Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk wil cijfers zien.
Cijfers kunnen nog altijd niet duidelijk maken dat er te besparen valt op kledij, telecom en minder belangrijke zaken.
Stel je nu zelf voor dat je van 2000€ terugvalt op 1200€ (of een gelijkaardig bedrag dat daarna een verschil vertoont) dan ga je toch ook de minder nuttige (maar daarom niet minder dure zaken) even achterwege laten om rond te kunnen komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenTja, dan moeten die mensen dat maar eens onder ogen zien.
Velen komen er dan op televisie, ze hebben juist gebouw hebben 2 of 3 kinderen en willen dan ook direct aan dezelfde voorwaarden een gelijkaardige job hebben...
Als dat niet kortzichtig is, je begint terug onderaan de ladder (jammer genoeg)
wacht eens even tot je je eerste stappen zet in het beroepsleven, en kijk dan eens objectief welke eisen je zal stellen aan je werkgever. Ik vermoed dat het minstens een golf zal zijn in uw basisvoorwaarden en dan maar hoppen naar de bmw.
no offence hé, uw ouders hebben u nu éénmaal in een luxepositie gebracht en die zal je van dag 1 willen verzilveren.
En terug de eeuwige discussies over zelfstandigen en werknemers. Ik ben objectief genoeg om te weten dat het gras niet groener is aan de overkant. En ik kan met genoeg straffe verhalen aan den toog gaan zitten zowel op de kap van de zelfstandige, de werkgever als de werknemer.
En wat betreft de verantwoordelijkheden ReVel : iedereen is verantwoordelijk voor de goede werking van het bedrijf. Van loopjongen tot CEO. Er zijn meer loopjongens dan CEO's en toch zitten er meer CEO's in den bak dan loopjongens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenWij hebben 1 dochter (4 jaar oud) en een hond en gaan wekelijks naar de Colruyt voor de grote aankopen en wekelijks naar de Delhaize hier in de buurt voor wat kleine zaken en dingen die we vergeten zijn. We kopen ongeveer voor de helft merkproducten en de helft warenhuismerken. Maandelijks kost dit méér dan 800 euro.
Wat is jullie truuk?OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichtendan ga je toch ook de minder nuttige (maar daarom niet minder dure zaken) even achterwege laten om rond te kunnen komen.
Stel dat een koppel alletwee bij VW werkt en beide worden ontslagen. Denk je dat een maandelijkse minderinkomst van misschien 1.500 euro zomaar op te vangen is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWij komen bijvoorbeeld met 2 kleine broden per week toe. Die worden 's zondags bij de bakker gehaald en ingevroren...Alleen is het op zaterdag.
Mijn vrouw eet geen brood.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenSame here.Alleen is het op zaterdag.
Mijn vrouw eet geen brood.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenWij hebben 1 dochter (4 jaar oud) en een hond en gaan wekelijks naar de Colruyt voor de grote aankopen en wekelijks naar de Delhaize hier in de buurt voor wat kleine zaken en dingen die we vergeten zijn. We kopen ongeveer voor de helft merkproducten en de helft warenhuismerken. Maandelijks kost dit méér dan 800 euro.
Wat is jullie truuk?
's Morgens eten we allemaal boterhammen of cornflakes, waarvan we 1 soort kopen. Beleg 's morgens? Geen specialheden, meestal choco.
's Middags eten we boterhammen op 't werk. Ook niet veel speciaalheden, paar boterhammen, wat préparé of wat kaas of hesp. Amper als die speciale slaatjes edm.
' s Avonds eten we gekookt. Terug, in de week, geen speciaalheden. Worst, Hamburger, Biefstuk, stukje kip. Dit samen met 'normale' zaken. Geen speciale bio-voeding of dergelijk. Wat aardappelen, potje appelmoes of wat wortelen of een tomaat of sla erbij. Meestal één enkele groente per maaltijd.
In 't weekend kan 't al effe anders. Wordt 'es soep gemaakt (groeten in 't groot inkopen en dan porties soep invriezen). Voor bij de boterham, weer géén speciaalheden of 30 soorten. Wat kaas, wat hesp of paté en vaak in kleine hoeveelheden. Liever 2 keer per week een kleine hoeveelheid gaan halen dan vanalles te moeten weggooien.
Fruit eten we wel vaak, en dat kost ook geld.
Qua voeding valt het bij ons dus eigenlijk best mee.
