Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die rollercoaster die zijn designsnelheid niet haalt, al meer kapot is geweest dan wat anders, massaal meer heeft gekost dan voorzien. Hadden ze dat geld eens in een betere of grotere parking gestoken voor de touristenfahrten, 't was nog eens wat geweest
Wat ik geweldig vond aan de NS, was de sfeer, het lawaai, de auto's, flippen op het circuit zelf. Zo'n themapark kan mij eerlijk gezegd weinig boeien, en ik ga er zeker niet speciaal een weekendje Eifel rond organiseren.
Die rollercoaster die zijn designsnelheid niet haalt, al meer kapot is geweest dan wat anders, massaal meer heeft gekost dan voorzien. Hadden ze dat geld eens in een betere of grotere parking gestoken voor de touristenfahrten, 't was nog eens wat geweest
Wat ik geweldig vond aan de NS, was de sfeer, het lawaai, de auto's, flippen op het circuit zelf. Zo'n themapark kan mij eerlijk gezegd weinig boeien, en ik ga er zeker niet speciaal een weekendje Eifel rond organiseren.
Jij bent dan ook niet het beoogde publiek. Het beoogde publiek zijn families/gezinnen, hoewel die dus blijkbaar ook niet komen
Hoe goed ze ook zijn, aan de Ring gaat er niets boven zo een gezellige zimmerfrei vind ik
Dat is waar wij gaan dan ook naar de ring om auto's te zien enzo en niet voor dat stomme dorp met achtbaan..
Maar dat hotel is nog wel een goede aanvulling imo
Die schönste Rennstrecke der Welt ist Deine Leidenschaft? Hier findest Du alle Informationen, Veranstaltungen und Fanartikel der legendären Rennstrecke.
... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Idd Leftie, respect! Ik ga voorlopig nog altijd on the go, 'k rijd er niet genoeg om het eruit te halen. In elk geval volg ik de ontwikkelingen op de voet, ook de docu gechecked, alsook de site, petitie enz.
Mijn mening is dezelfde als één van de mannen in de docu: Ge hebt iets unieks als de Nordschleife, iets dat ge NERGENS ter wereld hebt. Daarnaast/bij iets bouwen dat overal anders ook aanwezig is, en meestal dan nog beter ook, is niet bepaald snugger... Financieel hebben ze allemaal inzicht ze, maar commercieel, of demografisch, mijn gat. Ik bedoel, als ge niet inziet dat het merendeel (90-95% of zo) enkel en alleen naar daar komt voor het circuit zelf, dan hebt ge imo gigantische oogkleppen op. 't Zal afwachten worden, hij zal wss wel ni gesloten worden, maar het laatste is hier nog niet over gezegd, da's zeker.
Als je telkens op en af moet rijden loont het indd niet van een jaarkaart te nemen...maar ik kan vaak in de buurt blijven maffen, en het lijkt me wel relax om niet die "druk" te hebben om te genieten van je rondje...Is er een oliespoor, ongeval, drukte of wat dan ook: geen probleem, dan rij je later nog wat rondjes, of de volgende dag.
edit: afgezien van bepaalde figuren met een Focus RS die gewoon elke dag naar daar rijden
Dat verhaaltje met Ron Simons (RSR Nürburg) schijnt ook maar éénzijdig in het nieuws gekomen te zijn. Geruchten gaan dat hij niet bepaald alleen maar vrienden had aan de Ring en bepaalde regels aan z'n laars lapte, zoals verder rijden met een benzine-lek () en guided tours over de Ring verkopen (blijkbaar verboden).
Hier een artikel dat een ander licht op de zaak werpt.
Essentie in vet.
Die Nürburgring Automotive GmbH hat ein Hausverbot gegen die in Nürburg ansässige Firma RSR Nürburgring bzw. 75 Experience GmbH ausgesprochen. Inhaber der beiden Firmen ist der Niederländer Ron Simons, der seit den späten 90er Jahren Lizenzkurse und Track Days auf der Nordschleife anbietet. Es handelt sich dabei bereits um das zweite Hausverbot gegen Herrn Simons. Ein erster Ausschluss von den Touristenfahrten wurde bereits durchdie alte Nürburgring GmbH 2009 verabschiedet, jedoch durch die damals neu eingesetzte Geschäftsführung im Januar 2010 aufgehoben um Ron Simons eine letzte Bewährungschance einzuräumen. Grund für das Hausverbot waren und sind u. a. gravierende Sicherheitsmängel an den von der RSR Nürburgring eingesetzten Fahrzeugen, Kennzeichenmissbrauch, unerlaubte Instruktorenfahrten, das Nichtanzeigen von verursachten Unfallschäden, massive Beschwerden von anderen Nordschleifennutzern(Zu den Wortführern gehörte Herr Frison, der noch 2010 die Verbannung von Herrn Simons von der Nordschleife gefordert hat…), der wiederholte Verstoß gegen Absprachen sowie der Missbrauch der Jahreskarten. Darüber hinaus hat Ron Simons versucht während der sogenannten Track Walks Personen im Kofferraum seines Fahrzeugs einzuschmuggeln, ohne hierfür die vereinbarte Gebühr entrichtet zu haben.Durch erneute Verstöße gegen die getroffenen Spielregeln, sah sich die Nürburgring Automotive GmbH gezwungen, ein erneutes Hausverbot auszusprechen.Die Erteilung des Hausverbotes wurde mit Urteil des Landgerichts Mainz vom Dezember 2010 bestätigt.
ze zijn nu blijkbaar van plan om camera's te verhuren zodat ge uw laps legaal kunt filmen, en ze gaan dan alles bekijken en maken dat er geen accidenten instaan voor ze het filmke aan u geven :')
De Nordschleife dicht? Not gonna happen - de hele lokale commerce hangt er van af. De boel is nu privé, maar als nodig springt de (deel)staat wel bij. In zo'n geval draait de Duitse taxpayer er voor op, geen zorg voor de Belgen alhier dus.
