Dat is begrijpelijk hoor, ik heb onlangs een kleine schuiver gemaakt en de boosdoeners waren wellicht de zomerbanden die bijna tot op het blokje waren versleten. Nu liggen er nieuwe op dus ik kan een tijdje verder. Voor de eerste keer zal ik volgend jaar uitkijken naar een setje winterbanden omdat ik dan ook meer km's zal doen dan afgelopen drie jaar (9000/jaar) en ik erdoor zal moeten ook al sneeuwt het (tot nu toe moest ik niet de baan op dus bleef ik gewoon thuis bij sneeuwval).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opnieuw smog-alarm
Collapse
X
-
winterbanden verplichten voor die enkele sneeuwdagen
toen ik gisteravond naar huis reed heb ik mijn eerste dag door de sneeuw geploeterd, al de rest van de sneeuwdagen was het in mijn geval overal proper geruimd op sommige kleine straatjes in de wijk na...
mss beter bmw's verbieden
touring is nog zo'n instantie die daarvoor ijvert, maar wel hun personeel in hun berlingo's etc op zomerbanden laat rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwinterbanden verplichten voor die enkele sneeuwdagen
toen ik gisteravond naar huis reed heb ik mijn eerste dag door de sneeuw geploeterd, al de rest van de sneeuwdagen was het in mijn geval overal proper geruimd op sommige kleine straatjes in de wijk na...
mss beter bmw's verbieden
touring is nog zo'n instantie die daarvoor ijvert, maar wel hun personeel in hun berlingo's etc op zomerbanden laat rijden
maar wel zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaar oftoppic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenKost bijna niets is niet voor iedereen het geval natuurlijk... Ik moet ook een bijkomende set velgen aankopen aangezien er geen winterbanden bestaan voor mijn velgen.
Sportbanden zijn veel efficienter in de zomer dan al die energy toestanden, dus dan moeten die ook maar weg naar mijn mening...
Verplichting winterbanden is geen probleem voor mij (maar dan wel in mijn maat ook maken aub), maar dan ook verbod op energy toestanden...en is goedkoper op termijn als elke keer laten op je velgen te leggen waar je ook voor betaald dus dat maakt de eindafrekening nog meer bijna gelijk aan altijd met zomerbanden rijden
en energy spul ben ik ook tegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenKost bijna niets is niet voor iedereen het geval natuurlijk... Ik moet ook een bijkomende set velgen aankopen aangezien er geen winterbanden bestaan voor mijn velgen.
Sportbanden zijn veel efficienter in de zomer dan al die energy toestanden, dus dan moeten die ook maar weg naar mijn mening...
Verplichting winterbanden is geen probleem voor mij (maar dan wel in mijn maat ook maken aub), maar dan ook verbod op energy toestanden...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenVerplichting winterbanden is geen probleem voor mij (maar dan wel in mijn maat ook maken aub), maar dan ook verbod op energy toestanden...
Comment
-
Vooraan kan je de Pirelli Scorpion ICE leggen in 285/30 R21
en langs achter leg je ze er getrokken op
ofwel de 265/45R21 104H2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals we nou gewoon eens aan de bandfabrikant vragen van hun compound meer all-round te maken, zoals voor de veel beroepschauffeur, de bussen en de vrachtwagens
huhu
BAAAHAHAHAAAHAHAA
Nee, allround blinken uit in niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenFAIL...
Er bestaan geen hompen rond staal in 18 inch
En ik denk dat het ook niet echt veilig is om kleinere remschijven te steken voor de winter
Bestaat dus wel.(kan wel "e beetje" smaller zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNee, allround blinken uit in niks.
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenBewijzen hiervan???
Anders serieus overdreven!
en ze zouden het niet maken als het niet zo was want ze gaan geen meer banden verkopen als iedereen met winterbanden rijd in de winter want de zomerband gaat gewoon langer mee
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenFAIL...
Er bestaan geen hompen rond staal in 18 inch
En ik denk dat het ook niet echt veilig is om kleinere remschijven te steken voor de winter
zo'n replica velg ding koop je voor 80euri het stuk bij de juiste velgenboer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals we nou gewoon eens aan de bandfabrikant vragen van hun compound meer all-round te maken, zoals voor de veel beroepschauffeur, de bussen en de vrachtwagens
Ideale banden voor iemand die niet teveel verwacht van z'n banden. Ongeveer 95% van de belgische bevolking dus. Geen extra velgen kopen, geen banden wisselen, geen tijdverlies.
