waar het draait om meer winst te maken

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
      Het probleem is dat onze grote jongens van de multinationals enkel maar korte termijnwinst zien voor de aandeelhouders en hun eigen aandelenoptieplannen.
      Hetgeen volkswagen nu doet, is geen kortetermijnwinst creëren, maar kijken op lange termijn!

      Waarom betalen we onze CEO's zoveel geld als die nog niet een inschatting kunnen (laten) uitvoeren van een overproductie. Waarom moeten de productietechnieken zo geperfectioneerd zijn om op't einde van het jaar met een parking van 100.000 onverkochte wagens te zitten?
      Dat, mijn vriend, ligt NIET aan de CEO's, maar wél aan de overheid en de vakbonden. Door de creatie van zo'n verschrikkelijk rigide markt voor arbeid als die in België, maak je dergelijke scenario's. Als het makkelijker was om mensen te ontslaan zou men niet tot zo'n massale rampen komen. Dan zouden de toeleveranciers betere inschattingen kunnen maken. Dan zouden alle stakingsfondsen geleidelijk kunnen gebruikt worden als herscholing. Als de A1 hier komt, heeft volkswagen met deze megaontslagen en dan weer aanwervingen een fordscenario uitgewerkt: het verbeteren van hun personeelsbestand.

      En Verhofstad, de hypocriet, kondigt zijn pleister op de wonde die hij verdorie zelf gemaakt heeft aan. Bravo!

      Zij hebben een mooi sociaal vangnet. De arbeiders van Vorst niet, ook al lijkt België een sprookje voor sommigen.
      België heeft het grootste sociaal vangnet in de wereld. Je kan hier héél je leven doppen en in het zwart bijwerken. Vind maar eens een ander land waar je dat kan doen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Die 9000 man die werken bij de toeleveranciers hebben pech van een achterlijk bestuur te hebben.

        u volledige productie laten afhangen van 1 bedrijf, hoe groot ook, is dom.
        Bijna even dom als uitspraken doen over hoe achterlijk het bestuur wel is?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
          Bijna even dom als uitspraken doen over hoe achterlijk het bestuur wel is?
          bijna.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
            België heeft het grootste sociaal vangnet in de wereld. Je kan hier héél je leven doppen en in het zwart bijwerken. Vind maar eens een ander land waar je dat kan doen.
            jij kunt dat niet meer
            er was een generatie die dat kon

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
              Bijna even dom als uitspraken doen over hoe achterlijk het bestuur wel is?
              Het eerste wat ze mij zeiden, zowel op TEW als bij Marketing: Laat nooit meer dan 80% van je omzet afhangen van 20% van de klanten.

              Dus 100% van je omzet laten afhangen van 1 klant is een inbreuk tegen de basisregel van de economie, en daardoor zeer dom

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Dus 100% van je omzet laten afhangen van 1 klant is een inbreuk tegen de basisregel van de economie, en daardoor zeer dom
                hoe moet dat bedrijf dat realiseren ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  jij kunt dat niet meer
                  er was een generatie die dat kon
                  En met het geld dat ze daar weggesmeten hebben, en met een flexibele arbeidsmarkt, kon deze overproductie op tijd aangepakt worden samen met heropleiding. Het gebrek aan langetermijnvisie zit niet bij vw ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Het eerste wat ze mij zeiden, zowel op TEW als bij Marketing: Laat nooit meer dan 80% van je omzet afhangen van 20% van de klanten.

                    Dus 100% van je omzet laten afhangen van 1 klant is een inbreuk tegen de basisregel van de economie, en daardoor zeer dom
                    Zoiets heb je altijd. Of het nu boekhandelaars zijn bij de KULAK, broodjeszaken of cafés in de KUL, of kopiëerzaken in Gent. Die hangen ook af van 1 klant. Dat is niet in sé dom. Het is dom om te zeggen dat wat jij beweert, nl "Laat nooit meer dan 80% van je omzet afhangen van 20% van de klanten." een altijd geldende economische wet is. Dat is nonsens. Dat kan werken, met openheid, overdracht van noodzakelijke info, een flexible arbeidsmarkt en een overheid die zich bezighoudt met wat ze kan doen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door vrtnieuws.net
                      "Directie Volkswagen viel uit de lucht"
                      ma 04/12/06 - Het gesprek tussen de vakbonden en de directie van Volkswagen in Vorst heeft geen concrete informatie opgeleverd. De vakbonden waren na afloop erg ontgoocheld over de eisen van de directie.