Rettet den Ring is niet letterlijk te nemen: het gaat eerder over het gedachtegoed, de actuele, commerciële uitbuiting van het geheel.
voor zover ik weet zit er al 350+miljoen euro publiek geld in (soort mini bail out),
de taxpayer draait er dus al voor op en sowieso kan men die niet eindeloos uitmelken, zeker gezien de "crisis'...
Rettet den Ring is zeker letterlijk te nemen, als er niet snel actie ondernomen wordt kan het zijn dat de ring
een (lange) tijd dichtgaat en nadien is het perfect mogelijk dat er enkel nog races toegelaten zullen worden.
Dat er een paar duizend mensen hun inkomsten direct en indirect uit het bestaan van de ring halen is plots
niet zo heel onoverkomelijk meer als je tegen een steeds groeiende schuldenberg van grofweg een half miljard euro aankijkt.......
om even kort door de bocht te gaan: 2 megalomane zotten doen enorme investeringen.
wordt het rendabel? veel profijt
niet rendabel? geen erg, de ring MAG niet failliet gaan, dus komt er wel van overal steun
voor zover ik weet zit er al 350+miljoen euro publiek geld in (soort mini bail out),
de taxpayer draait er dus al voor op en sowieso kan men die niet eindeloos uitmelken, zeker gezien de "crisis'...
Rettet den Ring is zeker letterlijk te nemen, als er niet snel actie ondernomen wordt kan het zijn dat de ring
een (lange) tijd dichtgaat en nadien is het perfect mogelijk dat er enkel nog races toegelaten zullen worden.
Dat er een paar duizend mensen hun inkomsten direct en indirect uit het bestaan van de ring halen is plots
niet zo heel onoverkomelijk meer als je tegen een steeds groeiende schuldenberg van grofweg een half miljard euro aankijkt.......
zal wel meevallen, het aantal faillieten en werklozen in horeca etc
dat er zal ontstaan als WIJ geen XXXdagen per jaar kunnen gaan spelen,
honderden kamers die niet gebruikt worden......
volgens mij is het echt neit zo erg als dat failliet gaat. Tis de laatste jaren een groter succes dan ooit te voren, die vinden meteen een overnemer en die heeft dan de last van de afbetaling van al die onzin er rond niet meer. Probleem opgelost
volgens mij is het echt neit zo erg als dat failliet gaat. Tis de laatste jaren een groter succes dan ooit te voren, die vinden meteen een overnemer en die heeft dan de last van de afbetaling van al die onzin er rond niet meer. Probleem opgelost
Foutje: schuld zit bij de overheid
Die 2 sjarels pachten de boel
En moet ieder jaar X euro betalen,
Daar wringt het schoentje
Ze moeten VEEL betalen
Afin, WIJ moeten veel besteden bij HUN,
Niet bij Sabine&co
wat is uw punt?
Het potentieel aantal faillissementen < 500mil euro publieke schuld (and growing)
Foutje: schuld zit bij de overheid
Die 2 sjarels pachten de boel
En moet ieder jaar X euro betalen,
Daar wringt het schoentje
Ze moeten VEEL betalen
Afin, WIJ moeten veel besteden bij HUN,
Niet bij Sabine&co
net niet, als de inkomsten van Nurodisney beginnen stijgen, duurt het enkel langer eer we van al die onzin verlost zijn.
steunen we enkel Sabine & Co, dan draait de nurburgring wel nog en de originele nijverheid errond ook, enkel dat zal een duidelijk signaal zijn dat wij als consument al die andere onzin niet hoeven.
Touristenfahrten zullen IMO blijven bestaan - waar ik alleen niet zeker van ben is in welke vorm. Dit jaar bv. zijn er een flink aantal dagen met NS incl GP Strecke, ter "afwisseling". Uiteraard om nog meer volk te trekken. Als het op die manier gebeurt, ben ik voorstander. Maar uiteraard kan dat op een gegeven moment anders uitdraaien. Nordschleife voor gepensioneerden afhuren ofzo, ik zeg maar wat
Alle gekheid op eens stokje: volgens mij mispak je je aan de commerciële impact op de streek rond de Nürburgring indien de TF zouden stoppen. Uiteindelijk is de NS ook juist daarom gebouwd, om een economisch achtergebleven regio een boost te geven.
Dat geheel heeft in ieder geval meer dan een half miljard opgeleverd.
Saneren is de boodschap, die hele gekke zooi die ze bij de Nürburgring hebben gebouwd in een compleet ander concept gieten....
Ik had nog eens een vraagje omtrend de ring. Ik zoek binnenkort (lees begin maart) mss eens een dagje naar de ring te gaan (met een maat). Nu ik wel gefascineerd ben door autosport zoek ik ook wel eens een rondje te rijden. Ik begrijp dat de nurburgring een heel technisch moeilijk parcour is (vind ik op gt5 ook :p). Maar als ik rustig rij en goed uitkijk zou dit toch geen probleem mogen vormen?
Als het te druk is gaan wij zowiezo enkel kijken, dan riskeer ik het niet.
Zijn er enkele aandachtspunten waar je nog op moet letten op de ring?
Maar als ik rustig rij en goed uitkijk zou dit toch geen probleem mogen vormen?
Als het te druk is gaan wij zowiezo enkel kijken, dan riskeer ik het niet.
Rustig rijden? Het is een circuit. Gewoon nooit over je grens gaan en niet op tijd rijden en rijden om je tijd te verbeteren, want dan gaat het gegarandeerd mis.
Comment