Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Ze moeten niet aan de slag gaan he, ze moeten gewoon zorgen dat ze vanaf dat ze hun C4 in handen hebben aan de slag kunnen gaan.
    Dus ze moeten op zoek gaan naar een bedrijf dat hen zegt: "'t Is goed man, ik heb een plaatsje vrij en ik hou dat vrij tot de dag dat jij eventueel ooit je C4 krijgt".
    Yeah right.
    Ik denk dat jouw beeld van de arbeidsmarkt een vijftigtal jaar achterhaald is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Dus ze moeten op zoek gaan naar een bedrijf dat hen zegt: "'t Is goed man, ik heb een plaatsje vrij en ik hou dat vrij tot de dag dat jij eventueel ooit je C4 krijgt".
      Yeah right.
      Ik denk dat jouw beeld van de arbeidsmarkt een vijftigtal jaar achterhaald is.
      Als zowel vanhool als de NMBS al hebben aangekondigd gedupeerden van VW in dienst te gaan nemen...

Die zullen dan toch ook wel wachten tot die van VW hun officieel ontslag hebben ingediend he...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Als zowel vanhool als de NMBS al hebben aangekondigd gedupeerden van VW in dienst te gaan nemen...
        Afwachten wat er zal gebeuren, ik heb al vaker loze beloftes gehoord.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Die zullen dan toch ook wel wachten tot die van VW hun officieel ontslag hebben ingediend he...
        Er is een verschil tussen zijn ontslag indienen en zijn ontslag krijgen, hé.

Comment

Er is een verschil tussen zijn ontslag indienen en zijn ontslag krijgen, hé.
          Ja verkeerde uitdrukking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wilfried Bekijk Berichten
            Denk je nu echt dat er, buiten enkelingen, mensen zijn die daarom een Golf kopen?
            Toen ik hier mensen aanraadde een Japanner of Koreaan te kopen kreeg ik toch vaak heel wat commentaar in de zin van 'we moeten meer europees kopen/ we moeten meer aan onze eigen automobielindustrie denken.

Vandaar m'n vermoeden

Comment

• Een gerelateerd artikeltje over de Golf:

Het tanende succes van de VW Golf

20-NOV-06

De Volkswagenfabriek in Vorst dreigt het slachtoffer te worden van het tanende succes van de Golf, ooit het paradepaardje van VW. In vijf jaar tijd daalde de Europese verkoop van de Golf van 690.000 naar 548.000 wagens.

Volgens auto-analist Vic Heylen van Management Consultancy Leuven zag de Golf zijn marktaandeel in het segment van de compacte wagens zakken van ruim 14 procent naar 11 procent en is het merk daarmee zijn 'brand equity', zijn merkwaarde, kwijt.

De Golf profiteerde van alle VW-merken het meest van die duidelijke merkidentiteit. Ook de tijd dat een klant nog bereid was € 250 meer neer te tellen voor een Golf dan voor een andere wagen lijkt voorbij.

De concurrentie in het segment van duurdere wagens komt ook van hogerop : de BMW 100 of uit de eigen groep de Audi A3. Ook de Franse wagens Citroën C4 en Renault Mégane doen het goed, net als de Opel Astra en de Mercedes A-klasse.

En er is nog meer storm op komst: Toyota lanceert volgende maand zijn compacte model Auris, de opvolger van de kleine Corolla. De Corolla zag zijn verkoop in vijf jaar al stijgen met 130.000 stuks, wat bijna evenveel is als het verlies van de Golf.

bron:express.be

Comment

• de bmw 100?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  de BMW 100
                  Scoop van De Morgen
                  Nieuw model van BMW.

Comment

• Volgens regeringskringen heeft de Duitse VW-directie de lat voor VW Vorst bijzonder hoog gelegd. Wil het vanaf 2009 de productie van de Audi A1 binnenhalen, dan mogen de productiekosten niet hoger liggen dan in de VW-fabriek in het Oost-Duitse Mosel.
                    (...)
                    VW verhuisde naar Mosel omdat de loonkosten in het oosten van Duitsland gemiddeld 20 tot 25 procent lager liggen dan in het westen.
                    bron: belga

Dus als ze straks naar China verhuizen, moeten we hier allemaal gaan werken voor hetzelfde loon als de Chinezen?

Comment

bron: belga

Dus als ze straks naar China verhuizen, moeten we hier allemaal gaan werken voor hetzelfde loon als de Chinezen?
                      Tuurlijk dat, een beetje inleveren kan toch nooit kwaad he,het is beter dan gaan stempelen mijn gedacht.

Comment

• een chinees heeft 80 euro per maand

tot op heden kies ik dan toch voor het stempelen

hoe lang wij nog 800~1000 gaan krijgen om te nixen weet ik niet

Comment

Dat is het probleem niet. Zoals ik hierboven reeds zei, zonder dat die mannen hun C4 in hun handen hebben, kunnen die gewoon nergens anders beginnen.
                          Wat gaan ze doen? Ergens anders gaan werken en dat bedrijf geeft hen aan als voltijdse arbeidskracht, terwijl ze nog als voltijdse arbeidskracht staan ingeschreven bij VW? De fiscus zal nogal ogen trekken.
                          En nog leuker.
                          Nu andere job zoeken en aannemen en dan die gouden handdruk binnen enkele weken missen?

Sommige uitspraken getuigen hier toch van een serieus gebrek aan inzicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                            Tuurlijk dat, een beetje inleveren kan toch nooit kwaad he,het is beter dan gaan stempelen mijn gedacht.
                            Het maandloon van een Chinees fabrieksarbeider (afhankelijk van de sector) bedraagt tussen de 150 en 300 euro. Voor vrouwen daalt dit tot 50 à 100 euro.
                            Stop met zeveren.

Comment

Voor vrouwen daalt dit tot 50 à 100 euro.
                              Stop met zeveren.
                              ja sorry, mijn € 80 ging over vibratormaaksters

Comment

Het maandloon van een Chinees fabrieksarbeider (afhankelijk van de sector) bedraagt tussen de 150 en 300 euro. Voor vrouwen daalt dit tot 50 à 100 euro.
                                Stop met zeveren.
                                Jaja das genen vetten he, toch wa weinig naar onze normen.
                                Enfin, kga stoppen met zeveren

Comment

• Van 2500 eur netto naar 300 euro netto...of de aftrekbare industrie 80 eur...ze zullen 't graag horen in Vorst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                    Jaja das genen vetten he, toch wa weinig naar onze normen.
                                    Ik heb er geen enkel probleem mee om minder te verdienen, maar als we bijvoorbeeld de helft van ons loon moeten afstaan, dan moeten ook de prijzen van alle producten en diensten met de helft dalen.
                                    Logisch toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                      neenee in het gevaarlijke wegentopic getuig je van een groot gezond verstand, al vind xit van niet

Comment

Logisch toch?
                                        en welke uitgebreide studie gaat hieraan vooraf ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          neenee in het gevaarlijke wegentopic getuig je van een groot gezond verstand, al vind xit van niet
                                          Heb ik niet gezegd, ik wil enkel bewijzen zien. Iedereen kan grote waarheden komen verkondigen.

Comment

Working...
                                          X