                      Volgens de directie moet de loonkost met twintig procent dalen en moet de arbeidsduur ook omhoog van 35 uur naar 38 uur per week.
                      Guy Verhofstadt
                      (foto Belga)

                      Alleen zo zou de fabriek in Vorst kans maken om de Audi A1 te mogen produceren na 2009. "Zonder die arbeidsduurstijging wordt de productie van de A1 moeilijk realiseerbaar", zegt personeelsdirecteur Jos Kayaerts.

                      "Het personeel moet ook net als in de rest van de Belgische auto-industrie 38 uur per week gaan werken."

                      De directie vroeg de vakbonden om de staking op te zeggen, maar dat zijn de vakbonden niet van plan. Op 12 december zitten directie en vakbonden opnieuw bij elkaar in een ondernemingsraad.

                      De vakbonden van Volkswagen hebben wel zwaar uitgehaald naar premier Guy Verhofstadt (VLD) na de ondernemingsraad.

                      "Verhofstadt zei afgelopen weekend dat we de Golf zouden kunnen produceren tot in de herfst van 2007, maar de directie viel hier volledig uit de lucht", zegt
                      vakbondsman Stefaan Van Bockstaele.

                      "De woorden van Verhofstadt worden hier in twijfel getrokken. De directeur zal zelf naar Duitsland gaan om te praten over de overgangsperiode 2007-2009", zegt Pascal Van Cauwenberge (ACV).
                      .....

                      Comment


                      • oei. de volle 38 uren per week?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                          oei. de volle 38 uren per week?
                          nee het is eerder,

                          "oei moeten ze werken"

                          Comment


                          • dat ook.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
                              En met het geld dat ze daar weggesmeten hebben, en met een flexibele arbeidsmarkt, kon deze overproductie op tijd aangepakt worden samen met heropleiding. Het gebrek aan langetermijnvisie zit niet bij vw ...
                              Ze smijten nog elke dag geld weg. Reken maar eens uit hoeveel er alleen maar naar de Walen gaat.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                              nee het is eerder,

                              "oei moeten ze werken"
                              Gevaarlijke uitspraak

                              Lang is het niet, maar het is ongetwijfeld zwaarder dan die 7 keer 50min op de schoolbanken.

                              Comment


                              • naar aanleiding van bovenstaande reactie's.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                  Lang is het niet, maar het is ongetwijfeld zwaarder dan die 7 keer 50min op de schoolbanken.



                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                    Dat doet eigenlijk niets terzake. Als de productiviteit hoger ligt in het bedrijf met een hogere loonkost maak je die kost goed.
                                    En in ons Belgenlandje kunnen we genieten van een goede technologische ontwikkeling. Iets waar een kapitaalsintensieve onderneming mee moet rekening houden.
                                    De loonkost (incl. RSZ en werkgeversbijdragen) in Tsjechië bedraagt slechts 20% van de onze. Dat maak je niet goed met 'productiviteit'. Bovendien halen de Oostblok-landen ons razendsnel in op het vlak van kwaliteit, efficiëntie, productiviteit en ja, ook technologische kennis... Loonkost is hét belangrijkste thema.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                      Ze smijten nog elke dag geld weg. Reken maar eens uit hoeveel er alleen maar naar de Walen gaat.

                                      Lang is het niet, maar het is ongetwijfeld zwaarder dan die 7 keer 50min op de schoolbanken.
                                      Naar aanleiding van twee recente bezoeken aan autofabrieken (Ford en Volvo) moet ik toch zeggen, en daar schrok ik zelf van, dat er van hoge werkdruk helemaal geen sprake is. Er zijn nogal veel dode momenten op de lijnen zodat men daar toch wel voor een tijdje aan de kant kan gaan zitten. Dat werd trouwens door diegenen die de rondleidingen gaven ruiterlijk toegegeven.
                                      Ik denk dat er heel wat zwaardere sectoren zijn (de bouw bijvoorbeeld).

                                      Maar ik heb liever een auto die door rustige mensen in mekaar gestoken is dan door hypernerveuze arbeiders onder zware werkdruk.
                                      Dus, liever zoals het nu is.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wilfried Bekijk Berichten
                                        De loonkost (incl. RSZ en werkgeversbijdragen) in Tsjechië bedraagt slechts 20% van de onze. Dat maak je niet goed met 'productiviteit'. Bovendien halen de Oostblok-landen ons razendsnel in op het vlak van kwaliteit, efficiëntie, productiviteit en ja, ook technologische kennis... Loonkost is hét belangrijkste thema.
                                        Maar niet in het geval van VW want men verhuist de productie naar Duitsland, waar de loonkost, als ze al lager ligt, niet veel lager ligt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat er heel wat zwaardere sectoren zijn (de bouw bijvoorbeeld).
                                          fysiek zeker, respect

                                          maar onderschat ploegendienst met nachtshiften niet asjeblieft

                                          Comment

                                          Working...
                                          X