Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw smog-alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is begrijpelijk hoor, ik heb onlangs een kleine schuiver gemaakt en de boosdoeners waren wellicht de zomerbanden die bijna tot op het blokje waren versleten. Nu liggen er nieuwe op dus ik kan een tijdje verder. Voor de eerste keer zal ik volgend jaar uitkijken naar een setje winterbanden omdat ik dan ook meer km's zal doen dan afgelopen drie jaar (9000/jaar) en ik erdoor zal moeten ook al sneeuwt het (tot nu toe moest ik niet de baan op dus bleef ik gewoon thuis bij sneeuwval).

Comment

• winterbanden verplichten voor die enkele sneeuwdagen
      toen ik gisteravond naar huis reed heb ik mijn eerste dag door de sneeuw geploeterd, al de rest van de sneeuwdagen was het in mijn geval overal proper geruimd op sommige kleine straatjes in de wijk na...

mss beter bmw's verbieden

touring is nog zo'n instantie die daarvoor ijvert, maar wel hun personeel in hun berlingo's etc op zomerbanden laat rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        winterbanden verplichten voor die enkele sneeuwdagen
        toen ik gisteravond naar huis reed heb ik mijn eerste dag door de sneeuw geploeterd, al de rest van de sneeuwdagen was het in mijn geval overal proper geruimd op sommige kleine straatjes in de wijk na...

mss beter bmw's verbieden

touring is nog zo'n instantie die daarvoor ijvert, maar wel hun personeel in hun berlingo's etc op zomerbanden laat rijden
        winterbanden zijn nuttig heel de winter niet alleen als er effectief sneeuw op de wegen ligt. en op het einde van de levensduur van je wagen kost het bijna niets meer als je altijd zomderbanden rijde of elke winter de winterbanden gebruikt vanaf pakweg november tot maart/april

maar wel zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaar oftoppic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Kost bijna niets is niet voor iedereen het geval natuurlijk... Ik moet ook een bijkomende set velgen aankopen aangezien er geen winterbanden bestaan voor mijn velgen.

Sportbanden zijn veel efficienter in de zomer dan al die energy toestanden, dus dan moeten die ook maar weg naar mijn mening...

Verplichting winterbanden is geen probleem voor mij (maar dan wel in mijn maat ook maken aub), maar dan ook verbod op energy toestanden...
          een homp rond staal kost geen hol he en is goedkoper op termijn als elke keer laten op je velgen te leggen waar je ook voor betaald dus dat maakt de eindafrekening nog meer bijna gelijk aan altijd met zomerbanden rijden

en energy spul ben ik ook tegen

Comment

• als we nou gewoon eens aan de bandfabrikant vragen van hun compound meer all-round te maken, zoals voor de veel beroepschauffeur, de bussen en de vrachtwagens

Comment

Kost bijna niets is niet voor iedereen het geval natuurlijk... Ik moet ook een bijkomende set velgen aankopen aangezien er geen winterbanden bestaan voor mijn velgen.

Sportbanden zijn veel efficienter in de zomer dan al die energy toestanden, dus dan moeten die ook maar weg naar mijn mening...

Verplichting winterbanden is geen probleem voor mij (maar dan wel in mijn maat ook maken aub), maar dan ook verbod op energy toestanden...
              welke exotische maat heb jij dan?
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Goh die vergelijking kan je niet maken vind ik. Zelfs de slechtste energy brolband biedt bij normaal weer nog steeds meer dan voldoende grip om een normale rijstijl te kunnen handhaven terwijl een auto met zomerbanden op een besneeuwd wegdek bijna onbestuurbaar wordt en een remafstand heeft die factor 2 tot 3 keer groter is dan die van een auto met winterbanden.
                AutoMinded.be

Comment

• Vooraan kan je de Pirelli Scorpion ICE leggen in 285/30 R21

en langs achter leg je ze er getrokken op

ofwel de 265/45R21 104H
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Dit eens proberen?

Comment

als we nou gewoon eens aan de bandfabrikant vragen van hun compound meer all-round te maken, zoals voor de veel beroepschauffeur, de bussen en de vrachtwagens
                      BAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHAhaaahahahaha..

huhu

BAAAHAHAHAAAHAHAA

Nee, allround blinken uit in niks .

Comment

FAIL...

Er bestaan geen hompen rond staal in 18 inch

En ik denk dat het ook niet echt veilig is om kleinere remschijven te steken voor de winter
                        Het reservewiel van een Volvo XC90 is als ik mij niet vergis een stalen 18-duimer, net als het reservewiel van VW Bora's met sportpakket.

Bestaat dus wel. (kan wel "e beetje" smaller zijn)
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Nee, allround blinken uit in niks .
                          jups, allroand is altijd ok nooit goed

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Bewijzen hiervan???

Anders serieus overdreven!
                          genoeg testen hieromtend
                          en ze zouden het niet maken als het niet zo was want ze gaan geen meer banden verkopen als iedereen met winterbanden rijd in de winter want de zomerband gaat gewoon langer mee

FAIL...

