Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• veel geld, gedoneert aan de doppers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
      ja, dat lijkt me ook normaal. ik spendeer in mijn eentje 70-80€ per maand aan eten. en ik ben niet bepaald een kleine eter.

dus maal 4 zou dat uitkomen op om en rond de 300 €. dus ik vraag me ook af hoe ze aan deze bedragen komen. dit effe terzijde.
      Dat is toch weinig hoor. Ik kan dat bijna niet geloven...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        En wat kost het als je met 2 rookt in een gezin?

veel te veel. mijn vader rookte 1 pak per dag. hij is al 4 jaar gestopt. we hebben uitgerekend dat we toendertijd 1200 € op 1 jaar hebben uitgespaard.

Comment

Dat is toch weinig hoor. Ik kan dat bijna niet geloven...

ik moet er wel bijzeggen dat de weekends niet meegerekend zijn, net zoals alex. 't is gewoon een kwestie van weten wat je koopt en waar je alles koopt. bovendien eet ik nu ook amper vlees. dus dat scheelt wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
            ik moet er wel bijzeggen dat de weekends niet meegerekend zijn, net zoals alex. 't is gewoon een kwestie van weten wat je koopt en waar je alles koopt. bovendien eet ik nu ook amper vlees. dus dat scheelt wel.
            Eens effe tellen dan. €80 per maand delen door 5, vermenigvuldigd met 7 komt op €102 per volledige week. Dat komt neer op €450 per maand als je met 4 zijt. Tel daar nog wat vlees bij...

Wacht maar eens af tot je een gezin hebt...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Eens effe tellen dan. €80 per maand delen door 5, vermenigvuldigd met 7 komt op €102 per volledige week. Dat komt neer op €450 per maand als je met 4 zijt. Tel daar nog wat vlees bij...

Wacht maar eens af tot je een gezin hebt...
              jups, ben ik me ook van bewust. ik denk dat mijn ouders maandelijks 600 € kwijt zijn met eten alleen. ( in de veronderstelling dat ik ook nog thuis zit voor ne volledige maand )

Comment

• Ik begrijp eigenlijk niet waarom er zo'n heisa is, oké er worden heel veel mensen ontslagen maar dat gebeurt iedere dag (niet grote ontslagen maar bv. een paar of 1) en ja het is een spijtige zaak.

Maar al die protesten en vernielingen vind ik bullshit, ik zou zeggen ga verder met je leven en zoek zo snel mogelijk een baan. Het is precies of men wat tijd probeert te rekken zodat men pas later zorgen moet maken over wat ze zullen gaan doen.

Ook vind ik het je eigen schuld als je uiteindelijk in financiële problemen komt ( niet kijkend naar de jongeren), leer maar sparen. Als je meer dan 10 jaar bij een bedrijf werkt en niet genoeg geld hebt staan om een paar maanden (max. 2, als je wilt werken krijg je wel werk) mee door te komen, jammer.

Comment

• **zucht**
                  wie honger heeft, mag een brood stelen, dat staat in de bijbel

Comment

• dit is heel leeftijdsgebonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                      **zucht**
                      wie honger heeft, mag een brood stelen, dat staat in de bijbel
                      wanneer heb je honger ?

Comment

• Ik mag toch mijn mening geven, zo bekijk ik de situatie nu eenmaal.

En kom maar af met "je bent nog veel te jong", " je hebt nog niet geleefd", " je weet niet wat je zegt"

Comment

• Iets goed geef je niet zomaar op. En Vorst betaalde goed.

De meesten zullen lager moeten beginnen. En dat wringt. Maar met de nodige motivatie slaag je er wel in om te beginnen aan iets anders, en daar helemaal voor te gaan.