Zoals waarschijnlijk opviel zijn we anti-speciaalheden. Argentijnse tonijnsla, Zeebrugse noordzeegarnaalsla, pikante zoetzure kipsalade, exotische salami. Allemaal erg lekker maar die kosten meer dan ze waard zijn. Evenals die belegde broodjes. Veel ouders beweren dat 't eten voor hun pagadders geld kost. Uiteraard, als ze iedere dag een smoske van € 4 moeten hebben wel. Gewone, verse boterhammen, dat smaakt ook!
EDIT: vergeten te zeggen. Wij drinken amper frisdrank thuis. Bij 't eten altijd water. Cola, Fanta edm kosten heel wat geld als je 't effe narekent!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMaar ik denk dat er toch nog anderen zijn die koffie hebben op 't bedrijf hé. Onze arbeiders hebben water en koffie gratis, en nu in de winter laten wij ook de soepboer komen...
Eigen koffiezet op 't bureau met zelf aangekochte koffie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenSame here.Alleen is het op zaterdag.
Mijn vrouw eet geen brood.
Voor de rest geven we wel een aanzienlijk bedrag aan het eten, omdat we vooral bio-producten (Colruyt) kopen en ook naar een bio-slager gaan. Ik kan er niet direct een bedrag opplakken, maar ga het wel eens vragen aan m'n moeder om een idee te hebben. Het ligt denk ik wel in de lijn van het hier al gepostte
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenWat is jullie truuk?- wij wonen in een boeren-gat in west-vlaanderen
- zelf wat groenten in de tuin
- zelf wat kippen lopen (goed voor 1 keer in een week eitjes of pannekoeken bakken ....)
- andere groenten en fruit: kopen in een buurtwinkeltje (winkeltje van een boer)
- grotendeels komt van een 'goedkope slager' ( ok, tis geen kwaliteit van een goeie keurslager, maar het komt van dezelfde koeien, enkel iets minder in detail verwerkt). Het is een slagerij die enkel in het weekend open is, en in de week aan traiteur-diensten levert. En het is niet zo dat het de overschotten zijn van de week. Bijna alles wordt nog vers verwerkt in het weekend.
- altijd zelf koken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenVeel ouders beweren dat 't eten voor hun pagadders geld kost. Uiteraard, als ze iedere dag een smoske van € 4 moeten hebben wel. Gewone, verse boterhammen, dat smaakt ook!
Kost wel 2,45 euro per dag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenTe betalen ja.
Eigen koffiezet op 't bureau met zelf aangekochte koffie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk BerichtenEn wat betreft de verantwoordelijkheden ReVel : iedereen is verantwoordelijk voor de goede werking van het bedrijf. Van loopjongen tot CEO. Er zijn meer loopjongens dan CEO's en toch zitten er meer CEO's in den bak dan loopjongens.
Maar dat zijn allemaal zwakkelingen die niet aan de verleiding van makkelijk geld kunnen weerstaan. Zo zullen er ook loopjongens in de bak zitten die iemand hebben omgelegd... Maar dat doet hier niet terzake.
Feit blijft dat zij verantwoordelijk zijn voor 1000'en mensen en daar constant mee moeten bezig zijn. Dat is iets helemaal anders dan een 8 tot 5 job...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenen verder hangt dat vooral van je levensstijl af zeker? ganse dagen snoepen, frisdrank zuipen, .... kost handenvol geld
Enkel Tonisdinges, Vittel en bio-fruitsap (en bier en wijn natuurlijk)
Comment
-
@Stefanus:
Ik herken mij volledig in jouw situatie.
Gewoon boterhammen zijn inderdaad minder duur dan van die klaargemaakte salades en belegde broodjes.
Ook kleine hoeveel heden charcuterie gaan halen ipv de helft te moeten weggooien.
Dat zijn inderdaad kleine dingen die verschillen maken.
Wij hebben tijdens de week 's middags 1 dag dat we belegde broodjes eten en 1 dag dat we gerookte zalm tussen de boterham leggen.. HMMMM...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenFeit blijft dat zij verantwoordelijk zijn voor 1000'en mensen en daar constant mee moeten bezig zijn. Dat is iets helemaal anders dan een 8 tot 5 job...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenWij als rijke zelfstandigen bakken ons brood zelf, 8 tegelijk in de oven. Volledig manueel, zonder broodmachine of elektrische kneder
In 't weekend werk ik op zaterdagvoormiddag, soms ook in de namiddag, m'n vrouw houdt zich dan bezig met de kinderen en gaat winkelen. Zondag slapen we wat langer en houden we familie dag.
8 broden bakken? 'k Zou niet weten wanneer!
Comment
Comment