Er bestaan geen hompen rond staal in 18 inch

En ik denk dat het ook niet echt veilig is om kleinere remschijven te steken voor de winter
                          bwaa een homp rond allu dan he
                          zo'n replica velg ding koop je voor 80euri het stuk bij de juiste velgenboer

Comment

• trouwens voordeel van sneeuw,
                            het fijn stof is uit de lucht gehaald

Comment

als we nou gewoon eens aan de bandfabrikant vragen van hun compound meer all-round te maken, zoals voor de veel beroepschauffeur, de bussen en de vrachtwagens
                              Die bestaan al heel lang:

Ideale banden voor iemand die niet teveel verwacht van z'n banden. Ongeveer 95% van de belgische bevolking dus. Geen extra velgen kopen, geen banden wisselen, geen tijdverlies.

Eis je meer van je banden dan kijk je naar goede zomer, en goede winterbanden.

Comment

Bewijzen hiervan???

Anders serieus overdreven!

Remafstand vanaf 50km/h is 2 keer zo groot met zomerbanden.
                                AutoMinded.be

Comment

• Your loss. Zomerrubber zijn Michelin Pilot Sport, winterrubber Michelin Pilot Alpin PA2 en PA3. Heb zelf nagemeten met een Performancebox, en vanaf 6 graden boven nul scoren de winterbanden al beter op droog wegdek.

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de sjeng pitsteng die bij zijn bandenboer China Galore Hiver banden laat steken, maar iets zegt me dat ie qua zomerbanden dan ook niet veel geld wil uitgeven. His loss. Totdat ie tegen mijn kar glijdt, natuurlijk.

Nog wat marketingblabla: http://www.tirerack.com/winter/index.jsp

Maja, getuige dat je denkt dat dunne wielen voor thuiskomertjes is, zou het me niet verbazen dat je eenhandig sturen en de zetel plat leggen een sportieve rijhouding vind...

Last edited by ; 11/02/2010, 14:36.

Comment

Ik geloof maar al te goed dat winterbanden beter gaan remmen als er sneeuw of ijs ligt, nogal normaal dat... Maar dat ze 2 tot 3 keer zo goed zijn als zomerbanden:

Uit de test blijkt zelfs dat ze nog geen 2 keer zo goed zijn als zomerbanden, maar welgeteld 1,75 beter. Dat is al wat, maar dan vergelijken we de beste winterbanden (hoeveel rijden er zo rond denk je) met een niet gespecifieerd zomerband. Kan verdikke een vergelijking zijn met de goedkoopste en slechtste energy saver toestand ...

Wil ik nog even verder in de test kijken dan zie ik toch ook direct dat de zomerband duidelijk beter is op nat wegdek en welgeteld 1,75 keer Op droog wegdek hetzelfde verhaal: zomerband best, maar wel slechts 1,5 keer beter dan een winterband.

Als ik nu even denk aan het laatste jaar waarbij ik toch elke dag 300km afleg dan denk ik dat 60% ongeveer op droog wegdek is en 39,9 op nat wegdek. Die resterende 0,1% gaat op in kilometers die ik moet doen over besneeuwde wegen en die kilometers gaan dan zo traag omdat iedereen toch stilstaat...

Conclusie: voor mij geen winterbanden
                                    Ik lees hier precies ne post van gTa van 2 jaar geleden.

En we weten allemaal wat die er nu van denkt

Comment

Opnieuw spreek ik je niet tegen hoor... Zolang het droog en nat is, dan zou ik mss beter kunnen remmen op winterbanden met mijn kar (helaas bestaan die niet...), maar op zomerbanden rem ik nog steeds beter dan de meeste andere weggebruikers.
                                      Voor mij was het belangrijk dat ik op winterbanden even zot zou kunnen doen als op zomerbanden, als de weg droog of nat was, maar zonder winterse omstandigheden. Die Michelin Pilot Alpin's geven me dat.

Maar als het vriest of sneeuwt, heb ik wel aanzienlijk meer grip dan jij. En dat is wat telt op dat moment.

... En eens de temperatuur consistent boven de 6-7 graden blijft, zwier ik er de zomerbanden weer onder.

Op het glijden gebied heb je gelijk, maar aangezien dat maar zoveel voorkomt verliest het toch wel wat zijn waarde... Gisterenmorgen zelfs nog niet de helft van mijn baan in sneeuw gereden en gisterenavond 10%...
                                      Ja, en gisterenavond ik 100% sneeuw en platgereden sneeuw die al ijs vormde. Ik zou ook wel thuis geraakt zijn op zomerbanden, maar de marge is zoveel groter op winterbanden...

Comment

• Zot rijden doede maar op circuit!

Ah! eh....

Comment

Zo dacht ik er 4 jaar geleden ook al over... Maar ik draai niet gelijk de wind natuurlijk

Heb toen op mijn A4 eens winterbanden laten leggen als mijn kar een goeie 2 jaar was... Maar dat was eigenlijk maar gewoon om dat in mijne lease die inbegrepen waren en mijn voorziene zomerbanden al op waren. Dan maar een paar maand nieuwe winterbanden gesleten om contract uit te doen op de rest van de zomerbanden...

tot je ooit ergens tegenzit en het ongeveer 5m remasftand zou gescheeld hebben in de winter op de snelweg. Dan denk je lap had ik maar winterbanden gehad

Neen even serjeus, iedereen doet wat hij wil zolang hij niet in mijn weg rijd anders heb ik wel reden om lastig te worden

Comment

Working...
                                          X