Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die van elke dag om 6 uur uit mijn nest te komen om te gaan werken om te kunnen leven (en het sociale zekerheidssysteem in dat landje hier helpen draaiende te houden).
Ik heb er geen enkel probleem mee om minder te verdienen, maar als we bijvoorbeeld de helft van ons loon moeten afstaan, dan moeten ook de prijzen van alle producten en diensten met de helft dalen.
Logisch toch?
Inderdaad de logica zelf. Maar ik zie dit alles nog niet te gauw gebeuren hier in het welvarende europa.
Inderdaad de logica zelf. Maar ik zie dit alles nog niet te gauw gebeuren hier in het welvarende europa.
Waarom? We geven de bedrijven dan toch wat ze willen? Werken voor minder loon. De productiekost daalt, dus ze kunnen aan lagere prijzen verkopen, toch?
Of wacht, de bedoeling is gewoon dat wij minder gaan verdienen zodat zij meer winst kunnen maken. Dat lijkt ook logischer.
Waarom? We geven de bedrijven dan toch wat ze willen? Werken voor minder loon. De productiekost daalt, dus ze kunnen aan lagere prijzen verkopen, toch?
Of wacht, de bedoeling is gewoon dat wij minder gaan verdienen zodat zij meer winst kunnen maken. Dat lijkt ook logischer.
Dat laatste is het meest logische, althans in de ogen van al die grote bazen.
En daar staan wij als kleine man helaas machteloos tegen!
VW Vorst mag vanaf 2009 de nieuwe Audi A1 in exclusiviteit bouwen. In 2009 zijn daarvoor 3.000 mensen nodig.
Er zijn ook geruchten over de mogelijke productie van de Audi A3 in Vorst, in afwachting van de bouw van de A1 in 2009.
jep. Maar de A3 is een te dure Golf met quasi dezelfde montagelijn. Veel aanpassingen om er weer een A3 van de band te laten rollen zijn er niet.
Zou wel tof zijn moest (een deel van) de productie van de A3 naar hier komen voor het personeel in afwachting van een nieuw model...Misschien hebben die gesprekken dan toch nog hun nut
't Is anders een ideale manier om hun personeel te verjongen.
De Ford-manier als het ware. Eerst gooien ze 4000 half oude knarren buiten, dan zwijgen ze anderhalf jaar en daarna werven ze met veel tralala en show 2000 man opnieuw aan. Gevolg, massa's positieve reclame en een verjongde fabriek met waarschijnlijk nog een hoger rendement. Ideaal.
De Ford-manier als het ware. Eerst gooien ze 4000 half oude knarren buiten, dan zwijgen ze anderhalf jaar en daarna werven ze met veel tralala en show 2000 man opnieuw aan. Gevolg, massa's positieve reclame en een verjongde fabriek met waarschijnlijk nog een hoger rendement. Ideaal.
Ideaal voor wie?
Voor VW ja.
Voor de Belgische belastingbetaler?
I think not.
Het zou meer "fair" zijn als de arbeiders tussen 25 en 45 zouden buitensmijten, die kan je morgen ergens anders aan de slag hebben.
Nee, spijtig genoeg moet ik concluderen dat die arbeiders toch niet direct aan een andere "langdurige" job kunnen geraken, terwijl er genoeg werkwillenden tussen zitten. Misschien een tijdelijk jobke van x-aantal weken, maar verder geraken ze meestal niet.
Comment