Eis je meer van je banden dan kijk je naar goede zomer, en goede winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenBewijzen hiervan???
Anders serieus overdreven!
Remafstand vanaf 50km/h is 2 keer zo groot met zomerbanden.
Comment
-
Your loss. Zomerrubber zijn Michelin Pilot Sport, winterrubber Michelin Pilot Alpin PA2 en PA3. Heb zelf nagemeten met een Performancebox, en vanaf 6 graden boven nul scoren de winterbanden al beter op droog wegdek.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor de sjeng pitsteng die bij zijn bandenboer China Galore Hiver banden laat steken, maar iets zegt me dat ie qua zomerbanden dan ook niet veel geld wil uitgeven. His loss. Totdat ie tegen mijn kar glijdt, natuurlijk.
Nog wat marketingblabla: http://www.tirerack.com/winter/index.jsp
Maja, getuige dat je denkt dat dunne wielen voor thuiskomertjes is, zou het me niet verbazen dat je eenhandig sturen en de zetel plat leggen een sportieve rijhouding vind...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
Ik geloof maar al te goed dat winterbanden beter gaan remmen als er sneeuw of ijs ligt, nogal normaal dat... Maar dat ze 2 tot 3 keer zo goed zijn als zomerbanden:
Uit de test blijkt zelfs dat ze nog geen 2 keer zo goed zijn als zomerbanden, maar welgeteld 1,75 beter. Dat is al wat, maar dan vergelijken we de beste winterbanden (hoeveel rijden er zo rond denk je) met een niet gespecifieerd zomerband. Kan verdikke een vergelijking zijn met de goedkoopste en slechtste energy saver toestand...
Wil ik nog even verder in de test kijken dan zie ik toch ook direct dat de zomerband duidelijk beter is op nat wegdek en welgeteld 1,75 keerOp droog wegdek hetzelfde verhaal: zomerband best, maar wel slechts 1,5 keer beter dan een winterband.
Als ik nu even denk aan het laatste jaar waarbij ik toch elke dag 300km afleg dan denk ik dat 60% ongeveer op droog wegdek is en 39,9 op nat wegdek. Die resterende 0,1% gaat op in kilometers die ik moet doen over besneeuwde wegen en die kilometers gaan dan zo traag omdat iedereen toch stilstaat...
Conclusie: voor mij geen winterbanden
En we weten allemaal wat die er nu van denkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenOpnieuw spreek ik je niet tegen hoor... Zolang het droog en nat is, dan zou ik mss beter kunnen remmen op winterbanden met mijn kar (helaas bestaan die niet...), maar op zomerbanden rem ik nog steeds beter dan de meeste andere weggebruikers.
Maar als het vriest of sneeuwt, heb ik wel aanzienlijk meer grip dan jij. En dat is wat telt op dat moment.
... En eens de temperatuur consistent boven de 6-7 graden blijft, zwier ik er de zomerbanden weer onder.
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenOp het glijden gebied heb je gelijk, maar aangezien dat maar zoveel voorkomt verliest het toch wel wat zijn waarde... Gisterenmorgen zelfs nog niet de helft van mijn baan in sneeuw gereden en gisterenavond 10%...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenZo dacht ik er 4 jaar geleden ook al over... Maar ik draai niet gelijk de wind natuurlijk
Heb toen op mijn A4 eens winterbanden laten leggen als mijn kar een goeie 2 jaar was... Maar dat was eigenlijk maar gewoon om dat in mijne lease die inbegrepen waren en mijn voorziene zomerbanden al op waren. Dan maar een paar maand nieuwe winterbanden gesleten om contract uit te doen op de rest van de zomerbanden...
tot je ooit ergens tegenzit en het ongeveer 5m remasftand zou gescheeld hebben in de winter op de snelweg. Dan denk je lap had ik maar winterbanden gehad
Neen even serjeus, iedereen doet wat hij wil zolang hij niet in mijn weg rijd anders heb ik wel reden om lastig te worden
Comment
Comment