Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb je hem ook weer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
      iK wil eerst weten hoe de garantie bij Toyota in real-life verloot als de motor in de soep ligt.

We mogen toch eens wat spelen hé
      De garantie verloopt perfect mits jij je auto behandelt als een goede huisvader. Wat heeft dit met "Megasanering treft VW Vorst" te maken?
      Last edited by Maaher; 22/11/2006, 16:29.
      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        ik denk dat ik al voor minder een ban heb gekregen. 'k ben er niet geheel zeker van.
        pas maar op want jij vliegt hoor.

Comment

• ik vind het spijtig van wat er in vorst gebeurt is maar het leven gaat verder (er is ook een leven na Renault, Sabena, Ford)

voor de rest hou ik mij buiten de discussie en laat het over aan zij die wat jonger van geest zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            pas maar op want jij vliegt hoor.
            och paljaske.

bij de weg: love your avatar.

Comment

bij de weg: love your avatar.
              Ik eigenlijk ook zenne. Staat er nog eens een echte auto op het forum.

Comment

't kan niet op vandaag. een echte auto, een echte auto-fan. wat een geluk.

Comment

rover is geen auto meer, slechts een merknaam

Comment

• T'is ook erg voor de toeleveringsbedrijven, voor elke weknemer uit vorst vloeien er 2 af bij de toeleveringsbedrijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                      T'is ook erg voor de toeleveringsbedrijven, voor elke weknemer uit vorst vloeien er 2 af bij de toeleveringsbedrijven.
                      het zijn sociale drama's. ik hoop dat dit nooit gebeurd bij ons op de fabriek (wij zijn wel een belgisch bedrijf nvdr.)

Comment

• Tja, zeer spijtige zaak wat er nu gebeurd is.
                        Een sociaal drama, ongeacht de omstandigheden.
                        Denk bijvoorbeeld in het slechtste geval aan de (oudere) VW-koppeltjes...

Uiteindelijk was dit voorspelbaar. Toen de Duitse vakbond een tijd geleden beslistte om meer te gaan werken voor hetzelfde loon en ter compensatie werkzekerheid tot na 2010 vroeg, was het doodsvonnis eigenlijk al getekend.
                        Dat is de voornaamste reden voor dit drama.
                        Niet het gebrek aan efficiëntie, niet het zogenaamde protectionisme of nationalisme (hoogstens een gebrekkige solidariteit tussen de vakbonden) en de loonlasten (zij zijn niet zo hoog in het deelgebied auto-assemblage).

De Duitse arbeiders deden (serieuze) toegevingen (ook al komen ze hiermee slechts op een "normaal niveau en geen uitzonderlijk niveau) en de vakbonden stelden hun eisen. Gevolg: alle dolfkes naar Duitsland.

Men mag ook niet vergeten dat het aantal VW banen dat in Duitsland zal sneuvelen wel 5x zo hoog zal liggen als hier in België!

Het is toch ook belangrijk stil te staan bij de reden waarom het zover is kunnen komen.
                        Oké, VW zit met overcapaciteit, de vraag naar auto's (zeker in Europa) slinkt of groeit al een tijd niet meer en is in ieder geval kleiner dan analysten in de jaren '90 voorspelden maar dat zijn zaken waar je als autobouwer niet écht zoveel aan kan veranderen.

Wat wél is gebeurd, zijn een aantal technische en vooral ook strategische blunders in het verleden!
                        Het productieproces van een Golf is zo verouderd en inefficiënt.
                        Het is beschamend dat een rationeel en degelijk merk als VW niet op een efficiënte manier kan produceren. Toyota bijvoorbeeld heeft dit veel beter voor mekaar.
                        Dit moet écht een prioriteit worden in de toekomst! Investeren in moderne productielijnen en productie-efficiëntie hoog in het vaandel dragen.

De kwaliteit en betrouwbaarheid moeten ook prioritair zijn. Het is het allerbelangrijkste goed. Men moet durven kiezen voor beproefde en betrouwbare concepten, meer dan gewoon de vernieuwer willen zijn. Vernieuwing is alleen goed als ze efficiënt is. Conservatieve degelijkheid is soms beter dan "progressief" gepruts. En met dit punt bedoel ik niet het design.

