Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
Die verklaring van gisteren dat vanaf 2009 de Audi A1 in Vorst zal worden geproduceerd en in de tussentijd misschien de A3, blijft op mijn maag liggen.
Het is natuurlijk wel héél toevallig dat dit gisteren werd gezegd.
Zou dat enkel geweest vanwege de betoging van vandaag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenDie verklaring van gisteren dat vanaf 2009 de Audi A1 in Vorst zal worden geproduceerd en in de tussentijd misschien de A3, blijft op mijn maag liggen.
Het is natuurlijk wel héél toevallig dat dit gisteren werd gezegd.
Zou dat enkel geweest vanwege de betoging van vandaag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenOf omdat gisteren het overleg tussen winterkorn en Verhofstad was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenVolgens Paul de Grauwe nochtans wel.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenKan je een link geven waar ie dat exact gezegd heeft ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIn de Humo van deze week.A Twist of the Wrist
Comment
-
Humo: Het staat in de sterren geschreven dat heel wat Vorst-werknemers de komende maanden met brugpensioen gestuurd zullen worden: dat vind u allicht geen goed idee?
De grauwe: Dat zou to-taal verkeer zin. Bij Ford Genk heeft men indertijd al mensen op hun 48ste op brugpensioen gestuurd: dat is toch pure waanzin?
Maar wat is het alternatief?
Die mensen zo snel mogelijk aan een nieuwe job helpen.
Helaas zijn onze politici doordrongen van defaitisme. Omdat ze niet eens geloven dat die mensen nog ander werk kúnnen vinden, sturen ze hen met brugpensioen. En omdát ze hen met brugpensioen sturen, vinden ze geen nieuwe job.
Vind u verhofstad nog een liberaal?
Verhofstad is vooral een machtsmens.
Op zich niets mis mee: hij is tenslotte premier.
Oké, maar je moet toch een beetje fatsoenlijk blijven? Het is logisch dat een toppoliticus veel ambitie tentoonspraidt, maar moet hij daarom al zijn principes overboord gooien?
Eigenlijk vindt u dat Verhofstadt nu moet zeggen...
(onderbreekt)...dat hij zeker geen mensen met brugpensioen zal sturen! Hij moet een positieve boodschap durven geven:We gaan jullie helpen, we scholen jullie om en dan kunnen jullie nog een job vinden. Hij moet zijn defaitisme laten varen en tonen dat die mensen nog een andere job kunnen vinden. Dat een 48-jarige nog een toekomst heeft! Alleen vrees ik ervoor dat hij dat niet meer durft zeggen. Er zal weer massaal voor brugpensioen gekozen worden. En dan kunnen we de actieve welvaartsstaat en het Generatiepact definitief begraven.
Comment
-
De Grauwe staat nu wel niet gekend voor zijn werkbare denkbeelden, het zoveelste voorbeeld van de grijze stoffige professor die vanuit zijn ivoren toren meningen spuit zonder ook maar 1 seconde van zijn leven zelf op de werkvloer te hebben gestaan.
Ze zouden De grauwe moeten buitensmijten an den unief, hij vindt ook geen werk meer hoor in de privé, heeft namelijk nog nooit echt gewerkt
On topic: Brugpensioen onder de 55 is volgens mij inderdaad crazy, voornamelijk omdat dit voor een gedeelte gefinancierd wordt vanuit den dop, met andere woorden op de kap van de burger die wel nog zo zot is om te werken. Jules Kabbas die had gelijk: "tzijn zotten die werken".
Comment
-
VW wil van Seat af
BRUSSEL - De nieuwe topman van Volkswagen,Martin Winterkorn, overweegt de verkoop van dochtermerk Seat. Winterkorn verliest zijn geduld met Seat, dat sinds de overname door Volkswagen in 1986 geen winst meer heeft gemaakt.
