Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Voor diegenen die op de kap zitten van de stakers, leef u eens in:
    http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/video-061121_VWKoppel/index.shtml?play
    Dat is héél erg voor de mensen. Dat wens je hen zeker niet toe.
    Maar elke dag worden mensen ontslagen... En er is heus wel werk te vinden als ze willen.

En treuren gaat niet helpen. Veel succes werknemers van VW Vorst!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Het is fout en ongeoorloofd......maar het is zoiets als eieren voor je geld.
      En het is volledig onwaar.
      Mijn schoonouders wonen twee straten verder en kennen veel mensen daar.
      Er zijn wel degelijk dievenbendes aan het werk... maar ik zal wel weer niets mogen zeggen uit vrees voor racist te worden verweten.

Comment

• een familielid werkt als bediende bij VW. Hij is vandaag langsgeweest en constateerde toch redelijk wat vernielingen (drankautomaten leeggeplunderd, lokalen afgebroken....). Volgens hem is er een harde kern van franstalige medewerkers die tot deze baldadigheden aanzetten.

Zijn woorden, ik neem niemand op de korrel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
          een familielid werkt als bediende bij VW. Hij is vandaag langsgeweest en constateerde toch redelijk wat vernielingen (drankautomaten leeggeplunderd, lokalen afgebroken....). Volgens hem is er een harde kern van franstalige medewerkers die tot deze baldadigheden aanzetten.

zulke zaken vind ik toch wel spijtig. Je kan je ongenoegen uiten maar dit moet niet samengaan met vandalisme.

Bij ons op de firma is het in het verleden ook wel gebeurd dat er schade werd aangebracht aan de voertuigen op de parking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
            een familielid werkt als bediende bij VW. Hij is vandaag langsgeweest en constateerde toch redelijk wat vernielingen (drankautomaten leeggeplunderd, lokalen afgebroken....). Volgens hem is er een harde kern van franstalige medewerkers die tot deze baldadigheden aanzetten.

Staat op vrtnieuws.net ook een soundfile waarbij een Nederlandstalige werknemer niemand wil verwijten meer wel zegt dat telkens er oproer was in de fabriek er Walen als eerste bij waren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              Wat wél is gebeurd, zijn een aantal technische en vooral ook strategische blunders in het verleden!
              Het productieproces van een Golf is zo verouderd en inefficiënt.
              Het is beschamend dat een rationeel en degelijk merk als VW niet op een efficiënte manier kan produceren. Toyota bijvoorbeeld heeft dit veel beter voor mekaar.
              Dit moet écht een prioriteit worden in de toekomst! Investeren in moderne productielijnen en productie-efficiëntie hoog in het vaandel dragen.
              Is inderdaad één van de grote pijnpunten van Volkswagen in 't algemeen.

Het mikken van VW op een plaatsje naast Mercedes is een strategische kwakkel van formaat. Van mij mag de luxedivisie zelfs zo goed als volledig afgebouwd worden.
              Het staat populair om vandaag te ijveren voor een back2basics strategie maar ik onderstreep ze in deze case wel volledig.
              Het probleem is dat de machtige leiding in haar ivoren toeren moeilijk te overhalen zal zijn en dat het zo'n gigantische uitdaging is om zo'n multinationale reus op het goede spoor te krijgen.
              Het aanvullen van het gamma met nichemodellen om overal een graantje te kunnen meepikken is NIET de juiste weg volgens mij.
              Zeg ik al een hele tijd. Eerst de volksmodellen goed krijgen (wat tenslotte hun core is), dan pas investeren in uitzonderlijke zaken.

Om nog even terug te komen op het drama in Vorst:
              Ik leest hier juist dat mensen oproepen tot een soort van solidariteit door blauwe lintjes aan de wagen te hangen.
              Het lijkt misschien dom en nutteloos maar het blijft wel mooi.
              Diegenen die ermee lachen, hebben het duidelijk niet begrepen en diegenen die denken dat vorst dichtgaat omdat die "luiaards van arbeiders" in het verleden teveel gestaakt hebben, hebben het volgens mij ook fout.
              't Zat maar in m'n mailbox, dus ik ben lauter boodschapper, maar ik vond 't ook een mooi gebaar.

Comment

• Bumperfabrikant Decoma uit Huizingen bedreigd

wo 22/11/06 - Bumperfabrikant Decoma in Huizingen is met sluiting bedreigd. Het bedrijf levert bijna uitsluitend bumpers voor de Volkswagen Golf en is via een transportband rechtstreeks met de fabriek in Vorst verbonden.
                Wanneer de Golf zoals aangekondigd naar Duitsland verhuist, heeft Decoma geen bestaansreden meer en moet het gedwongen de deuren sluiten.