Comment

• Mag ik jullie even verblijden met een ludiek citaatje:

Door hard te werken is nog nooit iemand omgekomen.
                            Maar waarom zou je het risico nemen?
                            Ronald Reagan (een Republikein!)

voila

Comment

• arbeid adelt

Comment

• als je op een buro zit, en enkel een poot moet zetten ben je soms niet goed bezig

Comment

• Nieuws uit eerste hand.
                                  De directie van VW Vorst was wel op de hoogte van wat er ging gebeuren.
                                  Normaal rijden er op een nacht gemiddeld 3 vrachtwagens met nieuwe auto's buiten.
                                  Twee dagen voor de bekendmaking uit Duitsland zijn er op één nacht plots minstens 13 vrachtwagens vertrokken uit VW Vorst.
                                  Toeval?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ne neger treft sommige meisjes ook heel diep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                      Ik begrijp eigenlijk niet waarom er zo'n heisa is, oké er worden heel veel mensen ontslagen maar dat gebeurt iedere dag (niet grote ontslagen maar bv. een paar of 1) en ja het is een spijtige zaak.

Maar al die protesten en vernielingen vind ik bullshit, ik zou zeggen ga verder met je leven en zoek zo snel mogelijk een baan. Het is precies of men wat tijd probeert te rekken zodat men pas later zorgen moet maken over wat ze zullen gaan doen.

Ook vind ik het je eigen schuld als je uiteindelijk in financiële problemen komt ( niet kijkend naar de jongeren), leer maar sparen. Als je meer dan 10 jaar bij een bedrijf werkt en niet genoeg geld hebt staan om een paar maanden (max. 2, als je wilt werken krijg je wel werk) mee door te komen, jammer.
                                      Voor hooggeschoolden kan je dit stellen, maar voor arbeiders met weinig of geen diploma's niet hoor. Die lonen liggen absoluut niet op een niveau dat ze makkelijk kunnen sparen om dan als ze eens zonder werk vallen rond te komen. Immers, als ze in hun twintiger jaren zitten, dan zoeken ze een huis te komen om zich te settelen, dit vraagt heel wat financïele middelen, waarbij ook nog eens een lening komt kijken, gevolg dat is een maandelijks bedrag dat ze al gauw voor 20 jaar meeslepen. Dan komen er kinderen en die kosten ook serieus wat geld. Als je dan als koppel ontslagen wordt kan het wel eens heel hard wringen om rond te komen. Kinderloze koppels zullen het op dat vlak iets makkelijker hebben. Maar tot de kinderen uit huis zijn kan je in deze groep vrees ik niet teveel opsparen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                        Ook vind ik het je eigen schuld als je uiteindelijk in financiële problemen komt ( niet kijkend naar de jongeren), leer maar sparen. Als je meer dan 10 jaar bij een bedrijf werkt...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                        Voor hooggeschoolden kan je dit stellen, maar voor arbeiders met weinig of geen diploma's niet hoor. Die lonen liggen absoluut niet op een niveau dat ze makkelijk kunnen sparen om dan als ze eens zonder werk vallen rond te komen. Immers, als ze in hun twintiger jaren zitten, dan zoeken ze een huis te komen om zich te settelen, dit vraagt heel wat financïele middelen, waarbij ook nog eens een lening komt kijken, gevolg dat is een maandelijks bedrag dat ze al gauw voor 20 jaar meeslepen. Dan komen er kinderen en die kosten ook serieus wat geld. Als je dan als koppel ontslagen wordt kan het wel eens heel hard wringen om rond te komen. Kinderloze koppels zullen het op dat vlak iets makkelijker hebben. Maar tot de kinderen uit huis zijn kan je in deze groep vrees ik niet teveel opsparen.
                                        Dit is heel goed geformuleerd.
                                        'k Heb trouwens eens gekeken op het salariskompas wat een laaggeschoolde arbeider met 10 jaar ervaring verdient. Jullie zouden serieus verschieten.

Comment

• een arbeider in vorst verdient meer dan een hooggeschoolde in sommige andere functies

Comment

Working...
                                          X