Het mikken van VW op een plaatsje naast Mercedes is een strategische kwakkel van formaat. Van mij mag de luxedivisie zelfs zo goed als volledig afgebouwd worden.
                        Het staat populair om vandaag te ijveren voor een back2basics strategie maar ik onderstreep ze in deze case wel volledig.
                        Het probleem is dat de machtige leiding in haar ivoren toeren moeilijk te overhalen zal zijn en dat het zo'n gigantische uitdaging is om zo'n multinationale reus op het goede spoor te krijgen.
                        Het aanvullen van het gamma met nichemodellen om overal een graantje te kunnen meepikken is NIET de juiste weg volgens mij.

Om nog even terug te komen op het drama in Vorst:
                        Ik leest hier juist dat mensen oproepen tot een soort van solidariteit door blauwe lintjes aan de wagen te hangen.
                        Het lijkt misschien dom en nutteloos maar het blijft wel mooi.
                        Diegenen die ermee lachen, hebben het duidelijk niet begrepen en diegenen die denken dat vorst dichtgaat omdat die "luiaards van arbeiders" in het verleden teveel gestaakt hebben, hebben het volgens mij ook fout.

Comment

• 22/11 'Dieven plunderen VW Vorst'

Volkswagen Vorst wordt leeggeplunderd. Er zijn professionele dievenbendes aan het werk. Dat zegt Stefaan Van Bockstaele van de liberale vakbond.

"Er zijn professionele dievenbendes actief die bezig zijn Vorst leeg te halen", aldus de vakbondsman. Volgens Van Bockstaele worden er wagens ontmanteld.

"Men gaat er vandoor met gps-toestellen, radio's, ...", zegt hij. Ook de keuken wordt leeggeplunderd. "Volledige hammen verdwijnen, drank, enzovoort."

De ACLVB-er zegt dat het om mensen gaat van buiten het bedrijf. "Ze klimmen over de hekken. Het is hier een groot terrein."

Bron HBvL

Niet normaal!

Comment

• Geloof ik niet veel van.
                            eerder arbeiders zelf zeker.
                            was met renault ook zo. iedereen kwam daar buiten met radio's en autobanden.

Comment

• tuurlijk! nog in laatste instantie spaarpotje aandikken voor zeer triestige maanden. ik begrijp hen.
                              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                ik begrijp hen.
                                ik ook

toch is het hooliganisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ik ook

toch is het hooliganisme

iemand die zoiets goedkeurt is dom hé ja ... het is en blijft diefstal ... maar ik kant begrijpen ...

straks GPS in mn golf voor 500 euro ipv 2500

nee ja ...
                                  2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                  2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

deze keer had ik 't niet over jou. even geduld, jouw beurt komt wel.
                                    Daarom dat ik al heel de dag een lichte vorm van diarree heb, 't is van de schrik.

Comment

• Er komt een internationale manifestatie voor Volkswagen Vorst. Die zal plaatsvinden op zaterdag 2 december in Brussel.

Comment

• Voor diegenen die op de kap zitten van de stakers, leef u eens in:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                          22/11 'Dieven plunderen VW Vorst'

Volkswagen Vorst wordt leeggeplunderd. Er zijn professionele dievenbendes aan het werk. Dat zegt Stefaan Van Bockstaele van de liberale vakbond.

"Er zijn professionele dievenbendes actief die bezig zijn Vorst leeg te halen", aldus de vakbondsman. Volgens Van Bockstaele worden er wagens ontmanteld.

"Men gaat er vandoor met gps-toestellen, radio's, ...", zegt hij. Ook de keuken wordt leeggeplunderd. "Volledige hammen verdwijnen, drank, enzovoort."

De ACLVB-er zegt dat het om mensen gaat van buiten het bedrijf. "Ze klimmen over de hekken. Het is hier een groot terrein."

Bron HBvL
                                          Niet normaal!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                          Geloof ik niet veel van.
                                          eerder arbeiders zelf zeker.
                                          was met renault ook zo. iedereen kwam daar buiten met radio's en autobanden.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                          tuurlijk! nog in laatste instantie spaarpotje aandikken voor zeer triestige maanden. ik begrijp hen.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                          iemand die zoiets goedkeurt is dom hé ja ... het is en blijft diefstal ... maar ik kant begrijpen ...

straks GPS in mn golf voor 500 euro ipv 2500

nee ja ...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ik ook

toch is het hooliganisme
                                          Het is fout en ongeoorloofd......maar het is zoiets als eieren voor je geld.
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                          X