Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers V2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVoor zover ik lees had dat ding wel goed afgesleten banden... Dus kort bij slicks?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
Net hetzelfde meegemaakt op een droge baan. Hedwigshohe, blijft een vieze bocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten@toere: Bedoel je het weekend van 9 en 10 juli? Dan had ik ook willen gaan, vooral de 9e want een kennis van me wil dan daar zijn 1e rondje rijden in een Ferrari en waarschijnlijk mocht ik dan meerijden als co-piloot om een paar aanwijzingen te geven.
Helaas is de kans heel erg klein dat ik die dag vrij kan krijgen.
En normaal gezien denk ik van ofwel Zondag , ofwel de maandag nog eens te gaan .
Dinsdag 12 Juli normaal gezien Zolder en Woensdag 13 Juli misschien Mettet
( als het weer het toelaat )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenook niet de zuiverste rijstijl! hier en daar toch een beetje onderstuur, dus de auto kan eigenlijk nog iets sneller.
Dat is de manier dat je een FWD hard hoort te rijden. Dat is gewoon minder clean dan RWD. Is volgens mij de reden dat je hem soms te vroeg ziet insturen, volgens mij is dat om de kont te zetten. Je gaat me niet wijsmaken dat die gast niet weet wat een apex is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenBen niet akkoord
Dat is de manier dat je een FWD hard hoort te rijden. Dat is gewoon minder clean dan RWD. Is volgens mij de reden dat je hem soms te vroeg ziet insturen, volgens mij is dat om de kont te zetten. Je gaat me niet wijsmaken dat die gast niet weet wat een apex is
Je weet dat het spel gaat ondersturen, daar kun je amper van onderuit, en die kerel lijkt me daar gewoon aardig gebruik van te kunnen maken.
Maar zoals altijd ga je er hier wel hebben die het nog net wat beter kunnen
Kvind die Trophy trouwens zijn meerprijs echt niet waard...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenook niet de zuiverste rijstijl! hier en daar toch een beetje onderstuur, dus de auto kan eigenlijk nog iets sneller.Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenIk wil niet de FWD ambassadeur klinken maar je moet daar echt wat vuil mee rijden...daarom denken velen ook dat hij te vroeg instuurt, maar dat is gewoon rekening houden met wat "glijdende" onderstuur om niet te veel snelheid te verliezen.Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenBen niet akkoord
Dat is de manier dat je een FWD hard hoort te rijden. Dat is gewoon minder clean dan RWD. Is volgens mij de reden dat je hem soms te vroeg ziet insturen, volgens mij is dat om de kont te zetten. Je gaat me niet wijsmaken dat die gast niet weet wat een apex is
Wat het des te gevaarlijker maakt om (in mijn geval want die testrijder zal (net zoals Vincent Baylé bij de R26.R) wel ervaring hebben met RWD) over te stappen op RWD. Je kunt je heel wat permitteren met zo'n kist, daarom dat je ze ook GT3's/GT2's ziet voorbijsnorren op de Ring. Ik maak me niet de illusie dat ik beter rij, alleen heb ik wel een portie lef.
Maar bij een overstap gaat dat toch een totale mentaliteitswijziging vragen - ik zou me dan ten eerste chocovlo gewijs slipcursussen etc zien doen, zodat je tenminste het gevoel om te corrigeren krijgt. Heb de Renault een paar x ongewild dwars gekregen maar full opposite lock gaat bij een RWD toch een iets gecontroleerdere techniek vereisen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk BerichtenWaar op de Ring is deze foto genomen?
Vette foto vind ik.
Comment
-
hmmm...net interessante discussie gelezen over verschil tussen recordrondje Megane en BTG time.
Nimm 8:08min für die Sportauto-Runde,
zieh 28 Sekunden für die Döhö (Gate to Bridge) ab,
addiere 6 Sekunden für den Abschnitt (T13) der gemäß Sportauto nicht mitgemessen wird,
addiere 3 Sekunden für den Abschnitt von Bridge - Schikane, wenn du die Döhö durchgeknallt bist...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenIk wil niet de FWD ambassadeur klinken maar je moet daar echt wat vuil mee rijden...daarom denken velen ook dat hij te vroeg instuurt, maar dat is gewoon rekening houden met wat "glijdende" onderstuur om niet te veel snelheid te verliezen.Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenBen niet akkoord
Dat is de manier dat je een FWD hard hoort te rijden. Dat is gewoon minder clean dan RWD. Is volgens mij de reden dat je hem soms te vroeg ziet insturen, volgens mij is dat om de kont te zetten. Je gaat me niet wijsmaken dat die gast niet weet wat een apex is
Ergens vloekt het een beetje met de rijstijl die ik hanteer en geleerd heb, maar je kan inderdaad niet ontkennen dat hij loeihard gaat.. en hij blijft toch mooi op de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDaar zit wat in.
Ergens vloekt het een beetje met de rijstijl die ik hanteer en geleerd heb, maar je kan inderdaad niet ontkennen dat hij loeihard gaat.. en hij blijft toch mooi op de baan.
Je moet dat verschil toch gevoeld hebben tussen de mini en de 335i, gesteld dat je ze eens tot op de limiet gepushed hebt in bochten?
edit: of M5 vs mini op de Ring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenJe moet dat verschil toch gevoeld hebben tussen de mini en de 335i, gesteld dat je ze eens tot op de limiet gepushed hebt in bochten?
edit: of M5 vs mini op de Ring?
Maar in de Mini probeer ik onderstuur zoveel mogelijk te vermijden, ik vind dat ergens een vies en inefficiënt gevoel (zeker in het natte). Klaarblijkelijk is het wel de manier om nog sneller rond te gaan.
Maar ik snak echt naar RWD + strak chassis. FWD ben ik even beu, al maken die occasionele tri-pod zijstapjes wel veel goed
Comment
-
De mensen die hier overstuur deftig kunnen beheersen (op circuit tegen hoge snelheid) kan ik op 1 hand tellen, ik ben er alvast niet bij. Mij stoort het niet echt, in zoverre dat ik er last van heb bij m'n kist. Zelfs een RWD-adept als Porker kan die kist met z'n rij-eigenschappen ten zeerste appreciëren, dat wil toch al wat zeggen.
Niet vergeten trouwens dat die kerel met z'n Trophy echt alles uit de kast aan het halen is om een record te zetten, die bandjes zijn er ook na 1-2 rondjes door. Het is niet dat je persé zo gestoord moet rijden om plezier te hebben of een snelle tijd neer te zetten.
Comment
Comment