Insiders verwijzen ook naar de beslissing om de nieuwe Audi A1 in Vorst te bouwen. De Seat directie had gehoopt dat de productie werd toegewezen aan de vestiging in Martorell.
bron: Belga
Velen waren het oneens met me toen ik van mening was dat VW beter terug naar z'n core zou trekken. Seat is leuk voor de sportieve rijder die het meer voor de looks doet, maar of die zich daadwerkelijk aangetrokken voelen door Seat is maar de vraag. 't Feit dat ze geen winst maken is daar misschien een antwoord op.
Voor mijn part moet VW weer op de rails gezet worden met gewone, volksmodellen. 't Feit dat Skoda een succes is, is daar een duidelijk bewijs van. Folietjes als luxebakken zijn leuk als 't goed gaat. Niet nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenWaarom? We geven de bedrijven dan toch wat ze willen? Werken voor minder loon. De productiekost daalt, dus ze kunnen aan lagere prijzen verkopen, toch?
Of wacht, de bedoeling is gewoon dat wij minder gaan verdienen zodat zij meer winst kunnen maken. Dat lijkt ook logischer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk BerichtenDe Grauwe staat nu wel niet gekend voor zijn werkbare denkbeelden, het zoveelste voorbeeld van de grijze stoffige professor die vanuit zijn ivoren toren meningen spuit zonder ook maar 1 seconde van zijn leven zelf op de werkvloer te hebben gestaan.
Ze zouden De grauwe moeten buitensmijten an den unief, hij vindt ook geen werk meer hoor in de privé, heeft namelijk nog nooit echt gewerkt
On topic: Brugpensioen onder de 55 is volgens mij inderdaad crazy, voornamelijk omdat dit voor een gedeelte gefinancierd wordt vanuit den dop, met andere woorden op de kap van de burger die wel nog zo zot is om te werken. Jules Kabbas die had gelijk: "tzijn zotten die werken".
Vanaf 60 mensen de kans geven halftijds te gaan werken. Er zijn genoeg bedrijven die dat kunnen gebruiken. Iemand boven de 60 is heel duur maar heeft veel ervaring en kennis. Met halftijds werk maak je hem wat goedkoper doordat die andere helft kan ingevuld worden door een jonger iemand máár kan je toch nog beroepen op z'n ervaring en kennis.
Die 60-jarige zou dus voor de helft uitbetaald worden door 'de Zuidertoren' en de andere helft gaat 'ie nog zelf verdienen. 'Ie zit nog bij de actieve bevolking en zou dus bijgevolg nog meer consumeren. Vanaf 65 zou 'ie dan met 'voltijds pensioen' kunnen gaan...
't Zou hem al heel wat schelen in 't zilverfonds.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenWat is het percentage loonkost aan een wagen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenHier alleszins veel hoger dan in China.
Comment
-
Dat vroeg ik niet. Hoeveel?
Neem nu dat de loonkost, ik doe een gok, 4% is van de kostprijs van een auto.
In china werken ze aan een kwart van hier dan zou dat maar grofweg 1.5 % zijn.
En dan moet je de extra transport kosten nog gaan rekenen.
Ik wil maar zeggen dat het een hoop gelul is dat ze over de loonkost zeveren want uiteindelijk is dat maar een fractie van het geheel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenBRUSSEL - De nieuwe topman van Volkswagen,Martin Winterkorn, overweegt de verkoop van dochtermerk Seat. Winterkorn verliest zijn geduld met Seat, dat sinds de overname door Volkswagen in 1986 geen winst meer heeft gemaakt.Volkswagen ontkent zaterdag de mediaberichten over een mogelijke verkoop van de Spaanse dochter Seat.
Bron: belga
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenIk wil maar zeggen dat het een hoop gelul is dat ze over de loonkost zeveren want uiteindelijk is dat maar een fractie van het geheel.
Och ja, het zijn een stelletje verwende nichten bij VW Vorst, en dat weten ze in Wolfsburg maar al te goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rashidelboudra Bekijk BerichtenOch ja, het zijn een stelletje verwende nichten bij VW Vorst
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenStuur uw adres eens door, 'k zal het straks eens gaan afgeven aan die nichten.
Comment
Comment