Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een ontslagpremie wordt berekend in functie van het loon dus 100.000 is gazettepraat dat nergens op slaat
    VW pakt het trouwens erg goed aan, door de fabriek te laten voortbestaan met 1.500 werknemers moeten ze bovenop de ontslagpremie geen sluitingspremie betalen.
    Als ze (binnen een jaar?) dan de 1.500 buitensmijten betalen ze wel die sluitingspremie, maar eenvoudig rekensommetje leert dat de moffen het weer goed aanpakken

Comment

• Toeleveringsbedrijven

Faurecia (dakbekleding): bedreigd met sluiting (120 personen)
      Decoma Belplas (bumpers): bedreigd met sluiting (120 personen)
      Arvin Meritor (flanken): waarschijnlijk jobs verloren (van totaal 250 personen)
      Inergy (brandstoftanks): toekomst onzeker (30 personen)
      Schödell (banden): toekomst onzeker (30 personen)

Comment

• wat een taalgebruik in dit topic

"moffen", "spleetogen"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
          wat een taalgebruik in dit topic

"moffen", "spleetogen"

Dat zijn dan die zogenaamde verdraagzame belgen

Comment

• En nu willen ze nog staken tot de 15de december, en dan nog betaald...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
              Volgens de laatste berichten zouden ze op niet veel meer dan 20.000-22.000 euro moeten rekenen. Waarvan ook weer meer dan de helft naar de belastingen gaat.
              als je niks krijgt gaat er ook de helft naar de belastingen.

In deze zaak moet er gestreden worden om het maximale er uit te halen. Een beetje druk op de schouder van de werkgever kan geen kwaad. Dat zijn die mannen die 24h op 24h en 7d op 7 leven voor hun werk. Het eerste dat ze doen als ze beginnen werken is een riante oprotvergoeding vastleggen voor ze nog maar éné poot hebben uitgestoken.

Comment

• Nu plots schiet gans oproerstokend Belgie weer in gang.
                Hadden ze dit ook maar gedaan toen mijn vorige werkgever, waar 12 man personeel werkte de boeken neerlegde...
                Dan had ik nu niet voor de 3e keer naar de rechtbank moeten lopen om mijn geld te kunnen krijgen...
                www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                  Dat zijn dan die zogenaamde verdraagzame belgen
                  ik vind het ook wat
                  maar ja

ik heb een german vriendin, zij vind moffen iets van voor der tijd

Comment

• maar soms gebruikt men al eens krachttermen
                    moet je dat verbieden ?

Comment

• als ik hier zou zeggen "die negers/marokkanen zijn weer bezig" zou ik een ban krijgen maar bij spleetogen enzo kan het allemaal wel

spleetoog is trouwens veel erger dan neger/marokkaan

Comment

• neger treft sommige ook heel diep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                          Nu plots schiet gans oproerstokend Belgie weer in gang.
                          Hadden ze dit ook maar gedaan toen mijn vorige werkgever, waar 12 man personeel werkte de boeken neerlegde...
                          Dan had ik nu niet voor de 3e keer naar de rechtbank moeten lopen om mijn geld te kunnen krijgen...
                          Je moet dan ook alles in z'n context bekijken. 'k Weet niet in welke sector je werkt, maar laat ons aannemen dat het een tak in de automobielsector is waar ze 12 arbeiders op straat gooien. De kans dat 12 arbeiders in een maand nieuw werk hebben is veeel groter dan dat dit moet gebeuren met 13.000 mensen he

Maar neemt niet weg dat voor iedereen supererg blijft. Deze namiddag moest ik in Sint Pieters Leeuw zijn voor allerhande zaken te ondertekenen en ben dan effe doorgereden tot aan de fabriek in Vorst. Straat afgezet, verlaten terrein, hier en daar brandt een lichtje. Zels op 't automotive park zit geen security...Somber, erg somber...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                            't blijft een european car forum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              't blijft een european car forum.
                              net niet, door zulke posts

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten

In deze zaak moet er gestreden worden om het maximale er uit te halen. Een beetje druk op de schouder van de werkgever kan geen kwaad. Dat zijn die mannen die 24h op 24h en 7d op 7 leven voor hun werk. Het eerste dat ze doen als ze beginnen werken is een riante oprotvergoeding vastleggen voor ze nog maar éné poot hebben uitgestoken.
                                Die mannen hebben dan ook een serieuze verantwoordelijkheid. Als puntje bij paaltje komt zullen er maar enkelingen zijn die de job durven aannemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                als ik hier zou zeggen "die negers/marokkanen zijn weer bezig" zou ik een ban krijgen maar bij spleetogen enzo kan het allemaal wel

In deze tijden moet je daar inderdaad voorzichtig mee zijn.

Maar iedereen heeft recht op vrijemeningsuiting...

Comment

• alvast staken tot 15 december & dan nog durven eisen dat ze doorbetaald worden.

Mannekes, 't de 6e december nog niet hoor.

Zoals Michel Verschuren (ex-manager Anderlecht) ooit eens zei op tv : "staken is voor luieriken!"

Ik ben het er helemaal mee eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door U R a Bus Bekijk Berichten
                                    jij staat niet in hun plaats
                                    het is bonton dat te zeggen, ik wil het ook roepen

maar ik sta niet in hun plaats

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                      Frontpagina hln:bonden willen zoals bij den duits 100.000euro afscheidspremie!
                                      Dat is toch zot,zoveel.
                                      Waar sta ik als zelfstandige als ik niets meer verkoop.(kzal hier wel enige reactie mee oproepen ,maar soit).
                                      Dat is een keuze die je maakt en dat weet je op voorhand...

Oorspronkelijk geplaatst door U R a Bus Bekijk Berichten
                                      Zoals Michel Verschuren (ex-manager Anderlecht) ooit eens zei op tv : "staken is voor luieriken!"

Kortzinige uitspraak. Er zijn momenten dat je niet anders kan, als collectief buitenkomen. Maar het mag pas als laatste middel gebruikt worden, vind ik toch. Ik ben er zeker niet tegen omdat onze (over)grootouders er lang om hebben moeten vechten. Maar het mag niet misbruikt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        jij staat niet in hun plaats
                                        het is bonton dat te zeggen, ik wil het ook roepen

maar ik sta niet in hun plaats

In plaats van te staken zouden ze de vrije (en betaalde) tijd als kunnen gebruiken voor iets anders te zoeken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten

Toch heb ik een bitter gevoel bij zo'n ontslagpremie. Waarom moet dat zoveel zijn? Ik heb horen zeggen dat ze €100.000 per personeelslid willen... Waarom hebben de arbeiders en/of bedienden van zo'n groot bedrijf daar wel recht op, en een arbeider uit een kleiner bedrijf dat overkop gaat niet. Ik begrijp dat niet hoor...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X