Bij het bedrijf in Huizingen werken 90 arbeiders en 10 bedienden.

Het nieuws van de bedrijfssluiting raakte bekend in de marge van de gesprekken tussen vakbonden en directie van Decoma Belplas in Genk.

De vestiging in Huizingen werd een drietal jaar geleden door Decoma Belplas overgenomen.

"De directie bevestigde dat er een sluitingsscenario op tafel ligt voor de fabriek in Huizingen", zo zei vakbondsafgevaardigde Luc Prenen van het ACV aan het persagentschap Belga.

Hoe zwaar de gevolgen zullen zijn voor de vestiging van Decoma Belplas in Genk, is nog niet duidelijk.

Comment

• Johnson Controls in Geel ook

'k Heb daar ooit nog gesolliciteerd

Comment

• VW Vorst is gewoon hopeloos verouderd, geen tot weinig uitbreidingmogelijkheden enz... Bij ons bezoek met het AW forum aan de fabriek viel me toen al op hoe chaotisch het er daar aan toe gaat, een schande van VW dat ze zoveel mensen op straat zetten maar ergens op de één of andere manier is het wel te begrijpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
                      Internationale betoging voor VW Vorst op zaterdag 2 december

Er komt een internationale manifestatie voor Volkswagen Vorst. Dat hebben de vakbonden woensdagavond in gemeenschappelijk front beslist.

De manifestatie zal plaatsvinden op zaterdag 2 december in Brussel. Het wordt een internationale manifestatie.

Het is de bedoeling dat ook buitenlandse vakbonden aan de actie zouden deelnemen.

Het is ook de bedoeling dat het breder wordt dan enkel de metaalvakbonden. De vakbonden maakten ook afspraken over de beveiliging en over de organisatie van de stakerspost aan de hoofdingang van Vorst, die continu zal worden bemand.

(kva) (Belga 20:53)
                      Bron = http://www.demorgen.be/telex/index.html?newsrss=B354849

Comment

• Een beetje positief nieuws voor de verandering.

GM, het moederbedrijf van het Duitse Opel, wil in de Antwerpse Opel-fabriek 25.000 auto's laten bouwen onder de merknaam van het Amerikaanse Saturn. De productie start in september 2007. Het gaat om Astra's waaraan enkele technische aanpassingen moeten gebeuren.
                        Bron: belga

Comment

• Frontpagina hln:bonden willen zoals bij den duits 100.000euro afscheidspremie!
                          Dat is toch zot,zoveel.
                          Waar sta ik als zelfstandige als ik niets meer verkoop.(kzal hier wel enige reactie mee oproepen ,maar soit).

Comment

• Dat is veel, maar: voor een vijftiger die zijn ganse loopbaan bij VW heeft gewerkt is het niet evident om een nieuwe baan te vinden. Vaak heeft zo iemand ook studerende kinderen, ... .

Het is niet de eerste keer dat men hier gaat vergelijken met zelfstandigen, maar ik vind het een beetje krom om het zo te zien. Jij bent, als zelfstandige, werkgever van jezelf. Zij zijn werknemer. Jij bepaalt je strategie, zij volgen de uitgestippelde strategie...
                            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Misschien is het hier al gezegd.

Volkswagen saneert ook hard in de fabriek in Brazilie (Sao Bernardo de Campo). Er is daar nu een akkoord met de vakbonden om dit jaar 1496 arbeiders te laten afvloeien. En tegen 2008 zou het om 3600 arbeidsplaatsen gaan.

Comment

• In Duitsland hadden ze er toch ook al de schaar in gezet dacht ik?
                                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Zevragen zoveel geld omdat d eonstlagen duitse werknemers ook elk 125.000 tot 150.000€ krijgen. Daarmee vragen ze hier in belgie toch ook een 100.000€
                                  waar ze als het zo in elkaar zit wel degelijk recht op hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                    Frontpagina hln:bonden willen zoals bij den duits 100.000euro afscheidspremie!
                                    Dat is toch zot,zoveel.
                                    Meer dan de helft daarvan gaat naar de belastingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                      Frontpagina hln:bonden willen zoals bij den duits 100.000euro afscheidspremie!
                                      Dat is toch zot,zoveel.
                                      Dat zijn al gauw 4 à 5 VW Golf's....

Comment

• als de gedupeerde brazilliaanse kollega's ook € 100000 krijgen, hebben ze de lotto gewonnen

Comment

• Volgens de laatste berichten zouden ze op niet veel meer dan 20.000-22.000 euro moeten rekenen. Waarvan ook weer meer dan de helft naar de belastingen gaat.

Comment

Working...
                                          X